Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta tulikin mieleen, onko kellään antaa hyviä vinkkejä mitä juoda? Siis meillä hanavesi maistuu jotenki ihmeen pahalta (en tiedä johtuisko vanhoista putkista), sitruunavettäki kokeilin jo mutta alkaa seki pikkuhiljaa tympimään. Ja kun ois kuitenki tärkeää juoda nesteitä riittävästi :/

Mä olen tässä oireasiassa vähän herkillä kun koko ajan ajattelen ettei mulla ole mitään oireita. Aloin oikein miettiä ja on joitakin: naama kukkii, ruoka etoo ajoittain mutta se liittyy vain ruokaan, ei koko ajan niin kuin aiemmissa on ollut. Ei siis tee oikein mieli syödä muuta kun ehkä jogurttia, jota en yleensä koskaan syö :wideyed:Sit niitä nippailuja masuun tulee harvakseltaan. Onkohan muuta.. Tissit ei oo arat eikä muutenkaan muuttuneet mitenkään toisin kuin aiemmissa. Enkä ole myöskään hajuherkkä vaikka olen ollut sitäkin aiemmissa raskauksissa. Kai raskaudet voivat olla erilaisia, mutta jotenkin kun kaksi edellistä on mennyt niin samalla kaavalla, että mua huolettaa ja epäilyttää tämä kyllä todella. Huoh .. 6 viikkoa pitäis jaksaa oottaa np-ultraan

Maustamaton vähähiilihappoinen kivennäisvesi ainakin täällä maistuu vaihteluna. Maustettujen linjalle en ite lähtis, kun niissä on yllättävän paljon sokeria...

Ja vieenalle piti sanoa, neuvolatätini sanoi tänään, että silloin kun normaalisti tulisi kuukautiset niin saattaa tulla jotain tuhrua hieman. Voiko sulla olla siitä kyse?

Tiukki, mä teen usein (ihan ruokailun yhteydessä myös) niin että laitan pikkuisen jotain hyvää mehua veden sekaan. Saa lisättyä sitä päivän vesimäärää mutta saa sentään jotain makua mukaan. :) esim appelsiinimehua on kiva laittaa kun ne on muutenkin usein tosi ärtsyä itekseen.

Nytkin on pakko ollu sekotella kun heti alkaa paha olo kun ei ole kunnolla juonut, taisi viikonloppuna jäädä vähäiseksi ja sen huomasi :depressed:..

Eriika, muuten hyvä ehdotus mutta en oo ikinä ollu oikeen kivennäisvesien ystävä :/ Musta ne jotenki maistuu niin pahalle kun ei oo makua :D Täysmehuissaki on kuitenki hedelmäsokeria, niitäkään ei kannata alkaa juomaan litratolkulla. Hmm, on tää vaikeaa! Ja vielä pitäis pystyä juomaan paljon enemmän sitte ku imettää :O

Heinukka, saattaisi ollakin kyllä, mulla on kierrot ollu tosi epämääräisiä niin ei voi oikein olla varma milloin olisi just sen aika :) yritän ottaa tänään rauhallisesti kuitenkin, illalla tuli vaan se epätoivo kun sitä tuli kuitenkin jonkun verran sitä ruskeeta. Ei ole sen jälkeen näkynyt onneksi, toivotaan ettei olisi mitään. Kaksi viikkoa vielä ultraan...

Seuraile nyt jos on semmonen olo että pystyt :) Hän sanoi et se on just semmosta ruskeeta tuhrua kun voi sillon tulla.

