Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ne ainakaan oo sanonut et oisivat huolissaan ja vauvakin tosiaan vastasi viikkoja et siellähän tyttö kasvaa :) ekassa rakkaudessa keräsin massaa semmosen 30kg ja noissa muissa tuli vaan 5-7kg jotka jäi synnärille... kaipa tää on sarjassamme turha stressin aihe;)

Noniin tänne on rantautunu "sukkapuikko" supistukset :o enpä muistanutkaan että miten kipeitä ne on o.O
Huomenna rv 22

Hei kertokaa miten saan hemon nousee? Se on koko ajan sen 107, ja mulla ei pysy mitkää rautatabletit sisällä, tulee siis ulos. Joskus jostain luontaistuote mehusta kuulin, mikähä sen nimi oli..saakoha sitä es raskaana käyttää:facepalm: ois mukava saada tää väsymys kurii, ei oo kivaa jos laskee nii alas ku ootin esikoista:hungover:

Pinaattia, persiljaa, ruista ja punaista lihaa napaan niissä on luontaisesti paljon rautaa:) niin ja tietysti veriruuat jos niistä välittää;) luontaistuotteista kannattaa kysyä neuvolasta...

Ja eikös c-vitamiini auttanut rautaa imeytymään? :) eli hedelmiä ja mehua, ainakin valion appelsiini mehussa on lisättynä c-vitamiinia

Joo c-vitamiini + rauta samaan aikaan. Mielellään tyhjään vastaan, eikä kalsiumia seuraavan kahden tunnin aikana. Mulla vatsa kestää Compironia, mutta ei ole vielä ainakaan rautavarastot sillä noussut. Sama ongelma oli esikoisen odotusaikana. Kokeilin silloin kaikki valmisteet, mutta mikään ei sopinut mun vatsalle. Terkka neuvoi myös käyttämään Ramavit -valmistetta. Nykyään turvallinen käyttää raskausaikana :) en itse halua Ramavitia käyttää, koska siinä on liivatetta.

Ninamommy vaihda tabut nestemuotoon, imeytyy paremmin ja saattaapi olla jopa vatsaystävällisempää. Huuhdo suu vaikka lasillisella appelsiinimehua ni saat c-vitskut samaan syssyyn :)

Kiitos kaikille vastauksista! Mulla on aina ollu tosi alhane hemo, ja raskausaikana laskee paljon. Tosiaa esikoista ku ootin nii laski niiiiin alas, että neuovolatäti ihmetteli kui kummatkaa meistä on elossa:facepalm: silloin kävin jo kaikenmaailman rautavalmisteet läpite, ja kaikki tulee ulos:puke_r noita nestemäisii oon miettiny, ja netistä googlailinkin vähän..paljon oli keskustelua sellasesta kun salus kräuterblut saft , kuulemma ei käy mahaan ja nostaa suhkot nopee..lääkärit ei voi suositella, koska ei oo lääkevalmiste. Mut tuota meinasin kyl koklata !laughing7

Hei kertokaa miten saan hemon nousee? Se on koko ajan sen 107, ja mulla ei pysy mitkää rautatabletit sisällä, tulee siis ulos. Joskus jostain luontaistuote mehusta kuulin, mikähä sen nimi oli..saakoha sitä es raskaana käyttää:facepalm: ois mukava saada tää väsymys kurii, ei oo kivaa jos laskee nii alas ku ootin esikoista:hungover:

Raskaana ollessa saa käyttää nestemäisiä kasvipohjaisia vitamiinimehuvalmisteita Iron vital F ja Floradix Kräuterblut-Saft. Esikoista odottaessa käytin Floradixia ja nosti ihan hyvin hb:tä. Nyt käyttänyt viikon ajan Iron vitalia, vaikutuksesta hb:n ei vielä tietoa.

Mistä noita nestemäisiä saa ja paljon maksaa? Vois itsekin pullon hilpasta lopummalla niin on rautavarastot täynnä synnytyksen koittaessa ;) ens viikolla olis neuvola niin saa th mitata hempan...

Mistä noita nestemäisiä saa ja paljon maksaa? Vois itsekin pullon hilpasta lopummalla niin on rautavarastot täynnä synnytyksen koittaessa ;) ens viikolla olis neuvola niin saa th mitata hempan...

