Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin hikoillaan! Ja jee, tissit on kipeänä!!! :D olen onnellinen jokaisesta oireesta :D <3

Mie olin ihan siinä uskossa, että selviän oksentamatta tän raskauden. Toisin kävi -,- Nyt on pikku hiljaa hiipiny tän pahoinvoinnin kaveriksi yrjö. Toistaiseksi lähinnä aamuoksua tyhjästä mahasta, mutta eilenki lensi pihalle kaaressa kun olin muka syöny itteni liian täyteen :D Saikulla ollaankin tää viikko töistä ja nyt sai sitten pomoki tietää raskaudesta, vaikka vähän toisin suunnittelin kertovani. Onneksi otti asian tosi hyvin, onnitteli ja halasi ja oli kyllä niin innostunu mun uutisesta. Turhaan jännitin sen kertomista. Tänään mennään viikoilla 7+6 :) Huomenna saa taas poksua täysiä viikkoja :D

tääl on oireet helpottan paitsi noi kasvukivut ku ligamentit alkan näköjää löystyy ja venymistä alkaa tapahtuu uusin on nyt parina päivänä se et on tuntun samoi hipasui mitä molemmist edellisist lapsista eli voipi olla et tääl mennää 10+x jo, ei mul venymiskivut tytöst alkan rv 5+ meinaan ja nyt on jo alkan iha täyspäiväsenä tuntumaan. etomista on lähinnä enää jos nälkä ja pitäs syödä parin tunnin välein aina näköjään... pe tai la inshaAllah ultraan kattomaa missä vaihees ollaan.

Hyvä kuulla et muillakin vaihtelee olot päivästä toiseen.. Jotenkin en muista menikö ekankin kanssa silleen.. ehkä silloin ei ollu paniikissa et jotain on vialla jos olikin hyvä päivä niin ei oo jääny sillälailla mieleen :D nyt jotenkin käy heti mielessä, et onko kehitys loppunu, jos ei voikaan huonosti ja oo superväsyny.. huoh. pitäs vaan osata nauttii jos tulee hyvä päivä. no nyt niistä ei ookaan tarvinu torstain jälkeen kärsiä (niistä hyvistä päivistä siis :P) ja kovasti jo oottelen viikkoja 10-12 joilla ekasta oon kirjottanu et pahat olot väheni.. tänään oli nihkee lounasaika ku pyöritin kaikkia vaihtoehtoisia lounaspaikkoja mielessä ja kaikki ällötti :yuck: tästä on varmaanki seuraavat viikot vaan alamäkeä mut toivottavasti sit helpottaa! nyt jotain 7+2 menossa..

Mustakin tuntuu päivän lämmintä ruokaa miettiessä, että mikään ei kelpaa ja mitään ei tee mieli. Myös kasvukipuja on kyllä kohdun tuntumilla jälleen enempi. Mutta kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu, vai mitä! :D

Mies huomasi tarkkaavaisena poikana et mun tissit on kasvanu... Saapa nähä minkä kokoiseksi tällä kertaa turpoovat;)

Väsymys on kyllä nyt lisääntyny. Ja jatkuva syöminen. Ja palelu. Töissä paleltaa koko ajan. 6+2

Tämä kaamea väsymys, töissä vois kassalle nukahtaa jos siinois penkki! Tissit on arkana, flunssan pukkas ja se läpi päivän mukana kulkeva etova olo.. Ihan alkuun oli myös metallinen maku suussa vähän väliä.. Vielä kumminkin voinu syödä suht normaalisti. Esikoista odottaessa 3kk meni samoilla eväillä eli lounassämpylöitä voilla ja vihersalaatti :notworthy

Täälä tuntuu oireet laantuneen. Se on vähän huolettanu. Alavatsaa kyl koskee välillä, mut oudoin tunne on kuplinta ihan niinku ensimmäiset liikkeet esikoisen aikaan. Mutta olen 100 varma etten voi olla pidemmällä. Joten nekin tunteet vähän pelottaa että onko kaikki kunnossa. Ja ai että ku purskahdin itkuun kun katsoin toisenlaisten äitien uutta jaksoa kun lapsi vietiin saamaan lisähappea. Esikoinen vietiin myös. Alko pelottaa meneekö seuraava raskaus ja synnytys samoin

Ja unettomuus tai oikeestaan vaan illalla nukahtaminen nyt pahin ongelma D: ärsyttää valvoa ja pyöriä ku tyttöki nukkunu jo puol 9 asti.

Bluebell älä ole huolissaan oireetttomuudesta kun joillain ei tule ees mitään maailmanlopun oireita tms mulla on ollu 2 raskautta todella vähä oireisia ja tossa ne nyt kattoo pikku kakkosta:D nytkin tulee vaan semmosia olo aaltoja:p olen iloinen oiteettomuudestani koska muuten arki saatais olla hiukan haastavaa 4 alle 6-v kanssa... Ja jos historia toistaa itseään loppu raskaus tulee olemaan bebasta, kipujen/väsymyksen ristialloossa!
Unettomuus ei oo kyl musta itsestä johtuvaa, nukkuisin kyllä jos siihen mahdollisuus annettais:) mut nää muksut sit onkin eri asia et antavatko mun nukkua, ja nyt on menty jo kaks yötä 4-7 kerran heräämisillä:o

Mulla on öisin niin kylmä että heräilen sen takia :D oon aina nukkunu about alasti ni nyt pitää olla pyjama ja sukat! Ja yöunet loppuu myös kesken, tossa vapaapäivinä heräsin 05.30-07.30 välissä automaattisesti ja tänään kello oli soimassa 4.10 aamuvuoroon ni HOP ylös neljältä!

