Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaaha, nyt rantautu menkkajomot tännekkin. Tai sit miun alaselkä on vaan niin jumissa et kolottaa sen takia, mut eipä tää ainakaa hyvälle tunnu.
Bebe ei oo vieläkään asettunu pää alaspäin, tuntuu et hengailee poikittain/viistosti suurimman osan ajasta
Torstaina neuvolalääkäri, jännityksellä ootan mitä se sanoo vai sanooko mitää :D
Rv 35+4

Eilen illalla sai vähän osviittaa et miltä sit tositoimissa tuntuu kun alkoi koiran kanssa lenkillä ollessa kipeesti supistelee. Kesti noin puoltoista tuntia ja niitä tuli usein,about muutaman minuutin välein. Samalla tuntu et vatsassa ois hirveesti ilmaa tai muuten vaan hirvee vessahätä. Kotona otin sit särkylääkettä ja aloin makoilee, niin pikkuhiljaa helpotti. Olo oli jälkeenpäin uupunut,ihan kun ois suurenki urheilusuorituksen tehny:hilarious: noitapa sit vaan lisää odotellessa.

Täällä ollu oireena oikeen käden puuudutus ja kihelmöinti jo hyvän aikaa...:bag: kädet turvoksissa, jalat ei enää ehkä niinkää...vähä vaan ärsytttää kun ei saa kunnon otetta tolla kädellä, ei oo yhtään puristusvoimaa:banghead:

Pahoinvointi on tehnyt paluun paljon pahempana, kuin mitä se oli alkuraskaudenssa, olo on ihan voimaton. Onko muilla ollut pahoinvointia näin loppumetreillä?

Anskurai mulla oli sitä pahoinvointia, mutta sain viime viikolla radidiagnoosin, joten epäilen sen johtuneen siitä. Nyt radiruokavaliolla vointi on kohonnut huomattavasti, eikä okseta yhtään. Olen kuullut, että monella on ihan ilman radiakin tullut loppuraskauden pahoinvointia, mutta mulla näin.

Mulla oli edellisestä puolen välin oksetus... joten kaipa se voi iskeä millä viikolla tahansa:)

Anskurai mulla oli sitä pahoinvointia, mutta sain viime viikolla radidiagnoosin, joten epäilen sen johtuneen siitä. Nyt radiruokavaliolla vointi on kohonnut huomattavasti, eikä okseta yhtään. Olen kuullut, että monella on ihan ilman radiakin tullut loppuraskauden pahoinvointia, mutta mulla näin.

No voihan sanonko mikä! Mullakin pahoinvointia nyt loppuraskaudessa ja se 3. sokerirasitus tulossa. Vois viitata radiin.. toivottavasti ei :sorry:

Hitsi, pitäisköhän minunkin pyytää lähete siihen rasitukseen, kun painoakin on tullut tässä raskaudessa aika reippaasti. En ole siis koskaan käynyt, en ekassa enkä tässä tokassa.

Anskurai ei mullekaan oltu tehty sitä aiemmin, koska "kriteerit siihen ei täyty", nyt oli pakko mennä, koska sf-mitta pompahti ja sain äitiyspolille lähetteen. Oon iloinen kuitenkin, että kävin ja vielä ehdin ruokavaliolla vaikuttamaan vauvan painoon ja omaan hyvinvointiin. Mulla oli ainoastaan aamupaasto hieman koholla ja se riitti diagnoosiin. Painoahan mullakin oli ehtinyt tulla jo +22kg :o eli jos yhtään tuntuu siltä, niin ei se 2h siellä rasituksessa paha oo ;)

SeToinen toivottavasti sulla kyse jostain muusta, mutta hyvä kun tutkitaan :)

Mulla on nyt alkanut kans puutuu käsi, aina oikea ja nukkuessa. Ja sit, johtuukohan jännityksestä/stressistä kun esikoisesta kyse ni mulla on alkanu etomaan tuoksu.. ja ainoastaan vauvan(!) tuoksu!! Pesin vauvan vaatteita niin meinasin oksentaa ja tuntuu et se "tuoksu" jotenkin jäi nenään, haisee vieläkin. Jopa kosteuspyyhkeetkin haisee mun mielestä vauvalle. :( :( :( hirveetä ajatella et mitä jos mä en pystykkään hoitaa vauvaa ilman et yökin ja inhoon koko hommaa :O ?!?

Täällä ollu oireena oikeen käden puuudutus ja kihelmöinti jo hyvän aikaa...:bag: kädet turvoksissa, jalat ei enää ehkä niinkää...vähä vaan ärsytttää kun ei saa kunnon otetta tolla kädellä, ei oo yhtään puristusvoimaa:banghead:

Sama ongelma! Ja tuntuu vain pahenevan. Mulla on nyt 3 sormea kokonaan puuttuneet. Kihelmöi vaan koko ajan. Toivottavasti menee nopeasti ohi synnytyksen jälkeen.

Täälki pahentunu vaan...tänä aamuna kun heräsin nii sormet oli melkeen kolmen kertaset...:shifty: kysyin neuolas nii sano et jos alkaa ilmenee vaikka päänsärkyy nii sit pitää soitella ettei oo myrkytystä..mut on kyl kipiät sormet!

Juu täälläkin turvottaa, sormukseen piti ottaa pois kun puristaa niin paljon ja hyvä kun sain kengät jalkaan...
Ja nälkä, aivan älytön nälkä... voisin vaan syödä ja syödä ja syödä:p

Mä en oo voinu sormuksia käyttää moneen viikkoon mutta turvotus suht aisoissaan. Nilkat turpoo kyllä heti näkee hyvin sukkien jättämiatä rannuista. Kotona onki paras ilman sukkia olla ja makoilla vaan ja paljon koittaa vettä juoda.

Eilen ja tänään ollut sama homma.
Eka on aamupäivän hirveä nälkä / tekee kokoajan mieli syödä jotain.
Sitten yhtäkkäkkiä tuleekin ällö olo, eikä tee mieli syödä yhtään mitään.
Ja kauheen laiska olo nyt. Onneks kerkesin sämpylät tehä, siivota loppuun ja pestä vauva pyykkiä, ennenku tää olo tuli :shifty:

Onneksi en pääse kauppaan hakemaan himpan kohteita (daim, daimjäde, pepperoni pizza ja cola) ei meillä oo mtn naposteltavaa kun pähkinöitä, rusinoita ja hedelmiä... muutenhan tää menis ihan herkutteluks:p

Täällä myös turvottaa. Yön jäljiltä sormet on turvonneet, kihelmöi ja kipuilee aina jonkin aikaa. Nilkat on pahimmat, sukista jää aina rannut ja välillä on vaikeuksia saada kengät jalkaan ja/tai pois. Pari viikkoa sitten kun oltiin kyläilemässä miehen vanhempien luona mun jalat oli lähtiessä niin turvonneet ettei omat kengät menny millään jalkoihin, piti sitten miehen äidiltä lainata. :grin :shy: Mutta ei tää oo (vielä) mitään verrattuna esikoisen odotusajan turvotukseen! Sitä turvotuksen määrää ei oo yhtään ikävä. :wtf:

Mulla on kans jo tosi pitkään puutunut öisin kädet ja jos sohvalla makoilee kyljellään. Nyt sit alkanu jalat turvota ja sormien nivelet on vähän kipeät. Myös ruoka tuntuu maistuvan. Etenkin herkut. Tässä vaiheessa ei huvita ees vahtia syömisiä juurikaan vaan ostan sitä mitä mieli tekee. Painoa tullu kuitenkin vain se 11kg.

Takaisin