Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla kanssa kaikki oireet hävinny, pelottaa! Ultraki vasta ens viikolla :sorry:
Vai pitäskö vaan luottaa siihen et kaikki on hyvin..
rv 10+3

Miulla kanssa kaikki oireet hävinny, pelottaa! Ultraki vasta ens viikolla :sorry:
Vai pitäskö vaan luottaa siihen et kaikki on hyvin..
rv 10+3

Mulla menossa rv 10+2.. Tieten voi olla normaaliakin että oireet alkaa hieman häipyä..! Itse kans tässä viikon miettinyt että onko kaikki hyvin. Onneks tänään varmistuu:)

Onko täällä muita punastelijoita? :oops:
Nyt taas alkaa huomata saman kun viimeksi raskaana ollessa, että kun kropassa enemmän verta ja sykekin nousee herkemmin, niin myös tuntuu että punastun herkemmin?! :sour:
Ärsyttävää ja noloa.
ja sitten hävettää vielä enemmän kun tajuaa että nyt se puna alkaa nousta kasvoille ja se vaan yltyy ja yltyy sen häpeän takia. :oops:

Mulla on normaalisti punertava iho mutta nyt raskaana ollessa on vieläkin punaisempi :oops: mun naamasta näkyy punastuminen tosi herkästi mutta nyt näkyy kahta kauheammin. :smiley-ashamed008

Nää jatkuvat ilmavaivat on kyllä oire jonka soisin loppuvan vaikka ihan heti. En muista että olis ekalla kerralla ollu ihan näin paha. Ja on kyllä todella noloa!

OutoMamma, mä punastelin tosi paljon esikoisen raskausaikana! Tosi kiusallista. Töissä monta kertaa päivässä tunsin kun kesken normaalin jutustelun punastuin ihan ihme asioista. Nyt en oo vastaavaa huomannut , mutta oonkin kotona ja paljon vähemmän ihmisten kanssa tekemisissä kuin silloin. Se oli kyllä niin ärsyttävää kun tunsi miten se puna leviää :shy:

OutoMamma, mä punastelin tosi paljon esikoisen raskausaikana! Tosi kiusallista. Töissä monta kertaa päivässä tunsin kun kesken normaalin jutustelun punastuin ihan ihme asioista. Nyt en oo vastaavaa huomannut , mutta oonkin kotona ja paljon vähemmän ihmisten kanssa tekemisissä kuin silloin. Se oli kyllä niin ärsyttävää kun tunsi miten se puna leviää :shy:

No äläpä muuta .. siis ihan ihme asioista sitä itsekin saa punan naamalle leviämään, nykyään riittää ihan yksin kotonakin jos miettii jotain kiusallista tilannetta niin puna nousee..
Mutta julkisilla paikoilla tai ihan vaikka kaverin kanssa perus jutustelua käydessä sitä tuntee olonsa todella typeräksi kun ilman mitään syytä helahdan punaiseksi.. ja sen punastumisen miettiminen vaan pahentaa tilannetta ja tuntuu että sydän hyppää kurkusta. :smiley-ashamed008

Mulla ei ole tota punastelua ollut mut naama kukkii ku viimeistä päivää... Ja turvottaa... Etenkin iltaa kohden, syömisistä huolimatta.

Mulla oli ehdottomasti pahoinvoinnin kannalta rv 10 se kaikista pahin, saattoi lentää oksennus useamman kerran aamun aikana ja etominen oli kokopäiväistä. Nyt enää todella satunnaisia yökötyksiä ja oireet muutenkin hyvin lieviä. Joko ne alkaa näillä viikoilla helpottamaan anyway tai sit niiden kanssa on oppinut vaan elämään. :D

Torstaina on nt-ultra, jännittää ihan hirveesti... Kyllä siellä ainakin hengissä ollaan kun eilen sain taasen selvästi vahvistuneet sydänäänet kuuluviin dopplerilla. :)

HannaMi rv 11+4

Onneksi täällä kaikki oireet melkeinpä kadonnut :)! Ja silti kaikki oli hyvin. Kun ei nyt jossain vaiheessa alkaisi taas se huonovointisuus. Pahin väsymyskin poistunut tieltä:) viikkoja 10+3:)

Huh! Viimeinkin oksentelu helpotti. Olin pari viikkoa saikulla holtittoman oksentelun vuoksi. Nyt viikko hyvää aikaa jo. Onneksi oli torstaina neuvola ja sydänäänet kuuluivat hyvin. Hetkisen jo jännitin onko jotain tapahtunut. Onneksi kaikki hyvin.

En_enää_ikinä_aivasta_selälläni_maatessa :eek: Yöllä tein niin ja repäisi kohdun kohdalta todella lujaa ja on edelleen arka, istumasta ei meinaa päästä heti kävelemään kun jomottaa :confused:

Aivastaminen on taitolaji nykyään.. itse menen valmiiks pieneen kippuraan niin ei repäise. Välillä kyllä riittää pelkästään nopea sohvalta nousu, niin pitää jäädä hetkeksi kumaraan kun iskee se repäisykipu. auuuh

Samoin yskiminen, jos erehtyy yskimään suorana joko seisten tai makuultaan niin kyllä vihlasee ilkeesti! o.O tänään ei oireita raskaudesta mutta räkätaudista kyllä... Molemmat sais nyt loppua ja pysyä pois!!!
Rv 10+5:)

Mä en vain jaksa tätä raskaana olemista. Ei sovi mulle. Huomenna on ultra ja saa nähdä, luuraako siellä joku ja missä. Minua kauhistuttaa, jos tässä jotain tapahtuu ja menee kesken, niin mä en halua kokea tätä alkuraskauden pahaa oloa ym. uudelleen. En jaksa, enkä kestä! Vaikka, moniin muihin (ja myös ensimmäiseen raskauteeni verrattuna) kaikki on about ok. Tämä jatkuva pahaolo, ruoan kanssa aikatauluttaminen, iltaväsyminen, hengästyminen, väsyminen, vitutus on ihan hanurista. Minulla varmasti pahinta on se ero normaaliin, en tunnista itseäni ja vanhat käytännöt ei toimi.

Toivotaan, että kaikki on ok ja toukokuu tulee pian!

Mä77 tiedän tunteen! Mä oon kans niin kypsä raskauteen, mä haluan vauvan mutta raskaana olo on tuskaa... Eka nää pahat olot jne, stressi ennen ultria et onhan kaikki hyvin ja sit tuleekin jo loppu raskauden kivut sunmuut... Olispa jo toukokuu! Ainuut ihanat asiat raskaudessa on pikkusen potkut ja se et ultrassa saa katsella pikkusta ja neuvolassa kuulla sykkeet, siinäpä se:D no pain no gain...

Minä olen oksennellut koko alkuraskauden ajan aamuisin, muutaman kerran illallakin..odotan kovasti pahoinvoinnin loppua milloin se sitten lieneekin :) rv 12+6

Mulla pahoinvointia ja oksentelua alkaen seitsemänneltä viikolta tähän päivään asti.. Saikulla myös siitä asti kun on päivittäistä. Nyt myös alkanu turvotusta oleen joten kohta jos alkais näkymään ainakin se turvotus. Nyt 13+1 ja ultra takana. Päänsärkyjä aina joskus nyt viime aikoina alkanut oleen.

Takaisin