Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en enää jaksa!!!! Tämäkin aamu aloitettu pönttöä halaamalla:( miksi tää ei jo lopu... Muita oireita raskaudesta ei enää oo muuta kun tää oksentelu:(
Rv 11+2

Mulla on ollut vatsa kippuralla ja löysällä kolme-neljä päivää. Eilen oli ultra ja kaikki hyvin, rv 11+4, eilen vatsakipu voimistui ja poltti myös alaselästä. Onko nämä oireet niitä kun kohtu nousee vai onko kaikki hyvin? Pelkään vatsaflunssaa kun en tiedä miten sikiö reagoi. Mies veikkas et johtuis raskauspahoinvoinnista,mutta miksi vasta nyt tulee taas voimakkaana? On huoli lapsesta,vaikka eilen kaikki oli täydellisesti ja keskenmenon riski on huomattavasti laskenut.

Voimia Äippä x4! Niin kauan kuin sulla on paha olo,lapsella on hyvä. Teet ehkä nyt kuolemaa, mutta se on viimeistään toukokuussa ohi <3

Kiitos lily[emoji173]️ täällä sitä taas maataan sohvalla ja katotaan isompien kanssa piirettyjä kun ihan kamala olo:/ noh jospa tää tästä helpottais... Onneksi mies jäi tänään talvilomalle viikoksi:) kohta pitäisi käydä sekin herättämässä kun oli viime yön töissä...
Nii ja eiköhän siellä masussa oo kaikki hyvin:) mullakin vääntää, kääntää ja vihloo mahaa ja selkää varsinkin iltaisin, ja muistelisin et oli aikasemminkin:) mulla oli tokan aikaan kamala noro virus ja ei noi neuvolassa sanonu mitään et olis raskaudelle vaarallista, odottavalle itselle vaan jos mikään ei sisällä pysy et tippaan vaan jos mahatauti pahaks äityy... Tsempit ja voimia sinne masun kanssa taisteluun!

Tänne palasi tämä huono olo, ei paljoa sängystä pysty nousemaan. Jotain tekisi mieli syödä/napostella mutta mikään ei mee alas, kaikki ällöttää tällä hetkellä:( ei kai se muu auta kun vain makoilla ja katsoa tvtä

Täällä kans pienen tauon jälkeen huonovointisuus palasi kera aivan kamalan närästyksen. Myös päänsärky alkanut taas vaivaamaan. Maha sekasin ollut täälläkin ja sama pelko mahataudista kummittelee mielessä.. Nyt 13+2.

Miun pitää vissiin hommata jotkut villapussit tisseille :hilarious:
Jos on vähänki kylmä ni rupee särkemään ihan tajuttoman kovasti nännejä ja tissien sisällä tuntuu kanssa kipua. Äsken itkua tihrustaen istuin takan lämmössä että kipu loppuis.

Zeero ikävä kuulla että sullakin samat kipuilut.. Kiva kuitenki kuulla etten oo ainoa! Mietin jo yks ilta että onko tää nyt normaalia kun niin rupes juiliin.. juurikin samalla lailla kun mitä sanoit mutta onneksi peiton korville vetäminenki jo auttoi hetken päästä.

Zeero, mulla on ihan sama, tosin lähinnä vain ulkona. Vähänkin kun tuulee vaikka olisi suhteellisen lämmin muuten niin tissit on kun syväjäässä.. nimenomaan tuntuu sisäpuolella se kipu, ei samanlaista normaalia kylmää kun yleensä...

Mulla oli välillä jo iho paremmassa kunnossa ja nyt taas on tapahtunut ihme räjähdys muutamassa yössä. Ärsyttävää.

Lisäksi mulla on nenän limakalvot ihan ruvella ja kipeänä ollut jo reilun viikon verran. Bepanthenia oon yrittänyt ahkerasti laittaa, mutta ei ota parantuakseen. Tää kuiva ilma ei varmaan ainakaan yhtään auta asiaa.

