Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans on ollut menkkamaista kipua/poltetta ja on ollut myös kolme kipeää supistusta. Ne ei ollut saanut mitään aikaan missään. Noista menkka kivuista kysyin lääkäriltä ja sanoi että on todenäköisesti vain kasvukipuja :) mutta kummasti se yleensä alkaa kun oikein rehkii tai jos esikoinen pöhlöttää ja yrittää pomppia mun mahan päällä :confused:

Mulla kans tota jomotusta.. nlassa sanoi että on kasvukipuja ja kuulemma kivut on aina pahemmat jos on enemmän raskauksia takana. :/ tiedä sit, aika näyttää tekeekö ne jotain mitä ei sais vai ei.

Iskias oireet fyssarilla todettiin SI-nivelen väljyydeksi. Avuksi sain tukivyön, josta ollutkin jonkun verran apua. Kotona perus arjessa en ole tykännyt sitä kuitenkaan pitää, kun sen verran istuessa puristaa että saa supistuksia aikaiseksi.
Imuroidassa ja pidempiä aikoja jalan ollen se on kuitenkin auttanut!

Uusi juttu nyt : mun nännit vaan kasvaa ja kasvaa. Siis se ruskea osa leviää ja näyttää että ruskeaa pigmenttiä alkaa olla jo ympäri rintaa :D
Vauva kova möyryämään ja liikkeet näkyy ja tuntuu päällepäinkin :)
Tänään 23+0 <3

Mä olen kauhulla odottanut, että tuleekohan mullekin sellaiset lautasenkokoiset nännipihan niinkuin joillain [emoji23]. Toistaiseksi (*koputtaa puuta*) vielä lähes entisen kokoiset.

Alaselkää juilii nyt päivittäin [emoji52]. Välillä liikkuminen auttaa, välillä ei.

Nyt 22+5.

Si-nivelen virheasento on minullakin, tosin ihan vain itsediagnosoituna. Ajattelin varata ajan osaavalle hierojalle, joka saisi lantion taas oikeaan asentoon.
Mulla on vihdoin helpottanut etova olo lämmintä ruokaa kohtaan, johan oli aikakin!
Oikeastaan ainut oire on nuo tosi usein tulevat harkkasupistukset, mielenkiinnolla odotan mitä neuvolakäynnillä niistä ensi viikolla sanotaan, kun nyt olen lomaillut ja ottanut rennosti ja silti supistelee. Mitä se sitten on kun työt alkaa..

Pakko tulla kyseleen että onko muilla semmoista kun esim yöllä nukkuu kyljellään ja vaihtaa asentoa alkaa mahan sattumaan ei kestä kauaa, samaa siis yhdynnän jälkeenkin ja silloin kun nauraa paljon. Se on semmosta ärsyttävää kipuilua yleensä oikealla puolella. Mitä se vois olla ?:/

Mullaki tänään ollu menkkamaista jomotusta.. Shoppailureissulla alko ja kotiin tullessa oli pakko ottaa paracetamol. Ennen tälläistä jomitusta juurikin ennen kuukautisia tai joskus ummetus tuntunu samalta. Tätä ennen ei oo oikeen ollu mitään jomotuksia raskausaikana joten itseäkin vähän huolestutti. Ystävällä taas ollu enempi erilaisia jomotuksia ihan alusta alkaen joten toivon että tääkin normaalia. Ei mitään vuotoa kuitenkaan.

Mullaki tänään ollu menkkamaista jomotusta.. Shoppailureissulla alko ja kotiin tullessa oli pakko ottaa paracetamol. Ennen tälläistä jomitusta juurikin ennen kuukautisia tai joskus ummetus tuntunu samalta. Tätä ennen ei oo oikeen ollu mitään jomotuksia raskausaikana joten itseäkin vähän huolestutti. Ystävällä taas ollu enempi erilaisia jomotuksia ihan alusta alkaen joten toivon että tääkin normaalia. Ei mitään vuotoa kuitenkaan.

Mulle ne on tosi lyhyitä aikoja mitä se kipu kestää ehkä n.10 sekunttia js menee ohi.. Voi tulla monta kertaa päivässä..

Vähän erilaista siis Kyffiii_. Mulla tosiaan samaa ollu ennen kuukautisia ja tää ystävä sano että hällä alkuraskaudesta oli just samoja..

Osteopaatilla käyntiä itsekin harkitsin tuon SI-nivelen tiimoilta. Tulin kuitenkin ainakin nyt vielä siihen lopputulokseen, että voi olla turha käynti, kun on kudokset ja liitokset niin väljät, että vaikka sen paikalleen saakin, ei se siellä kauaa pysy.
Fyssari mua myös lohdutteli, että loppua kohden voi helpottaa, että nyt on se kipein vaihe, kun kroppa tekee nyt sitä tilaa vauvalle ja paikat löystyy ja etsii uutta paikkaa. (Ja nämä kivut nyt voimakkaampia siksi koska jo kolmas raskaus ja venyminen tapahtuu nopeammin)

Toivotaan että siis helpottaa vielä! :)

Ja joo, mulla myös välillä tuollaisia teräviä kipuja, jotka kestää hetken ja lamauttaa ihan täysin. Ne tulee juurikin äkillisen liikkeen seurauksena, ns. repäisykipuja.

Mulle sanoivat neuvolassa että just esim.yhdynnän jälkeen semmonen hetkellinen kipuilu on normaalia ja harmitonta :)
Rv 14+3

Tääl ollu muutaman päivän sellasta et kävellessä tuntuu hirvee alapään paine, ja tuntuu et maha repee, kaippa se johtuu tosta ku kohtu kasvaa,emt. Toisaalta voisin kyl huomenis soitella neuovolalekurille et pitäskö mennä tarkastuttamaan. :bored:

Mulla sama paine Ninamommy, varsinkin iltaisin/jos on ollu hulina päivä... Johtunee tosiaan kohdun kasvusta...
Mulla menossa rv 19+5

Mulla sama paine Ninamommy, varsinkin iltaisin/jos on ollu hulina päivä... Johtunee tosiaan kohdun kasvusta...
Mulla menossa rv 19+5
Okei, oon huomannu et kyl niiku helpottaa ku pääsee makuullee, mut alkaa miltei samantien kun nousen ja lähen liikkeelle..:inpain:

Mulla oli ekassa sama juttu, tässä ei ole vielä alkanut. Mulla auttoi siihen jonkun aikaa sellainen tukivyö (anita tms), mutta sitten kun maha kasvoi, niin se tukivyö alkoikin vain pahentaa asiaa. Mutta monen viikon ajan se helpotti oloa tosi paljon.

Mulla oli ekassa sama juttu, tässä ei ole vielä alkanut. Mulla auttoi siihen jonkun aikaa sellainen tukivyö (anita tms), mutta sitten kun maha kasvoi, niin se tukivyö alkoikin vain pahentaa asiaa. Mutta monen viikon ajan se helpotti oloa tosi paljon.
Joo itekki mietin tukivyötä, mut sellaset semi kireet topit tai t-paidat tuntuuu myös pahalle et en tiije..:dead:

Se tukivyön mahan päälle tuleva osuus on suht samanlainen kuin äitiysfarkuissa ja varsinainen tukiosuus tulee lantion ympärille ja mahan ala-osaan.

Takaisin