Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
angli kuulostaa tutulta itelläki taapero ni energiat nollissa, väsymys hirveä, tänää kävin jo tutustumas pönttöön, mulla kuuma kokoajan mut meil on päivisin sellai 32-36 astetta ja öisin ollaa 20 yläpuolel. mä sain jo lahjaks selkäkivut ku paikat löystyy ja vatsassaki kipuilua ku ilmeisest kasvu alkaa ajoissa. ite en tiä oonko tarkallee millä viikoil joko 5+1 tai n. 10 viikkoa ku elokuun menkat oli parin päivän olematon tuhru. lääkärille pääsyä odotellessa kunha ukko saa aikaseks uusia mein terveyskortin.

Baabaa mulla on matala verenpaine, tai menee kai "normaalin" rajoissa mutta kyllä huippaa nyt raskaana vielä normaalia enemmän :shifty: tänään iski jo tää raskausväsymys! Peilistä katsoo takas umpiväsyny odottaja, mut levätä voi vain rajoitetusti , koska taapero:shy: helposti hengästyminen kans tullu jo kuvioihin.. onneks aaltoilee nää oireet ni helpottaaki välillä, ei ees muista olevansa paksuna:wacky: ja lievänä ovat, toivottavasti pysyisivätki tällä tasolla (yeah right):hilarious:

Mulla myös normisti matalat verenpaineet ku laskevat nyt entisestään niin huimausta löytyy.. :| ja mää en edes muista että mulla ois esikoisen aikaankaan tullu tissikipua ku iha lopussa, ei oo nytkään mitään. Ja se väsymys on jäätävää, varsinki ton lapsen kans jota ei voi ees vielä sanoo taaperoks ku mun mielestä se on ihan vauva :D mutta teettää työtä kun se tekee nyt hampaita itellä yöherätyksiä enemmän ku laki sallii. :(

Vihdoinkin jotain oireita täälläkin! Eilen ehkä eka päivä kun yhtenään tuntemuksia alavatsalla ja etovaa oloa. Tänään aamulla tissit arat. Joskin en tiedä johtuuko tästä vai siitä, että lopetin imetyksen vajaa pari viikkoa sitten?

Matalaa verenpainetta myös aina ollut ja huimausta. Nyt ehkä vähän normaalia enemmän. Siihen on jo tottunut.

Äippäx4, munkin vauva täyttää tänään 10kk. Kaupassa eilen kun avasin maitokaapin oven niin alkoi kuvottaa haju. Imetys alkanut vähän sattumaan. Silti en usko vieläkään että oon raskaana.

Kunnon aamukuvotukset tänään aamuteen jälkeen :O 4+2.

Ruoka maistuu normaalisti, mutta syönnin jälkeen tulee myöhemmin sellainen olo, kuin olis ihan ähky; turvottaa ja ällöpaine kurkussa, muutaman kerran nukkumaan mennessä ollut vähän oksettavakin olo... Muutenkin kyllä ihan turvonnut olo koko ajan. Onhan tässä kaikenlaista muutakin pientä, ärsyttävää on kun joka yö pitää herätä vessaan :D

Ei vieläkään mitään suurempia oireita :)

Positiivinen raskaustesti ja puuttuvat menkat ovat merkittävimmät oireet. Toki välillä on flunssaa ja tukkoisuutta, tissit hieman hellät jos niitä puristelee, lämmöt koholla, ruokahaluttomuus ja vatsan turvotus, ja väsymyskin puskee päälle ajoittain (nukun aika heikosti). Mutta siinä se sitten olikin.

