Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä näyttää siltä että ei tartte nukkua. :( viime yönä sain unen vasta 11 jälkeen ja heräsin kahden maissa ku poika huusi jotakin, enkä sen jälkeen nukkunu. sama on jatkunu jo jonku aikaa, alkaa pikku hiljaa olla hermo aika kireellä. Väsyttäs mut uni ei tuu.

Hellu sama. Heräsin käymään vessassa 4.30 ja sain uudestaan unen päästä kiinni vasta 7 jälkeen. Siinä välissä isäntä lähti töihin ja meikäläinen pyöri sängyssä levottomana .. mulla oli myös hirveä nälkä mutta päätin odottaa aamupalaan..

Supistukset tässä vaiheessa raskautta on kyllä tympeitä!

Itse olen ollut nyt 1,5 viikkoa saikulla harkkasupistusten ja alapään vihlomisten vuoksi. Alkoi vk 15 pienessä rasituksessa tulemaan. Ilmeisesti lääkärineuvolan sisätutkimus provosoi niitä. Saikulla sen vuoksi, kun esikoiselta kohdunkaula lyhentynyt ja alkanut avautumaan kivuttomien harkkasupistusten ja menkkamaisten kipujen takia. Huomattiin silloin vk 29+6 ja siitä viikon päästä esikoinen jo syntyki.
Tässä nyt sit jännitetään et tekeekö nuo harkkasupistukset tällä kertaa tuhoja ja jos niin missä vaiheessa. Siksi määräävät herkästi saikulle.

Esikoisen odottaja kysyy, miltä supistukset/harjotussupistukset tuntuu? o_O

Alavatsakipuja ja vihlontaa nyt useemman päivän, selvästi rasitus lisää noita tuntemuksia. En tiiä pitäskö maanantaina soitella neuvolaan tai käyä lääkärissä.
Ees sitte jos sais labraan ajan, ettei oo mitään tulehuksia tms.

Harjoitus supistuksista ei ole kokemusta, vain sellaista kipeistä. Aika paljon samaa menkka kipujen kans mutta pahempaa, mulla ainakin sätii pakaroihin ja tuntuu että pepun reikä lähtee irti :nailbiting: mutta jokainen tuntee ne varmaan eritavalla? Zeero, eipä siitä haittaa ole jos soitat neuvolaan ja kysyt asiasta jos vähänkään mietityttää :)

Ja mikähän mua vaivaa... Ollut enenmän oikean puoleinen alaselkä ja lonkka kipeä, tänään on tosi kipeä myös oikean puoleinen jalka. Niin kuin kasvu kipuja ja nyt yltynyt pahemmaksi ja tuntuu että jalka räjähtää sisältä päin :eek: jalkaa kuumottaa ja pistelee. ja oon jo viikon ajan katsonut että tuleeko mulle suonikohjuja kun on verisuonet pinnalla, mutta vasemmassa jalassa ei näy mitään o_O onkohan toi selkä niin jumissa ettei vaan veri kierrä jalkaan? Pitää varmaan kokeilla vähän venytellä... Onko muilla kokemuksia?

Marsupilami mulla on selässä skolioosi ja ennen leikkausta oli joka ikinen ilta jommassa kummassa jalassa tuollainen tunne, että se räjähtää sisältäpäin.. Kävely tai liikuttelu pahensi asiaa ja piti pitää vain paikallaan ja purra hammasta kunnes rauhoittui.. Edelleen välillä tuota mutta onneksi harvoin.. Joten sen puolesta sanoisin että voisi olla selän jumituksesta johtuvaa..

Mulla ei oo tainnu nuita supistuksia olla.. kai mie oisin ne huomannu. Hankala kun ei näin ekan raskauden aikana oikeen tunnista mitään esim.vauvan liikkeitä ja supistuksia. Ei tiedä miltä niitten pitäis tuntua.. Kyllä sen sitten huomaa kun pieni sieltä tarpeeks lujaa huitasee.

Onneks on helpottanut jalka kipu kun pitänyt koholla ja nilkkoja pyöritellyt. Kävellessä vielä sattuu, mutta ei läheskään niin paljon. Sellainen jännä tunne siinä on koko ajan, mutta ei se haittaa :rolleyes:

Minulla esikoisesta rupes supisteleen puolen välin tienoilta ja se tuntu aina siltä että vatsaa rupes kiristään kauhiasti. Niinku ois jännittäny hirviästi vatsaa vaikken jännittäny, ei ollu mulla kipeitä ne. Mulla ne rupes yleensä kävellessä tai töissä ollessa yms millon piti sitte vähä höllätä niin ne helepotti. :)

Mulla alkanut nyt myös alavatsaan ja nivusiin vihlomaan, ja liitoskipujahan ne. samoihin aikoihin alkanut edellisissäkin raskauksissa. nyt sentään vielä pysyneet kurissa ja tulee vain rasituksessa kun jos enemmän jumppaa tai kävelee pidempiä pätkiä.

