Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites ne harjotussupistukset.. kun nyt niitä on alkanut tulemaan. Parin viikon ajan tullu aina lenkin jälkeen (mikä on ymmärrettävää) mutta nyt myös muulloin. Vaikka ne on harmittomia/normaaleja niin pitäisikö niitä kuitenkin 'välttää' sellai ettei tietentahtoen niitä hanki? Mulla joku ihme pakkomielle kävellä aina niin lujaa ku pystyy =) tietty siihen vaikuttaa se kun tulee huono omatunto jos koirat joutuu matelemaan, ettei ne saa tarpeeks liikuntaa..

Ja joo!! Alkaa vissii yksiö käymään pieneksi ku tuntuu venyttelevän oikeen kunnolla! Ja sit suuttuu varmaan ahtauteen ni monoo tulee ihan sarjoissa =) =) eilen yksi tuttukin sano et hurjaa miten sun maha liikkuu vaikka oli hupparikin päällä! XD

Ja nämä tunnetilan muutokset, heh. Välillä toivoo et tulis jo ja 5min päästä en haluukkaan ku kivempi pitää tätä heiluvaa masuu. Alkaa ole jännitystä ilmassa. Päässä ei muuta pyörikkään ku et nyt pitäis mennä ja olla jokapaikassa muttei jaksais kuitenkaan ja kuinka ikävä tätä aikaa tulee ja kuinka se tulee muuttumaan jne jne. Uskon kyllä että vaikka kaikki muuttuu niin erilaiseksi, niin se muuttuu erilailla ihanammaks. Miksihän muuten ihmisillä on aina semmonen negatiivinen sävy kun ne sanoo et sit ihan kaikki muuttuu?? Nehän oikeen lietsoo näitä epävarmuuden tunteita niille ketkä Ekaa odottaa! Hui, Melkei kävi ärsyttää ku miettiiki niitä kommentteja XD ihanat raskaushormonit!! =) <3

Olipahan avautuminen, tsih! =) :)

Ääh,tää närästäminen on kyllä niin saatanasta. Liuskallisen vois rennietä vetää tosta vaan ja ei pahemmin auta. Ja jalkapöytien ja varpaiden ihoa kiristää 24/7 kun turvottaa niin kivasti. Hengittäminen ja olo muutenkin on tukala kun poika möllöttää jotenki tossa ihan mahan pinnassa. Mitäs muuta...no elimistö tuntu viikonloppuna hoksaavan että tää mamma jäi lomalle, niin iski sitten helvetinmoisen flunssan päälle:D semmoset valivalit tähän väliin..

Mulla on ollut harkkasuppareita säännöllisesti rv 16 lähtien. Nyt niitä tulee jatkuvasti kun on vähänkään liikkeessä. Eipä nuo olleet mitään muutoksia alakertaan tehnyt joten enpä jaksa välittää. Toki on aika epämiellyttävää, kun niitä tulee niin paljon mutta onneksi vasta illalla muuttuvat hieman enemmän epämukavimmiksi.

Täällä on armoton selkäkipu rantautunut..aamusta ei heti välttis mitää oo mutta iltaa kohden särkee ja ei voi istua oikee mitenkää päi tai tehä mitää pahemmi ainakaa kumartaa ihmeemmin..pakko kyljellää vaa pötkötellä...

Närästys on kamalaa kyllä päivittäin...rennie ei meinaa auttaa oikei täälläkää..pitäs vaan malttaa ettei iha ennen pötköllee menoa söis mitää saati jois mitää appelsiinimehujakaa..

Harkkareista, itse en niiden takia lenkkeilyä lopettas mut vauhtia vähän vähentäisin... mulla ainakin noi harkkarit muuttuu epämukavammiks mitä isommaksi maha kasvaa ja tuntuu että ne työntäis vauvaa alaspäin varsinkin rasituksessa...

Äippäx4, just tuota aattelin et pakko sit hidastaa vauhtia ku en haluu lenkkeilyy (lue lyllertämistä) lopettaa ja aattelin just sitä ettei varmaan oo hyväks "väkisin" niitä harkkareita ja painetta aiheuttaa.. kiitos taas neuvoista :) <3

Mulla on nämä sormien kaikki nivelet tosi kipeät. Ja vauva painaa päätänsä alemmas ja alemmas, tosi kipeitä vihlaisuja kohdunkaulassa tms. Neuvolassa käsketty levähtelemään ku vatsa kuulemma laskeutunu jo tosi alas. Viikon päästä vaa pitäs olla mummun hautajaisissa ja seuraavalla viikolla ystävän lapsen ristiäisissä :confused:

mul nykyää mukava sekotus harkkarei, napakoi supparei, menkkajuilintaa ja ligamenttien löystymiskipui. harkkarit alkan tosin väistyy napakoiden alettua la ois lääkäri inshaAllah.

täälläkin supistukset alkaa olla jo napakoita, ja välillä tulee melko tiheäänkin, että hetkeksi saattaa "säikähtää" että eikai tämä nyt jo ala.. mutta eivät kuitenkaan vielä ihan niin kipeitä ole kun tosi toimissa ;)
Lisäksi kamalat jomotukset ja säryt. Öisin etenkin tekee todella kipeää asennon vaihdot ja vessareissut. Lisäksi kamala närästys. Onneksi vielä on ruokaooda ja rennie toiminut helpotuksena.