Tänään 7+5

Arrrgg.. Ehkä esikoisen raskauden ajoilta se ärsyttävin oire tuntuu olevan rantautumassa tänne. Nenän yötukkoisuus! Aamulla oli vaikeeta hengittää nenän kautta. Hitto muistan miten ärsyttävää se on nukkua pelkästään suun kautta hengittäen, suu ja hampaat on kuivat kun hiekkalaatikko ja poski liimautunut kuolasta kiinni tyynyyn.. Varmaan tekee hampaillekin ihan hyvää :shifty:

Ajattelin, että selviänhän tässä vähällä mutta onhan näitä muutama. Repäsykipuja, rinnat turvonneet ja arat, etova olo aina aamusin ja iltaisin, mut ei hirveen pahasti. Sit vielä väsymys, oi väsymys, vaikka lapsia huushollissa sata ja ei koskaan hiljasta, on pakko kaatua sänkyyn kerran päivässä ja vetästä parin tunnin päikkärit. Mies pitäköön huolen, että kaikki, myös taapero pysyy elossa sillä aikaa.

Nyt 5+2

Tää alku metrit on kyl rankkaa kun on enemmän lapsia, varsinkin jos väsyttää kun ei noin vain mennäkään pötköttämään:/ tänään ollu kyl kova ällötys päällä, saapa nähä pääseekö tänään moikkaamaan pönttöä:o
On muuten jännä tää aistien terävöittämiseen, kaikki maistuu niin vahvalle (hyvälle) ja mut tää hajustin vahvistiminen on vähän kaks piippunen juttu... Kakka vaipat saa kakomaan, peruna pussi haisee ihan mullalle mut sit kaikki ulkona olevat syksyn hajut ah:p

Toista päivää etovat olot jotka onneks helpottaa iltapäivää kohti. En muista et ois viimeks tullu näin aikasin tää pahoinvointi, nyt rv 3+6 vasta. :o

Tänään on koskenut vatsaan ja oon ollu ihan varma, että kesken menee. Pitäny vähän väliä käydä vessassa tarkistaa tilanne. Tiedätte varmaan . Jotenkin jomottaa tonne häpyluun kohdille. Paniikissa tein sitten uuden digitaalisen testin ja olihan se hormonin määrä kasvanut viidessä päivässä. 4+2 ja digiin 2-3 viikkoa raskaana. Ja iltapäivisin alkaa palelu. Lieviä yökötys ellotus kohtauksia saattaa tulla hajuista. Tänään metvursti haisi ihan hirveältä!

Mulla alkoi myös eilen tulla kylmä.. eikä mikään että vähän viluttaa vaan ihan rehellinen luihin ja ytimiin, mökillä tammikuussa -31C, istut saunassa kolme tuntia ja silti kinkut kohmeessa kylmä! :grin ja tottakai piti käydä tosi lämpösessä suihkussa ja paha olo senkun paheni...
Muuten mulla on oireet vähentynyt tässä parin päivän aikana, välillä nykäsee mahasta kun yskäsee ja nousee ylös mutta muuten aika oireeton olo... Nälkä on myös välillä ihan järjetön!

Vatsa tuntuu pinkeeltä / aralta. Ja yltyvä pahoinvointi. En muistanutkaan et tää hirvee olo tuntu näin kaameelta :hungover:

täällä ihana oire nimeltä mä vihaan ruuanlaittoa eli en voi sietää kalan enkä lihan hajua, ihana kokata ku omast mielest ruoka jonka pitäs olla hyvää haisee vastenmieliselle. ei tee mieli edes syödä hajun takia. onneks on jogurttia kaapissa :)

Tänään ei oo etonu yhtään, jes! Aiheuttaako muille foolihappo pahan olon voimistumista muuten? Mulla aiheuttaa, samoin teki viime raskaudessa. Nyt oon sitte kahtena päivänä ottanu sen vasta päivällä, varmistanu ettei vatsa oo tyhjä ni ei oo tullu yökötystä! :) vatsassa on tuntemuksia ja repäisykipuja tullut muutama, mutta todella oireeton päivä muuten ollu, mitä nyt tuo väsymys näyttää tulleen jäädäkseen . Kahtena päivänä oon joutunu nukkumaan päikkärit yhtäaikaa tytön kanssa :P vauvavuosi on vasta jäänyt taakse joten väsymys ei ole mitenkään uutta, oon jopa suorastaan tottunut siihen mutta eipä se kivaa siltikään oo :laughing8

Takaisin