Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aijuu, ekat iltaturvotuksetki bongattu! Ihan ku ois pidemmällä raskaudessa menossa, mahan puolesta :D

Mulla viime raskauessa aiheutti pahoinvointia ne mammavitskut, lopulta ne laitto oksentaanki. Sitte oli pakko jättää syömättä ne ku ei vaan ennään pystyny. Nyt oon syöny vaan folirenia ja deetä tähän asti eikä oo vielä ollu mitään. :) En vaan oikeen tiiä onko tuossa liian vähä nyt sitä foolihappoo ku se suosituski nousi..

Mulla ollu paljon repäsykipuja, alaselkää jomottaa tosi paljon ja ärsyttää, ärsyttää koko ajan kaikki xD mies söi vieressä karkkia. Se ääni sai mut ihan raivon partaalle. Ja tosi paljon ollut asioita mitä mies tekee niin alkaa ärsyttää. Siis niin kamala oire :D mies parka on ihan peloissaan mikä akka musta kuoriutuu xD

Nii ja toissapäivänä oli etovaa oloa aamulla ja piti ihan pönttöä käydä tervehtii,mut onneks jäiki vaan siihen tervehtimiseen eikä kunnon tutustumiseen.
Mut liikkuminen auttas kaikkiin oireisiin. Ja sillon onki semmonen tunne että oonkohan edes raskaana :/

Minä en muista mistä lehestä lukiin just tuosta että mammavitskut on täynnä kaikkea "ylimääräistä" että ku ottaa foolihappoa ja d-vitamiinia niin se riittää. Mutta en tokikaan jättäny tuon artikkelin takia niitä ostamatta vaan sen viime raskauen kokemusten :grin

Mä oon syönyt mamma vitskuja joka raskaudessa ja maitohappobakteeria myös, jossain kohtaa oon aloittanut kans rautaa syömään kun alko hemppa dippaa:/

Mua hirvittää niin tuo rautahomma! Ihan varmasti se tässä raskaudessaki laskee niin että pitää rautalisää syödä muttaku en halua! :sad001 Mulla ei niin maha kestä yhtään. Noh, pittää yrittää neuvolassa keskustella miten menetellään sitte kun sen aika on. :sour:

Jesu edellisessä raskaudessa sain raudan pysymään suht hyvin kontrollissa kun söin rautapitosia ruokia... Muistaakseni alotin raudan vasta ihan viime metreillä:)

Mulla on ollut tämä viikko ajoittain alaselkä särkyä ja vatsaa kinnaa sekä nopeita liikkeitä tehdessä tuntuu revähdyksiä :confused: nyt vasta rv 3+4?? Ukolle vitsailin että onkohan siellä tulossa kaksi kun kerta nyt jo niin kiristää :hilarious: esikoisen aikana ei muistaakseni ollut ihan näin paha ja se alkoi silloin vasta joskus rv8 :eek:

Voihan ummetus! Tää on ilmeisesti mulle tyypillinen oire...
Juodakin pitäis muttaku ei tee mieli mitään. Plaah.

Täällä on toistaiseksi lähinnä etovaa oloa ja sekin iltaisin. Ei siis aamu- vaan iltapahoinvointia. Väsymystä on, mutta sitä nyt voi olla muustakin syystä. Kaiketi 6+ nyt.

Mulla on etova olo aina aamuteen jälkeen.. Sama juttu kerran kaks päivän aikana, mutta se menee nopeasti ohi. Tänään ollut alaselällä kipua (nyt ei tunnu), mutta se pelästytti, koska kkm aikaan mulla oli myös alaselkäkipuja. Onko muilla alaselkäkipuja?

Mulla oli kans ohimeneviä alaselkäkipua viikolla 4 ja 5 muistaakseni. Ymmärsin et on normaalia. Km tai kkm raskausoireet on samoja kuin muutenkin. Mutta toki niitä ylitulkitsee kun on huonoja kokemuksia takana.

Mulla oli myös alaselkäkipua, pian plussaamisen jälkeen. Nytkin välillä vähän jomottelee, kuulunee asiaan. :)

Oonko ainut joka on ruvennut hikoilemaan herkemmin? Hiki myös haisee tavallista pahemmalta, tai no ainakin verrattuna normaalitilaan kun hädin tuskin hikoilen ilman kunnon treeniä. Nykyään ei tarvitse kun ruveta joku kiristämään pinnaa niin tulee hiki pintaan! Ja tää jatkuva oksetus kanssa tekee semmosen tuskanhiki olotilan..

8+1

Mä hikoilen! Ja hiki haisee ihan hirveeltä. Siis ihan hirveeltä! Myös dödöt pettää heti. Täytyiskin ehtii pistää takitkin pesuun ku tuli kaupassa käydessä ihan tolkuton hiki. Soijaa pukkaa :grin

Tää haluttomuus on kanssa aikamoista. :shy: voi mies raukkaa. Ennen tuli pyörittyä ihan hulluna toisen kimpussa, meno oli oikeen kesän kukat ja mehiläiset, mut nyt. Seksi kiinnostaa jopa vähemmän kuin ällöruokien syöminen. Limakalvot kuivat kuin saharat ja överiherkät. Touhutessa miettii vaan omaa turvonnutta olemustaan, yllämainittua hikoilua ja vatsassa kiertäviä ilmavaivoja. Olo on kaukana intohimoisesta ja tuntuu ettei ees tässä pökkelötilassa osaa mitään seksiä harrastaa! Tais vajaa kuukaus ollakin jo taukoa. Mä haluan mun halut takaisin! :smiley-angry026

Täällä samaa vaivaa Mangolia. Ei sit kiinnosta tipan tippaa touhuilla yhtään mitään. Mies parka.

Sama täällä. Ollaan vissiin kaks kertaa harrastettu seksuiä plussan jälkeen (eli neljässä viikossa!) Mies on vähintäänkin pettynyt. Nyt se on onneks reissussa 11 päivää niin ei tarvi koko ajan olla pahottelemassa. Kauheeta! Lohdutin häntä ja samalla itseäni et ei tää käsittääkseni koko raskautta kestä tää haluttomuus.

Huomenta! Viikonlopun aikana tullut kehiin selkä kipu ja etova olo, joka onneks helpottuu syömällä. Itse kans olen noiden vitamiinien aiheuttavan öllöä oloa mut olen niitä ennenkin syönyt niin en nyt lopeta.
Mulla edellis raskaudessa hb putos 145 ->101 ja kyllä sen huomas, toivottavasti nyt pysyis ettei tartte rautaa syödä, lopussa en kyllä syönytkään kun rautavarastot oli hyvät vaikka hb alhaalla.

Nyt siis 6+0

Takaisin