Lisäksi turvotusta alkaa olla havaittavissa.

Mullakin on tuota menkkajuilintaa ollu nyt pätkittäin tässä menneet pari päivää. Vauva tuntuu tosi paljon viihtyvän tuossa ihan ylävatsalla heti kylkiluiden alla joten en malta oottaa että vähän laskeutuis. Joskus ei voi normaalisti istua suorassa vaan pakko päästä vähän nojaan taaksepäin kun hän on niin ylhäällä. Samalla kun vauva on siellä melko ylhäällä niin ylävatsa tuntuu melko kovana molluskana. Oisko lie sitte niitä harkkareita vaikka toisaalta se kovuus tuntuu selkeästi kyllä vauvalta.

Närästystä myös ollut ja mennyt enempi ja vähempi. Nyt taas pariin päivään ei oo ollu.

Asennonvaihto yöllä on yhtä uhkumista ja puhkumista kyllä. Mies välillä herää ja kysyy onko kaikki ok kun pidän niin kovaa meteliä...

Turvotusta en oo huomannu mikä on ihan kiva yllätys! Jotenki sitä oon aatellu että ei voi välttää mutta kerkiäähän tässä vielä!

Pahoinvointi myös vaivaa mutta siedettävällä tasolla. Menee vielä pari viikkoa kun tietää että sitten se loppuu.

Viikon päästä ois kai lääkärillä aika jos oikeen ymmärsin nii mittaillaan taas ja toivotaan että pikkunen on hyvin kasvanu. 35+3 tänään.

Joillain muillakin täällä ovat raudat olleet alhaalla.

Olen ollut nyt 2 vko matkoilla ja meinasin, että en ota nestemäistä lisärautaa mukaan. Että kyllä sen aikaa selviää. No ei selvitty, ei. Mammavitaviinit (joissa rautaa) ja obsidan kyllä mukana, mutta piti hakea vielä apteekista pullokin. Täällä on nestemäiset raudat vain lapsille, joten makuna on ... sokeriliemi. Hyi että! Yök!

Jos menee raudat alas, eikä oikein jaksa, niin kannattaa ottaa lisärautaa. Minä huomaan eron ihan selvästi. Yhtenä päivänä ei jaksa kuin nukkua ja toisena on jo selkeästi normaalimpi energia arkeen.

Mulla nyt ensimmäistä kertaa kunnon kipuja. Esim. pitkän istumisen jälkeen liikkeelle lähteminen on ihan tuskaa ku alavatsaan saatu ihan kauheesti. Sellasta repivää/venyttävää/menkkamaista kipua ☹. Yleensä kun seisoo ja liikkuu vähän aikaa, tai makaa, niin helpottaa.

Näin esikoista odottaessa en tiedä, että onko nämä nyt niitä liitoskipuja sitten? Ja paheneeko ne vain lopua kohden?

Tuntuu hullulta et pystyn edelleen kiipeilemään, käymään salilla ja vesijuoksemassa, mut kävely / kävelemään lähteminen on ihan tuskaa [emoji53].

Obier liitoskivuilta kuulostaa, tuntuu epämiellyttäviltä mutta harmittomia ovat. :) Täällä myös yks joka kärsii kamalista liitoskivuista joka päivä. :facepalm:

Kiitos Talvitintti. Näin ajattelinkin, että harmittomia varmaan ovat. Bebe kuitenkin liikkuu edelleen paljon ja muuten ihan hyvä fiilis [emoji4].

mä oon huomannu et pitkäst aikaa nukahan päikyille tytön kans, yleensä oon vaa maannu ja katson kattoa ku ei saa unta mut nyt päikyt onnistuu taas.

Ugh. Tänään liitoskivut niin kovia, et piti aamulla kulkea seiniä pitkin ja meinas jalat lähteä alta ennen ku särkylääke alko vaikuttaan.

Mulla meinaa flunssa iskeä päälle!! :S En sitä kaipais kyllä yhtään enää tähän loppuraskauteen. Olin 3 kertaa kipeä raskauden alussa....

Voihan sukkapuikko, täällä taas likka melskaa niin kamalasti että koko ajan vihloo ihan hulluna tuolla kohdunkaulan suunnalla :o

Voi sentään tätä kehon ja mielen valmistautumista. Jo reilu viikon herään tasan 02 ja 04, onneks saa kyllä suht nopeaan (30min) kuitenkin uudestaan nukahdettua. Ja ne välillä NIIN todentuntuiset unet on tehny paluun. Huh millasia ne välillä onkaan :)

Miuq: Toi nukkuminen on kyllä... Nyt on parina yönä väsyttänyt niin, että olen nukkunut kunnolla pitkät yöunet. Muuten on mennyt tässä yli kuukauden n. 4 h yöunilla. Enkä vain voi sille mitään, enkä myöskään saa nukuttua, kun kerran herään. Herään ihan "pirteänä", aivot ja keho ovat valmiina pomppaamaan sängystä. Tällä hetkellä en oikein ehdi ottamaan päivällä päikkäreitäkään, joten ei ihan hyvin mene.

Takaisin