Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viimeisen viikon aikana tänne on hiipinyt alati paheneva turvotus. Käsissä tuntuu lähinnä nivelkipuna ja jaloista huomaa vasta kun yrittää laittaa kenkiä jalkaan.

Häätöyritykset kävelylenkkien avulla saa loppuillaksi aikaan satunnaisia supistuksia, mutta eipä niillä pitkälle pötkitä. Tosin muu puuhastelu kotona ei saa mitään aikaan, joten on nuokin jo jotain.

Voi apua, mä en voi kävellä... vähänkin kun varaa painoa oikealle jalalla niin viiltää nivusista reisiin tosi kipeästi, taitaa tyttö painaa todella alhaalla jotain hermoa:o

Onneksi itsellä muuten raskauden suhteen sillei ok,mutta ulkopuolelta tuleva stressi ja tilanne on vaikuttanut moneen asiaan. Asia ei toisaalta suoraan liity minuun mutta olen tilanteessa kuitenkin mukana ja minut on vedetty asioihin mukaan. Tämän stressin takia en ole edes pystynyt oikeastaan nauttimaan tästä omasta raskaudesta kunnolla (lukee jopa neuvolakäynti tekstissä). Laskettu aika on jo kohta ovella ja se hieman pelottaa.

Verenpaineet auttamatta yli 130/95-100,pää kipeä,niska-hartia kipua,josta johtuen sitten oksettavaa oloa,heikkoa oloa ajoittain. En saa nukuttua kunnolla tai edes levättyä.
On siis todettu ettei tämä olo johdu myrkytyksestä vaan ihan stressistä.
Ei tämä kyllä hyväksi pikkuisellekkaan ole mut hänellä ei onneksi nyt hätää.

Tiedän että tilanne ei helpota synnytyksen jälkeenkään,vaan et se voi ehkä jopa pahentua.
Välillä tuntuu et omat voimat loppuu siinä vaiheessa kun niitä vasta pitäisi olla kun pikkuinen maailmassa.

Mies auttaa kyllä ja ymmärtää osittain tilanteen,mutta hänellä samat asiat pyörii päässä.

Katsoo kuinka asiat lähtee vai lähteekö menee...

Ikävä kuulla susse83 että oot joutunu nuin hankalaan tilanteeseen mukaan tahtomattas. :sad001 Ei varmasti oo helppoa. Hyvä kumminkin että pikkuisella on kaikki hyvin masussa ja ettei oo häneen vaikuttanu. Hurjasti tsemppiä viimeisiin päiviin ja haleja ja jaksamista! :Heartred

Kiitos Enkkumamatobe! Tsemppiä tarvitaan ja voimia. Kyllä tämä tästä toivottavasti menee. Tärkeintä tosiaan että pikkuisella kaikki hyvin.
Tänään mies lämmittänyt paljua ja ehkä pääsee sinne vähän rentoutumaan ;)

Susse tsempit ja voimia täältäkin! Paljuun vaan ja jos vaikka mies hierois sun hartioita (puhelimet kiinni ja muut laitteet offlineen) ja kouta unohtaa kaikki ressi ja huoli edes hetkeksi ja nauti pienestä vesselistä masussa:) helppohan se mun on sanoa, mut oma kohtaisesti aikanaan paskan läpikäyneenä (ukkien sairastelut+kuolemat ja kaikki muu draama mitä sillon oli) niin hetken unohtaminen ja "itsekäs" oleminen teki hyvää... Itse ammennan voimaa luonnosta ja hiljaisuudesta, parin tunnin kävely nuuksiossa teki sillon hyvää ja antoi voimaa jaksaa... Kyllä se päivä sieltä tulee kun kaikki ressi on koettu ja alkaa aurinko paistamaan risukasaan:)

Kiitos Äippä x4! Ei ole sinullakaan ole helppoa ollut ja ymmärrän hyvin. Oma äiti kuoli alle vuosi sitten ja sairasteli pitkään myös. Se tuki multa nyt pois,mutta rakas isosisko paikkaa tilannetta hyvin ja miehen lisäksi tukena.
Paljussa olo hieman rentoutti. Koiruudet x3 myös pitää mielen korkeammalla. Pitävät huolta ja vahtivat.
Kyl tää tästä ja toovottavasti tää stressi tilanne ei kovin paljon pahene. Pelkään vain kun täs tilanteessa itse ja tuleva pikkuinen "vapaata riistaa" kiusanteolle :( ja miten asiat menneet niin voi olla edessä ihan mitä tahansa.