Väsymystä ei sillain infernaalisesti ole, tai siis on, mutta vois hyvin laittaa uuden elämänvaiheen (arkea taaperon kanssa) piikkiin. Se mikä tässä väsymyksessä eroaa, on se että saatan salakavalasti nukahtaa esim sohvalle. Siis sillain että en ite tajua nukahtaneeni ja heräänvsitte pöllämystyneenä että HÄH mitä tapahtu!:wideyed::hilarious:

Tänään 7 + 6

Pahoinvointi on lisääntynyt, edelleenkin pysyy taustalla eikä vaikuta arkeeni, mutta toisaalta valitan siitä helpommin, joten eiköhän sekin jo kerro, että se on häiritsevämpää. Pahoinvointi voi tulla kun on nälkä, syödessä tai kun on juuri syönyt. Tällä hetkellä joudun noin kerran viikossa istuskelemaan pitkiä ajomatkoja tai parin tunnin junamatkoja ja silloin pahoinvointi on kyllä inhottavaa tai matkapahoinvoinniksi sitä voisi sanoa, eikä mulla ole ollut sellaisia ennen.

Jano ja väsymys ovat helpottaneet. Tissit ovat kasvaneet ja ovat melko kipeät. Naama edelleen näpyillä. Jalkakarvat kasvaa nopeasti ja se vasta onkin seksikästä :D Nuhaa on, erityisesti aamuisin.

Tällä hetkellä syön kuin maailmasta olisi ruoka loppumassa. Ennen raskautta söin puhtaasti, aamiaiseksi puuroa, lounaaksi/päivälliseksi kanaa + kasviksia/juureksia + treenin jälkeen lisänä riisiä, välipaloiksi smoothieita, pähkinöitä, munakkaita. Tällä hetkellä syön aamiaiseksi leipää, välipalaksi leipää, ruoaksi pelkkää pastaa tai muita herkkukokkailuita, illalla lisää leipää. Santsaan ruokaa kerran tai jopa 2 kertaa enkä jaksa tehdä kasviksia kylkeen. Joka päivä päätän, että tänään syön terveellisesti, mutta kun se nälkä iskee, ei kiinnosta sellaiset pätkääkään :D Ei ihme, että oloni on hyvin inhottava ja kiloja tullut elokuun alusta 2-3kg. Huhhuh, pitäisikö sitä nytkin mennä syömään...

Torstaina eka neuvola ja perjantai aamuksi varasin vr-ultran <3 jännittävää! toivon todella, että masusta löytyy pikkuinen ja kaikki on hyvin<3 Tähän asti olen asennoitunut raskaukseen vähän ajatuksella "nooo katsotaan nyt miten tämä menee". Heinäkuun varhainen keskenmeno vei "raskausitsetuntoni" :D

Tsemppiä Smlo! Meitä on täällä monta km tai kkm viime raskaudessa kokenutta. Päätetään yhdessä että tällä kertaa saadaan vauvat syliin asti! Tiedän että positiivisella mielellä ei elinkelvotonta alkiota saa elinkelpoiseksi eli keskenmeno tulee jos se tulee, mutta omaan mielialaan postitiivisena pysyminen vaikuttaa hurjasti.

Tsemppiä ultraan!
Tosiaan, usealla on km tai kkm taustalla :( itselläkin se jaksaa kummitella kokoajan. Vaikka kuinka yritän nauttia raskaudesta, pelkään, että se on taas turhaa. Nälkä hiipi eilen illalla ja huh, kuinka paljon tulikaan ahmittua!

Tänne on oireet palanneet, on maha tuntemuksia, ällötystä ja väsymystäkin, sitä ei nyt oo tuossa menneellä viikolla niin tajunnu kun on vaan niskakivun takia joutunut makoilemaan ja flunssa vielä tuli päälle.

Kyllä keskenmenot ja tuulimunat kovasti jarruttaa tätä alkuraskaudesta innostumista, tulis se tuomiopäivä (ultra) jo

Mulla on keskenmenojen lisäksi myös yks keskeytys (pikkunen oli elinkelvotton) ja ennemmin pelkään sen uusiutumista kun km... Pakkohan tästä matkasta yrittää nauttia ja työntää pelot pois mielestä, muuten tulen hulluksi jos mietin asiaa melkein 10viikkoa:(

Esikoisesta kans oli raskaus melko oireeton. Alussa oli kyllä paljon etovaa oloa, mutta en muista yhtään millä viikolla alkoi se. Ehkä sen takia jännitän tätä oireettomuutta koska en ajattele mitään edes oireena. En oikein ole vieläkään sisäistäny että tämä on totta :D ehkä ultrassa sit :D hassua ku ekassa ajattelin asiaa joka sekuntti varmaan. No ehkä aika menws vaan niin hyvin pikku neidin kanssa ettei edes kerkeä ajatella raskautta.
Mut kauhean kylmä koko ajan

Taisi huonovointisuus rantautua tännekin! Aiemmat raskaudet selvisin ilman pahoinvointia mutta nyt ällöttää. Koiran kanssa pitäisi lähteä just tokoon ja pelkkä ajatuskin koiran koulutusnameista alkaa oksettamaan :wtf: väsymys on ajoittaista mutta selkeästi vähäisempää kuin aiempia odottaessa. Maha kipuilee myös päivittäin mutta ei kokoaikaisesti.

Takaisin