Oireet

Nyt sentään "vain" paleltaa. Mä odotan jo kauhulla sitä synnytyksen jälkeistä viikkoa, kun palelee pahemmin kuin koskaan ennen ja sen lisäksi vielä hikoilee kuin sika. Mutta ehtiihän tässä välissä tulla sekin vaihe, kun on koko ajan kuuma.

Viikko ennenkuin plussasin oli tissit jäätävän kipeet ja alamahaa juili.. Silloin ajattelin, et tulee jotkut supermenkat, koska yleensä mun menkat on täysin oireettomat.
Laskin sit uudrstaan mun päivät ja tajusin, et menkat onki jo viikon myöhässä!
Nyt alotin rv 6 ja oireiden kirjo on moninainen!
Tissit edelleen kipeet, alavatsaa nippailee ja repäisykipuja. Kuvotusaaltoja ja jäätävä väsymys! Aivastuksia tsiuuuh!
Mitään ei tee mieli syödä. Ennen niin ihana suklaakin ällöttää! Mies toikin heti kaks levyllistä suklaata töihin, ku kuuli raskaudesta. Tuolla ne on kaapis vieläkin! vesi on ihanaa! Finnit ei! Muutama kunnon kraateri paukahtanu kasvoihin. Tässä nyt näin aluksi!

Mä vielälkin odotan, että oireet paukahtaisi kunnolla päälle. Toisaalta äidilleni kuulemma sopi raskaus hyvin, ellen väärin muista. En ole vielä kertonut, mutta joskus kun puhuttiin. Hän ei yhdessäkään raskaudessa juuri voinut pahoin ja muutenkin taisi olla melko oireeton.

Jotenkin tää oireettomuus kuitenkin itseäni pelottaa päivä päivältä enemmän. Öisin saa kyllä kokea aikamoisia, tuntuu että kohtu venyttelee aina joskus yöllä ihan kunnolla ja välillä tulee repäisevää kipua. Mut sepä se. Päivällä voisin unohtaa olevani raskaana. :eek:
Siis ellei mieli olisi 100 % tässä asiassa ihan koko ajan :D

Itse huomasin eilen / tänään että oon hajuherkempi kuin aikaisemmin..

Ja mies valitti jo eilen että olisin herkempi kuin aikaisemmin :D

Eli pikku hiljaa jitain pientä ;)

Hermo on edelleen tiukalla ja väsyttää! Koko ajan! Töissäkin vaan haukottelen ja silmät meinaa painua kiinni, ihan kauheeta.. Palelee ja on jotenkin tukkoinen olo, en tiiä onko se raskausoire vai oonko vaan tulossa kipeäksi, toivottavasti en. Välillä pientä muljahtelua ja vihlontaa mahassa, nyt rv 6+1.

Häini, tukkoisuus voi hyvinki johtua raskaudesta. Nenän limakalvot voi olla turvoksissa raskaudesta johtuen. :)

Mä oksensin taas aamulla ja etoo jatkuvasti. Mä en taho en taho en taho taas sitä kamalaa pahoinvointia!! Mun on ihan pakko saada käytyä koulua raskausaikana ja ajattelinki kysyä huomisessa varhaisultrassa, että voisko lääkäri kirjottaa Primperanit tai jotku. Ottais aina sillo, ku on suurin tarve. Edellisessä raskaudessa en saanu, kun kuitenki pystyin suht hyvin juomaan ja en joutunu tiputukseen. Vaikka siis voin pahoin ja oksensin koko raskauden (onneks sentään helppas roimasti joskus puolenvälin jälkeen). Mut jos nyt en saa syötyä, ni en mä kykene opiskelemaan ja käymään työharjottelussa.

Mulla on myös hajuherkkyys kyllä tullut huomattavasti voimakkaammaksi, meillä on koira ja sen ruoka (raksut) haisee kaapista nenään asti ja se saa voimaan pahoin myös pelkkä koiran haju kun tulee rapsuteltavaksi! Samoin tytön puklun haistaa entistä enemmän ja sekin on alkanut etoa vaikka ennen se ei ollut mitenkään ällöttävää. Ja oikeestaan ihan kaiken haistaa paljon paremmin. Kaikki ei sentään saa oloa huonoksi, ainakaa vielä :D

Tänne on rantautunut kestokrapula :bored: Varsinkin aamupäivät on pahoja kun pitäisi keskenään taaperon kanssa tehdä asioita ja lähteä ulkoilemaan mutta väsymys on kamala ja näläntunteen lisäksi on pahaa oloakin. Maanantaina on taas työpäiväkin, hiukka hankala kuvitella työntekoa kun vireystila on miinuksen puolella :dead:

