Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän se flunssa iski ja kovaa iskiki oikeen korvatulehduksen kera :( Mutta sillon kun plussan tein niin mulla oli outo flunssa. Kaari sulkeutuu kun nyt loppumetreillä on sitkas flunssa, jospa se tarkottaa että vauva pian syntyy :D Tosin toivottavasti kerkeän tulla terveeksi vielä ennen kun tarttee synnyttää....

Onko täällä muita, jotka on ruvennu kuorsaamaan raskauden loppupuolella? Mies on sanonu useana aamuna, että kuorsaan ja välillä kuulostaa etten saa happea [emoji50]. Jotenkin ehkä noloa vaikka vissiin suht yleistä?

Minä oon alkanut tuhisemaan (taas kerran) söpösti, kuulostaa kuulemma siltä että nukkuis siilin vieressä:D kuulemma höpisen kans aikapaljon unossani ja muutenkin kuulemma touhuan hirveästi kaikkea unissani o.O

Mä oon kuorsannut jo raskauden alusta alkaen :grin tosin nyt viime viikkoina se on vaan pahentunut, heräilen itsekin usein siihen ja kuulostaa ihan katuporalta, mies nauroi myös että kun en suorastaan kuorsaa niin murisen kuin koira (kissa kuitenkin tyytyväisenä nukkuu kyljessä :wink)

Ennen raskautta kuorsasin vaan harvoin, nuhassa tai todella väsyneenä, nyt rohina alkaa jo ennenkuin kunnolla nukahtanut

Obier mulla on raskausajan uniapneaa ja sen seurauksena saatan myös kuorsata. Suurempi ongelma mulla tosin on se tukehtumisen tunne ja hengen haukkominen :(

Viime yönä heräsin kahteen kertaan siihen, kun oksetti, oli ihan hiton kuuma enkä saanu kunnolla happea. Ja molemmilla kerroilla makasin vasemmalla kylellä, mikä pitäs vissii olla paras asento :sour: muutenki tää hengenahdistus on ihan persiistä.

Zeero, mulla oli viime yö oli melkeen samankaltainen...heräsin ihan hiestä märkänä, siis peti oli nii märkä että luulin lapsivedet valahtaneen..onkoha tää enää millää tapaa normaalia:bored:

Mä oon muutamana yönä herännyt, kun oonkin nukkunut selällään ja äkkiä kääntynyt takasin kyljelleen :grin
Hyvältä tuntuu selälläkin nukkua, mutta mielummi kyljellään kummiskin nukun :rolleyes:

Kaksi viikkoa töiden loppumisesta ja sain jäätävän turvotuksen. Maaliskuun painonnousu (1,1kg/vko) oli reilu mut eilen mitattiin 2kg/vko. Pissa puhdas, verenpaine ja syke samalla tasolla mut inan koholla. Aamulla kävin labrassa ja nyt oottelen tuloksia. Onneks viikkoja on jo 34+2

Muoks. Labrat puhtaat, hemo laskenut 130->117. Huomenna meen neuvolaan mittaamaan verenpaineen ja painon. Koti vaa'alla eilisestä -2kg.

Muokattu viimeksi:
Huh näitä liitoskipuja. Aika harvoin niitä vieläkin onneksi tulee, mutta nyt tulee niin kipeänä että pitää oikein irvistää ja muistaa hengittää. Ja lähinnä vaivaa istuessa, liekö sitten niin että istun huonossa asennossa :dead: Oikeastaan vaivaa vain oikealla puolella nivusessa/yläreidessä vai mikälie tuo alue on. Vähän kauhulla odotan jos nämä alkaa tulla jatkuvana.

Nukkuessa on alkanut myös pakarat kipeytymään. Pitää vaihtaa kylkeä monta kertaa yössä, mikä vähän tympii.

Toisaalta nämä mun oireet on aika vähäisiä ja alkaneet niin myöhäisillä viikoilla, että parempi olla vaan tyytyväinen :rolleyes:

Eilen jouduin käymään äippäpolilla koska tuli sellainen olotila/huono-olo et oikein pelästyi. Alkoi oksettaa,huono-olo,pääkipua,huone alkoi pyöriä eikä pystyssä pysynyt.
Rr oli ollut to neuvolassa 146/99 ja 126/96 et olivat korkealla.
Paljon ollut kylläkin stressiä muusta kuin raskaudesta mikä kans asiaan vaikuttaa.

Polilla otettiin käyrä,joka näytti hyvältä,rr 130/78. Lääkäri ultrasi ja poitsulla onneksi kaikki hyvin.

Lopputuloksena se että pikkuisella kaikki hyvin ja itsellä tämä muu stressi,niska-hartia jumi ym teki sen että tajunnan taso voi heitellä,tulla noita oksettavia oloja/huonoja oloja ym mukavia lisä juttuja...

Onneksi nyt syy löyty kantajasta eikä pikkuisesta ja sillä kaikki hyvin. Mutta ei se eilinen olo ja vointi ollut mukavaa ollenkaan.

Mulla tais irrota (ainakin osittain) limatulppa tossa hetki sitten. Mitäköhän se meinaa vai meinaako mitään?o_O ei oo näin ensikertalaisena kokemusta moisesta:nailbiting:

Mulla oli lähtö kun se irtos ed kerran;) mut välttämättä se tarkota yhtään mitään muuta kun et uimaan ei kandee mennä:)

Limatulppaa ehtii muodostua uuttakin tilalle, eikä tosiaan välttämättä tarkoita yhtään mitään. Niin yksilöllistä :)

Ekassa raskaudessa/synnytyksessä en huomannut tulppaa missään vaiheessa.
Tokassa irtosi kerralla iso klöntti kun synnytys oli käynnissä.
Ja nyt kolmannessa tulppaa on irronnut jo rv 35 lähtien. :) Nyt menossa 39+2

Nonii.. perjantai iltana taas alko ihan hirveet nivuskivut tuolla vasemmalla puolella. (Onko ne nyt niitä liitoskipuja?) No nukkuminen auttoi, mut la iltana kivut taas jatkui ja niitä tullut vähän väliä.. Toissapäivänä myös alko ihan hirvee toispuoleinen alaselkäkipu ja eilen kun käytiin siskon perheen luona, nii meinas että joko lähetään synnyttää.. vuoronperään sattu nivuseen, selkään ja tuli luultavasti myös supisteluja... Niin ja ihan hirvee väsymys ja huono olo !
mieskin oli eilen koko ajan et: kohta tulee lähtö..En tiiä sit auttoko särkylääke, mut yön jälkeen ei oo ollut kipua. Höh, mää ku oisin ollu jo valmis synnyttää. Nyt vaan oon googletellu alkavan synnytyksen merkkejä, koska koko ajan se lähtö vaan lähenee.. oli se sitten tänään, 9 päivän päästä laskettuna aikana, tai yli.. ;) Jännittäävää.

tääl ärsytys, väsymys, on/off supparit ja poltot, vessas saa ravata.stressii riittää. sais jo alkaa tapahtuu.

Takaisin