Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei liikkeet ole tuntunut ikinä navan yläpuolella. Toissapäivänä mun epäilyt kävi toteen, niin muksun pää on vasemmalla puolella, mihin "kuhmu" aina välillä tulee ja tuntuu vähän kiristävältä. Tunkee päätään mahasta läpi :D

No nyt on alkanut alaselkä kipeytymään töissä aika ikävästi. Samalla myös mahan kipuilua tullut lisää löysistä vaatteista huolimatta. :/ Työ on mulla ihan kevyttä istumatyötä, lähinnä pitäis pystyä ajattelemaan suht terävästi. Voin onneksi seistä ja kävellä välillä mutta ei nuo kyllä helpota. Mahakipu helpottaa vasta kotona kun pääsen päikkäreille tai muuten makuulle hetkeksi. Välillä toi kipu on aika tuskallistakin, kyllä sen kanssa pärjää mutta keskittymiskyky kyllä heikkenee tosi paljon mikä ärsyttää. Ja siihen päälle kun on vielä jatkuva väsy niin ei nyt jotenkin maistu. :meh:

Vielä 6 viikkoa äippälomaan. Jos tämä tästä pahenee niin saas nähdä, voin kyllä sopia työtuntejani kevyemmäksi helpostikin, joten ehkä teen niin mielummin kuin jään saikulle. Tosin meillä maksetaan palkkaa sairasloman ensimmäisen kuukauden ajalta... No ei vaan, ehkä katsotaan sitten tilanteen mukaan jos tämä oikeasti kärsimykseksi muuttuu. Nyt vaan tympii kauheesti :p

Muokattu viimeksi:
Shain, mä käytän töissä (istumatyö kans) oikeastaan pelkästään mekkoja tuon mahakivun takia, joka ainakin mulla johtuu housuista (vaikka on masutuubilliset mammahousut). Samasta syystä en voi käyttää tukivöitäkään, vaikka haluaisin, koska alkavat tosi ikävästi painaa alavatsaa. Pitäny valita kahdesta pahasta vähemmän paha, eli lievä selkäkipu, jonka kanssa kyllä pärjää... Mulla neljä viikkoa mammalomaan. Jaksaa jaksaa [emoji4].

Joo oon huomannut, ettei esim. äitiyshousutkaan oikein auta, painaa silti ikävästi ylävatsaa, ja siitä en tykkää olin raskaana tai en. Mekolla ja mammasukkiksilla ei tule niin tukala olo, eli pitäisi siis jatkaa vaan sillä linjalla loppuun asti. Toivotaan että selkäkivut pysyy siedettävinä vielä muutaman viikon!

Ei ollut vielä mitää kypsymistä tapahtunu mulla vaikka menkkakipuja on ollut. Meinas lääkäri et jos ne on tommosia pidempiaikasempia (mulla saatto pariki tuntii koskee putkeen) nii voi olla vaan liitoskipuja tai sit vaan paikkojen "valmistautumista". Kuitenkin yksilöllistä et tapahtuuko niissä kohdunsuulla yms. mitään, eli jos alkaa noita muillakin oleen ni kannattaa käydä tilanne tarkastuttaa!

nappula123, aika pitkään jos parikin tuntia jomottanu [emoji50]. Mie olin ihan huolissaan eilen jo 30min menkkajomoista...

Teillä joilla on ollu suonenvetoja...tai suonikohjuja, niin onko teillä kipua siinä pohkeessa, vaikka ei vetäis suonta? Mulla on iha sairaan kipee toi toinen pohje..:bored:

Teillä joilla on ollu suonenvetoja...tai suonikohjuja, niin onko teillä kipua siinä pohkeessa, vaikka ei vetäis suonta? Mulla on iha sairaan kipee toi toinen pohje..:bored:

