Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kuulkaapa ongelmaa. Tietääkö kukaan mistä ihmeestä voi tämä kamala kylkikipu johtua? Iskias on vaivannut, mutta tämä jotain ihan muuta.. välillä tuntuu ja välillä ei, myös vuotoa tulee välillä ja välillä ei mitään. Ajattelin jo että tilaan huomenna ajan yksityiselle lääkärille, kun omassa tkssa eivät sano juuta eikä jaata, että voiko näillä olla joku yhteys. Myös nuo tosi matalat paineet mietityttää..

Tämän kamalan valituksen jälkeen, rauhallista itsenäisyyspäivää kanssa mammat! :Heartblue

En kyl valitettavasti osaa vastata mutta onhan se hyvä tarkistaa... Voisikohan kohtu painaa jotain hermoa? Mulla tän illan vihlonu ala mahaa, veikkaan kasvukipuja...
Hyvää itsenäisyys päivää täältäkin kaikille:)

kylkikipu mulla johtui virtsakivistä viime raskaudessa. Välillä niin kamalaa kipua että itkettää ja sit kipu saattaa hetkeksi kadota kokonaan! Kävin mehiläisessä asian takia ja diagnoosi oli voivoi emmää voi sulle oikeen muuta määrätä ku panacodia. Illalla sitte päivystykseen ja horkassa keinuttelin itteäni siellä sairaalasängyssä sen aikaa ku lääkärit mietti että mitä tehään ku raskaanaki olin. ultrasivat ja tadaa kovasti laajentunu munuaisallas ja kiviä löyty..
Ikinä ei oo ennen ollu ni miten sattuki just raskauden aikana tulemaan .. o.O

panadol ei siihen kipuun auttanu, niitä codeja en käyttäny. sairaalassa sain piikkinä litarginia ja nappeina sit kotihoitoon...

SeToinen tuliko sulla ne virtsakivikipukohtaukset aina silloin tällöin vai miten ilmeni? Mulla oli pari päivää sitten todella kova kylkikipu joka alkoi täysin yllättäen ja kesti noin pari tuntia, en pystynyt kävellä enkä nojata eteen tai taakse.

Enpä osaa tohon kans sanoa mitään.. itelläni on ollu parina päivänä tuossa vähän oikeen nivusen yläpuolella, kuitenki mahassa, semmosta ihme kipua. Ihan ku joku tuikkais siihen kuumalla puikolla kymmeniä kertoja peräkkäin, sitten se hetkeks rauhottuu ja kipu palaa hetken päästä. :o

omppoloinen se oli aaltoilevaa kipua että sitä pysty sietämään välillä ja sit välillä se tuli niin kipeeks että pidin vaan kyljestä kiinni ja voivottelin kykenemättä tekemään mitään. Lopulta vuorokauden sisällä kivun alkamisesta se kipu oli niin kovaa että itkin ja huusin vaan ja "kouristelin" lattialla ku en voinu olla mitenkään päin. Ja siitäkin se vielä hetkiksi aina laantui siedettäväksi (autoa en ois silti sellasessakaan kivussa ajanu). Virtsakivet voi mennä myös itekseen ohi, ainoa hoito on todella runsas veden juonti ja virtsan tarkkailu (mä jouduin pissaamaan sellaseen harsolla peitettyyn metallikippoon sairaalassa, kivet jää siihen harson päälle ja pissa lirisee sinne kuppiin) että tuleeko ne kivet ulos. Ku ne tulee ni se kipu loppuu siihen :D sit jos ei tuu ni tähystysleikkauksella kivien poisto..

Hui kaikkea sitä! Kivut ollu tänään rauhallisempia, joten uskon että joku painaa jotain..toivottavasti! Sain huomiselle ajan lääkäriin, jospa tällä kertaa tulis vähän fiksumpana takaisin. :meh:

Oih, tänään on jo tuntunut vauvan liikkeet paljon selvemmin ja useammin, tuntuu jopa vatsan päällekkin jo, kun on kunnon jumppa menossa.

