Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin pitkään, sanonko mitään, ettei kukaan ala turhaan pelkäämään, mutta sitten taas toisaalta ajattelen, ettei tieto voi vaaraksikaan olla. Kun siis nimittäin aina sanotaan, että jos äiti voi tosi huonosti, niin vauva voi ainakin hyvin. Itse kuitenkin yhdessä raskaudessani oksensin ja voin aivan järjettömän huonosti siihen päivään saakka, kun minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno. Ilmeisesti istukka saattaa siis edelleen jatkaa "raskaustilan" ylläpitämistä, vaikka sikiö olisikin jo menehtynyt. Eihän tämä varmaan tavallista ole, mutta jotenkin itselläni pistää silmään aina nuo lohdutukseksi tarkoitetut sanat...

No tuon takia tämä edelleenkin jatkuva pahoinvointi juurikin pelottaa mitä sanoit Nakeroinen. Kaikki sanovat että kuuluu asiaan jne. mutta jo se vetää matalaksi ja epäileväiseksi kun vieläkin vaan jatkuu.. Tänään taas soitto GP:lle ja katsotaan mitä sanoo.

Mulla taas ei ole ollut nyt yli kuukauteen muita oireita kuin tissien kipeys (varsinkin kylmässä) ja silloin tällöin pieniä vihlauksia kohdun suunnalla. Ei pahaa oloa, ei kipuja, ei nälkää yms... Tuossa oli pari pitkää lentoa myös välillä, olen nyt vain luottanut että kyllä kaikki on hyvin. Jotain konkreettista vähän jo kaipaisi, kun olo on kuin ei raskaana olisikaan...

Onneksi ensi viikolla on terkka-aika, toivottavasti heidän kämänen laitteensa saisi sydänäänet kuuluviin tällä kertaa niin saisi vähän taas varmistusta.. ultra ens kerran vasta 25 päivä :sorry:

No tuon takia tämä edelleenkin jatkuva pahoinvointi juurikin pelottaa mitä sanoit Nakeroinen. Kaikki sanovat että kuuluu asiaan jne. mutta jo se vetää matalaksi ja epäileväiseksi kun vieläkin vaan jatkuu.. Tänään taas soitto GP:lle ja katsotaan mitä sanoo.

Kyllä se on Enkkumamatobe ihan hurrrrjasti todennäköisempää, että kaikki on raskaudessasi hienosti! Tuon keskeytyneen raskauden jälkeen nimittäin seuraavassa raskaudessa oksensin viikolle 16 ja terve poika syntyi, mutta nyt sitten taas viikolla 13 jo tuntuisi helpottavan kovasti, vaikka todistetusti siellä kohdussa ollaan ihan elossa ja hyvinvoivana. Jokainen raskaus on vaan niin kovin yksilöllinen. Itseäni kyllä tuo kotidoppler on auttanut pelkojen kanssa kovasti...

Mulla on edelleen ajoittaista huonoa oloa ja satunnaista oksentelua jos ei huolehdi säännöllisestä ruokailusta. Tänään viikkoja 15+2. Vaikka oksentelu ja etova olo onki niin tajuttoman inhottavia, niin kyllä ne mulle ainaki tuo turvallisen tunteen ennemmin kuin se, että ei ois oireita lainkaan. Pahoinvointi on kuitenki ihan yleinen juttu, josta kärsii suurinosa raskaana olevista naisista ja myös suurinosa päättyykin onnellisesti vauvan syntymään. Kuten sanottu, nää on niin yksilöllisiä asioita ja yhtä hyvin voi oireeton raskaus olla täysin normaali :)

Rv 12 viikko katsaus, täällä paha olo senkun jatkuu, jatkuu ja jatkuu:( raskaus oireista jäljellä siis paha olo, huimaus ja julmettu iltaväsy... Ensimmäinen mainittu sais jo L.O.P.P.U.A!!!

Mulla sen kun vointi huononee, huimaa, heikottaa, oksettaa, kuumia aaltoja.. rv 12+1.

Täällä oksettavaa oloa, joka on inhottavaa kun ei mitään tee mieli syödä kun tuntuu että oksennus lentää, silti pitäis jotain syödä kun kauhea nälkä koko ajan... Mutta toki oon kiitollinen ettei vieläkään ole tarvinnut oksentaa, vaikka mieli olis tehnyt. Iltaisin on selvästi huonompi olo.
Ja mulla on vaihtelevasti kuuma tai kylmä, koko ajan saa olla laittamas hupparia päälle ja sitten pois jne.

