Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iskias meni ohi tehokkaalla venyttelyllä ja miehen "hellällä" hieronnalla...
Mitenkäs te hengästyttääkö ja janottaako? Tuntuu et mun rinnan päällä istuis elefantti ja suu kun sahara... Tämä vaava tekee mulle kummia:D

Mullakin tuo iskias oireilee välillä. Ja välillä oli jo tosi pahanakin, kun ei jalalle voinut varata yhtään painoa.
Nyt olen huomannut minkälainen liike ja asento aiheuttaa oireilua, joten olen osannut välttää aika hyvin. :)

Nyt siihen lisäksi vaan on alkaneet tulla nämä liitoskivut :D Kävely riittää siihen, että alkaa tuntumaan ilkeälle. mutta noh, kyllä tän kestää.

Ja kyllä, hengästyttää. mun ei tarvi kun syödä tai juoda ja pitää välillä pitää taukoa ja tasata hengitystä :D
Nyt vaan toivon, ettei tässäkin raskaudessa tule sykkeen kanssa ongelmia, ne kun yleensä alkaneet oireilla mulla tuolla hengästymiskohtauksilla ensimmäisenä.

Eilen käyty äippäpolilla koska sykkeet mulla koholla ja vatsassa enemmän vihlontaa, kramppeja ja oli pientä vuotoa.
Tulehdushan sieltä löytyi :( ja lääkitys saatiin aloitettua.
Lääkäri katsoi samalla ultralla että pikkuisella kaikki hyvin. Hän siellä potku kuin mikäkin karateka :)

Portaat kolmanteen kerrokseen ja ylämäkien kävely hengästyttää huomattavasti enemmän kuin ennen. Samoin esim salilla kyykätessä happi tuntuu loppuvan ennen kuin jaloista voima [emoji38]. Mulla ei juurikaan ole janon tunnetta ollu, mikä on tosi huono, koska juon iiiihan liian vähän ainakin vessakäyntien perusteella...

Nonnii nyt ne sit alko, harkkari supistukset o.O mut eipä niitä muuten huomaa ku et jos käsi masun päällä, tuntee ku kohtu kovettuu...niin ja lootaluut, tarkennus häpyluu oikealta puolen, on ihan pirun kipeet sitten treenin (eli muutaman päivää) ei kärsi koskea alkuunkaan:o oli pakko soitella neuvolaan et onko tää nyt ihan normi settii ja kuulemma on, mulla takana niin paljon raskautta että ollut jatkuvassa venymisen tilassa... Kivaa:/
Ps miksi neuvolan täti repesi kun sanoin sille et lootaluut on kipeenä, en kässää:D :p

Mulla tämän hetkiset oireet; rinnat (edelleen) turvoksissa, närästää silloin tällöin, hengästyttää helposti, repäisykivut, nukkuminen välillä kehnoa (kiitos hormonit...), olikohan muuta... o_O

Äippä, kieltämättä mäkin vähän naurahdin kun luin lootaluut. :grin

Mulla ei oo ikinä ollut mitään ruoka-aineallergioita, mutta nyt raskausaikana kieli on kipeytyny ruokailleissa! Äsken koitin syyä omenaa, en saanu ku puolet syötyä ku kielen pinta taas kipeyty niin että se tekis mieli kaapia vaikka puukolla irti :wtf:
Samoja oireita on aiheuttanu appelsiini, satsumat, kiivi ehkä pahin kaikista, sekä välillä myös luumurahka! Toisina päivinä voin syyä näitä ja toisina tuntuu ettei kestä laisinkaan.
Viiltävin kipu kielessä kestää noin viis minuuttia, sitte helpottaa. Tosi kummallista ja ikävää, pittää varmaan neuvolassa ottaa alkuvuojesta esille että wtf!

Auts... Varmasti inhottavaa.. Jännä, mistähän se johtuu ?? :o
Siun kannattaa sit varmaan vaan vältellä niitä ruokia, josta kieli kipeytyy... :(

Mun ainoot oireet on turvonneet rinnat, alavatsan kasvu ja jäätävä turvotus. Oon kyl tähän asti päässyt todella helpolla. Mummini sanoi ettei hänelläkään ollut pahemmin oireita kenenkään odotus aikana.

Muokattu viimeksi:
Pissa haisee jotenkin tosi voimakkaalta/pahalta. Onko oire jostain tulehduksesta vai normaalia raskaudessa tai raskauden hajuherkkyyteen liittyvää?

Mulla ei oo ikinä ollut mitään ruoka-aineallergioita, mutta nyt raskausaikana kieli on kipeytyny ruokailleissa! Äsken koitin syyä omenaa, en saanu ku puolet syötyä ku kielen pinta taas kipeyty niin että se tekis mieli kaapia vaikka puukolla irti :wtf:
Samoja oireita on aiheuttanu appelsiini, satsumat, kiivi ehkä pahin kaikista, sekä välillä myös luumurahka! Toisina päivinä voin syyä näitä ja toisina tuntuu ettei kestä laisinkaan.
Viiltävin kipu kielessä kestää noin viis minuuttia, sitte helpottaa. Tosi kummallista ja ikävää, pittää varmaan neuvolassa ottaa alkuvuojesta esille että wtf!

Mulla on samanlaista vaivaa. Tosin ollut jo ennen raskauksia, välillä pahempi ja välillä oireeton.
Diagnoosi karttakieli.