Tiukki, no sitten ehkä hieman huono ehdotus. Mehukeitto (niitähän on kans sokerittomia)? Tee? Maito? Kaakao? Alkoholiton olut? :grin

Imetysaikana sais kyllä olla melkein juomakypärä päässä. Ite join esikon vauva-aikana aika usein illalla alkoholittoman oluen, se rentoutti ja maitoa riitti :)

Sillon kun mun raskaus meni kesken niin yhtenä päivänä oli hetken aikaa huono olo (sitä ei siis ollu ennen) ja vähän ajan kuluttua hulahti kirkasta verta housuihin. Ei kovin paljoa, mutta kohtuullisesti. Sen jälkeen ei enää mitään. Siis vuotoa. Yhden kerran vain. Sit varhaisultrassa myöhemmin selvis et sinä päivänä oli loppunu alkion kehitys. Se ei vaan jatkunut normaalisti se keskenmeno vaan loppu siihen yhteen verentuloon. Jotenkin ajattelisin et ruskea tuhruvuoto ei olis niin vaarallista, mutta mistä näistä tietää. Tsemppiä kaikille meille jännittäjille! Miten aika voi kulua näin hitaasti?!

Vieena, toi on ihan varteenotettava idea! Täytyypä testata tuota :)
Eriika, oon aina ollu kaakaojuoppo ihan pienestä lähtien, mutta nyt oon sitäki rajoittanu kovalla kädellä kun kaakaoki sisältää ylipaljon sokeria :/ Mutta mites tuo tee, tietääkö joku onko esim rooibos sallittua juoda? Sehän on paljon terveellisempää kun mikään "oikea" tee kun ei sisällä edes kofeiinia.

Tänään on vasta plussattu, raskausviikoista ei tarkkaa haisua ole mutta laskurin mukaan tänään ois 4+1.
Oireina täällä oli ihan ensimmäisenä rasvoittuvat hiukset ja naama. :grin Enkä tajunnu sitä ees yhistää tähän raskauteen.
Toisena oireena on rintojen pistely/kihelmöinti. Ei oo kokoaikasta vaan semmosta aaltoilevaa. Muuten on vielä aika oireeton olo. :grin

Hitto viete, tänne pukkaa flunssaa! :shifty: nenä vuotaa, päätä särkee ja muutenkin kipee olo.

Tuntuu kun alakerta ois kokoajan kostea. Pikkuhousutkin kastuu, siis ei vuotoa mutta ilmeisesti hikoilua. En tiedä onko mulla tulehdu, mutta huomaan että alakerta tuoksahtaa.. ei siis mitään sillin hajua :cool: voisko syynä olla hormonit? Jostain muka näin lueskelin..

Kaverilla oli kans ollu ihan jäätävä alakerran hikoilu, valkkariakin joo, mut nimenomaan hikos kuulemma ihan hirveesti. Ite sai pitää pikkuhousunsuojaa läpi raskauden valkkarin takia. :P

Täälä pidetään pikkuhousunsuojia joka päivä, aina, ku valkkaria tulee vaikkei tahtoiskaan...

Voi ei! Eilen illalla seksin harrastamisen jälkeen tuli ruskehtavaa vuotoa pyyhkiessä ja nyt yöllä heräsin vessaan ja tunsin menkkamaista jomotusta vatsalla ja nyt lähti verta kuten menkkojen aikaan pyyhittäessä! Voiko tämä olla mitään muuta kuin keskenmeno?! Menkkamainen kipuilu jatkuu edelleen.

Soitin nyt aamulla neuvolaan ja siellä lohduteltiin, että vuotoa voi esiintyä raskaana ollessa seksin jälkeen. Raskauden aikana limakalvo voi olla jotenki turpeissa ja hauras, ja tämä saattaa sitten aiheuttaa tuota verenvuotoa. Tuo nyt ei sinällään kamalasti lohduta, kun tämä menkkamainen jomotus jatkuu myös. Huomiselle saatiin kuitenkin ultraan aika, että näkee mikä tilanne. Jännittää ja pelottaa kyllä kamalasti. :sad001:Heartred

^ Mulla oli viime raskaudessa sama juttu, se ainakin johtui ihan siitä seksistä ja limakalvoista. Verta tuli kyllä aika reilusti ja olin ihan paniikissa. Kaikki oli kuitenkin hyvin. :) Toivottavasti sulla ihan vaan sama juttu!

Takaisin