Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans sellainen jumppailija et monena iltana ollu sisuskalut hellänä. Eniten jumppa kuitenkin huvittaa ja yritänkin aina kysyä kaverilta, et mitä se siellä oikein puuhaa. Vielä ei oo vastannu [emoji16].

Pitänee seurailla noita tuntemuksia. Sulais vaan noi tiet ni pystyis rennompana kävelemään.
Tääl ei vielä beben liikkeet satu, paria kertaa lukuun ottamatta.
Monottaa suoraa alaspäin ja tanssii ripaskaa virtsarakon päällä :p

Jepjep, täällä ainaki vauvan liikkuminen sattuu.. tai eihän tämä sillai enää edes kunnon potkimista harrasta, vaan työntää jalkaansa mahan läpi tosta oikeiden kylkiluiden alta. Kohta on varmaan mahassa reikä... :D lapsivettä täälläkin kuulemma ihan normaali määrä. :)

Täällä oli sormien nivelkipua aivan alkuraskaudessa ja pelästyin jo että sukuvika nivelreuma iskee.. onneksi loppui.. kaipa se voi loppuraskaudessakin esiintyä?
Tänne on rantautunut jalkojen särky ja pohkeiden kramppaaminen sängyssä maatessa.. Ihan kamala kun aamulla herää eikä tiedä miten vääntyisi kun pohje aivan krampissa ja tekee kipeää kuin mikä..

Mulla ei sormien nivelet oo kipeenä mut jännetupintulehdus kyl uusiutuu vähintään kerran kk... Parhaillaankin tuki kädessä kun tekee pirun kipeetä eikä oo minkään näköstä puristus/nosto voimaa oikeassa kädessä... Samoin jalkoja kramppaa jos vähänkään varpaita paleltaa... Ihanuutta:(

Onko kellää sormissa nivelkipua? esim nyrkkiin puristaessa itellä sattuu ja välil meinaa kärsiä avata esim limppapulloo..

Viime loppuraskaudessa oli, nyt vasta yks sormi oireillut. Rv 30+ menossa . Uskon että ehdin tämänkin vaivan vielä saamaan! Mulla nivelet (polvet ranteet sormet kyynärät , you name it) reagoi raskausaikaan ja sit se jäykkyys saattaa johtua myös esim turvotuksesta.. :confused:

Mammuska17: Mulla oli viime (ekassa) raskaudessa parina viimeisenä kuukautena sormien nivelet kipeinä. Ei kärsinyt oikein tiskirättiä puristaa kuivaksi. Nivelkipu jatkui synnytyksen jälkeenkin monta kuukautta, ehkä imetyshormoonit myös vaikuttivat. Muuten palautuivat ajan kanssa, mutta pikkurillit lukkiutuvat suoraksi. On aika vaikea selitää. Eivät satu, mutta tuntuu epämiellyttävälle. En siis vain saa pikkurillien niveliä koukistumaan, kuin tahdolla ja avulla.

Nyt toisessa raskaudessa nivelkipua on ollut vaihtelevasti, mutta jo heti raskauden alusta asti. Toisinaan enemmän ja toisinaan tuskin mitään. Pikkurillit lukkuituvat edelleen.

Eilinen shoppailupäivä oli vissiin liikaa, illalla iski niin jäätävän kovat kivut vasempaan nivuseen ja alaselkään/pakaraan et aattelin jalan koht repeytyvän irti :shifty: särkylääke eikä lämpötyyny auttanu yhtää.
Ja yöllä heräsin ekaa kertaa siihe ku jalka kramppas ja säikähin et pohkeessa on joku veritulppa ku pahimmassa kipukohassa tuntu iso kova patti :confused:
Onneks oon valmiiks lomautettuna, tuskin tulis kokintyöstä mitään näitten kipuilujen kanssa.

Hui, en tunnistanu omia jalkoja kun otin sukat pois! Jalkaterät ja nilkat ihan turvoksissa :wideyed: ennen ei oo ollut!
Aamulla heräsin ja sillon jo jalat tuntu tönköiltä ja vähän oudoilta. Nyt sitten turvotuksen huomasin vasta..
ukkokin ihmetteli mun nilkkoja!

