Oireet

Mulla on ajoittain aivan järkyttäviä liitoskipuja. Niitä ei ollut ollenkaan esikoisen raskaudessa. Samoin pahoinvointi on ajoittain jotain sanoin kuvailematonta.

Kai mie olen hullu mutta haluaisin enemmän oireita ;D
Tulisi itselle varmempi olo että sielä alkaa kohta joku asustelemaan :)

Mulla ei ollu ekassa raskaudessa ekan kolmanneksen aikana MITÄÄN oireita. Ei sitten yhtään mitään. Joten no worries!!

Tämän raskauden huomasin kun tissit turposi ja nännit kipeytyi. Ei muita oireita

• Tykkään
Reaktiot: iLa
MaMaMehiläinen, ihanaa kuulla :D Itellä on niin vähäoireista, että ellei viisi testiä olisi jo raskautta todistanut, niin en edes uskoisi olevani raskaana. Viikkojakin tosin vasta 4+2, mutta kuvittelen ehkä osan noista oireista, tai sitten mulla on hyvin kevyitä ja erikoisia oireita.

Nyt alan olemaan jo hieman kartalla omien oireideni suhteen, jotka ajoittuvat kylläkin vain yölle ja pissahädän hetkelle :D Öisin olen herännyt pari kertaa siihen, että repäisee jommalta kummalta puolen. Alkuun pelkäsin kohdun ulkopuolista, mutta kun repii molemmilta puolin, niin lienee normaalia. Eilen yöllä ulvahdin kivusta käännöksen jälkeen, eli kyllä sieltä aika hyvin nipistää sitten.
Päivällä tulee joskus alkuillasta menkkamaista jomotusta tunnin pari, ja välillä saattaa päivän aikana tulla joku "muljahdus", muuten hyvin rauhallista. Ruoka maistuu vähän tavallista paremmin, tissit täysin normaalit, eikä kertaakaan ole yököttänyt.

Olen muutenkin melko temperamenttinen, etten tiedä olenko nyt sen enempää mielialavaihteluja kokenut. Liikuttunut ehkä herkemmin.

Onko kellään muulla niin, että jos on pissahätä, niin tulee kova kipu vatsaan? Mulla voi tulla hyvinkin nopea kova paine alavatsaan, joka katoaa heti kun käynyt vessassa. 18 päivää ultraan, eihän tätä kukaan jaksa odottaa :D

Mulla ei ollu ekassa raskaudessa ekan kolmanneksen aikana MITÄÄN oireita. Ei sitten yhtään mitään. Joten no worries!!

Tämän raskauden huomasin kun tissit turposi ja nännit kipeytyi. Ei muita oireita
Juuri näin mullakin, paitsi nyt hieman herkemmin ekaan verrattuna tuntemuksia alavatsalla ja lämmöt vähän koholla.

Mut esikoisen kohdalla pitkään täysin oireetonta!

Ai että mikä pää särky alkoi eilen aamulla ja jatkuu edelleen. Kauhean hutera ja heikko olo. Vaikea keskittyä työntekoon. Pakko lähteä apteekkiin Panadolivarastos täydentämään.

Aamulla oksensin. JESSSS!! :smiley-bounce005

Juu, eihän se oireiden puuttuminen olekkaan huolestuttavaa, mutta niiden yllättäin loppuminen. Onneksi nyt jatkui, ja sain vielä kunnon raivaritkin kun ymmärsin miestä vähän väärin. .

Teillä muilla joilla ei oireita ole, ei kai ollut alunperinkään ollut? Tai jos olikin, niin täältä toivoa, että vaikka oireet välillä kävisi poissa niin voivat tulla takaisinkin ja on taas paksuna oleva -olo. :grin

Menkkamaista kipuilua ilmestynyt... Tuntuu etenkin istuessa. Huolestuttaa, kun kaksi varhaista keskenmenoa takana. Toisaalta myös muita oireita on tullut, järkkyä turvotusta ja rinnat aristaa. Ja plussakin tänään (n. 5+0) vahva, kesken menneissä on ollut tässä vaiheessa haalea. Ei meinaa pää kestää tätä stressiä.

Täällä uusin oire on jalkojen jomotus, lähinnä pohkeet kerää niin paljon nestettä istuessa, että hyvä kun suoraksi saa illalla. Paineen tunne ja kivikovat. Viikon verran kestänyt, enkä tiedä voiko johtua muusta kun raskaudesta, mutta ikävä oire. Täytyy varmaan hankkia tukisukat jo tässä vaiheessa 5+6 :D onko muilla ollut vastaavaa? Vinkkejä?

Tää kestokrapula vie multa järjen :( esikoisesta alko pahoinvointi pari viikkoa myöhemmin ja kesti puoleen väliin. Saa nähdä kauan nyt kestää.

