Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä ainaki huimaus johtui alhaisesta verenpaineesta ja siihen auttoi tosi runsas nesteytys ja tarvittaessa olen ottanut muutaman salmiakin, jos olo ollut tosi heikko.

Kiitos BaaBaa, olen tosi huono juomaan mitään ja tiedostan sen itsekin. Paineet on mullakin hurjan alhaiset, nyt pitäis vaan saada aikaiseksi johonkin isompaan kauppaan lähteminen, että saisin sokeritonta salmiakkia (raskausdiabetes). Pitkään oon jo siitä haaveillut ja aiemmin otinkin pari palaa aina pahimpaan oloon, mutta nyt on tosiaan sokerit pannassa.

En tiedä onko täällä jo aiemmin ollut puhetta tästä, mutta mua on alkanu vaivata viimesen kolmen viikon aikana järkyttävä päänsärky :sad001 Melkein joka aamu herään hirveeseen jomotukseen mikä ei meinaa loppua millään. Joskus aamupala, kahvi ja panadol auttaa, joskus taas ei mikään ja särky jatkuu koko päivän. Todella rasittavaa :mad: Alkaa olla keinot vähissä, että millä säryn saisi loppumaan.. Ja siis ennen raskautta kärsin päänsärystä ehkä maksimissaan kerran vuodessa, mitään migreenin tyylistä mulla ei oo ollu koskaan.

Voi, tuo päänsärky on varmasti inhottavaa.. Jospa sekin kohta helppottais.,
Mulla taas alkoi muutama viikko sitten huimaus.... En tiiä heitteleekö mulla verenpaineet niin paljon, mutta nyt oon ollut sen ja jumalattoman väsymyksen takia sairaslomalla.. Siis mulla tuli oikein erilaisia näköhäiriöitä tuon huimauksen yhteydessä... Onneks se ei oo kuitenkaan enää niin pahaa, kun ensimmäisellä kerralla, kun tuntu et taju ja jalat lähtee samantien alta..:sad001

Itse huomannut että 3 litraa saa kevyesti juoda päivässä, että on ollut tehoa. Jospa alkais auttaan! Huimaus on tosi tympee. :sad001

Minninen oletko kokeillut hierontaa? Joskus kun mikään muu ei ole itsellä auttanut, niin niska-hartija sekä pään hieronta on helpottanut oloa. Lisäksi raikas ilma. Tympeitä vaivoja! Toivottavasti saatte helpotusta oloonne! :)

Huimaa ja paljon! Tosiaan juominen auttaa ja silleen rauhassa kun nousee ylös niin ei ihan taju lähe;)
Huimaus,päänsärky ja paha olo on raskaus oireista pahimmat! Mulla täällä paha olo senkus jatkuu ja jatkuu o.O
Viikkoja 13+4

Mam17: Eikä, tosi harmi :sad001 Mulla itellä on alhaset paineet ja se aiheuttaa välillä huimausta, mutta mulla se on ollu aika pientä kuitenki ja menny ohi ihan sillä, että istun hetkeks alas tai syön jotain suolasta. Toivottavasti sun olo helpottaa pian!

BaaBaa_, kiitos vinkistä :) Enpä oo tajunnu kokeilla hierontaa, täytyy siis testata. Oon joo kans huomannu, että raikas ulkoilma lieventää toisinaan päänsärkyä. Kaipa tää tästä!

Äippä x4, mullakin pahoinvointia kesti pitkän aikaa. Nyt 15+1 sentään jo suunta ylöspäin ja tulee enää vaan yksittäisiä ällötyskohtauksia, mutta sitten on alkanu tuo päänsärky tilalle :joyful::arghh: On kyllä ärsyttäviä oireita!!! Tsemppiä sinne, jospa kohta helpottais huonovointisuus sullakin :)

Kiitti vinkeistä ! Täytynee siis juoda vettä vähän reilummin ja koittaa ottaa niin iisisti kun pystyy...
Tuo suolaisen syöminen ei mulla auta, sillä samaan aikaan kun huimaan, on myös oksettava olo.. :(

Tsemppiä kaikille "olojen" kanssa, yritetään muistaa, et tää on varmasti sen arvoista ! :):Heartred

Mun alkuraskauden jäätävä turvotus on nyt laskenut ja maha on ehkä jopa pienempi nyt 17+0 ku joskus 7-8vk:n tienoilla o_O.

Uusimpana ja ärsyttävimpänä oireena lähes päivittäinen nenäverenvuoto! Onneksi se ei yleensä purskahda ihan valtoimenaan ja vain kerran on tippunut vaalealle takille, kun satuin just silloin selailemaan kännykkää. Nyt kokeilussa nenäkannu, jonka on sanottu helpottavan (kostuttaa limakalvoja?). Ajattelin myös keskiviikon lääkärissä kysellä vinkkejä.

Kiva lukea, että muillakin on nukkumisongelmia! Tai no, ei mulla varsinaisesti uniongelmia ole, muuta kuin että uni loppuu 7h:n jälkeen :arghh:. Eilenkin menin nukkumaan kymmeneltä ja tänä aamuna sitten kivasti viiden jälkeen hereillä. Pitää vaan yrittää iltaisin pysyä pidempään hereillä, ettei ihan kukonlaulun aikaan heräisi, mutta kun sekin on vaikeaa.

