Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cep ei se oo kiveen lyötyä et se uusii joka raskaudessa, mulla ollu "vaan" 2 raskaudessa ja 2 ei... Oliko sulla insuliini hoitonen vai pärjäsitkö syömistä tarkkailemalla?
Ihan "tarkkailin" syömistä, piti lisätä hiilareita ja se oli siinä, sillä saatin arvot pysymään

Mun piti vähentää, ja lisätä kuitua, prodee ja rasvaa:/ kyl oli raketti tiedettä...

Tiarella, mä olen käynyt ton maidon vuotamisen kanssa lääkärissä ja silloin ihan tutkittiin rinnat ja ultrattiin ne sekä otettiin verikokeet. Ei ollut mitään häikkää missään ja käskettiin vain olla puristelematta. Mutta kyllä siitä jatkossa kannattaa käydä lääkärille puhumassa sitten jos vielä raskauden ja imetyksen loppumisen jälkeen tulee maitoa kun se ei aina ole harmitonta... En halua pelotella, mutta kannattaa käydä :)

Tohon maidon tuloon... Mulla on todella paakkuset rinnat ja suvussa rinta syöpää, viime synnytyksen jälkeen kävin sit mammografiassa, mitään onneksi ei löytynyt mut lääkäri sano että jos rintoihin tulee muutoksia tai niistä tulee maitoa ilman mitään syytä (raskaus,synnytys,imetys) niin aina kannattaa tarkistuttaa!

Täällä on oireilu rauhoittunut, etovaa oloa ei pahemmin enää ole. Puuskututtaa ihan tajuttomasti jos vaikka joutuu nousemaan portaat :p Rinnat kipeät ja väsyttää ja eilen oli iskias -tyyppistä kipuilua lonkissa. Perjantaina olisi työkaverin tuparit ja toivottavasti siellä ei kukaan ihmettele mitään tai ala kyselemään(vielä en haluaisi kertoa). Jokunen holiton olut mukaan niin eiköhän se siitä..

Mä otin seaband-rannekkeet käyttöön pari päivää sitten. Välillä tulee huonon olon aaltoja. Väsymys on välillä todella voimakasta. Silti vielä suhteellisen hyvä olo.

Mulla oli tänään elämäni ekaa kertaa ihan vähän kuvottava olo. Tuntui siltä kuin pitäisi yökkiä vaikkei ole yhtään huono olo. Todella hämmentävä tunne mutta koska on niin vähäistä, olen tästä todella onnellinen :D

Aika jännä toi maitojuttu. Muistan lukeneeni joskus imetystukipalstalla, että monilla tulee vielä pitkään maitoa vähäisesti. Mutta voisiko sillä riskillä olla sitten tekemistä hormonien kanssa, eikös rintasyöpä liity jollain tavalla estrogeeniin? Pitää tutkailla, ja hyvä tietää että sitä kannattaa seurailla.

Mulla on tänään ollu inhottava tunne työpäivän aikana ja nyt jälkeenkin vatsassa. Vihloo ja kivistää, ihan niin kuin supistelis, mutta ei helvetissä voi tässä vaiheessa vielä sellasia olla. Itkuherkkä oon edelleen ja ihan sairaan kärttynen.

Ja sitten voi olla jotakin häikkää aivojen prolaktiinia (maidontuotantoon vaikuttava hormoni) tuottavassa osassa, esim. kasvain. Se multa suljettiin pois sillä verikokeella. Tai sit voi olla vaan jotain hieman tukossa olevia rintarauhasia, joiden vuoksi se maito vuotaa. Joka tapauksessa kannattaa seurailla.

Roze mulla oli loppuraskaudessa samaa ja eilen, kun jouduin istumaan pari kolme tuntia, niin iski se sama kipu. Ajattelen sen liittyvän rintojen kasvuun, mulla taas ryhti muuttunut, kun rinnat kasvoi jonkun verran plussauksen jälkeen.

Eilen tosiaan heikotti ja kuvotti, tänään aamu alkanut samalla kaavalla :O koko aamupäivä pitäis jaksaa ulkoilla taaperon kanssa..

Mulle on joskus myös närästys tehnyt sellaisen inhottavan, puristavan tunteen.

Minkälaisia kipuja teillä on kohdun seuduilla vai onko mitään?

Mulla oli menkkakipuja, mut ne on nyt loppuna, mut nyt yskiessä/aivastaessa on repäisykipuja... Ajoittain tuntuu ihme paine mahassa, varsinkin jos ollu kiirus päivä..
Nyt menossa rv 6+5

Mullaki menkkakipuja enää hyvin harvoin. Repäisykipuja tulee ajoittain ja käy kyllä niin kipeää välillä, inhottavia :O Sitte semmosta ajoittaista pistelyä tai nippailua on molemmin puolin alavatsaa.

Kaiken tän mahtavan olon lisäksi rantautui närästys. :hungover::grumpy::grumpy: Mahtavaa: oksettaa huippaa närästää ja maha vesiripulilla. Kyllä tää raskaana oleminen on hehkeetä ja elämäni parasta aikaa. Oikein hehkun raskausonnea mustine silmänalusineen, Kalpeine ihoineni ja erittäin pirteällä yleisilmeellä kun laahustan sängyn/sohvan ja vessan väliä yli suuret verkkarit ja tee paita päällä + välillä villasukat ja villatakki+peitto. Raahustan vielä hieman etukumarassa kun niin paha olla. :hungover: hiukset harjaamatta (melkein vyötärölle asti pitkät.. ) murahtelen ja voivottelen ja taidan kirotakkin oloani välillä.Voi mies parkaa :wideyed:

Takaisin