Oireet

Voi ei Meridiaani [emoji22] Toivotaan, että tilanne paranee pian. Kaverilla viikoilla 16-18 tienoilla loppui hematoomavuoto, mut ne on varmasti yksilöllisiä juttuja.

Huhhuh Meridiaani, kuulostaa hurjalta :/ Toivotaan tosiaankin ettei vuoto jatku pitkään enää, ymmärrän tuskastumisen....

Juli mulla oli myös kipeitä, säännöllisiä supistuksia muutama vko sitten useampana päivänä. Tuli ilmeisesti rehkittyä salilla ja kotona liikaa, lisäks todettiin hiiva. Kohdunsuu oli ok, ja hiiva häädettiin niin loppui supistelut. Nyt vaan harvoin tuntuu, mutta outoa painetta jne useammin. Muakin huoletti tuo tosi paljon. Toivottavasti sulla menee levolla ohi! niin kauan kunnes ei tulehduksia ole ja kohdunsuu ok niin voi olla edes vähän rauhallisemmin mielin.

Onko muilla kovia kohdun kasvukipuja? Tai niiksi ne itse tulkitsen. Alavatsaa jomottelee ja särkee kunnolla ja tänään tuntui melkoisen pahalta. Aiemmin tuntunut vain pientä jomotusta mutta tänään ensimmäistä kertaa ihan kunnon särkyä ja erityisesti sillä puolella vatsaa missä tiedän vauvan oleskelevan (sieltä löydän dopplerilla sykkeen). Melkein huolestuin vaikka tiedän että on normaalia..

Onko muilla kovia kohdun kasvukipuja? Tai niiksi ne itse tulkitsen. Alavatsaa jomottelee ja särkee kunnolla ja tänään tuntui melkoisen pahalta. Aiemmin tuntunut vain pientä jomotusta mutta tänään ensimmäistä kertaa ihan kunnon särkyä ja erityisesti sillä puolella vatsaa missä tiedän vauvan oleskelevan (sieltä löydän dopplerilla sykkeen). Melkein huolestuin vaikka tiedän että on normaalia..

Mulla ihan samaa ollut jo pari viikkoa. Nyt viikkoja 18+5.

Iskias tuttua täälläkin.. Alkoi ihan alkuviikoilla ja havahduin eilen, että taitaa hieman helpottaa, kun kohtu siirtynyt ylemmäs. Mulla on vanhaa lantioalueen traumaa niin ollut kipuja jos jotain.

Liitoskivut oli pahimpia pari - kolme vkoa sitten. Tohon häpyliitokseen juili ihan *erkele*sti.

Meridiaani kuulostaa hurjalta, toivottacasti päset vielä rentoutumaan ja nauttimaan odotuksesta.. ♡
Miltä ne harjotussupparit tuntuu :O t. Ekaa odottava .. täällä myös alavarsatuntemuksia lähes päivittäin viikko-kaks sitten oli tuntuvampiakin, nyt 16+5.. yrjö kävi myös kylässä viikko sitten kun hamoaita pesin aamulla :D muuten ei oo vaivannut puristavat housun vyötäröt..

Täällä kans välillä tuntuu mukavasti vihlontaa epäsäännöllisen säännöllisesti.. Reippaan lenkin tms. jälkeen enemmän, ei juuri houkuttele rankempaan liikuntaan.. Viikonloppu menisi tuomarihommissa metsän keskellä, katsotaan kuinka käy! :nailbiting: Paha olo (ilman yrjöä onneksi) vierailee vielä säännöllisesti.. ja väsy! Mistä tätä unta riittää?? Esikoista odotellaan, joten kaikki on uutta ja kummallista..:rolleyes:

Mulla harjoitussupistukset tuntuu paineena kohdussa. Ja samalla sormilla pystyy tunnustelee et maha on ihan kova.

Mulla harjoitussupistukset tuntuu paineena kohdussa. Ja samalla sormilla pystyy tunnustelee et maha on ihan kova.

