Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie luopusin jo niin mielelläni tästä etovasta olosta. Tänään piti taas oksentaa kun maha kerkesi liian tyhjäksi :( Mutta on tää ihanaa, että saa potea tätä kaikkea rauhassa kotona eikä kassan takana töissä :D Vielä viikko sairaslomaa ja niiiiiin toivon että pahoinvointi loppuu kokonaan ens viikon aikana. Nyt mennään jo viikoilla 10+5!

Noh tänään tuli eka oksu, eilinen herkku ruoka ei ollukaan tänään hyvä juttu o.O
Mä oon henk koht iloinen (ainakin toistaiseksi) tästä etomisesta! On varmempi olo tästä kun vähän oloja;) tänään väsymyskin iski aikasemmin, ei vaan jaksais millään tehä mitää:/ tästä en kyl tykkää yhtään kun ois tää nelikko kuitenkin hoidettavana:(
Sitten kysymys, tuntuuko teillä siltä niinkuin olis elohiiri kohdussa? Semmosta ihmeellistä nopea tempoista nykimistä tuntunut tuolla kohdun tienoolla tän päivää... Ei se siis satu, enemmänkin kutittaa... Olen vaan äimänä et mitä tää nyt on?
Muoks: viikot unohtu, eli 7+3❤️

Tänne rantautu paha olo takaisin.. Äsken oli vähällä tulla oksennus mut menin äkkiä pitkäkseni. Tässä sängyllä makaan suunnilleen oksennus kurkussa. :( väsymys on mulla jo onneks vähän laantunu. :) jaksaa paremmin pojan kans touhuta. 10+5

Jatkuvasti kylmä. Paitsi kun urheilee niin hiki valuu norona. Nännit on todella arat. Lisäksi näen hirveästi unia jotka muistan aamulla hyvin, onko joku kokenut saman ? Lisäksi nippailua/jomotusta/ihme tunnetta alavatsalla..joka loppuu kyllä kun pysähtyy. Tämä kai on normaalia ? Nyt 5+3 ja ensimmäinen niin mielellään lukee muiden tuntemuksia :):rolleyes:

Voi kiesus miten tekee kipeetä toi kylmä viima tisseille :confused: pitää kaivaa villapaita esille.
Aamusta vähän ällötti hajut, mutta muuten aika hyvä olo. Lämmintä ruokaa en kyllä pysty syömään, ennemmin vedän jugurttia ja kylmiä omenoita.
Oireitten vähenemisen takia rupee taas pelottamaa, että onks kaikki oikeesti hyvin.
7+1

Mulla kans oireita tosi vähän.. pelottavaa on kyllä, en kunnolla luota että kaikki on hyvin ja oon raskaana. Ei oo tehnyt pahaa yhtään muutamaan päivään ja ainut oire on kova väsymys (minkä voisi laittaa myös työkiireiden syyksi) sekä välillä vatsatuntemuksia mm. menkkakipua, "pulputusta"/kuplintaa, repäisykipuja.

Jos kaikki on hyvin niin sitten kyllä tosi hienoa ettei enää ole tehnyt pahaa, koska en halua vauvasta vielä töissä kertoa..
Ensi viikolla eka neuvola, ois niin kiva jos kuunneltais sydänääniä ❤

T&pikkuinen 8+0

Mulla on vihdoin alkanu hiukan helpottaa tää huono olo ja oksentaminen. Aamut on jo varsin siedettäviä, vaikka aika pian on tyhjään mahaan saatava täytettä ettei tuu oksennus. Muutoin on vielä pitkin päivää ajoittain huono olo ja se yltyy pahaksi jos ei syö riittävän usein. Oon huomannu myös sen, mm eilen kävi näin, että kun ruokaputkeen jää röyhtäyksiä, jotka ei pääse ylös asti niin se saa oksettamaan ja usein se tulee sitte ylös pakosti niin, että tulee kaikki iltaruuatki mukana :D Mutta kyllä tämä niinkö parempaan suuntaan on jo menny! En usko että tää mulla tulee loppumaan ko seinään, kuten monet sanoo. Mulla se alko hiipien viikolla 6 ja hiipien se varmasti loppuukin. Nyt ei tartte edes huolestua oireiden vähenemisestä, mulle riittää monen viikon yrjöily! Tänään viikkoja 11+0 <3