Huomaa että joka päivä vaan voimistuu ja tuntuu useammin :Heartbigred on se vaan taas ihan uutta ja ihmeellistä vaikka kolmas vatsassa möyryäjä onkin. :happy:

Ja täten myös julistan närästyksen alkaneeksi.:meh: vaikka vielä kyllä toivon, että ei jäisi joka päiväiseksi riesaksi.
Ps. muillekin närästyksestä kärsivälle vinkki, ruokasoodaa vesilasilliseen sekoitettuna, toimii närästykseen mulla ainakin kaikkein parhaiten :)

Sama täällä sooda toimii täälläkin paremmin ku rennie:)
Voih kun täälläkin tuntus ne liikkeet ees jotain joka päivä mut ei... Malttamaton!

Tulehdustahan sieltä löytyi, ja kuulemma tosi herkät limakalvot ku otti viljelyä ja papan niin heti alkoi vuotaa tihkuttaan.. Nyt sai lääkket, niin jospa alkais sit rauhoittumaan vuodot tältä erää. Aika jännä ku en oo yhtää osannu aavistaa, että ois tulehdus. :eek:

Täällä kana tänään ollu kamala jumppapäivä masukilla! Tuntenu aivan selvästi liikkeet, vaikka lääkäri meinasi eteisistukan vaimentavan ihan mukavasti. Ulospäin kans tuntui kun kunnolla alkoi riehumaan. :hilarious: Ihanaa tuntea jälleen nuo pienet hipsutukset. Niitä kylkiluu ja rakko monotuksia ei sit niin ikävä ehkä olekkaa. :p

BaaBaa onpa hyvä että nyt on tutkittu ja saat hoidettua pois. :)
Heti alkaa itselläkin mielikuvitus laukkaamaan, että jos on itselläkin joku vähäoireinen tulehdus päällä joka on vauvalle haitallista o_O
Kaikkia kun ei taida saada pois suljettua edes sillä joka kertaisella neuvolan pissanäytteellä.:nailbiting:

Mulla ei koskaan, edes murrosiässä oo selkään tullu finnejä ja nyt sit hartioissa (just rintsikoiden olkaimien kohdalla) järkyttävän kipeitä finnejä:o tää mun hohto senkus paranee... Mua pierettää, karvat kasvaa kun miehellä, naama ja selkä täynnä finnejä, todella sexy ja hehkeä odottaja siis o.O

Mulla ei koskaan, edes murrosiässä oo selkään tullu finnejä ja nyt sit hartioissa (just rintsikoiden olkaimien kohdalla) järkyttävän kipeitä finnejä:o tää mun hohto senkus paranee... Mua pierettää, karvat kasvaa kun miehellä, naama ja selkä täynnä finnejä, todella sexy ja hehkeä odottaja siis o.O

Sama täällä[emoji3]

Äippäx4, jos sulla on nyt poika masussa :) mulla varsinki esikoista odottaessa alko kasvaan karvat ihan älyttömästi ja tummana! Yleensä vaaleet karvat jaloissaki ja tosi hentoa, sillon ihan tummana ja kunnon jouhia :D samoten finnejä tuli rintaan ja selkään. Esikoinen siis poika.
Nyt paljon hennompana ja vaan vähän tummempana kasvaa karvat ja vaan muutamia näppyjä tullu rintaan ja selkään. Silti itellä vahva epäilys et tääkin on poika.

Mart-su tiedä häntä, tää on kyl sit niin erinlainen raskaus oireineen kun noi aikasemmat;) jotka siis tyttöjä...
Jospa tää selviäis sit tammikuun ultrassa;)

Voi jösses näitten hormooneitten kanssa! Tai ainaki niit on hyvä syyttää :grin
Ihan jostain pikkujutusta rupesin vollottamaan ja nyt jatkunu toista tuntia eikä loppua näy. Vois jo pikkuhiljaa loppua :wacky:

Tääl kans naama kukkii ja karvat kasvaa mustana, myös mahan päällä :woot:

Sit se iskias iski tännekin, nostin tota meidän 13kg tyttö syliin ja ihana muljahdus tuntu vasemmalta puolelta alaselästä ja aijai miten kipiä on selkä o.O oijoi... Kysymys kuuluukin millä sitä voi hoitaa? Panadolilla juu, mut entäs nää paikallis hoito rasvat, mobilat tms?

Ei taida paljoo iskiakseen olla apuja... takaperin kävely pitkin askelein samalla kipupisteitä painaen, tai venyttely.. tukivyö auttaa jollaki. mulla ei oo auttanu siihen yhtään mikään

Takaisin