Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin kamala väsymys, paitsi aamuisin , tykkäisin niin nukkua pitkään vaan ei näköjään enää niin tehdä :banghead:
ja huimausta tullut kuvioon eilen ja tänään.
Kokoajan etoo ja mikään ei maistu, ei edes karkki :eek:

Mulla muuten on tuota kropan väsyneisyyttä kans ja syke korkealla. Ei tarvi paljon tehdä kun jo hengästyttää ja kunto kuitenkin on oikeasti tosi hyvä. Semmoista uni väsyneisyyttä ei juurikaan, vaikka esikoisen alkuraskaudessa muistan nukahtaneeni lattialle ennen kuin ehdin riisua ulkovaatteita pois.

Täällä on kanssa väsymystä, ja sellasta alakuloa ettei mitään huvittais tehdä. Viime yönä nukuin 12 h ja päivällä parit päikkärit. Pitäs vaan ottaa itteä niskasta kiinni ja ruveta tekemään mitä tahansa ettei vaan makaa sohvalla koko päivää ja haahuile ympäri asuntoa masentuneena. Onneks on mies joka patistaa vähän liikkeelle, ja huomenna työpäivä niin tulee tehtyä jotain.

Äh, olikohan se eilinen liikunta sittenkään viisasta.. Alkoi illalla särkemään päätä ja maha on täysin sekaisin. En oikein saa nukuttuakaan, kun olo on niin surkea. :(

Onko muilla ongelmaa syömisen kanssa? Miulle kyllä maistuu ruoka mutta esim nyt aamupalaa syödessä toinen leipä on pakkopullaa kun tuntuu että maha on jo täynnä.

Minulla oli jo aiemmin etovaa oloa mutta tuntuu et se yltyy vaan... Jääkaappiin ei voi edes katsoa kun tuntuu että oksettaa, ja vaikka ois miten hyvällä ruokahalulla syönyt edellispäivän ruokaa niin nyt pelkkä sen näkeminen saa oksennuksen kurkkuun?? Toivottavasti tätä ei jatku pitkään, koska nyt on mennyt jo yli viikko niin että en voi sietää jotain mitä olen syönyt viikon aikana.. Loppuu ruokalajit kesken pian. Mutta hyh etova olo, mutta oksentanut en ole kertaakaan. Jotain yritän kuitenkin syödä, koska itseni tietäen olo vaan pahenee jos ei syö. Kärsin siis normaalistikin aamuisin huonosta olosta jos jää aamupala syömättä. Hedelmät yms. mehut menee, ja kirpeät karkin täälläkin.. Jugurtti myös. Mutta kaikki "normaali" ruoka :depressed: Tänään siis 5+6.

Mulla maistuu ruoka, etenkin roskaruoka . Ja sehän näkyy kropassa, kauhee turvotus :sour: Etova olo lisääntynyt, yökin ja oksentelen pikkuoksuja aamuisin ja iltaisin. Varsinkin täällä töissä kiva kipittää vessaan oksentamaan..

Täällä oksennetaan ihan kaikki. Ja oli aamu ilta tai päivä ni aina tulee ulos. Mitään ei tee mieli syödä mutta silti vaan pakolla pitää yrittää. Ei ole ees tullu mitään mitä olis pakkosaada mielihalua, outoo . Kunpa tätä ei jatkuisi kahta kuukautta, on vähän ärsyttävää ton 8kk ikäsen kanssa kun sitä pitäis jaksaa kuitenki hoitaa mut voimat on nollassa. :(

Täällä ei oikeastaan mitään oireita. vähän tissit arkana ja alamaha juolii, muttei muuta. Eipä ollut kyllä ensimmäisestäkään mitään oireita. tänään soitan neuvolaan ja käyn niissä verikokeissa varmistamassa :D

Iiti, mulla on myös tota että maha tuntuu täyttyvän todella nopeasti. Ja myöskin tuota alakuloisuutta ajoittain

Täällä käy kans ruokalajit vähiin. Ja annoskoot pienempiä ku ennen, alkaa tökkiä jossain puolessavälissä ja on muka ihan ähky ja ällö olo.

Onko muilla raskausragea ja ärsyyntymistä ihan kaikkeen/kaikkiin? Lystikästä selata facebookia kun joidenkin naamat ja jutut saa veren kiehumaan ihan hulluna! Helkkari että ärsyttää! :mad::grin

Magnolia, mulla alkaa välillä ihan pienestä hirveä sota, yleensä asioista jotka muutenkin saa kiehumaan, esim naapurien meteli, mutta ehkä vielä enemmän kun yleensä, eikä sitä tosin kauheen kauaa kestä, 10 sekunnin raivo ja sit taas ihan rauhallisesti. Ja mies jää ihmettelemään kun ei ehdi ajatukseen mukaan ollenkaan.

Yleisesti oon kyllä huomannut että toisin kun ehkä monet muut (mitä oon täällä kanssa teiltä lukenut) että helposti joko ärtyy tai alkaa itkettää niin mua naurattaa ihan kaikki! En yleensä hirveesti naura, lähinnä hymyillen ja hymähtelen mutta nyt alkaa tosi helposti ihme kiherrysnauru :grin en oo oikeen tottunu olemaan näin hyvällä tuulella.