Mulla ei oo raskausaikana vielä tullut Mut aiemmin on ollu. Kesti pari kolme päivää se kipu! Ja se särki nimittäin koko pohjelihasta! Hyvin ärsyttävää ja kivuliasta mutta menee ohi. Ite venyttelin sitä vaikka sattu Mut en tiiä oliko siitä loppupeleissä apua muuhun ku siihen ketutukseen :)

Mulla ei oo raskausaikana vielä tullut Mut aiemmin on ollu. Kesti pari kolme päivää se kipu! Ja se särki nimittäin koko pohjelihasta! Hyvin ärsyttävää ja kivuliasta mutta menee ohi. Ite venyttelin sitä vaikka sattu Mut en tiiä oliko siitä loppupeleissä apua muuhun ku siihen ketutukseen :)
Mä googletan jo kaikenmaailman juttuja (joo tiiän,virhe) mut ehkäpä meen lekurille tästä jos ei parane:shy:

täälläki alaseläs-ja vatsas kipuu usein, säteilee reiteenki ja ne ihanat ennakkosupparit tuli parin pvä:n tauon jälkee takas, ollu jo kuukaudenpäivät. pitää pyytää ens kuus et gyne kattoo tilanteen ku ultra. ois 29+4 ny ku tammikuun lopul uä ilmotti 25+6 ja siit melkei kk.

Täällä onkin ilmeisesti onnistuttu hankkimaan molempiin ranteisiin joku rannekanavaoireyhtymä vai mikä lie.. Enää ei riitä että yöllä vähän puutuu vaan viime yönäkin kahdesti heräsin siihen että sattuu! :sad001 meinasin miehen herättää hieromaan kättä mutta en kehdannut kun hänellä oli aikainen herätys (ja tottakai itse eilen leikkasin toisesta kädestä melkein peukalosta palan päästä niin hierominen oli sitten vähän juosten kustua). Tuo haki nyt jotkut rannesiteet, toivottavasti tästä helpottaisi, jos pahenee edelleen päivä päivältä niin kohta ei tarvii nukkumista harkitakaan :shifty:

Mulla suonenvetojen jälkeen jalat saattaa olla monta päivää niin kippeet, ettei ees pysty kunnolla kävelemään... Kävellessä tuntuu, et jos astuu "väärin" niin suonenveto alkaa.. Mutta ei ole alkanu.. En tiiä onko normaalia, mutta mulla on ollu nuita suonenvetoja aina ja nyt ne loppu kun hain apteekista magnesiumia..:)

Magnesium auttaa kyllä, mutta aloittakaa varovasti niiden syöminen. Monelta oon kuullu ettei vatsa tahdo kestää sitä -> tuplanärästys.

Mam17, mullaki vähä sama. Magnesiumia kävin hakee, 2x päivässä..pari päivää sit vähensin yhteen, nii alko taas suonenvedot:meh: eli kahta päivään..kyllä oli aika tuskane reissu kävellä kauppaa ja takas! Jalat sairaan kipeenä,mahaa särki ja supisti ja selkää särki:sour: ihana valitus:shy:

Suonikohjuja löytyy jaloista ja häpyhuulista (ja peräpukamat) noi alakerrassa olevat kohjut on välillä pirun kipeät...

Mulla selkäkipuihin auttoi fysioterapeutin laittamat ja ohjeistamat teipit selässä. Ne jakaa painetta laajemmalle alueelle ja helpotti huomattavasti. Mulla oli siis 20rv:n kohdalla karmee selkäjumi ja samalla alavatsa superherkkä kaikelle paineelle.

Mulla nyt alkanu vaivaan vähän toi restless leg syndrome. Hankaluuksia istua paikallaan ja tuntuu että koko ajan pitäs saada liikkua.. Ei kivuliasta tai mitään vaan epämukavaa kun on oikeastaan koko kropassa rauhaton olo.

Toisen kerran oli eilen nuita super tuskallisia suonenvetoja.. taas oikeassa pohkeessa. Pitäisköhän itekki kokeilla tuota magnesiumia.

Suonikohjuja en oo vielä missään havainnu.. vielä. Katotaan koska ilmestyy.

Takaisin