Tervehdys! Jospa minäkin rohkenisin kirjoittamaan tänne.
Viime viikon tiistaina näytti plussaa (kahdesti, en tahtonut ekalla uskoa). Ehkä vissiin rv 6+0, esikoista odottelen.Ekat oireet oli rintojen kipu, ei pystynyt oikein liivejä pitää, pientä polttelua ja kutinaa. Mielialat vaihdellut paljon. Vatsa ollut toisinaan kipeä ja se tahtoo huolettaa. Mulla myös ollut viikon nyt lämpöä 37-37,2. Onko syytä huoleen?Onko muilla ollut lämpöilyä?
Aikamoista tunteiden vuoristorataa tää kyllä on näin alkuvaiheessa. Huoli kaikista ihme asioista ja välillä tulee tunne että entä jos mä en olekkaan raskaana. Hui hai :)

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Lino91, mulla myös jalkoja turvottaa iltaisin. Täällä hellettä 30+ kokoajan ja suolaista tekee mieli, osittain pistän kuumuuden ja suolanhimon piikkiin mutta varmaan raskaus itsessäänkin turvottaa. Paljon vaan vettä, liikuntaa ja aina kun mahd. niin kintut kohti kattoa! Mulla turvottaa myös mahaa ihan älyttömästi, eikä saa vedettyä sisään, onneks tuttuja ei täällä tarvi pelätä vastaan tuleviksi.

Naiset, nyt tiedän myös nännien kivun, osaakin olla arkana. Mulla olot ja väsymykset tulee yleensä iltapäivällä ja alkuillasta, mies aina naureskelee että rouvan ensimmäinen raskauskohtaus tulossa kun kello lähenee yhtä iltapäivällä!

Kiitos suubi vastauksesta!:) luulen itekin, että päällimmäisin syy on tuo nestetasapaino kun itse myöskin 30 asteen helteessä olin reilun viikon. Täytyy tosiaan pitää huolta nesteestä ja liikunnasta. Mua on aiemmin (ennen raskautta) auttanut vastaaviin, tosin paljon lievempiin oireisiin suolavesi, mutta nyt yritän tota liikaa suolaa välttää niin en sitä yritä nyt tähän ongelmaan avuksi! Ja täällä myös sama ongelma tuon vatsan kanssa.. inhottava jos turvotus kestää pidempään kun ei voi oikein vatsan kasvua seurata

Mulla kans sellasta menkkajuilintaa ja ajoittain aika kovaakin vihlomista. Paha olo on jatkuvaa, mutta ei oo laatta onneks vielä lentäny. Tissikipu helpottanut jonkin verran, vaikka vähän kipeet on vielki. Turvotus on ihan kamala ja ikävä tunne kun toi vatsa on täynnä ilmaa (pierettää :grin)

Ei mullakaan enää oikein! Rinnat enää vähän arat, yöllä vähän vihlaisi alamahaa hyvällä tavalla (ei menkkamaisesti), ei pahoinvointia, ei turvotusta,... nyt mietin et tulispa oikeen kunnon olot, että tulis varmuutta tähän.

Esikoisenkin kanssa oli toisaalta helppo raskaus ihan alusta asti. Mitä nyt ekan kolmanneksen keskivaiheilla nakit, makkarat, majoneesisalaatit ja kiusaukset (ruuat) ällötti oksennusoloon saakka.

Mulla kans vatsaa turvottaa ja ilmaa aika paljon. Olen ihmetellyt kun itsellä ei ole mitään oksettavaa oloa, tosin en kyllä valita mutta joo oishan sitä vähän varmempi tästäkin jos tulis vähän jtn muitakin oireita.
Tosin ajattelin kyllä vielä tänään hakea raskaustestin ja tehdä uudestaan. Välillä sitä on ihan varma ja sitten taas toisella hetkellä iskee epäilys.. :D

Mulla lens laatta tänään ekan kerran, ja vielä töissä! Pahaa oloa ja sitä ihanaa huimausta on ollu noin 2vk et oli jo aikakin halailla pönttöä. Pelottaa vaan et tällästäkö tää sit on seuraavat puol vuotta D:

Itsellä ei mitään ;D
Rinnat on herkät mutta toisaalta vasen ollut siutä lähtien kun otin nännilävistyksen.

Alamahaa juilii vieläkin välillä saattaa mennä päivä ettei mitää ja illasta sit alkaa..

Toisaalta haluisi jo oireita mutta ei näinkään paha ole ;D

Mulla on tänään taas huolensekainen päivä. Viime yönä tuli heräiltyä jatkuvasti koviin vatsakipuihin, tuntui sellaselta venyttävältä se kipu. Vessassa sai ravata kun vatsa oli löysänä, ja tänään ei ole ollut mitään oireita. Tosin eipä niitä juuri ole ollut. Mun oireet tällä hetkellä tuntuu olevan iltaisin hirveä turvotus ja öisin repäisykipuja tai eilen yöllä kovia kipuja. En tiedä mitä ajatella tästä kaikesta :( Mitään vuotoja ei onneksi ole ollut sentään.

Takaisin