Eikös tää ihan normaalia ole, kun ei muita oireita ole? :woot: Mies jo raskausmyrkytyksestä ynm luki, kun näytin turvotuksesta nettijuttuja

Yöt tulee pätkissä nukuttua kun vessaan herää yleensä ainaki 2 kertaa ja muutenki herää kun kylkeä haluaa kääntää. Mimmosia tukisysteemejä olette kehitelleet että on mukava yöllä? Ite laittanu tyynyä polvien väliin ja vähän mahan alle.

Pahoinvointia harvemmin mutta nyt sitte flunssa/allergia vaivaa. Sain onneks reseptillä tabletit siihen joten toivottavasti loppu kevään on sitten siedettävä olo.

Harjotussupistuksia mulla tuntuu tosi harvoin. Jos se siis on se tunne kun vatsa tuntuu kovana. Tosi usein semmonen "iso" epämukava olo kylläkin.. voisko olla sitä samaa sitte?

Niinaki on se ihan normaalia. :) mulla on kans ihan järjettömän turvoksissa jalat ja kädet jos oon yhtään enemmän ollu pystyssä tai touhunnu. Kompressiosukat vähä jeesaa. Esikoiselta oli sama tai oikeestaan pahempi, sillon olin töissä vielä, mutta ei merkkiäkään siitä että mitää raskausmyrkytystä ois ollu. :) mun tietämyksen mukaan raskausmyrkytys vaatii muitaki oireita, tai sitä mieltä oli meidän nla täti, en tiiä mite muut. :)

Mä oon kans nukkunu tyyny jalkojen välissä, mutta eilen hain lidlistä semmosen ison vartalotyynyn ja sitä pääsen ens yönä sit testaa. [emoji4]

Vartalotyyny on ainakin täällä toiminu hyvin:happy: ainut vaan et oon hirmu levoton, en saa unta ja saatan yöllä olla tunninkin hereilllä kilpparin kanssa:dummy: vissiin valmistaudun tuleviin öihin:dead:

Mulla riittää öisin, et laitan peitonmutkan jalkojen väliin ja tungen mutkan tiukasti myös mahan alle. Nyt flunssassa olen heräillyt moneen kertaan pitkin yötä ja bebekin sit herännyt riehumaan :/.

Mulla kans alkanu kävely olla kivuliasta vähän joka puolelta mahaa. Välillä kiristää sivuilta, mut pitkän n. tunnin kävelylenkin jälkeen pahinta on paineen kaltainen kipu alavatsassa.

Täällä kans yks levoton. [emoji137] Ei väliä onko päivä vai yö. Välillä jopa ärsyttää, kun ei enää osaa olla jotenkin yhtään rauhassa.. [emoji50]

Paranemisia obier !
Mullakin taitaa joku pöpö iskeä, ku kurkku ollut tänään kipeenä.. just ku kehuin yks päivä, etten oo kertaakaan raskausaikana sairastanu.. [emoji58]

Kuuluuks teillä muilla mahasta napsahuksia? Tää on vissii ihan normaalia et kalvot napsuu samalla ku tuo bebe jyskää menemää? Pelottaa melkei et se saa jo kalvot rikki :bored:

Mulla ei oo kertaakaan naksunu, mut edellisen la ryhmässä jollain tosiaan kalvot vai oliko se vauvan nivelet naksu ja on kyl normaalia... en kyl usko että vauva riehumisellaan kalvoja puhki saa;)

Täällä naksuu maha, mutten ole huolissani siitä. Kalvojen puhkeamiseen en kans uskos ihan heti, mulla ainaki kahden aikaisemman kanssa kalvot puhkaistu salissa, vaikka naksuminen ollu ihan kovakin. :)

Mulla napsahtelee myös, erityisesti sillon kun vauva kääntyilee niin että selkeesti joku polvi tai kyynärpää kiertää melkeen koko mahan ympäri :p on aika jännä ääni ja tunne se, en aluksi meinannu uskoa ollenkaan että mahasta kuuluu mutta selkeesti se sieltä tulee.

Takaisin