Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla supistelua toosi harvakseltaan ja vain jonkun vähän rankemman urheilusuorituksen jälkeen ihan hetken aikaa. Täysin kivuttomia kuitenkin ja menee nopeesti ohi. Neuvolassa sanoi, että se on ihan ok eikä urheilua tartte vähentää [emoji4].

Auau, 20min ennen kelloa veti suonta pohkeesta! Eipä oo ennen ollut suonen vetoja, nyt nilkkaa käänsin unissaan ja johan tuntu! Nukahin onneks uudestaan vielä, kun kesti vaan ihan vähän aikaa onneks.

Mukula on alkanu tunkea itteesä oikeelta puolelta navan kohalta läpi :grin
Nyt on usein tuntunu tuossa samassa kohtaa pieni kova alue ja ukkokin sano, että pyllyäkö se hinkkaa noin paljon :grin

Muokattu viimeksi:
Niinaki: Mulla myös on nuita suonenvetoja ollu ajoittain ja eilen tuli ekaa kertaa autolla ajaessa. Olihan se ihan hirveää kun ei pystyny painamaan vastaan jalka kaasupolkimella! :D Magnesiumia oon nappaillu aina suonenvetojen jälkeen mutta kyllähän se pitäis joka päivä yrittää muistaa niin ehkä niitä ei tulis....

Mies alko syömää yhessä vaiheessa magnesium tabletteja,niin sillä vaan alko kahta kauheemmin vetämään suonta :grin
Voiski kattoa onko niitä pillereitä vielä jälellä, jos tää uusiutuu :)

Huhhuh, en tiiä minkä kasvuspurtin miun maha on ottanu :D tuntuu et painaa jo keuhkoja ja kaiken aikaa ihan ähky olo! Kovasti ootin että tulis näkyviin ni nyt ei sais valittaa :p nyt pitäs viimeistää ostaa se tukivyö ku tuntuu että tuo roikkuu hirmu alhaalla ja se ahistaa entisestää.
Ja bebe on aktivoitunu nyt parin päivän sisällä ihan hurjasti! Koko aika paukuttaa ja myllää menemää, eile illalla tuntu jo että yrittää punkea päätään/peppuaan navasta läpi :D
Rv 25+5 ja 100 päivää jälellä :wideyed:

Tuota tukivyön hankkimista olen mieki harkinnu ja yöks häätys jotain tyynyjä saaha tukeen kroppaa kun on olo sen verta epämukava.. Maha ei ole vielä isokaan mutta selällään jos yrittää nukkua nii painaa ikävästi jotenki selkään. Kyljeltä toiselle vaihdan ähisten ja puhisten. :smiley-angelic006

Nuista suonenvedoista kun oli puhetta nii mulla elämäni ekaa kertaa oli joko se kyseessä tai joku pohkeen hetkellinen kramppi eilen aamulla. Ai että ku otti kipeää mutta vähänkö hiero nii helpotti.

Paha olo edelleen aina välissä yllättää mutta oksentelua ei sentään oo ku kerran tai kaks kuussa.

Miten teillä muilla on maha "kipeä"? Siis kun mulla aamuisin kun lähden töihin käveleen nii semmonen terävä kipu joko toisella puolella kumpi vaan tai molemmilla puolilla alavatsaa. Ainoastaan aamuisin. Kotimatkoilla ei koskaan oo tainnu tuntua vastaavaa.

Toinen joka joskus öisin vaivaa on semmonen vatsan kipu ihanko normaalisti jos ois kaasua mutta niinkö koko vatsan täydeltä. En osaa oikeen selittää. Oisko ne sitte niitä harkkareita? En oo varsinaisesti huomannu että vatsa ois kovempi niiden aikaan mutta on vaan semmonen täysi ja tukala olo. Vessaan silloin yleensä meen josko se helpottais ja toisinaan auttaaki.

Mä just viimeksi tänään aamulla valittelin miehelle ettei saa tulla lähelle halailemaan kun mahaan "sattu".. Ja nimenomaan vain aamuisin on ollu sellasta, on tosi vaikea edes paikallistaa sitä, eikä sitä oikeaksi kivuksikaan aina voisi kuvata, enempi ehkä kummallinen painon tunne, joko koko mahan täydeltä tai sitten jossain syvällä massun sisällä. o_O johtuisiko ehkä siitä että vaihdan tosi monta kertaa kyljeltä toiselle ja joudun vatsalihaksia käyttämään siihen?

Mulla myös alkanut nyt kämmenet puutumaan ja hippusen turpoamaan öisin, välillä herään siihen että puolet sormista on ihan tunnottomia. Välillä myös päivällä alkanut sama, jos on vähänkin käsi hölmössä asennossa. Onkos kellään muulla tämmöstä?

Mullaki kädet joskus tunnottomia jos vaikka sillä kyljellä nukkunut. Helpommin oikeastaan päivänki aikana tulee kuten sanoit jos on hölmössä asennossa käsi tai vaikka jalka.