Harjoitussupistukset mulla ainakin tuntui vain kiristyksenä, ja sitten kun sen aikana kokeilee painattaessa, niin kohtu on ihan kova. se menee ohi minuutissa ja kohtu taas tuntuu pehmeämmälle.. eli kyllä sen harjoitussupparinkin tunnistaa, kun tulee sellainen kumma olo ja kokeilee painaen, että tuntuuko vatsa kovalle .. ja jos hetken päästä ei enää olekkaan :)

Täällä myös on alkanut todella voimakas alaselkäkipu. Liikunta auttaa parhaiten, kävelyllä meni ihan kokonaan kipu pois ja yritän jumpata syviä vatsalihaksia. Pakko varmaan hankkia vyö tueksi piakkoin!

Harjoitus supistuksista ei ole kokemusta, vain sellaista kipeistä. Aika paljon samaa menkka kipujen kans mutta pahempaa, mulla ainakin sätii pakaroihin ja tuntuu että pepun reikä lähtee irti :nailbiting: mutta jokainen tuntee ne varmaan eritavalla? Zeero, eipä siitä haittaa ole jos soitat neuvolaan ja kysyt asiasta jos vähänkään mietityttää :)

Ja mikähän mua vaivaa... Ollut enenmän oikean puoleinen alaselkä ja lonkka kipeä, tänään on tosi kipeä myös oikean puoleinen jalka. Niin kuin kasvu kipuja ja nyt yltynyt pahemmaksi ja tuntuu että jalka räjähtää sisältä päin :eek: jalkaa kuumottaa ja pistelee. ja oon jo viikon ajan katsonut että tuleeko mulle suonikohjuja kun on verisuonet pinnalla, mutta vasemmassa jalassa ei näy mitään o_O onkohan toi selkä niin jumissa ettei vaan veri kierrä jalkaan? Pitää varmaan kokeilla vähän venytellä... Onko muilla kokemuksia?

Mulla samanlaista kipua, vuorotellen molemmin puolin mutta luokittelen sen iskiakseksi.. samaa mulla myös ilman raskautta. :)

Ja edelliseen lisää vielä että iskias alkaa näillä metreillä vaivaamaan tosi monella kun maha kasvaa, saattaa helpottaa jonkun ajan päästä tai sit jatkua loppu raskauden. Maha kun kasvaa niin si-niveltä alkaa joku painaa tai jotain, ja iskias hermo menee jumiin.

Iskias vaivaa täällä!! Ku joutuu istumaan ni tulee (eli töissä) , yks yö heräilin siihen että oikein särki jalkaa tosta ihan ylhäältä ja alaselkää (oikea puoli). Menee kävelemällä ohi . Siinä ku se on kipeimmillään ni on vaan pakko kävellä vaikka alkuun tuntuu että se pahentaa :/

Ja täällä kans vaivaa iskias ja eilen veti eka kerran suonta jalasta niin perhanan kipeetä, että auts! Näitä ei ole ollut ikävä, mutta nyt jo pyöreä maha on ihana ja sitä olen ikävöinyt! :love7

Mulla ei vielä issias/iskias oo vaivannu mutta kuhan masu rupiaa kasvaan niin eiköhän seki sieltä tuu kaveriksi. :shifty:
Tää paha olo se ei vaan hellitä ikinä, kiva ku ei pysty ollenkaan nauttimaan tästä raskaudesta ku olo on niin paska koko ajan. Not nice.:sad001
Mutta jospa se aurinko paistais tähänki risukasaan jo kohta :grin

Jesu voimia pahaan oloon!
Musta tuntuu et en ois raskaana ollenkaan, ei kolota, ei okseta, ei väsytä eikä pissata!!! Näin seesteinen olo ei oo ollu koskaan ennen:) nautin nyt, suuresti!!! Kyllä ne kolotukset kerkiää tännekin rantautua kun toi masu kasvaa, mut siihen asti...;)
Rv 15+3

Onko muilla hengenahdistusta. Tuntuu että kauheen työn joutuu tekeen että saa kunnolla happea. Jotenki pinnallista tää hengitys.

Mulla ainakin välillä tuntuu tosi työläältä hengittäminen, ihan niin kuin happi loppuis. Ja hengästynkin tosi helposti. Raitis pihailma auttaa ja joskus on pakko päästä istumaan kun tuntuu ettei happi riitä.

Mulla on menkkamaista poltetta ja juilintaa vatsassa. Voikohan olla ihan vaan kohdun venymistä vai mitä? o_O tuntuu vaan niin epänormaalilta ja hieman pelottavaltakin kun ei esikoista odottaessa ollut tälläisiä vaivoja :oops: ja tämä polte tulee yleensä aina silloin kun vähän "villiinnytään" esikoisen kans... En sitten tiedä onko sattumaa o_O

JA mä tunsin elämäni ensimäisen harjoitus supistuksen eilen :p

Ja vielä näistä menkkakivuista, että oon kyllä kuullut että monilla on ihan alkuraskaudes, mutta että nyt rv15+0 o_O onko muilla?

Takaisin