Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huonosti nukutun yön aamun mietteitä, missä asennossa te nukuttu? Mä yritän nukkua vasemmalla kyljellään mutta herään hetken päästä siihen että mahaan, lonkaan ja selkään koskee... selällään nukkuminen onnistuu parhaiten, puoli istuvassa asennossa tyynyt jalkojen alla mutta sitten jos joutuu herämään jotain hoitamaan niin pyöryttää... Entä aiheutaako "täysi" rakko teille supistuksia? Viime yönä heräsin siihen (muiden syiden lisäksi) että pissattaa ja supistaa, joka helpotti kun kävin tyhjentämässä rakon... kuinka paljon kahvia on liikaa? Hitto ku väsyttää!

Mä nukun aina oikealla kyljellä. Ei oo maha vielä haitannut unia ollenkaan.. paitsi paita nousee ja maha on aina paljaana :grin:grin

Syön magnesiumia säännöllisen epäsäännöllisesti suonen vetoihin :)

äippäx4 Nukun molemmilla kyljillä ja yritän välillä vähän selällään mutta siinä ei pysty kauaa olemaan kun jotain painaa johonkin ja alkaa jaloissa tuntumaan pahalta :meh: ja oon huomannu että supistaa kyllä helpommin jos rakko on täynnä:angry3

Menkkakivuista, 3 päivä tänään kun jomottaa... neuvolaan soitettu ja sanoivat olevan eräänlaista supistelua ja lääkäriin pitäis mennä... neuvolastahan tietysti ollu aikaa antaa niin nyt yritän saada terveyskeskukseen lekurille ajan... vitalis kun ressaa!!!!

Äippä x4, täälläkin tuntuu täysrakko tuottavan supistuksia? Ja poika tuntuu pyörivän ja potkivan kahta kauheemmin kun pissattaa. Mulla auttaa tohon asennonlöytymiseen sellanen pitkulainen "halityyny" saa kivasti jalkojen väliin ja mahan hyvin sinne alle kun ottaa haliin. Muut asennot ei oikeen lähe:wideyed: taitaa olla se 3 dl kahviii per päivä:pale

Menkkakivuista, 3 päivä tänään kun jomottaa... neuvolaan soitettu ja sanoivat olevan eräänlaista supistelua ja lääkäriin pitäis mennä... neuvolastahan tietysti ollu aikaa antaa niin nyt yritän saada terveyskeskukseen lekurille ajan... vitalis kun ressaa!!!!

Torstaille sain ajan, 9.15... tosi huonosti aikoja tarjolla:(

Mä nukun melko tasapuolisesti molemmilla kyljillä ja aamusella saatan olla ihan selälläänkin. Alkaa tuo kyljenvaihto vaan olla aiempaa raskaampaa ja ilmeisesti siinä operaatiossa sisäelimet jotenkin hölskähtelee ku tulee hetkeksi etova olo [emoji23].

Nyt muuten huomaa, et bebe painaa palleaa välillä aika ikävästi, esim jos menee makuulle / puolimakuulle liian nopeasti. Lisäksi jos menee monta kertaa lyhyen ajan sisään kyykkyyn ja ylös niin rupeaa närästämään [emoji16].

Mulla alko eilen joku kauhee pesänrakennusvimma ja kaikki sotku ja kaaos ja keskeneräiset sisustusasiat (huom. ollaan muutettu 3 vuotta sitten [emoji28]) alko ärsyttään ihan tuhottomasti. Oli siinä miehellä kestämistä ku surffailin koko päivän tori.fi:ssä etsimässä sopivia kalusteita, pistin sen hakemaan niitä jo samana iltana, hain kaupasta säilytyslaatikoita ja tyhjäsin esim. koko eteisen kaapin lattialle jne. [emoji23].

Tajusin et enää pari päivää yli 6vk äippäloman alkuun [emoji50].

Äippä.. Mullahan oli yhdestä just noin ja olin avautunut ja jouduin täyslepoon... Kyllä supistaa jos rakko täys... Ompa harmi että joudut odottamaan torstaihin asti

Minä niin toivon että en täyslepoon joudu, siitä kyl mitään tuu:( oispa "vaan" joku tulehdus... kaipa tässä pitää henkisesti alkaa valmistautua siihen että tämän jälkeen ei meille tuu vauvoja... alkaa vaikuttaa siltä että kroppa sanoo itsensä irti :(

Onko muilla ollu suu kipeä raskausaikana?
Mä en oikee tiedä sattuuko ikeniin vai hampaaseen.. nyt ei niinkään satu, mutta illalla sattu enemmän ja verta tuli, kun hampaita pesi. Ilkee tunne suussa oikeella puolella..