Täällä yksi tylsistynyt voisi kirjoitella pitkästä aikaa :)

Tänään 40+3 ja vielä ihan "chillinä" mutta kovasti synnytys joka päivä ajatuksissa. Yritän tulkita omaa kroppaani ja oireita mutta se on vaikeata kun ensimmäistä kertaa raskaana!

Tällä hetkellä oireina oikeastaan vasemman pakaran kipu kävellessä ja levossa (iskias?) sekä nivuset ja värkki kipeenä. Joka päivä on silloin tällöin menkkamaista alavatsa tai -selkä kipua, tosi pientä. Kivuttomia harjoitussupistuksia ja välillä sitten niissäkin saattaa tulla piiieeeni kipu mukaan mutta en tiedä onko sitten niitä "oikeita", kiristyykö oikeissa supistuksissa vatsa myös kovaksi kuten harkkareissa? Jotenkin nää supparit tuntuu olevan sellaisia et ei hajuakaan onko niitä ollut tässä jo tovin.. niin ja koska vauva on nyt alhaalla niin sen liikkeet siellä on välillä tosi epämukavia ja kipeitä!

Kiitollinen olen siitä että voin nukkua 8h yöunia ilman vessakäyntiä (kyljen vaihtoon kyllä herään aina), ei turvotuksia, närästyksiä, raivokohtauksia tai muita tällaisia perinteisiä riesoja <3

Nyt sitten vain odotellaan, kaipa se synnytys voi alkaa vain yhtäkkiä...

Susse minkälainen ihminen tekee kiusaa odottavalle ihmiselle saati vaaville?! Voimia sinne suuresti<3
Smlo kyllä, oikeat supistukset kovettaa koko mahan ja mulla säteilee toosaan, reisiin ja selkään;)kyllä sä ne oikeat tunnistat kun sen aika tulee:) harkkarit näillä viikoilla saattaa tuntua kans epämukaville jopa hiukan kipeille, mut ne loppuu kun liikkuu tai vaihtaa asentoa, sitä ei oikeat supparit tee;)

Äippä ei sen edes tarvitse olla vaavi,ikävä kyllä. Tämän kaiken keskiössä on 3,5 vuotias :( hänen asioissaan ja tapaamisista tässä on tapeltu ja se kiusa mitä toiselta puolelta tulee on aika pahaa ja pahiten kärsii poika. Tapaamiset eivät onnistu sovitusti, valehtelua, kiusaamista ym. Kun lapsen ja miehen asiat "paremmin" ja tieto siellä nyt tulevasta pikkuisesta niin me nyt vapaata riistaa :( sieltä tullut jo kaikenlaista.
Tää henkinen stressi tässä tosiaan se pahin. Mies sanoo et ei mun tarvi stressata,mut lasken myös tämän 3,5 vuotiaan osaksi omaa perhettä ja en halua että hän kärsii. Oikeus molempiin vanhempiin lapsella pitää olla jos halu lapsella on. Tämä vain mun mielipide.

Susse voih eikä!!! Aivan kamalaa että lasta käytetään vallankäytön (tai siltä toi äkkiseltään kuulostaa) kapulana:( oon kyl samaa mieltä että lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, mikäli tosiaan lapsi sitä haluaa... eipä 3,5v vielä osaa sanoa haluaako mitä ja toivottavasti tämä laps parka ei joudu kuulemaan ilkeitä kommentteja/panettelua... kyl tuntuu toooooodella pahalle teidän puolesta!

Sen mitä täällä ollessa puhuu niin toisaalla kyllä. Me täällä ei puhuta asiasta koska halutaan nauttia lapsen kanssa yhteisestä ajasta.
Valehtelua viranomaisille ym. Selkeää huoltokiusaamista. Tapaamisissa ollut välillä 9 ja 5 kk taukoja ilman mitäön selitystä tai syytä.
Kyllä lapsi on sanonut itse esim sossuille että isää ikävä ja haluaa isän luokse. Näen myös miten mieheni asiasta henkisesti myös kärsii. Yrittää vain olla tukena.
Nyt kun tuleva pikkuinen vapaata riistaa niin en tiedä mitä kaikkea sieltä voi tulla.

