Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli ihan alkuraskaudessa tosi vahvat oireet.. Jatkuva kuvotus/ällötys, JUMALATON väsymys, öisin saatoin herätä kolmekin kertaa pissalle.. mitäs vielä.. Enää ei ole kun toi väsymys, mut sekin on vähentynyt hieman.. Onneksi... Saas nähdä sit millanen on toi loppuraskaus, jos sinne päästään.. Vitsi kun sitä koko ajan oottaa et masu alkais pyöristyy ihan kunnolla, tai edes tissit kasvais mut ei! Tuntuu et mahaa on tullut muuten vaan, ja tissit pysyy samanlaisina mut nännit on ihan jäätävän kokoiset.. :D
Heh.. Jospa niitä ulkoisiakin muutoksia alkais kohta tulemaan.. :)

Mulla on melkeen päin vastoin. Saatan pari kolmekin kertaa käydä päivässä kakkosella, mutta parempi niin päin. En kestäis tähän kyllä nyt mitään ummetusta vielä lisäksi ja sitä kun tulee varmasti sitte myöhemmin joka tapauksessa :( Huomenna ois viikkoja tasan 12+0 ja ainaki vau:n ja lapsennimi nettisivun mukaan eka kolmannes ois niinkö siinä! :D

Mulla kyl maha toimii mut on kyl kovempana kun aijemmin... Ja pierettää ihan kamalasti o.O

Millon tää loppuu? väsyttää, oksettaa ja pitäis koko ajan syyä että on hyvä olo,mut sit verensokerit heittää ja janottaa->pissittää... Mitä te syötte että paha olo pysyy poissa? Tai siis napostelette? Kun kaikki suolanen auttaa etomiseen -> jano -> pissitys.
Suola pähkinät olis aika bueno mutta sitten toi asia yhteys... Aaarg, en jaksais enää o.O

Muoks, viikot unohtu 8+5 ja oireet kestänyt kirkkaasti pidempään kun koskaan ennen :o

Mää syön paljon hedelmiä, omenaa ja banaania, viinirypäleitä yms. :) en yhtään pysty mitään imeliä syödä, ja jos banaaniki on liian musta ja imelä ni jää syömättä. Sitten näkkäriä voilla ja juustolla. :) jukurtteja, jos kaapissa on niitä missä on vähempi sokeria. Laktoosittomalle vähän huono valikoima tos meidän kaupassa. :( mulla alkaa olla jo pahat olot suurinpiirtein selätetty, toki vieläkin tulee paha olo jos on liian kauan syömättä. Ei kuitenkaan enää tarvi tunnin välein jotain napsia. Mutta tää pissitys. :o kestäny ruton kauan vrt edelliseen raskauteen. Toivottavasti ei jatku koko raskauden läpi että joutuuyölläki nousta pissille kaks kertaa. Juon kyl paljon vettäki, että seki tekee sen. On vaan paljon parempi olo kun juo paljon. :)

Nii ja mullaki unohtu viikot: 12+0 :)

Omena ja näkkäri olis kyl hyvä välipala, sokereiden ei niin pitäis piikata... Mut jos syö tunninkin välein(niinku nyt) niin sokrut kokoajan ylhäällä... Mut tuskinpa siitä vielä mitään haittaa vauvalle? Ääh vaikeeta... Marraskuussa pitäis käydä ekassa rasituksessa ja luulenpa että tuomio on taas vaihteeksi Radi, prkl!

Tänään tosiaan vahvistus (kunnollinen) siihen että raskaana todellakin ollaan.
Mietin vain miten helpolla tää alku mennyt.
Kerran tullut oksennus,yököttänyt ja sylkeä noussut suuhun. Välillä enemmänkin huimannut. Siksi oikeasti miettinyt onko raskaana. Tänään tosiaan ultrassa näkyi pikku minions ja sydän löi hyvin.

Kehtaakohan tänne tulla edes kertomaan omasta lähes oireettomasta alkuraskaudesta :smiley-ashamed005. Parin eka viikon aikana olin tosi väsyny (kiva ku olin just alottanu uudessa duunissa) ja yökötystä & närästyksen tunnetta lähinnä jos unohti syödä. Ratkaisin sen sillä, että söin jotain n.3h välein. Aamupalan ja lounaan välillä syön edelleen yhden Elovena-keksin ja iltapäivällä rahkan ja hedelmän ennen kuntosalille lähtöä. Yökötys on ollut tosi lievää eikä oksentaminen oo käyny mielessäkään. Muutaman viikon ajan mulla oli lisäksi "matkapahoinvointia" kun ajelin töistä ruuhkassa kotiin :scratch.

Pari viikkoa kärsin myös lievästä ummetuksesta, joka ei onneksi ollut läheskään niin paha kuin gerttulilla (miten sä selvisit?!?). Luumuilla ja vähän laktoosisella ruoalla siitä selvittiin (olen täysin laktoositon noin muuten).

