Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänne ilmesty tuo väsymys vasta viime viikonlopun aikana, jollon nukuin myös päiväunia, mitä en yleensä tee. Oon myös tosi hajuherkkä, mutta tänään ei oo oikeastaan ollenkaan ollu sitä etovaa oloa, mikä kummastuttaa. Tätä aikasemmin oon popsinut koko ajan jotain ettei tulis sitä etovaa oloa, mutta tänään oon syöny itseasiassa aika vähän.

Navan kohdalla turvonnut pelastusrengas voi hyvin ja "ihana" mieheni totes eilen et: "ajattele positiivisesti, toi sun turvotus on nyt ehkä maksimissaan eikä tuu muuttuun moneen kuukauteen"...sitä ennen se totes et se on aika "erotisekiller", tosin vitsillä se sen heitti mutta osui silti arkaan paikkaan. Heti kun kumpu kasvaa ja kiinteytyy niin luulen et itsetunto nousee taas, mutta tässä kohtaa raskautta kaikki ulkonäköön liittyvät kommentit osuu ja uppoaa vaikkei niitä pahalla tarkoitettaisikaan.

Mulla käy kanssa hajut tosi pahasti välillä. Tänään aamulla kissa päätti oksentaa, ja vielä matolla, sitä oli kiva siivota. Heitin vaan kasan soodaa päälle ja takasin omiin hommiin, kun miestä ei ois kuitenkaan saanut siivoamaan :D

Ja kuitenkin tosi jännästi kaljan haju roskia viedessä sai kaamean nälän huutamaan mahassa! Tuli mieleen äipän merimiespihvi :p kyllä sitä ruokahalua on tänään kaivannutkin, jos vielä pysyisi illalliseen asti eikä vaihtuisi takaisin siihen etomiseen...

Turvotuksen takia käytiin viikonloppuna ostamassa ensimmäiset mammafarkut, ei muuten kestä enää olla! :grin

Mullakin on nyt alkanut parin päivän sisään turvottaan ja pahasti! Eikä pelkästään iltaisin vaan tuntuu koko ajan et ois jo kunnon vauvamahan alku. Vielä mahdun kyllä omiin housuihin (nyt 6+0), mutta saa nähdä kauanko... Viime raskaudessa pomppasi maha kans esiin tosi aikaisin.

Onko muuten ketään muuta, jolla EI ole tissit kipeet? :grin Siis tuntuu että se on se kaikkein yleisin oire, mutta mulla ei oo ainakaan vielä ollut eikä ollut edellisessä raskaudessakaan. Eikä oo ikinä menkkojenkaan yhteydessä vaikka monilla kai on. Mietin vaan että onko tää kuinka epätavallista :woot:

Mulla on tänään tissit turvonneet entisestään (en ymmärrä miten on ees mahdollista) ja ovat kipeät potenssiin tsiljoona! Myös pahoinvointi palasi tänään ja olen sitten yökkäillyt työpaikan vessassa. Todella hehkeää siis! :grin

Hei! Olen rv 5+4:) huolenaiheeni on oireettomuus! On mulla rinnat kipeät ja lämmöt koholla muttei okseta :D onko tää normaalia ? Ja voin juoda kahvia sekä tunnen oloni normaaliksi mutta kipeäksi.. odotan esikoista mutta pelkään että on tuulimuna (en tiedä miksi) raskauskin on varmistettu verestä rv 4 oli hcg 126 .. neuvola on vasta kolmenviikon päästä. (Ps anteeksi jos ette saa selvää mulla on hankala hahmottaa pilkut :( )

Tääläkään ei ole tippaakaan tissit kipeet :D imetän esikoista vielä kerran päivässä ja ei onneksi siis tunnu rinnoissa miltään.
Väsymystä ollu hiukan. Nyt kahtena päivänä olen nukkunut pienet päiväunet tytön nukkuessa myös. Menkka jomotusta ja alaseläs juilimista ollut aika paljon. Tänää myös liitos kipu tuntunut nivusissa ja häpyluussa.
Ja illalla aina kauhea paleleminen.

No haju herkkyys on kyl tytön kakkaa kohtaa kova xD ennen ei ole pahimmatkaan kakat saaneet yökkäämään, mutta jo ennen plussausta alkoi kauhea yökkääminen tytön kakkavaipan vaihdoissa xD

Kyfi: Oireettomuus on täysin normaalia. Jotkut ovat oireettomia koko raskauden. Pahoinvointi voi alkaa hiukan myöhemmin tai sitten kuulut siihen 20 prosenttiin jotka eivät voi pahoin. Itse toivon kuuluvani siihen joukkoon. Mulla nyt 6+3, eikä mitään pahoinvointia eikä öklötystä ole. Muutenkin oireet ihan minimissä. Rinnat vähän arat ja välillä olen hieman normaalia väsyneempi.

