Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt alkaa mullakin ilmeisesti löystymään paikat kun selkä kipeä yhä useammin ja eilen salilla kyykätessä tuntui, että nivusista pettää lihakset ensimmäisenä. Selkäkivut ovat onneksi toistaiseksi olleet ohimeneviä ja esim töissä helpottaa kun seisoo vähän aikaa. Loppuraskautta odotellessa [emoji21].

Nyt todettiin lisäksi anemia, jota osasin kyllä odottaa ja pyysin siihen tarkkaa seurantaa. Vaikka oman taipumuksen alhaiseen hemoglobiiniin tietää niin aina sitä on yhtä ihmeissään miksi on niin väsynyt ennen diagnoosia. Toivotaan, että rauta lähtee pian imeytymään.

Onnekseni nenäverenvuodot ovat toistaiseksi loppuneet ja vatsakin toimii vähän paremmin, joten kaksi oiretta pois ja kaksi uutta tilalle [emoji16].

Ensimmäiset harkkarit bongattu! Rakko niin täynnä pisua että lieneekö se ollut syynä... Mut ei huolta kun ei sattunut;)

Minä meinasin tulla harkkareiden kanssa tänään hulluksi kun vähän väliä maha oli kova pallo. Nyt siis 21+1 ja paljon supistellut. Lääkäri sanoi vain että juo palautusjuomaa.

Eilen alkoi ihanat liitoskivut... Tosin onneksi melko lievinä, mutta silti inhottavilta tuntuu.

Minä meinasin tulla harkkareiden kanssa tänään hulluksi kun vähän väliä maha oli kova pallo. Nyt siis 21+1 ja paljon supistellut. Lääkäri sanoi vain että juo palautusjuomaa.

Miten se sen palautusjuoman toimivuuden perusteli ? :confused004 itekki jo bongannu harkkareita, tänään kipeitä sellasia :sad001 viime raskaudessa jäin kokonaan sairaslomalle (muistaakseni) rv 27 kipeytyvien harkkareiden takia (kivuttomia oli jo aiemmin) ja nyt on VASTA 18+3!!:hungover:

Täällä muutama harkkari havaittu myös. Enemmän mua haittaa tää lonksuva lantio! Tuntuu että aivan löysällä kaikki nivelet ja muut.. lattioita luutuessa pauke kuuluu, kun etenen pitkin mökkiä mopin kanssa. :confused:

Itellä ei oo havaittavissa liitoskipuja eikä vissiinkää oo harjoitussupistuksiakaan ollu..tai sitten ekaa ku odottaa nii en tiedä miltä ne tuntus...huomaa vaan liikkuessa ja selältää ylös noustessa että vatsaa kiristää kun vatsalihakset jäikistyy tai muutenkin liikkuessa kohtu painaa

Tota kysynpä hiukan nolon kysymyksen, eli huomasin tänään että mulle on tullu suonikohjuja häpyhuuliin ja häpykumpuun, onko mitään konstia hillitä niiden puhkeamista ennenku ne on ihan mahdottomat? Nyt tosiaan viikkoja vasta 18, joten mietin minkälaiset niistä kasvaa viikkojen saatossa jos noille ei oo mitään tehtävissä.... APUA!

Äippä täällä havaittu kans ja samaan olisin vastausta vailla, jos joku tietäis! Mulla vain yksi noussu häpyhuuleen, mutta silti mietityttää. :arghh:

Miten se sen palautusjuoman toimivuuden perusteli ? :confused004 itekki jo bongannu harkkareita, tänään kipeitä sellasia :sad001 viime raskaudessa jäin kokonaan sairaslomalle (muistaakseni) rv 27 kipeytyvien harkkareiden takia (kivuttomia oli jo aiemmin) ja nyt on VASTA 18+3!!:hungover:

Kuulemma saa siitä oikeita suoloja ja nestettä ja auttaa joillakin kohdun supisteluun. Kivennäisvedellä myös samoja vaikutuksia. En ole kyllä kokeillut kun en oikein muuta tykkää juoda kuin vettä, maitoa ja kahvia. Enemmän olisin uskonut apua olevan jos saisi pari päivää levähtää kun tuntuu että on niin poikki.