Välillä kiukuttaa kaikki, ei tarvii edes syytä ku alkaa kiehuttaan. Valitettavan usein ne on lapset jotka kohteena :sorry:

Turvottaa, pömppö pömpöttää enemmän. Housut ahistaa, muutamat ei mee edes kiinni. Ja viikkoja nyt vajaa 6 :wideyed: kait se sit johtuu raskaudesta, tuskin mä nyt niiiin hyvin oon syöny.

Hieman ellotusta aamulla havaittavissa. Ruokailu ei silti minkäänlainen ongelma

Täällä on myös satunnaista väsymystä (jonain päivinä vaan makaa sohvalla, jonain sitten jaksaa normaalisti) ja huimausta. Huimausta minulla ei ole ollut ikinä elämäni aikana, paitsi nyt raskaana.

En myöskään jaksa syödä yhtä paljon kuin ennen! Hyvä että sitä on muillakin, en siis vain kuvittele asiaa... Pahoinvoinnin takia tuntuu että pitää syödä koko ajan, mutta paljoa ei kerralla jaksa. Viikonloppuna käytiin ravintolassa syömässä, söin ehkä puolet siitä mitä normaalisti jaksaisin... Säälittävää. :woot:

Ja joo välillä mielialat vaihtelee täälläkin. Normaalisti olen sellainen, että suutun ja 5 min päästä lepyn, nyt se ei tunnu loppuvan ollenkaan ja suutun normaalia enemmän. Olen jo pari kertaa ollut miehestäkin eroamassa. Mies lähinnä nauraa näille mun jutuille ja siitä tajuan itsekin että nyt on hieman ylireagointia ilmassa. :grin

Ja joo, pahoinvointi. Pakko syödä koko ajan jotain tai alkaa oksettaa. Sit kun olen syönyt niin sellainen tasainen pahoinvoiva olo velloo jatkuvasti. Salaatti ainoa joka ei johda pahoinvointiin ja toinen on että kun syö PALJON. Siis oikeaa ruokaa ja niin paljon kuin pystyy (eli sen puolet vähemmän kuin ennen). Kun on maha oikeasti täynnä niin saa muutaman tunnin olla rauhassa, ihanassa NORMAALISSA olossa ilman jatkuvaa pahoinvointia. Tässä on nyt siis vaihtoehtoina pahoinvointi tai ylensyöminen. Jos muilla on tällaista niin en yhtään ihmettele kun ihmisille tulee ylimääräisiä kiloja raskauden aikana...

Toi ärsyyntyminen on kyllä huomattu! Koitan pitää kiehumisen itselläni, mutta mies reppana saa kyllä tahtomattaan osansa. Pikku asiat, kuten vastaantulevien väärällä puolella kävely, edessä kävelijöiden löntystely (silloin kuin itse haluasi vain mennä) ja liikalihavien ihmisten karkin/suklaan mussutus (anteeksi kaikille). Ja kaikki siis ihan tyhmiä pikku asioita. Ja kuinka paljon noihin voi mielessään käyttää energiaa! Ja ihan turhaan.

Täällä oireina väsymys, mistä johtuen aloin epäilemään raskautta. Harmittaa vaan kun esikoisen kanssa pitäisi jaksaa touhuta ja leikkiä mutta tämä mamma on aivan poikki. :sad001 Yleensä kyllä jostain saan kaivettua sitä energiaa, sitten alkaakin kodin siivous ja leikit pojan kanssa. :p Myös hajuaisti on toooodella herkkä, haistan kaiken niin paljon paremmin ja voimakkaammin. Välillä pojan kakka pyllyä pestessä meinaa oksennus refleksi tulla kun hajut käy niin voimakkaasti nenään. :hungover:
Rintoja välillä kihelmöi ja nännit vähän arat, muuten ei mitään. Ja kyllä tuntuu tuolla masussa jotain tapahtuvan, tuntuu niin erilaiselta tuo kohtu. Esikoisesta en todellakaan näillä viikoilla tuntenut mitään, mutta jos se vaikuttaa kun yksi raskaus (ja synnytys) on takana. Toivottavasti pahoinvoinnilta säästyn!

Tsempit teille keillä on pahoinvointi ja oksentelu kiusana!

Onko muilla raskausragea ja ärsyyntymistä ihan kaikkeen/kaikkiin? Lystikästä selata facebookia kun joidenkin naamat ja jutut saa veren kiehumaan ihan hulluna! Helkkari että ärsyttää! :mad::grin

Aivan just samaa! Mää huomaan että suutun ihan kaikesta! Tosi ärsyttävää, varsinki ku oon oikeesti pitkäpinnanen ihminen

Ja mulle kyllä maistuu ruoka! Kaikki missä on suolaa nams! Huiteleekohan mulla verenpaineet kohta katossa... nyt on varmaan matalat kun täälläkin maailma pyörii. :bored:

Takaisin