Esimerkkinä se että saadaan paskaa niskaan siitä että lapsi pääsee täällä kavereitaan ja sukulaisiaan tapaamaan, lapsi menee liukumäkeen yksin yms... Stressi siitä mitä tulee perässä tapaamisten jälkeen on aikas suuri.

Jännittäääää. 23.00 alko samanlainen alaselkäsärky ku lauantai iltana. No 1aikoihin alko tulee mahan puolelle ihan oikeita supistuksia !!! Niin Voittajafiilis jos tässä alkaa nyt jotaki tapahtumaan ! Supistelut on jatkunu säännölliseSti siitä asti eli 2.5h ,noin 10min välein.. :) vielä ei oo kovin kipeitä, mut niin kipeitä kuitenkin ettei saa nukutuksi. :( mut jospa tämä nyt vihdoin tarkoittas sitä synnytystä. :) Jos joku on hereillä tähän aikaan ja tietää nii mietin tässä, et Sittenku tarvii, niin uskaltaako ottaa paratabsia, vai voiko se pysäyttää synnytyksen ? Apua, ensimmäistä ku ootan niin mitään hajua mistää.. ja nyt ku nää supistelut alko niin pää tyhjeni muutenkin kaikista ohjeista mitä on annettu.. :/

Muoks. Supistukset alko tulla nyt alle 10min välein. Niin ja viikkoja täällä muuten 40+6.

Muokattu viimeksi:
Hui, tsemppiä mam17!!!! Tuuha kertoo miten menee! En tiiä onko jo myöhästä vastata tuohon kysymykseen Mut saa ottaa särkylääkkeen =)

Kiitos tsempeistä ! Juu, mä soitinki 5 aikoihi synnärille.. Tunnin sain 1g paratabsin voimalla nukuttua.. Tekis mieli mennä jo käymään näytillä ja varmaan parempi ois kohta mennäkkin, kun ei tuosta särkylääkkestäkää ollu tuon enempää apuu..

Eikä kuumasta juomapullosta massun päällä. Mutta, suihku vielä kokeilematta. Sinne meen ku pahenee taas kivut. Tietäski kauan tässä menee, et lähteekö mies töihin vai ei.. :/ Yöllä alko muuten vihdoin valuu myös se kuuluisa limatulppa. :D

Tsemppiä Mam17!

Alkaispa täälläkin tapahtua... Onneksi keksin tällekin päivälle tekemistä > viime viikolla syntyneille kaverin ja siskon vauvoille vaatelahjojen ompelua, joten eiköhän tässä taas yks odottelupäivä selvitä.

Joo, tavan särkylääkkeet ei pysäyty synnytystä mut epiduraali/spinaali puudutus saattaa hidastaa... suihku vois rentouttaa ja siten nopeuttaa hommaa;).mam miten jännää! Tsempit viimeiseen rutistukseen;)

Nyt alkoi ihan tyhjästä supistelemaan. Maha kivikovana ihan koko ajan - siis koko ajan. Ei kyllä oikein satu vielä, mutta tällaista paineen ja painon tunnetta ei ole ollut aiemmin. Nukkumaan en kyllä pysty. Saa nähdä mitä yö tuo tullessaan.

Mies meni nukkumaan ja sanoi, että antaa nukkua edes tunnin tai pari, jos tulee lähtö sairaalaan. Esikoisen kanssa tuli vedet klo 1 yöllä, eikä hän malttanut nukkua ollenkaan. Siinä se sitten valvoi esikoisen syntymään asti 24 h + edellinen päivä, eli tuli lähes 2 vrk valvottua. Kokemuksesta viisastuneena, ei aio tehdä samaa virhettä tällä kertaa, jos nyt vauva syntyisi.

Katsotaan. Vedet eivät ole vielä menneet, mutta supistelut tässä ovat vähän voimistuneet parin tunnin aikana.

Takaisin