Ja öisin nenä aina ihan tukossa. Oon ollut silti ilman nenäsumutteita nyt ihan just tuon kipeän ja herkän nenän limakalvo-ongelman takia.. :(

Täälläki jäätyy tissit samantien ulkona jos ei oo tarpeeksi toppausta! yleensä käytän koirat iltapissalla ilman rintsikoita (muuta vaatetta toki päällä :D ) ni nyt ei puhettakaan poistua kämpästä ilman liivejä, ne suojaa kylmältä yllättävän tehokkaasti :D kovemmille pakkasille pitää varmaan varata villasukat jalkoihin ja liiveihin :P

Olo vain huonontunut, vaikka luulis että helpottais kun tänään rv11+0... Tai pysyis edes samana. Ei oikein meinaa mitään saada alas, mutta oksella ei ole vieläkään tarvinnut käydä :)
Mulla on kans nenä tukossa aina iltaisin ja tosi arkana nenän limakalvot, ollut oikeastaan plussasta asti :cool: ja aivastuksia tulee monta kertaa päivässä ja aina pitää olla mahdollisimman kyyryssä ettei satu alavatsaa.

Joo ei kyllä pysty aivastaan suorassa, tai pystyy mutta siitä seuraa niin kova kipu nivusissa että menen kaksin kerroin hetkeks aikaa :D mielummin ottaa kevyen kyyryn, aivastaa ja pääsee sit jatkamaan hommia .. :D

Johan teillä juilii. Minulla ei oikein tunnut kropassa mitään vielä, mutta on jatkuva NÄLKÄ! Edellen kokoajan miettin ruokaa. Kun herään aamulla, niin heikottaa niin paljon, ennen kuin saan ruokaa syötyä. Aamupalan jälkeen jo mietin koska pääsen syömään lounasta. Eikä mikään pikkupurtava riitä. Aamupalalla pitää olla ruisleipää paistetulla kananmunalla, juustolla ja kasviksilla. Päivällä kukkurallinen lautanen ruokaa ja paljon salaattia. Yöllä on pitänyt nousta useamman kerran sängystä syömään, kun on niin kamala olo ja nälkä, etten saa nukutuksi. En ole ikinä syönyt näin paljon ja vielä koko ajan.

Täällä 11+5 tänään ja pahoinvointi ja väsymys on ehkä jo hieman hellittänyt. Tarkoittaa sitä, että oksennan enää noin kolmen päivän välein. Itselläni pahoinvointi on aina pahinta iltaisin, päivällä siis olen edes jotenkuten toimintakykyinen :yuck: Nälkä tuntuu itselläkin olevan koko ajan. Kun vielä imetän tuota edellistä taaperoa, tuntuu että paino vain tippuu, vaikka syön ihan reippaasti. Tosin edellisen raskauden radin takia olen nyt syönyt myös älyttömän terveellisesti raskaustestistä saakka, joten saattaapa tuollakin olla asian kanssa jotakin tekemistä :p

Täällä oksennettu alusta asti. Haettu vauhtia tipasta ja jos ei tänäänkään pysy mitään sisällä ni huomenna tippa. Nestehukan takia jäätävä päänsärky. Rv.11+0 ja alan olla jo melko kypsä tähän...

Joo, tämä on tätä ihanaa ja onnellista raskausaikaa! Eikä sitä tajua, kuinka huonosti voi oikein voida, ennen kuin on raskaana. Se on ihan selvästi salaliitto, sillä jos sitä tajuaisi, niin niitä moni nainen varmasti päätyisi vapaa ehtoiseen lapsettomuuteen. :happy112

Täällä oksennettu alusta asti. Haettu vauhtia tipasta ja jos ei tänäänkään pysy mitään sisällä ni huomenna tippa. Nestehukan takia jäätävä päänsärky. Rv.11+0 ja alan olla jo melko kypsä tähän...

Voih mä niin muistan ton tilanteen kanssa.. edellisessä raskaudessa olin tosi huonona monta viikkoa, ja useampaan kertaan tiputuksessa kun edes nesteet ei menneet enää alas, tai tuli heti pois.

Se oli ihan kamalaa. Mutta siitä selvittiin. Rv 16 helpotti hiljalleen.
Kovasti voimia ja jaksamista sulle!

Kiitos! Sitä yrittää tippa kerrallaan saada juomista alas, mutta turhauttaa kun maha ei usko että siellä ei ole mitään...

Täällä ainut merkki raskaudesta on kans paha olo ja joka päivänen oksennus :( tää on nyt kestänyt melkein kk pidempään kun tytöistä...
Onneksi tipassa ei oo tarvinnu käydä mut voimat on kyl ihan loppu...
Rv 11+5

Takaisin