Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on mennyt nykyisin tosi usein oikea korva lukkoon, siis useiden viikkojen ajan. Olen ajatellutkin että pakko johtua raskaudesta.
Nyt on myös alkanut kovotella todella usein ja hartian taakse tai vaihtoehtosesti yhteen kohtaan kylkeä pistää ja joku lihas jumittaa. Auton kyydissä ja lentokoneessa oli melkoista tuskaa olla kun alkoi kivistämään. Pitää vaan yrittää venytellä ja saada liikettä niihin lihaksiin kun hierojalla käyntikään ei auttanut kuin pari päivää.

Minulla on nyt viikon verran iltaisin (öisin) nukkumaan menessä vihlonut ihan kamalasti lantiota. Häpyluuhun sattuu, kuin puukolla iskien ja lihakset juilii todella paljon. Juuri kun pääsee makaamaan sänkyyn, niin sitten alkaa särky. Pieni heijaava liike auttaa, mutta siinä voi mennä tunnin verrankin, ennen kuin tulee normaaliolo. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään tälläistä!

Voihan kylkikipu! Tai kauheen pistävä kipu tuossa oikealla puolella rinnan alapuolella :shifty: en tiiä mistä tuo nyt tuli. Toissapivänä alko tuntumaan kipeältä ja nyt sattuu jo kun vaikka hengittää syvään tai tekee käsillä jotain :oops:

Mulla on selkälihakset ihan jumissa iltapäivän ja illan . Päivä päivältä menee pahemmaksi ku pitää istua töissä koko päivä. Onneksi säädettävä pöytä niin vähän pystyy vaihtamaan asentoa, muuten olisin varmaan jo saikulla.. Nyt enää 1,5vk töitä jäljellä. Jippii!

Yöllä heräsin siihen kun taas sattui vatsaan sillälailla niin kuin olis revähtänyt /kramppais. Ihan hirveää, meinasin jo ukon herättää kun en meinannut saada edes asentoa vaihdettua kun niin sattui, mutta jotenkin sain itseni pyöräytettyä parempaan asentoon ja kipu alkoi pikku hiljaa helpottaa. En vaan käsitä mitä tämä on kun ei esikoisesta ollut koskaan mitään vastaavaa :eek: neuvolatäti epäili viimme käynnillä harkkareita, mutta vähän epäilyttää voiko ne olla näin tuskallisia? o_O

Jepjep, nyt sit tänään alko taas menkka kivut alamahalla ja vielä lisäksi alaselässä... täällä haudotaan mahaa lämpöpussilla ja parasetamolia napattu... THlle jätin soitto pyynnön et mitä mieltä ovat, Pitääkö taas mennä lääkärille... mieskin töissä koko illan:( huoltahuolta...

Nii ja marsupilami eikös harkkarit oo kivuttomia? Ainakin näin mä oon asian ymmärtänyt... vieläkö on koskenut?

Marsupilami mulla on kans tullu nuita kramppeja vatsaan ja mulla ne ei kyllä harkkareita oo. Mulla auttaa aina ku mennee sikiöasentoon vähäksi aikaa niin kramppi rupiaa pikkuhiljaa helpottaan.

Onkko kenelläkään muulla ollut kipua tuolla kohdunkaulan alueella? Viime yönä tosiaan vauva potki todella kovaa häpyliitoksen alueelle ja myöhemmin yöllä oli kovaa kipua kohdunkaulan alueella. Sen jälkeen ei ole ollut mitään. Esikoisesta ei tällaista ollut.

Päivällä taas tuntui pienellä alueella vatsaa toi kipu, mutta meni nopeasti ohi. Ihme juttu kyllä , mistä nämä johtuu... Ja sama kuin jesulla että sikiö asento helpottaa ja yleensä kun menee vasemmalle kyljelle o_O Ootko Jesu kysynyt neuvolasta että mitä mieltä ovat, mistä johtuu ja mikä auttais?

Marsupilami, mää sillon ku niitä rupes tuleen niin kerroin niistä neuvolassa ja siellä täti oli sillon huolissaan että jos supistuksiin liittyvät ku mulla on ollu nuita supistuksia paljon ja jomotteluita muutenkin. Sillon sain sen ekan äitipolilähetteen samalla kertaa että tarkistettiin kohdunkaulan tilannetta kaikkien näitten mun vaivojen takia mutta eivät siellä kuitenkaan sitte ollu huolissaan. Minä ite en näitä supistuksiin kyllä yhistä ku enempi musta tuntuu että tää on vaan jotain kohdun kasvamista/venymistä ku onhan kohtu melkosessa rasituksessa koko ajan. :)

Joo eipä nämä oikeen mitenkään muistuta supistuksia. Oon kans miettinyt että jos on vaan jotain lihas kramppeja kun niitä on nyt ollut jaloissakin, vois kokeilla onko magnesiumilla mitään vaikutusta...

Mikä vointi äippäx4:llä on? Ootko päässyt lääkärillä käymään?

tääl siirty lääkäri tiistaihi ku päätti pitää lomaa. kiva ku supparei, liitoskipui ja menkkajomoi päivittäi eikä saa tarkastust, onneks limatulppu uusiutuu itestää ku seki tuli maanantaina.

Minusta on tuntunut, että harjoitussuppareita tulee aika jatkuvasti ja illalla tuntuu vielä jomottelun kera. Mulla on viikon päästä neuvolalääkäri ja ajattelin laskea, paljon niitä harjoitussuppareita nyt on. Aamulla tunnin ajan tuli 12 kovottelua, joten jätin laskut siihen...

Voiks supistukset tuntua vaan toisella puolella vatsaa ja alavatsalla? Perjantaista lähtien lenkeillä tuntunu etenki navan oikeella puolella repivä ja kramppaava kipu. Mietin että kiukutteleeko vatsalihakset vai painaako bebe niin kovin, viihtyy nimittäin enemmän oikeella puolella. Vai mitä hittoa.
Neuvolassa mainitsin tosta kivusta ja suosittelivat et hommaisin tukivyön. En ees siellä tajunnu kysyä voisko olla supistuksia?

Zeero,voi! Mulla harkkarit tuntuu vaan siinä mis vauva on, eli koko oikea puoli mahasta kovettuu... niinku parhaillaan:o uuuuhhh kun kiristää o.O
Mulla ei kyl tukivyö auta masu kipuihin enneminkin selän ja toosan kipuihin...
Joko teillä muilla sattuu vauvan liikkeet? Täällä on semmonen ikiliikkuja että illalla masu on ihan loppu ja tän touhut sattuu ihan älynä... vaikka onkin keskiverto pienempi niin kyl voimaa kun pienessä kylässä, meidän oma pikku myy<3

Tääl välin ollu vatsa hellänä potkimisesta ja möyrimisestä iltasin. Kipeetä kyl tekee, ja aloin jo miettii onko tarpeeksi lapsivettä. :shy: nyt ollu jo vähä parempi, ei oo niinkää sattunu vaikka samalla voimalla päästeleeki:p

Takaisin