Mä synnytyksen jälkeen käytin Floravitalia, maksoi 15-20€ (en enää muista tarkkaa hintaa) ja ihan Prismasta sai ostettua. :) Muistan vaan miten järkyttävältä toi litku maistui. :depressed:

Pitääpä perehtyä kun seuraavan kerran käy prismassa... obsidania oon käyttänyt ennen mut se pistää mahan kovalle:/

samaa käytin ku talvitintti, ostin apteekista pöljänä ku ois saanu prismasta halvemmalla :D Ovat siellä osastolla missä lisäravinteet, vitskut ja nää muut dieettipöperöt :bookworm:

Mä käytän Salusin Floravitalia. Mulla meni vuodenvaihteessa raudat lähelle 100 ja n. kahdessa viikossa on kohonnut ihan ok lukemiin. Minun mielestä maistuu hyvälle! Aamulla tyhjään mahaan c-vitamiinin kanssa. Ensin otin aamulla ja illalla, kun oli niin huonot arvot. Nyt vain aamulla. 500ml pullo maksaa 20-25€ riippuen paikasta. Löytyy ihan Tokmannilta. Se oli tarjouksessa viime viikolla ja minä hamstrasin kolme pulloa. Yksi pullo kestää n. kuukauden.

Käytin esikoisen kanssa raskaus-multivitamiinia ja obsidania (poikkeavasti sai minulla suolen toimimaan liukkaasti) ja lopulta vielä tätä Floravitalia, kun raudat meni silloinkin sataan.

Ruoasta saa rautaa, mutta pitää katsoa, ettei laita mukaan kalsiumlähteitä. Maitoa ei voi juoda ruoan kanssa, kermat ym. pois. Ilmeisesti pinaatin rauta imeytyy jotenkin huononlaisesta. Näin minua on valistettu. En tiedä. Linssit, valkoiset pavut ja kikherneet sisältävät myös rautaa. Minä syön näitä, tummaa leipää, lihaa ym, mutta silti täytyy pitää huolta raudan riittävyydestä.

Ärsyttää! Tällä viikolla on alkanut pissattamaan koko ajan. Tunnin välein täytyy käydä vessassa, aivastaa ei uskalla ja poju muksii tuonne lantioon aika usein. Koko ajan tuntuu painetta rakossa. Onneksi yöllä menee ihan yhdellä vessareissulla, eli ei vaikuta minun nukkumiseeni. Mutta ärsytää tuo jatkuva painon tunne, eikä sitä edes tiedä onko oikeasti hätä vai ei. On niin mukava kiirehtiä vessään ja tiristää pari pisaraa.

Käveleminen on alkanut supistamaan yhä enemmän. Pitäisi liikkua hitaammin, jos vain muistaisi. Yleensä en, ennen kuin maha on taas aivan kovana.

Sama itellänikin että vessattaa urakalla, yölläkin....kävelipä tai tekipä mitä hyväsä nii mahaa rupee kiristämään...

Onko muilla seksin aikana, että rupeaa pistämään vatsaan niinku juostessa kylkeen?

Joo pisulla saa juosta yötä päivää, kivaa :/ seksiä meillä ei oo ollu toviin, alakerta kipujen takia eikä toi mies oo jostain syystä kovin innostunut muutenkaan koko touhusta... halipula sillä kyllä on, mikä tuntuu hyvälle kun tulee vaan halimaan<3
Muutenkin toi mun toosa... se on niin kipeä, turvonnut ja suonikohjuinen... jos erehtyy olemaan liian pitkään jalkojen päällä niin tuntuu että koko värkki tippuu, siis aivan kamalasti paine!

Täälläkin alkanut pissattamaan kamalasti, mutta yöllä selviää onneks vain yhdellä vessareissulla.

Mulla myös koko häpyalue kipeä, jomottaa, särkee, "pakottava" tunne. :meh: Mutta ei se (vielä) seksiä ole estänyt. :p Ja mulla myös rupeaa välillä seksin aikana pistämään masuun, mutta menee nopeasti ohi.

Samaa vessassa hyppäämistä täälläkin. Toistaiseksi yöllä riittäny 1 kerta, mutta päiväsaikaan saa ravata jatkuvasti! Ja kyllä ihan oikeasti saa keskittyä lihaksiin, jos tulee yhtäkkiä aivastus :smiley-ashamed008 :hilarious:

Alakerta on muuten ollu ihan kunnossa, mutta seksiä ei oo ollu siitäkään huolimatta. Mies ei pysty keskittymään siihen touhuun, ku pelkää että rynttää jotenki tai painaa tai mitä ikinä, eikä se usko että ei niin ole :rolleyes: ja jotenkin se nyt sitten vaan on jääny....pfffff ja pitikö tämän raskausajan olla samalla jotain mahtavan seksin aikaa?!? :confused:

Takaisin