Mulla ei oo enää juuri mitään oireita... Kamalat liitoskivut kyllä joka päivä ja kylmä on lähes koko ajan... Mut ei oo enää aikoihin ollu pahaa oloa eikä oo närästänykkään vähään aikaan.. :o pitää koputtaa puuta. :D

Nii joo ja viikot 15+3 :)

Täällä jokin aika sitten jo huono olo ja päänsärky vähentyneet selvästi.. Ainoa oire mitä on jatkuvasti on tissien kipeys.. Joskus kun esikoinen onnistuu potkaisemaan polvella vatsaan niin tekee kipeää jonkin aikaa kohdun seudulla.. Mutta muuten on taas epäilevä olo onko kaikki kunnossa kun ei ole pitkään aikaan saanut mitään todistetta itselleen.. Onneksi ensi torstaina neuvola ja sydänäänet (toivottavasti). 15+1 tänään.

Miten teillä muilla? Minulla on oireena myös tämä aikaisin herääminen. Alkoi lähes heti, kun tulin raskaaksi ja jatkuu yhä. Herään virkeänä, enkä vain saa unta, vaikka aikaa olisikin nukkua. Virkeys kyllä katoaa aamupäivän kuluessa. Ihan sama mihin aikaan menee nukkumaan, niin herään klo 6-8 välillä. Olen koko elämäni ollut iltavirkku/yökukkuja, jolle uni maistuu aamulla erittäin hyvin. Nyt iltaisin väsyttää ja on huonompi olo ja aamulla ei pysty enää torkkumaan. Esikoisesta oli samaa, mutta myöhäisemmässä odotusvaiheessa. Tavallaan nämä hiljaiset aamuhetket ovat ihan kivoja, mutta kaipaan myös sitä "käännän kylkeä ja jatkanpa unia vielä hetken"-fiilistä.

Muokattu viimeksi:
Mä voisin aamulla kyl vaan jatkaa unia mut kun lapset nousevat 7-8 niin pakkohan se vaan itse kammeta ylös... Ja oon normaalisti aamuihminen mut nyt ei vaan jaksais nousta:/

Sama juttu äippäx4, tekis niin mieli nukkua aamulla, mutta esikoinen herää yllensä n.klo.7. Oon niin kateellinen niille joittenka pienet nukkuu 12h yö unet, kun meidän poika nukkuu 9-10h. Tuntuu ettei illasta jää paljon mitään omaa aikaa kun pitää mennä itsekkin nukkumaan ettei ihan kuupahda aamulla :dead:tekis yllättävän paljon jos poika nukkuis edes tunnin myöhempään.

Mä77 mulla ihan sama, tänäänkin vapaa päivänä heräsin vähän ennen klo 6 enkä saanut enää unta. Ennen valvoin pitkään ja jatkoin aina unia jos mahdollista. Nykyään iltaisin pakko mennä nukkumaan viimeistään klo 22 :grin

Täällä nukutaan myöhään ja mennään nukkumaan 10-11 aikoihin, mutta vaivana että nukun todella huonosti ja heräilen tunnin välein.. Tuntuu että hyvää nukkuma asentoa ei edes löydy :(

Alkuraskaudessa nukuin hyvin, paremmin kuin aikoihin.
Nyt taas nukahtaminen muuttunut todella vaikeaksi, herään vähän väliä vaihtamaan asentoa ja ravaan vessassa. Aamulla ei jaksaisi millään nousta, mutta täällä myös lapset herää siinä 7-8 maissa, joten vähän pakko on. :D

Mulla nyt uusimpana oireena pääkipu, mikä on kyllä todella inhottavaa. Normisti mulla ei oo koskaan pää kipeä, joten outoa on. Ilmeisesti suht. normaali oire kuitenkin. Toivottavasti tämä vaihe menee ohi pian.

Pari viikkoa on alkanut väsyttään jo kasin maissa ihan kamalasti. Ajattelin että kroppa on vielä kesäajassa ja luulee että kello lähestyy kymppiä, ja sen vuoksi väsyttää. Nyt vähän helpottanut väsy. Tosin viime viikoilla oli koulua ja töitä 12 päivää putkeen, joten varmaan vei sekin veronsa..

Nyt koputan puuta ja sanon ääneen että on olo helpottanu. Kohta 15 viikkoa täynnä nii johan sitä pahoinvointia kestiki.. Päänsärkyjä sillon tällön mutta josko tästä raskaudesta vois nyt vähän alkaa nauttimaan. :smiley-bounce012

Takaisin