Pahin/ärsyttävin oire on tää järkyttävä turvotus! Ihan niinku gerttulilla, mulla on kans kunnon pallomaha aina iltaisin. Kiva ku aamulla erehtyy laittamaan vähän napakammat vaatteet sillä ajatuksella et "ei ne töissä huomaa ku tuo maha on suht normaali" ja sit iltapäivää kohti alkaa hulluna pömpöttää o_O.

Tänään napsahti kalenteriin 12+0. Jihuu!

Mulla ei oo mitään turvotusta ollu kyllä koko alkuraskauden aikana, mutta nyt vihdoin on alkanu maha näkymään! :D Oon hoikka ollu aina niin mielenkiinnolla nyt odotan, että kuinka alkaa maha näkymään kunnolla. Paino oli tänä aamuna hilkkua vaille samassa kun ihan alussa, eli kilot on pysyny kurissa ainaki nyt alun aikana. Huono olo ja oksennus tulee edelleen jos maha pääsee liian tyhjäksi eli edelleen pitää kyllä syödä tiheään. Tänäänki yrjötty sekä aamulla että illalla :S Väsymyski on kyllä ihan omaa luokkaansa. Tuntuu ettei mikään yöuni riitä :D Tänään siis tuli 12+0 täyteen, jee!!!

Ummetus.. Oltiin tässä neljä päivää reissussa ja eikä ollu luumuja mukana. Ajelin loppu matkan ja yhessä vaiheessa kävi vatsaa niin kipeästi, että meinas itku tulla. Jep ja istuin melkein 50 minsaa vessassa kakkoshädällä, aivan järkyttävää. Mitä tästä opin? Ota luumut mukaan, kiitos.

Rv 8+5

Alkuun oli kuvotusta ja kerran oksensinkin. Väsymys on ollut aivan järkyttävää. Voisin nukkua 24/7. Nyt alkaa pikkuhiljaa oireet jo helpottaan enkä oo koko aikaa niin väsynyt. Tissit on edelleen todella kipeät, mitä ne on olleet ihan alusta saakka.

Tänään rv 10+1

Voikun mullaki jo helpottais tää huono olo :( On se paljon helpottanu alusta, ja esim eilen ei yrjötty kertaakaan. Mutta kyllä mie vaan ootan sitä että ruoka maistuu entiseen tapaan! Väsymys on kyllä kova täälläki, mieki voisin vaan nukkua ja nukkua :D

Ummetusta juu, muttei ihan niin pahana ku gerttulilla! Mä kävin kumminkin hurjat 2krt viikossa kakkosella.

Vähän alkanu muutenkin oireet helpottamaan mutta jos unohtaa syödä tarpeeksi usein, tulee ihan järkyttävän huono olo!

Onko muilla hampaidenpesun kans yökkimistä? Mä en pysty pesemään hampaita ilman että yökin vähän väliä! Raivostuttavaa, varsinkin kun aina oon pitäny hyvän huolen suuhygieniasta!

Täälläkin alkanut oireet kadota, vähän pelottaa kun nyt vasta 8+6. Ei auta kuin odottaa.

Mulla kans huonon olon iltoina on tehnyt pahaa hampaiden pesu, etenkin takahampaiden, ihan hullua että niin pienestä tulee refleksiä.

Oijoi kun alkais jo oireet loppumaan, innolla odottaen:p mut on mennyt jo viikon pidemmälle oireiden kanssa kun edellisissä raskauksissa:o

Mulla oli pari viikkoa nenä tukossa (onneksi), nyt kun nenä on auki niin tänäänkin käynyt oksennus kurkussa muutamaan kertaan. Esim. töissä työkaverin ruoka haisi ihan kamalalta vaikkei ennen raskautta olisi mitenkään vaikuttanut minuun.. Suklaata tekee ihan hirmuisesti mieli :D

T&pikkuinen 9+3

Täällä hampaiden pesusta on tullu oikea hirviö raskauden aikana. Mie oon ennenki ollu semmonen, että jos liian taakse tökkää hammasharjalla nii tulee yökki refleksi. Asiaa ei yhtään auta raskaus ja huono olo. Monet kerrat on tullu ruuat ylös hampaiden pesun yhteydessä :D

Mulla on ollut tä odotus nyt helpoin, en kertaakaan oksentanut, vaikka lähellä ollut. Mutta väsy on ollut painostava. Oon pystyny syömään, mutta en liikkumaan = paino noussut jo 1/3 aikana vähän liikaa :/ Mutta oon iloinen niin kauan kuin oireita on, mutta en ole päässyt ekaan ultraan, koska pelkään kuollakseni kesketynyttä keskenmenoa.

Outolintu: Minulla sama juttu. Hampaiden pesu on alkanut yököttää, ei maku tai haju, vaan ihan se mekaaninen hammasharja siellä suussa. Kamalaa, kun ei saa kieltä puhtaaksi ollenkaan. On koko ajan sellainen tahmainen olo. Ekassa raskaudessa ei minulla ollut tälläistä ollenkaan.

Tänään 10+?

Takaisin