Ah , pampulainen niin se terkka varmaan meinas tollasta "urheilujuomaa" kuten gatorade , mä käsitän palautusjuoman hieman erinä :grin t. salihullun avovaimo, itsekin hurahtanut hommaan..:grin mutta joo, ton version oonki kuullu et ne suolot yms saattaa olla avuksi :)

Lohduttava lukea, että ne lähtee raskauden jälkeen pois. Pärjäisi ilmankin! :shifty: Mulla ei ainakaan vielä ole kipeä, vaikka aika iso möhkö onkin. Jään oottelemaan mitä sanovat sulle äippä! :)

Äippä x4: Mulla oli edellisestä ilmeisesti just suonikohju häpyhuulessa, tai siis se näytti siltä, että verisuoni "päättyy" siihen. Ei ollut kipeä eikä mitään, mutta joku kaunis kerta se vessassa vaan aukesi. Meinasin saada kohtauksen, kun yhtäkkiä paperi oli veressä ja kun kurkkasin pönttöön, se oli myös ihan punainen. Soitin mun siskolle ja meinasin pyörtyä järkytyksestä ja siinä soperruksen lomassa tajusin, mistä veri tulee. Mutta sitä tuli kuin vuotavasta hanasta, tip-tip-tip taukoamatta. Tämä kävi yhteensä 4 kertaa, joista 2 tapahtui töissä. Ei ollut silloin muuta vaihtoehtoa kuin lähteä kotiin, koska sitä verta tuli niin paljon. Vähitellen sitten aina loppui kun pääsin makuulle ja painamaan tuota kohtaa kylmällä.

Kävin lääkärissäkin, mutta ei sille mitään osattu tehdä. Sanottiin että voidaan polttaa kiinni, jos oikein haittaa elämää. Mutta sitten se vaan loppui jossain vaiheessa. En ollut muistanutkaan tätä!

Nakeroinen hui kamalaa, mä oisin varmaan lääkärissä joka kerta...
Mut mä nyt sit soitin ja sano että jos ne ei vaivaa niin mitään haittaa oo ja tosiaan yleensä häviää synnytyksessä tai jos ei häviä niin on siihen sit joku hoitokeino... Niin ja jos haittaa elämää niin sit lekuriin näytille jos niillä ois jotain salvaa tms mitä vois laittaa... Sano vaan että olis hyvä pitää maha pehmosena että ei tarvii kakkaa pinnistää, niin ja kyykkäämiset ja painoilla treenaaminen on nyt sit eiei että ei tule sitä painetta tonne toosan suuntaan... Joten se siitä treenaamisesta sitten:( kaipa minä sitten vaan kävelen, haluaisin juosta mutta kaipa sekin on eiei...

Ah , pampulainen niin se terkka varmaan meinas tollasta "urheilujuomaa" kuten gatorade , mä käsitän palautusjuoman hieman erinä :grin t. salihullun avovaimo, itsekin hurahtanut hommaan..:grin mutta joo, ton version oonki kuullu et ne suolot yms saattaa olla avuksi :)

Se oli TK:n ultraava ylilääkäri joka noin sanoi. Itselle vieraita tuotteita :P

Onko jollain menkkamaista jatkuvaa jomotusta? Nyt 22+2 ja joitain päiviä on lähes koko ajan ollut häiritsevää juilintaa alavatsalla.. Viime yönäkin oli melko kovaakin kun esikoinen herätti ja sillä välin kun mies koitti nukuttaa uudelleen niin luin kauhutarinoita miten sellainen voi kypsyttää paikkoja ennenaikaisesti :nailbiting: Olin ajatellut, että kuuluvat asiaan kohdun kasvukipuina näilläkin viikoilla. Esikoiselta ei moisia ollut, eikä kyllä mitään muitakaan ongelmia. Mutta nyt on joutunut uhmaikäisen esikoisen kanssa välillä lujillekin niin ei varmaan kovin hyvääkään tee.. Toisaalta taas vauvakin liikkuu aivan_koko_ajan ja voisi tietysti siitä kipeytyä, tuntuu ettei se nuku koskaan :banghead: Neuvolasta kysäisen kun vuoden alussa aika, mutta sieltä saa yleensä kaikkeen vastauksen, että normaalia..

Nyt ei kyl muutamaan päivään oo jomottanut mut joulun aikaan joo, oli suoli sen verta täynnä että yhdistin siihen kun meni pois kun kakka alko taas tulemaan...
Menkka jomot saattaapi olla just niitä kasvukipuja, ummetusta, harkkarisuppareiden aikaan saannos et koita ottaa rennosti kun suuremmat tsanssit et on ihan normaalia! Itse huomasi edellistä odottaessa että jos/kun isommat raivoo/uhmaa ja itsellä pinna kireellä niin sit supistaa herkemmin ja vetää niitä sukkapuikkoja tonne alakertaan :o noh tyttö syntykin "vasta" 39 viikolla että ei ne supistelut mtn aikaan saanu;)

Takaisin