Niinaki täällä! Mulla on ollu iha tosi kipee suu ja arat ikenet..vaikka oon hoitanu ja pessy säännöllisesti, ikinä ei oo ollu tällästä. Sain ens kuulle lekuri ajan, toivottavasti se osaa jtn tehhä. :banghead:

Täällä nukutaan vasemmalla ja oikealla kyljellä vähän väliä vaihdellen. En edes muista milloin oisin pystynyt mahallaan tai selällään nukkumaan... :meh: Selällään en pysty ollenkaan olemaan kun tulee niin oksettava olo, että meinaa laatta lentää. :oops:

Äippä x4 toivottavasti olisi jostain harmittomasta kyse!

Monesti ikenet tulehtuu helpommin raskausaikana kun hormonituotanto lisääntyy niin paljon. Jos jatkuu, kannattaa varmaan varmuuden vuoks käydä näyttämässä hampaita ja suuta, tsemppiä! :nailbiting:

Mulla alko noi suonenvedot uudenvuoden yönä, en kuitenkaan hakenut heti magnesiumia vaikka "neuvolantäti" niin suositteli. No, ois kannattanut hakea sillä viikko sen jälkeen krampit alko tulee joka yö, ja seuraavana päivänä jalat aina niin kipeet ettei liikkeelle meinannu päästä.. Siinä vaiheessa oli pakko hakea ja voi sanoa, että kyllä helpotti ! Nyt syön magnesiumia ihan päivittäin raskausvitamiinien ohella..

Täällä myös suu on ollut tosi arka, välillä verta tulee ihan kivasti... Mutta vasta kävin hampilääkärissä, niin ei kai tässä hätiä pitäs olla..:confused:

Äippä tsempit sinne!!!:Heartred

Ninamommy ja lämpimät sukat auttaa myös. Mä olen tässäki raskaudessa jo pari kertaa herättään miehen hieromaan jalkaa jossa kamala suonenveto ja ite en yllä just siittä kohasta hieroon. :grin

Mä olen huomannu parhaaksi ratkasuksi nukkua tuplapeitolla yksin, kun sillä saan tuettua itteni tarpeeksi hyvin joka puolelta. :grin

Mulla on onneks 20.3 suuhygienistille se ilmainen tutkimusaika, jos mä siihen asti selviän tän kanssa!

Mä kanssa nukun usein sukat jalassa. Tosin monesti aamulla kun herään, niin sukat on lentänyt johonkin :joyful:

Joo, mulla kans oli nuo villasukat ja miehen kädet käytössä( :DD), autto vähän, mutta lopulta kuitenkin oli pakko hakee sitä magnesiumia.. Ja myös tyynyjä laitoin yöksi jalkojen alle, pitäs kuulemma auttaa koholla pito..

Mä nukun nyt koko ajan vain vasemmalla kyljellä ja minulla on pieni tyyny jalkojen välissä. Aamulla ei kyllä tyynystä ole jälkeäkään, saa aina etsiä lattialta ym. Nukun kyllä todellä hyvin, mutta liian vähän, kun on opiskeluja yötämyöten. Esikoisenkin kanssa nukuin todella sikeästi lähes koko raskausajan. Tämä näyttää menevän samaan malliin.

Mulla on nyt parina päivänä supistellut todella paljon ja kovasti. Vähänkin kun liikkuu tai pitäisi ottaa vatsalihaksia mukaan esim. tavaraa nostaessa, niin heti vetää alavatsan ihan kovaksi. Ei ole kivaa. Kävelemään ei oikein pysty ja joskus pelkästään seisomaan nouseminen vetää vatsan kivikovaksi. Varsinaisesti ei satu, eikä ole kipuja, mutta pienikin liikkuminen tuntuu usein pahalta. Toivottavasti menee ohi!

Mä täällä makoilen sängyssä ja pikkunen potkia paukauttaa, on mennyt 30 min jo 50 potkua rikki... hänellä siis ainakin kaikki mallikkaasti vaikka äitiä jomottaakin<3 toivonpa että huomenna ei koskisi mihinkään! Noh kaipa sitä pitäis yrittää nukahtaa... mieskin tulee vasta kohta töistä :(

Takaisin