Ei siis mulla ainakaan varsinaista allergiaa vaan jotain ihme herkkyyttä kun kielenpinta "kuoriutuu" niin reagoi herkemmin.
Kiivi on mullaki yksi pahimmista. ja hapokkaat juomat tuntuu myös. Joskus tomaattikastike ja milloin mikäkin.. joskus menee tosi kipeäksi kieli ja turpoaa pieniä patteja jotka onneksi laskee muutamassa tunnissa, mutta se herkkyys ei häviä :(

Anskurai, haiseeko virtsa joka kerta pahalta? Silloin jokin tulehdus voi olla mahdollinen. Juotko päivisin paljon? Sekin (saattaa) vaikuttaa jos ei nesteytyksestä pidä huolta.

Täällä alkoi yhtäkkiä kauhea pääkipu ja huono olo... Aaaaargh! Luulin että tätä oloa ei enään tulisi.. Viikkoja 17+2..

Kyffiii_ tääl kans, aamupahoinvointia jonkun verran ja pää jumi:depressed::banghead: mut tää on tätä, iha normaalia ! Toivottavasti siel ei oo vaan sitä norooo....:stop:

Wohouu, keskiviikkona pääsen fyssarin arvioitavaksi, että mitä tän kropan kanssa pitäs tehdä. :rolleyes:

Liekkö lantiorenkaan/rangan löystiminen vai mikä lie, kun kävellessä tuntuu että jalat irtoo paikoiltaan. Lantionseudulla koko ajan käy kävellessä ihme lonksuminen. Pidempiä pätkiä kävellessä kipeytyy sitten ihan sietämättömäksi :sad001

Lisäksi nyt alkanut tulla perus liitoskivut jotka tuntuu nivusissa kipuna, mutta yleensä vasta enemmän kävellessä sekin alkaa vasta kipuilemaan enemmän.

No eipä siinäkään viel kaikki.. :rolleyes:
Niistä iskias oireistakaan en ole vielä kokonaan päässyt, vaikka välillä "oireeton" onkin.
Sitten kun jotain väärää liikettä tai rasitusta takana, niin johan on.. oikea jalka ei kestä tukea painoa yhtään ja se tekee sitten tietysti kävelemisestä melko vaikeaa.:shifty:

Ja oireeton heittomerkeissä siksi, että kyllä se esimerkiksi sukkia tai housuja pukiessa jos erehtyy yhdelle jalalle painon varaamaan niin vihlasee niin maan perkuleesti:facepalm:

Odotan mielenkiinnolla tulevaa käyntiä!
Jospa sieltä sais vinkkejä ja ehkä jonkun tukivyön helpottamaan oloa ja liikkumista. :)
Ei nimittäin olis kiva nyt jo jäädä tällaiseksi liikuntarajoitteiseksi, kun kuukausia vielä odotusta jäljellä ja voisi kuvitella että loppua kohden vaan vaivat ja kolotukset lisääntyy :nailbiting:

Ei kroppa enää jaksa ihan samalla lailla kun ekaa tai tokaa odottaessa :(

Outomamma toivottavasti saat fyssäriltä apua! Kysäsin neuvolassa näistä erinäisistä lantionseudun kivuista mitkä siis on alkanut ennen 20+ viikoilla ja nyt 15+ viikolla niin sanoivat että mitä useampi raskaus plakkarissa niin sitä aikasemmin "loppuraskauden kivut" alkaa johtuen siitä että kudokset jo antanut periksi ja antaavat periksi ainavaan aikasemmin... Että näin :/

Outomamma mulla eka raskaus oli just tollanen, kipua siellä ja täällä. Kävin fyssarilla joka määräs vaan venyttelyn ja tukivyön eikä kummastakaan ollu hyötyä, kokeilin kolmen laista tukivyötä eikä mikää auttanu. Piti vaan kärvistellä.. Tässä ei sit oo ollu kun aivan joskus tuo iskias kipeä, jos sattuu tekemään sellasta mikä rasittaa, esim imurointi ni avot, sit räjähtää. Mutta mä suosittelen ennemmin että meet kiropraktikolle, jos siellä teillä päin on. :) siellä saa ja pitääkin käydä raskaana ollessa. Mä kävin kerran, ja liekö siitä ollu apu tähän raskauteen, toisen kerran ajattelin mennä joulun jälkeen. Oon kuullu, et siitä on ollu monelle raskaana olevalle apua just noihin ongelmiin. :)

Outomamma mulla eka raskaus oli just tollanen, kipua siellä ja täällä. Kävin fyssarilla joka määräs vaan venyttelyn ja tukivyön eikä kummastakaan ollu hyötyä, kokeilin kolmen laista tukivyötä eikä mikää auttanu. Piti vaan kärvistellä.. Tässä ei sit oo ollu kun aivan joskus tuo iskias kipeä, jos sattuu tekemään sellasta mikä rasittaa, esim imurointi ni avot, sit räjähtää. Mutta mä suosittelen ennemmin että meet kiropraktikolle, jos siellä teillä päin on. :) siellä saa ja pitääkin käydä raskaana ollessa. Mä kävin kerran, ja liekö siitä ollu apu tähän raskauteen, toisen kerran ajattelin mennä joulun jälkeen. Oon kuullu, et siitä on ollu monelle raskaana olevalle apua just noihin ongelmiin. :)

No joo, todellakin pitää harkita kiropraktikolla tai osteopaatilla käyntiä. Aiheesta olenkin jo jonkun verran lueskellut ja houkuttelisi kokeilla. :)

Takaisin