Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyttöjähän meillä:) juu siis tää karvanlähtö, palelu ja hengästyminen... Ihan uusia kokemuksia;) jospa siellä pikku jätkän pätkä kasvais niin sais mies auton rassuu kaverin:) jännällä odotellaan rakenne ultraa:p

Niin ja heinukka ymmärsin kyl mitä tarkotit;) tytöt ja pojat yhtä rakkaita ja eikä toinen toista vähäpätösempi❤️

Noni, jospa sieltä sitte vielä tulis yks jäpikkä joukon jatkeeks :) Mulla kaks poikaa ja tää raskaus on kyllä tähän asti ollut oireiden perusteella tosi samanlainen kuin edellisetkin, et siinä mielessä veikkaisin meille kolmatta poikaa mut muuten ei oo oloja sen asian suhteen. Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin ne olot tuleekin vasta joskus 30 viikon jälkeen

Huomenia! Parina iltana on tullut nukkumaan mennessa(=vaakatasoon asettuessa) huono olo ja tuntuu että juuri juotu vesi tms. nousee kurkkuun :hungover: Närästystä ollut myös. Huonot unet jatkuu vaan.. Muuten "oireettomuus" jatkuu mutta nälkä on jatkuvasti. Nyt ei ole muutamaan päivään jomotellutkaan minnekään, viime viikolla kyllä kipuili senkin edestä.

Miun esikoinen on tyttö ja raskauden aikana kaikki povasivat poikaa..oli sen mallinen maha ja oireet sopivat kuulemma just hyvin siihen(hirveä lihan ja salmiakin himo). Ja siis kaikin puolin oli helppo raskaus, ei pahoinvointeja tai muutakaan merkittävää. Niin sieltä tuli tyttö, itsellä ei ollut missään vaiheessa ollut oloja siitä että kumpi tulee. Tämä raskaus alkanut hieman kovemmilla oireilla mutta en tiedä että tuleeko sitä tarkkailtua itseään vaan tarkemmin :rolleyes:

Susanne karvanlähdöstä juttelin siellä neuvolassa ja johtuu näistä hormoneista... Totesi, kun sanoin et ei näistä muista oo ollu tällasta, et jos mulla onkin nyt eri hormonit... Tiedä sit;)

Jos hiustenlähtö on runsasta, kannattaa pyytää kilpirauhastestit. Itsellä kanssa neuvolassa sanottiin esikoisen aikaan johtuvan hormoneista. Pyysin työterveydestä testit, pielessä arvot ja aloitettiin lääkitys. Ja hiustenlähtö todella oli melkoista, samoin väsymys. Muita oireita ei oikeastaan ollut.

En nyt tiiä johtuuko raskaudesta et näkö on selvästi huonontunu, vai oisko muuten vaan aika ostaa uuet lasit :grin Voiks ees vielä täs vaiheessa vaikuttaa näköön?
Ja silmät on tosi kuivat! Ihan kamalan tuntuset koko ajan.
6+5

Kyllä se voi vaikuttaa. :) en vaan suosittele menemään optikolle kun jos nyt hommaat lasit niin et välttämättä pysty raskauden jälkeen niitä käyttämään.. Näin on käyny parille kaverille.. :)

Zeero, mulla on ihan sama, silmät välillä tosi kuivat. Eilen ajattelin jo että kipeeksi tulossa kun silmiä kirveli samoin kun yleensä kuumeessa, tänään taas paljon parempi. Ja välillä pitää siristää että "kunnolla" näkee, mulla on myös lasit ja joskus tuntuu että ihan sama onko ne päässä vai ei!

Mulla alkoi aikalailla heti rv 6 pahoinvointi, etominen ja satunnainen oksentelu. Samoihin aikoihin rinnat alkoi turvota ja olivat niiiiin kosketusarat turbotissit että nukkumisesta ei meinannut tulla mitään. :D

Viikko sitten kävin ultrassa ja silloin kaikki oli niinkuin piti rv 7+3, sydän sykki. <3

Aikalailla heti ultran jälkeen tissien turvotus alkoi hellittämään ja kipu vähenemään, nyt tänään ei rinnoissa ole enää kuin aavistuksen arkuutta ja heti herättyä saattaa olla vain pientä etomista, oksentanut en ole enää viikkoon.

Oireiden väheneminen pelottaa, valvoin viime yönä tunnin enkä saanut unta kun ajatukset valvottivat ja pelkään että onko kaikki nyt sitten enää hyvin kun oireet kevenevät... Onko muilla vastaavaa? Nyt menossa mulla rv 8+1.

Ensi viikolla keskiviikkona onneksi ensimmäinen neuvola ja siellä ultraavat kyllä, mutta kuulisin mielelläni muilta kokemuksia. :)

Mulla menossa viikot 7+2 ja tää on pisin mitä mulla on ollu etomista, mahan nippailua, huimausta ja ilta väsymystä;) aikasemmin loppunut siinä rv 6 tienoolla etominen ja mahan nippailu ja muutkin oireet ollu vähäisiä kunnes loppunu kokonaan rv8-9:) ja tossahan nelikko touhuaa vallan eloisasti❤️

Hyvä et edes vähän:)
Omaa napaa sen verta et paha olo senkun kasvaa, lounaastakaan ollu mitään hyötyä... Tuleekohan tänään tän raskauden eka oksu;)

Aivan törkeä iltapahoinvointi, joka voimistunut vaan 9+2. Tosi väsynyt ja tunteikas olo. Välillä tekee mieli syödä jotain ja sit ku saat sen juuri unelmoidun syötävän nokkas eteen niin tintintiii hyi en syö ku alkaa oksettaa koko ruoka! :wtf:

Itellä tuntuu että viime päivinä helpottanu se iltaa kohin voimistuva etova olo..kertaakaan en oo oksentanu..nyt voi melkein sanoa että nauttii raskaudesta kun ei ole isompia pahoja oireita...hengästyttää kyllä välillä ihan pelkkä puhuminenkin, jännää :) odotellessa sitten kaiken maailman jomotuksia ja kolotuksia..ja nyt siis menossa 9+4

Mulla vaan etominen jaksaa pitää seuraa:) hengästyttää, tisseihin koskee, hiukset tippuu, iltaa kohden lamauttava väsymys ja suht zen olo:) tämmöisiä löytyy täältä ja viikoja olis kasaan haalittu 7+3❤️

HannaMi: samoja juttuja mietin..Oireet vähenivät jossain kohtaa mutta on normaalia :) Toki normaalia on sekin että ne jatkuu..Ota tästä nyt selvää :hilarious: Mutta ymmärrän että mietityttää :Heartred

Takaisin