Mulla myös alkanu kädet puutumaan ja öisin välillä turpoamaan. Puutuu todella helposti ja sen mukana ikävää pistelyä. :shifty:

Enkumatobe: Minullakin on ollut mahassa kipua kävelessä. Ensin oli ihan viikon todella pahana ja jopa seisomaannousu sattui. Tuntui kuin alavatsasassa olisi krampannut ja kesti niin kauan, kunnes istuin tai makasin. Alussa oli ihan koko päivän ja tuntui enemmän vasemmalla puolella. Nyt sitten tuntuu vähemmän, on keskellä ja tuntuu enemmän juuri aamuisin. Ajattelin mennä lääkäriin näyttämään, että tutkisivat jne. Tätä on kuitenkin kestänyt jo kaksi viikkoa. Olen tässä odottanut, kun sain haettua vauvan terveysvakuutusta vasta toissapäinä, perjantaina. Kunhan nyt myöntävät sen, niin soitan heti lääkäriin.

Täällä on ollu myös maha kipeänä. Sellasta pisto kipuu, ja eilen tuli kävelyn ystäväksi sukkapuikkosupistukset:facepalm: eilen ja tänää ollu huippaavaa oloo vähä ennemmä ja vähemmä. Tänää en oo oikeestaa voinu ku maata, ja maatenki tuntuu vähä hassulle..mietin täs et pitäskö jo johki soitella, eihä tää voi olla normaalia et pyörryttää näi paljon? Oon yrittäny syyä ja juua mut ei oo oikeestaa olotilassa muutoksia..:sorry:

Mä oon henk koht hyvin vahvasti sitä mieltä että jos on jotain epämääräistä kipua tai muuten ihme oloja niin sillon ei oo turhaa soittaa jos itsellä yhtään epävarma olo... varsinkin kun näillä viikoilla lapsen eteen tehdään kaikki mahdollinen että sen sais pidettyä joko mahassa tai hengissä mahan ulkopuolella... mut tää vaan mun mielipide ;) mullakin tulee välillä ihme kipuja jotka menee nopeasti ohi asennon vaihdolla joten en oo huolissani... Menkka jomotkin loppunut, kiitos lääkekuurin...

Tässä kun teidän juttuja lueskelin, niin muistin yhtäkkiä että mullakin oli yks yö varmaan just tuota suonenvetoa pohkeissa. Ei oo koskaan ennen ollut! Jotenkin unissani hieraisin pohkeita ja sit alko jäätävä veto. Sitten se loppukin hetken päästä. Olin ihan unohtanut tuon.

Ja rinnat on alkanu vuotamaan joka päivä :wideyed:

Täällä varmaan on tietävämpiä äitejä linjoilla. :) Mulla on nyt n. viikon verran tuntunut menkkakipuja ja kipuja siis lähinnä alaselässä, nivusissa ja vatsassa. Nyt ne tuntuu tällä viikolla lisääntyneen entisestään. Ei siis ole mitenkään häiritsevää että tarvitsisi särkylääkettä, mutta kuitenkin että tunnen ne. Mitähän meinaa? Selkä minulla on vihoitellut jo pidemmän aikaa, ja veikkaan että tämä jotenkin on siihen yhteydessä. Menee nimittäin töissä selkä ihan jumiin. Ja 30 viikolla ollaan menossa nyt.. Neuvolalääkäri on kyllä tulossa, siellä varmaan katsoovat tilanteen ettei ole vielä mitään muutoksia tapahtumassa? Vielä kk olisi äitiyslomaan, tosin epäilen että en sinne asti töissä pysty olemaan, enkä haluakkaan olla jos alkaa tuntua liian raskaalta.

Mulla oli noita menkka jomoja joiden syyksi sit löyty tulehdus ja epäilevät että se tulehdus kypsytti paikkoja joten lekuriin mars et saisit tulehduksen hoidettua jos semmonen on... Menkka jomot ei muutenkaan kuulemma lupaa hyvää näillä viikoilla, tai niin ne neuvolassa sano...

Kiitos äippäx4! Lueskelinkin että sulla oli ollut samankaltaista.. :/ Viime viikolla kävin antamassa näytteen ja niissä ei ainakaan mitään tulehdusta näkynyt.. Mutta onneks on se lääkäri niin päästään katsoo tilanne. Tuun kertomaan sit et mikä on "tuomio".

Mulla oli yksi päivä menkkajomotusta ja samana iltapäivänä neuvola. Th oli sitä mieltä, että ovat supistusten esiasteita ja niitä voi pikkuhiljaa alkaa tulla mutta jos enemmälti tulee niin sitten tarkistetaan tilanne. Viikkoja mulla vasta 25. Tosi usein kovottelee mutta onpahan kohtu valmis synnytykseen sitten. Vauvan erittäin alhainen sijainti tätä varmaan osaltaan tekee, navan yläpuolella ei ole koskaan liikkeitä tuntunut.

Takaisin