Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikä rennietä kovin montaa suositella raskausaikana edes enää otettavan.. Soitat vaan lääkäriin saat sen resptin. Tylsää aina,kun löytyy näitä ei apuja raskauteen..

Eikä rennietä kovin montaa suositella raskausaikana edes enää otettavan.. Soitat vaan lääkäriin saat sen resptin. Tylsää aina,kun löytyy näitä ei apuja raskauteen..

Miksi ei suositella? Jos oon syönyt nyt raskausaikana jotain sopimatonta ja sit närästänyt niin otan rennien. Toki harvoin, mut kiinnostaa silti tietää.

Mä oon kans joka raskaudessa syönyt rennietä tarpeen vaatiessa... Ruokasooda vesi kyl tehoo paremmin;) ainakin mulla

Alumiinin vuoksi..tarkoittaa siis jatkuvaa säännöllistä käyttöä rasksusaikana ja kyllä muutenkin..

Olikohan mun viime raskauden n. 500kpl rennietä liikaa.. :cool: toivottavasti ei tarttis tässä raskaudessa yhtä paljoa syödä - ei kyllä uppookkaan enää ku jäi traumat renniestä suussa :grin tossa pari pv sitte oli 2vrkden supernärästys johon ei auttanu muu ku rennien napsiminen:yuck: samoin litkin myös maitoa välissä..

Alumiinin vuoksi..tarkoittaa siis jatkuvaa säännöllistä käyttöä rasksusaikana ja kyllä muutenkin..

Valaisevaa, kiitos!
Mulla ei vielä närästys vaivaa, mut eiköhän se sieltä taas tuu;)
Aikasemmat närästäny ihan pirusti, paitsi toi viimeisin sen kaa vasta ihan lopussa:)
Meninkö sanomaan jotain siitä että mun masukki liikkuu tosi rauhallisesti? Eilen illalla veti hirmu hepulit, siis potki ja pyöri pari tuntia, lepäs hetken ja jatko<3 tämä sama rokki jatkunut nyt aamulla! Jännä kyl nähä minkälainen persoona sieltä on tulossa;)

Mulle ainaki on sanottu neuovolassa ja muuallaki et saa renniee ottaa jos vaan auttaa ja muutkin on näin sanonut...mulla se vaan ei auta:facepalm: ihanaa kuulla äippäx4, täälki hurjaa potkua antaa! Illalla en pystyny leffaan keskittyy kun katselin masua miten se liikku:Heartblue

Kiva jos teillä muilla toimii nlassa asiat niin että saa avun ku sitä tarttee. :) meillä kyllä on kiva nlatäti yleensä, ei siinä oo mitää vikaa mut se ei oikeen tota närästystä ymmärrä.. ja siis täällähän ei lääkärille pääse, ihan vaan koska niitä ei oo tarpeeks. Turha kinuta ees soittoaikaa, kun ei oo ketään lääkäriä vapaana...... :facepalm:

Mulla on käytössä raskausaikana turvallinen reseptilääke Omeprazol ratiopharm närästykseen. Auttaa todella hyvin ja on älyttömän halpa! :)

Ei renniessä ole minun käsittääkseni alumiinia (vaan kalsiumkarbonaattia ja magnesiumkarbonaattia)? Mutta pakkausselosteessa kylläkin sanotaan, että ei suositella käytettäväksi pitkäkestoisesti. Mutta liittyisikö se kielto sitten tuohon kalkin kertymiseen, tai ravintoaineiden huonompaan imeytymiseen rennien käytön myötä...

Olisko ummetukseen apuja? Normaalisti siis vatsani on toiminut päivittäin kuin kello aamukahvin jälkeen, mutta nyt tuntuu etten aina edes muista millon viimeksi on jotain ulos tullut [emoji21].. inhottavaa.

Luumut, kuidut, vesi, liikunta, maitohappobakteerit, Levolac... Siinäpä ne mitkä mulla auttanut, niin ja tumma paahto kahvi!
Joku anto vinkin että kuivatut luumut likoamaan yön yli jääkaappiin ja aamulla luumut ja liotus vesi nassuun, itse laitoin 5 luumua 1dl vettä ja 10h liotus, aamulla nassun ja kahvi kuppi päälle niin meni 30 min niin tuli helpotus:D

Onko niitä pehmeitä pussiluumuja turvallista syödä keittämättä? Niitä mistä (ainakin itse) olen keittänyt joskus luumusoppaa.

Olisko ummetukseen apuja? Normaalisti siis vatsani on toiminut päivittäin kuin kello aamukahvin jälkeen, mutta nyt tuntuu etten aina edes muista millon viimeksi on jotain ulos tullut [emoji21].. inhottavaa.

Pegorion. Ei "tyhjennä" heti, vaan pehmentää suolen sisältöä. Mulla ollut käytössä jo kaks kuukautta päivittäin.

Kameli mä oon ainakin syönyt... Mut en oo ees miettinyt kahdesti etteikö sais!? Ei ne ainakaan kieltolistalla oo...

Mulla on semmonen automaattinen epäluulo kaikkea ulkomaalaista ravintoa kohtaan, erityisesti pakattujen tuotteiden kohdalla [emoji16]

Määkin olen syönyt Pirkan ja Sunsweetin luumu ihan suoraan pussista. Ei oo mullakaan käyny mielessä ettei vois syyä.

Lapsille oon keittänyt ja soseuttanut noita pussi hedelmiä, siinä nyt ainakin kuolee kaikki ylimääräinen että voithan sä vaikka niin kokeilla et olisko keitetyistä sulle hyötyä tai sit niitä vauvojen luumusoseita suoraan hyllystä ;)

Oire päivitys rv 21+3
Väsymys ja aamu etominen tehnyt paluun... lisäksi löytyy toispuoleinen alakerran turpoaminen ja suonikohjut, liitoskivut ja huimaus... paino ei edelleenkään oo noussu, pitäisikö huolestua?

Äippä, en usko että sun täytyis huolestua, onko ne neuvolassa ollu huolissaan sitte? Ultrissa kuitenki ollu kaikki hyvin ja vauva kasvaa? :) Sää kuulut vaan niihin onnekkaisiin jotka ei kerää painoa älyttömästi, niinku minä viime raskaudessa! Eikä mulle nytkään oo tullu ku vissiin kilo tai kaks ja senki luulen johtuvan vaan tästä vatsan toiminnasta. :grin

Takaisin