Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä 8+5 ja koko tähänastisen raskauden aikana ollut hyvin lieviä oireita. Pahin on ollut oikestaan plussaamisen jälkeen pari viikkoa kestäneet "menkkakivut", jotka oli aivan hirveitä. noin 10 minuutin kipupiikkejä päivittäin ja pelottavia sellasia, ei tiennyt missä asennossa olis ja pelotti että menee kesken, mutta onneks pamoli yleensä helpotti aika nopeesti eikä tullut vuotoa. Nyt ei oo enää muutamaan viikkoon tullut kipuja, taisi johtua kohdun kasvamisesta. Lisäksi toinen "pahin" oire on ollut akne, iho on mennyt tosi huonoon kuntoon ja tullut isoja kipeitä näppyjä :/ Mutta ehkä mieluummin näppyjä kuin oksentamista. En oo oksentanu kertaakaan mutta lievää pahoinvointia on joka yleensä yltyy iltaa kohden. Ihan sama mitä syö niin ällötys jatkuu ja suussa outo maku joka on pakko peittää jatkuvalla napostelulla. Paino kuitenkin pysynyt samana! Rinnat tietty turvonnu, lievää ummetusta, vatsan turvotusta mutta maha ei itsessään oo kasvanu. Ihanaa kuitenkin että pystyn liikkua yhtä hyvin kuin ennenkin ja syömään suht normaalisti. :)

Oksentamista aamuisin on ollut tällä viikolla joka päivä :/ eilen useampaan kertaan.. Ei auta sängyssä syömiset kuin siihen, että tuleeko pelkät yökkäilyt vai ihan syömisten kera.. Tää viikko on ollut lomaviikko, joten kauhulla odotan ensi viikkoa ja selviytymistä töihin :/ Viime viikollakin oksensin useana aamuna, mutta sitten helpotti muutamaksi päiväksi, toivon, että taas helpottaisi edes muutaman päivän ajaksi.
Makuuasennossa olo on ok, mutta pystyssä ei kärsi olla..
8+3

Muokattu viimeksi:
Täällä oksennetaan edelleen joka aamu. Pystyn kuitenkin syömään suht normaalisti, ehkä itse asiassa hieman terveellisemmin kuin ennen raskautta. Naamassa on havaittavissa näppylöitä ja ummetus on jäätävä. Eilen perjantaina pääsin pitkästä aikaa kakkosasialle, edellinen kun tuli tiistaina. Hieman tukkoinen olo meinaa olla, mutta kaippa silläkin oma tarkoituksensa on... Väsymys on hieman hellittänyt ja paino pikkasen laskenut ku huvikseni kävin puntarilla.

11+0

Nyt on pakko kysyä et onko täällä muita joiden mahdollisina raskausoireina on omituisen hajuinen virtsa? :D Siis mä olen huomannu että mun pissa haisee ihan tosi voimakkaalle, juomisesta riippumatta yhhyh!

HannaMi 10+5

Joo tuo pissan haju juttu on tuttua. tai no nyt taitaa olla joko tottunut jo tai sitten haju normaalimpi..

Itsellä uutena oireena päänsärky ja ihon kukkiminen.

Täysien viikkojen kunniaksi raskaus oireet listana
-paha olo->aamuinen oksu (tai noh tänään 2 kertaa)
-väsy
-jano
-jatkuva pissa hätä
-naama kukkii kun kevät niitty
-turvottaa

Vois loppua jo! Oireet kestänyt siis pidempään kun tytöistä:(
Rv 10[emoji173]️

Ihmettelin, kun helpottanut paha olo alkoi tulla uudelleen takasin. Parina päivänä tässä olen taas oksennellut useampaan otteeseen.
Ja hoksasin vasta nyt, että kappas, olen juurikin se pari päivää nyt ollut ilman pahoinvointirannekkeita. Että liekkö sillä yhteys. Tänään taas rannekkeet ranteisiin ja toivotaan että helpotus löytyy niinkin helposti.

Tietääkö kukaan voiko liitoskipuja olla jo nyt? Ja miltä ne tuntuu? Tänään särkenyt varsinkin kävellessä alaselkää ja alavatsaa, vähän menkkamaisesti...

Tännekin on tuo päänsärky tullut tällä viikolla.

Rv 12+2

Kyllä voi olla liitoskipuja jo. Itselläni ne tuntuu nivusissa kipuna kun kävelee.. jos menkkamaista kipuilua ja jatkuu yhtäjaksoisesti niin kävisin varuilta lääkärillä.. pois suljettaisiin ainakin kaikki tulehdukset.

väsy, hengästyttää, ei hyvii nukkuma-asentoi, lyhyt pinna, nälkä, mieliteot, turvotus, iho-ongelmat. en toivon iha viel hengitysongelmii ja kipui jos pidempää seisoo ku kokkaa.

Nyt se väsymys on löytäny tiensä tännekkin :meh: monena iltana nukahtanu vähän kaheksan jälkeen sohvalle, ja kieltämättä vähän hirvittää huomenna alkavat iltavuorot!
Naama kukkii ja on tosi kuiva kanssa.
oon ihan hirveän pahalla päällä kaiken aikaa. Töissäkin hoisin yhen asiakaspalvelutilanteen niin töykeästi että ihan hävettää.
Rv 10+0

Täysien viikkojen kunniaksi raskaus oireet listana
-paha olo->aamuinen oksu (tai noh tänään 2 kertaa)
-väsy
-jano
-jatkuva pissa hätä
-naama kukkii kun kevät niitty
-turvottaa

Vois loppua jo! Oireet kestänyt siis pidempään kun tytöistä:(
Rv 10[emoji173]️

Mullakin on näppylöitä! En muistanut lainkaan että tulis näppyjä. Helpottaa lukea että muillakin on :) Keskiraskauden hehkua ja energiaa odotellessa... :D

Hävettää vain, että olo on nyt jo välillä kuin loppuraskaudessa. Liitos kipuja ja kohtu tuntuu alhaata pinnottavalta. Miten loppuraskaudessa...rv 12+0

Miekin kävelen JO NYT kun mikäki muumimamma, kun lantio/alaselkä kipuilee ja heijastuu oikeaan pakaraan ja jalkaan.. :(

Onkohan normaalia..? Eilen illalla pieni vihlonta oikealla puolella ala vatsassa. Loppui kyllä sitten vähän ajan päästä. Viikkoja siis tasan 10 :)

Mulla ainakin koskee/puristaa mahaa aika kiitettävästi nyt täs kunnon räkätaudissa... Uskon kaiken olevan kunnossa;)

Takaisin