Mulla on tota ihan samaa et varmaan ne sit on harkkasuppareita mullakin sitten..
Rytmihäiriöitä ja pumpun muljuntaa ollut tänään työstressin takia ja itkettänyt on paljon.. Varvas on murtunut ja lääkäri kirjoitti saikkua maanantaihin asti..

Täällä on kans harkkasuppareita ja sen lisäks häntäluu todella kipeä.

Tuo sydämen muljunta ja lisälyönnit voi muuten liittyä myös hemoglobiinin laskuun tai vastaavasti nousuun. Se on aika yleistä, koska sydän joutuu tavallaan tasaamaan ja korjailemaan hapenkuljetusta. Esimerkiks verenluovutuksen jälkeen moni tuntee lisälyöntejä helpommin. Rautalisä voi auttaa. Siitä muodostuu helposti noidankehä, kun alkaa stressata asiaa ja kroppa menee vaan enemmän stressitilaan :banghead: "Koita olla stressaamatta", ehkä maailman pöljin ja samalla hyödyllisin neuvo.

Mamma72017, tsemppiä, ei varmasti oo mukava tilanne! :sad001

Kiitos! Yritän nyt levätä ja keskittyä vain vauvaan ja mitä tarvitsee ruveta hankkimaan hänelle.

Iskiashan aiheutuu hermojuurien puristustilasta ja on tavallisimmin välilevytyrän/-pullistuman aiheuttama. Tyrä/pullistuma painaa selkäytimen sisällä suojassa olevaa iskiashermoa. Raskaus ei itsessään sellaista aiheuta, mutta raskauden aikana on todella yleistä kipu, joka muistuttaa iskiaskipua. Mutta kyseessä ei tosiaan ole iskias, joka voi olla todella vättymäinen ja pitkäikäinen vaiva :)

"Miltei jokaisella raskaana olevalla naisella esiintyy ajoittain selkäsärkyä. Lähes puolella naisista se on raskauden aikana niin kovaa, että se haittaa normaalia elämää, ja se on myös merkittävä syy raskaudenaikaisiin sairauslomiin. Raskauden aikaisessa selkäsäryssä voidaan erottaa kaksi päätyyppiä: lannealueen kipu, joka on ensisijaisesti lihasperäistä, ja takalantion kipu, joka johtuu ensisijaisesti risti-suoliluunivelen löystymisestä ja muistuttaa oireiltaan iskiasta. Tärkeimmät selkäkivulle raskauden aikana altistavat tekijät ovat samanlaiset vaivat ennen raskautta sekä työperäinen kuormitus." (Lähde: www.duodecimlehti.fi/lehti/1999/16/duo90426)

Mulla on tota selkäkipua yleensä istumisen johdosta näin raskaana. Ilmeisesti istuu varmaan jotenki hassusti. Muuten en kärsi selkäkivuista koskaan.

Onko kellään muulla raskausaikana levottomat jalat? Huomasin, että mulla on alkanu jo pikkusen tulla levottomuutta iltaisin. Viime raskaudessa tää paheni loppua kohti...

Mulla toi selkäkipu on ollut ajoittaista jo kaksi vuotta eikä sitä ole tutkittu sen tarkemmin. Pari sairaslomaa on ollut ja lääkäri määrännyt vain Buranaa siihen..

Onko kellään muulla raskausaikana levottomat jalat? Huomasin, että mulla on alkanu jo pikkusen tulla levottomuutta iltaisin. Viime raskaudessa tää paheni loppua kohti...

Ei onneks vielä pahasti, mutta mullakin oli viime raskaus ihan tuskaa jalkojen takia... Ei auttanu lopulta kuin iltaisin suihkuttaa jalat jääkylmällä vedellä ja/tai tukisukat :/

Mulla on!! Ei onneks joka ilta kiusaa mut sillon ku kiusaa ni suihkutan vuorotellen jääkylmää ja niin kuumaa vettä ku kestää jaloille, jonkun aika ku sitä vuorottelee ni mulla ainaki helpottaa ja saa nukuttua :)

Takaisin