Oireet... Mä jo sanoin, että mulla ei oo oireita. Tissit on herkät, kihelmöi... Väsyttää 24/7, mutta uni ei tuu ja nenä on tukossa. Närästää... Nyt on 3+3. Tai 3+4, kun on vuorokausi vaihtunut.

Noniin. Heti kun ehti vähän uskoa että kyllä kaikki menee niinkuin pitää niin päivän päätteeksi alkoi sitten valua ruskeaa/vaaleanpunaista tahnaa vähän enemmänkin. :sad001 eilen tuli myös mutta vain vähän ja en siitä sen kummemmin välittänyt kun kai se on kuitenkin suht perus näin alkuraskaudessa, ja vielä kun on ensimmäinen tulossa, mutta nyt tekis jo mieli vähän sanoa että mä en ala.

Onko teillä jollain samaa ongelmaa? Tai onko ollut edellisissä raskauksissa?

En tiedä viitsisikö huomenna käydä lääkärissä ihmettelemässä, mutta kun ei kipuakaan ole. Kai sitä voisi vielä pari päivää odotella, mutta tuo pelko on niin paha kun kerran iskee..

Vieena, tsemppiä! Toivottavasti on ohimenevää!!

Onko teillä vatsan nippailut paikannettavissa selkeästi jommalle kummalle puolelle? Mulla tuntuu nipistelyt vasemmalla puolella..

No niin. Kokonaiset 5+3 ja ekat yrjöt heitetty pönttöön. Onneksi oli vain lasi vettä ja olo helpotti samantien :)

Muita oireita on tässä ollu jo muutaman päivän: hajuherkkyys, nippailua massussa, rasvainen naama ja hiukset, jano, jatkuva vessahätä ja kroppa tuntuu vähän raskaalta kantaa, mutta ei varsinaisesti väsytä.

Tissit normitilassa:p ei kipeät saati kasvaneet.

Nyt aamulla oli hieman ällömpi olo. Paahtis ja kahvi maistui silti. Eiköhän tässä viikon kuluessa si ala oksentelut, tuskin pysyy töissä salassa.... saati jos alan jo käyttään mammapöksyjä :shifty:

Ja noihin vuotoihin en osaa sanoo mitään. Itellä ei oo tullu koskaan, muutaku valkkari lisääntyy. Mutta peukkuja et kaikilla asiaan kuuluvaa :)

Eilen tuli sellanen repäisykipu että mieskin säikähti! Nousin tuolista seisomaan ja pääsin varmaan puoleen väliin vasta kun oli pakko istua alas. Kunnon vihlasu. Sen jälkeen juili vatsaa pitkin iltaa mutta siedettävästi.

Muuten jatkuu samat oireet, rinnat kipeenä, väsy, välillä etova olo, alakuloisuus, menkkajuilinta välillä, finnit, rasvoittuvat hiukset...

Rv 7+0

5+1 ja oireita ei juuri ole. Mikä tietenkin huolettaa. Suurimpana oireena varmaan suolan himo. Kaikkea suolaista tekee mieli ja "tarvii" :D Vv on oikeastaan vähentynyt viikon-parin takaisesta.. Vessassakaan ei tarvi ravata. Iltapäiväicison alkaa väsymys painaa. Voi ei, onkohan kaikki kunnossa :s

Tänään (7+1) on taas niin oireeton olo, että kyllä se vain huolestuttaa. Huomena sitten selviää ultrassa, mikä on tilanne. Voi kumpa kaikki olisi kunnossa!

Tuulia uskon vahvasti, että kaikki on kunnossa. Peukut on ainakin pystyssä täällä. Tuu sitten heti kertomaan miten meni!

Väsyttää.. :wacky:
Ja hitto mun hermot on toooosi kireällä!
Tänään ja eilen on sattunut enemmän mahaan ja alaselkään. Mulla jomotusta on enimmäkseen oikealla puolella, mutta tiedän että siltä puolelta munasolu on irronnut, koska mulla vasemmalla puolella ei oo kulkureittiä ku:n jäljiltä. Mutta toi selkäsärky aina välillä mietityttää.. mutta mulla on muutenkin selkä usein kipee ja ryhtikin on huono.
Maanantaina at-ultra! o_O

Voikun pääsis itsekin ar-ultraan. Mutta ei auta kun odotella vielä sinne np-ultraan. Oireita kyllä riittää, sen puolesta toivon että kaikki on niinku pitääkin, tosin vaikkei oiskaan oireita niin kaikki voi silti olla kuten pitää. Just vedin lautasellisen dippivihanneksia, kun nälkä vaivaa jatkuvasti ja jotain on syötävä tai muuten etova olo häiriköi jatkuvasti :D Joka yö tai ihan viimeistään aikasin aamulla herään kauheaan pissahätään. Menkkajuilintaa on aina silloin tällöin, ei kuitenkaan joka päivä enää. Tsemppiä kaikille meille odottajille! :)

Takaisin