Onko muilla vielä jalkojen turvotusta? Me käytiin tuossa ulkomaanreissu ja patikoimassa (+28 asteen helteessä) sekä paluulennolla turpos jalat ihan jäätävästi! Onneksi loppuraskaus on talvella (ja Suomessa), niin saatan säästyä pahimmalta turvotukselta.

Tällähetkellä viikkoja 15+5 ja pahoinvointi jatkuu edelleen! :wideyed::meh:
Väsymys on todella kovaa, lähes joka päivä otan päiväunet koska muuten ei tahdo jaksaa.

Mullakin vatsa jopa pienempi kuin 3-4 viikkoa sitten. Sillon oma toppatakki meni nippanappa kiinni, ja kiristi.

Nyt kasassa rv 17+2 ja havahduin tänään, että takkihan menee vieläkin päälle ja nyt jopa on vielä väljää jäljellä! Enää ei kiristele.

Lanneranka tuntuu löysältä ja sekös tuntuu ikävältä etenkin levon jälkeen liikkeelle lähtiessä. :o

Muuten melko oireeton ajanjakso meneillään. Nautin! :)

Mulla nyt 16 viikkoa täynnä ja myöskin viimein se pahoinvointi helpottanu. Vaikka kylläkin tänään töistä kotiin tullessa oksensin..

Onko muut huomannu että töissä käynti ois liian raskasta? Että se stressaa kroppaa liikaa. Kun mulla ei nyt väsymystä varsinaisesti oo mutta töissä on ihan poikki olo ja heikottaa/huippaa/ällöttää välissä. Ruokatauon aikana on hankala saada yksi valmis ateria syötyä.. Kotona söisin sen tod.näk. hitaasti tunnin aikana ja töissä tauko sen 30min jos ei oo ihan hirmunen kiire.

Aamupalaakin tosi hankala saada alas kun ei mulla oo nälkä ennen seittemää aamulla kun pitäis syödä.. Nytkin kun vielä tää nirsoiluvaihe menosss nii hankala löytää syötävää. Varsinkin nopeita naposteltavia jotka kumminki täyttäis.

Mulla on väsymys vähentyny ja olo huomattavasti parempi kuin alkuraskaudessa (päänsärkyä lukuun ottamatta), mutta sen oon kyllä huomannu Enkkumamatoben tavoin, että työssä uupuu helpommin kuin normaalisti. Välillä tuntuu että jo muutaman tunnin jälkeen olis valmis kotiin. Oon kuitenkin jotenkuten siellä jaksanu, toivottavasti tätä ei koko loppuraskautta jatku.

Obier, mulla kans on tullu verta nenästä viime päivinä, tosin luulen sen kyllä johtuvan omalla kohdallani flunssasta, joka on myös ollu riesana. Mutta noin yleisesti multa ainakin iso peukku nenähuuhtelukannulle! :) Ite oon sen avulla häätäny pois nuhan ja poskiontelotulehduksen, johon antibiootitkaan ei tehonneet. Nenäverenvuoto on kyllä ärsyttävä vaiva, toivotaan että se sulla loppuis pian.

Muokattu viimeksi:
Nenäverenvuoto pysynyt poissa nyt 4pv, kun olen joka aamu käyttänyt nenäkannua! Jippii! Mainitsin eilen asiasta lääkärille ja sanoi, et jos nenähuuhtelu ei auta, niin kannattaa kokeilla A-vitamiinitippoja.

Samainen lääkäri myös suositteli ja oikein kannusti käyttämään Levolacia tai Duphalacia ummetukseen. Varoitteli oikein peräpukamista, jos ummetus pääsee todella pahaksi. Olen lukenut vaihtelevia kommentteja siitä, että saako ummetuslääkkeitä käyttää vai ei, mutta nyt on lääkäri ja apteekkarikin vakavasti suositelleet, joten ihana saada helpotusta tähän ajoittain erittäinkin tukalaan oloon!

En tiiä kannattaako sanoa mut mulla on etominen helpottanut, enää tulee vaan jos ei kerkiä syyä:) toivonpa että tämä on pysyvä tila!!!
Tänään siis rv 14 joten olishan se jo aikakin loppua;)

Ei ole todellista.. siis pahoinvointi ehti olla poissa jo melkein kuukauden verran ja nyt pari päivää tuntunut että hiipii takaisin! :eek::sad001
Pystyn kuitenkin ainakin vielä onneksi syömään normaalisti, mutta koko ajan öklö olo ja eilen aamulla piiitkästä aikaa meni pönttöä halaillen.
Eiiiiiiiii!!! miksi?!

Rv 17+5

Ja täällä alko vuoto taas.. pepa.. Onneksi pääsee omalle neukkulääkärille maanantaina selvittään mistä ihmeestä tää johtuu. Viikko sitte oli viimeksi ja lääkäri kehotti olemaan yhdyntäkiellossa, nyt ku edes ajatteli kokeilevansa peiton heiluttamista niin "tadaa" siinäpä yrität. Voi tulla piiiitkä raskaus, jos petihommat jää pois, mutta mitä tahansa, että pienin rakas voi hyvin!

Takaisin