Kyllähän ne noilla viikoilla alkaa oireet pikkuhiljaa loppumaan:) lucky you! Täällä tänäänkin kovin rapsakka olo, eli oksu nielussa mut ei onneksi tuu ylös asti :)

Täällä pahoinvointi sen kun jatkuu... enää ei onneksi tarvitse oksentaa montaa kertaa päivässä, ja hyvinä päivinä ei ollenkaan. Jatkuva ellotus alkaa käydä raskaaksi, kun mitään ei meinaa saada alas. Neuvolassa käydessä paino oli tippunu vajaat pari kiloa lähtötilanteesta. Oon jo valmiiksi alipainon tuntumassa, eli ei kyllä tarvis tippua...

Nyt parina päivänä kohdun tienoilla on tuntunut ajoittain vihlovaa kipua, ja varsinkin hengästyessä alkaa sattua. Toivon että kipuilu on normaalia... mitään vuotoja ei ole ollut, mutta kyllähän tuo vähän pistää jännittäen.

Mul kuulemma toinen munasarja jää sinne kohdun taa niin se kuulemma saattaa aiheuttaa vihlontaa kun kohtu kasvaa;) ja on siis harmitonta!

Oiskohan mulla sama homma kun sulla äippäx4, kun välillä tuntuu selkeesti toisella puolella kipua, lähinnä just munasarjan kohalla. Hetken on kipeä ja taas lakkaa. Mää oon niin tottunu kipuihin sen endometrioosin takia ni ei pikkukivut häiritse eikä huolestuta. :) tulin vaan ajatelleeksi tuota kun sanoit. :)

Hellu toi tän päivänen ultraaja teki niin tarkkaa työtä et ennen oo kuullukaan ot mun munasarjat on "pinteessä" kun kohtu kasvaa! Kuulemma mun kohtu on vähän kallellaan oikealle niin sen takia painaa oikeanpuoleiseen munasarjaan:o kysy vaan et onko ollu muissa raskauksissa enempi kipuja oikealla... Ja mietittyäni niin muistelisin oleen:D aina oppii jotain uutta...

Ai perkule kun vasempaan nänniin sattuu kun poika syö siitä :D toivottavasti ei kauaa jatkuis :)

Täällä nyt n. 9+3 Pahoinvointi jatkuu, aamupäivät menee sohvan pohjalla ja lapset saa leikkiä keskenään :s Rinnat on hieman kipeytyneet, ei pahasti. Nukkuminen on surkeaa, en meinaa saada unta ja heräilen yöllä. Iho voi huonosti ja hiukset rasvottuu normaalia nopeampaa. Hehkeää ;)

Mulla alkaa mennä hermot tähän saamattomuuteen... Ja nyt en tarkota sitä etten sais tarpeeks vaan sitä että en saa tehtyä yhtää mitään.. :P Huomaa et kilppariarvot on päin persettä, ärsyttää kaikki ja on nii vetelä olo. Pitäis päästä verikokeeseen mut ei oo koskaan esikolle hoitajaa aamusin ni eipä sit pääse. Huh onneks huomenna pääsee viikonlopuks reissuun, tauolle tästä hommasta. :D

Tunnin päikkärit takana eikä yhtään levännyt oli:( väsyttää,väsyttää,väsyttää! Ja oksettaa... Nyt on sitte oireet kestäny ennätys pitkään... Huoh!
Rv 8:)

Hellu94, mulla on nyt arvot kunnossa ja olen silti ihan vetämätön ja huonovointinen. Ei merkkiäkään hyvästä ja energisestä olosta.
Ja mä muuten kävin labrassa lapsen kanssa, hoitui ihan hyvin. :)

Takaisin