Rinnat on tosi kipeät ja sitä pidän varmimpana merkkinä raskaudesta. Esikoista aloin odottaa keskellä talvea ja usein jouduin laittamaan villasukat rintsikoihin kun kylmyys teki niin kipeää :p

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Häini mulla on täysin identtiset viikot ja täysin samat oireet:) Väsymys vaivaa ehdottomasti eniten enkä mitään meinaisi saada aikaan. Ihan krapulainen olo, päätä särkee iltapäivisin ja jotenkin hömelö olotila kun on niin uupunu olo.

Mulla on ihan kaamea turvotus mahassa. Ihan kuin oisi jo nyt 7kk raskaana!! Alkanu ihan vasta tässä viimepäivinä.

Vaihdettiin tuossa järjestystä ja jo pelkän pöydän kantamisen jälkeen olin ihan :dead: ja piti panna sohvalle pötkölleen :grin Ei voi olla hengästymättä kauheasti jo pelkästä kävelystä saati jonkin painavan kantamisesta.

Milloin alatte - jos alatte - laittaa normaalikokoisia vaatteita kaapin perälle tai varastoon? Itellä ei sitä turvotusta ole vielä juuri yhtään, mutta esim farkut saa silti olon tosi tukalaksi. Ylipäätään kaikki tiukat ja vyötäröltä puristavat vaatteet saa painua autotalliin odottelemaan hoikempia aikoja :grin

En oikein ymmärrä niitä äitiyshousuja vieläkään, mulla tulee niissä tosi huono olo kun ne niin puristaa just vatsan kohdalta. :shifty: Tai tajuan että niiden on tarkoitus tukea isoa vatsaa mutta en tajua miten joillain ei tule paha olo kun maha puristetaan kasaan :stop: Enkä usko että väärän kokoisia housuja olisin kokeillut koska isommat koot taas olisi lörpöttäneet:grin En kyllä normaalistikaan tykkää että vatsaa puristaa, johtuuko siitä sitten.
Tulipa valitettua :rolleyes:

Mulle kanssa riittää nykyään jo yläkertaan kävely niin hengästyn. Ja voihan finnit. Koko naamaan sattuu!

Miulla kesti tosi kauan ennen kuin löysin sopovat äitiyspökät, mutta H&M housut on ihan parhaat ja ne ei purista Mut joo siis kuten jo kirjoittelin, valtava turvotus päällä. Kohta muut ei enää mahdu kuin äippäpökät!!

Lisätään omaan listaan kans jatkuva nälkä ja päänsärky. Oma äiti kärsi raskausajan migreenistä, en taida paljon paremmaks pistää...

Täällä kanssa ollut jäätävää turvotusta, esim. eilen illalla kuin ilmapallo olisi ollut mahassa :D Ai tästäkö pitäisi tilanteen vain pahentua.. Huhheijaa! :p

Järkyttävä turvotus! Miten tämmöstä palloa peittelee. Pahoinvointia lähes kokoajan. Oksentaa ei oo sentään tarvinnu, mut muuten hirvee olo. Väsyttää, aivastuttaa. Ihan on kipeä olo. Vähän lämpöäkin.

Mullakin kyllä turvottaa alavatsaa ihan kamalan paljon ja miten muka on mahdollista, kun viikkoja on vasta 4+4. Tässä vaiheessa ei kyllä mun mielestä vielä ihan tarvitsisi.. Menen kans äippäpökäostoksille jos tätä tahtia jatkuu.

Esikoisen suhteen raskaus alkoi näkyä vasta toisen kolmanneksen puolella aika myöhään, koska ainakin silloin asian aiheutti taaksepäin kallistunut kohdun asento.

Jatkan vielä.. siis mä en koskaa edes joutunut ostamaan äitiyshousuja ekassakaan raskaudessa, joten ei hajuakaan puristaako nekin.

Silloin käytin yksinomaa leggareita ja pidempiä tunikamallisia äitiyspaitoja, mutta en enää siihen tyyliin pukeutuisi edes, täytyykin keksiä jotain muuta. Ehkä teen vaan kokeilureissuja, koska nyt vaan kaikki farkut ja housut löpöttää ylänappi ja vetskari auki :hilarious:

Ennen plussaa mulla oli pohjaton nälkä, nyt alkaa vähän tasoittua. Paino ei kuitenkaan noussut! Muutoin ei ainakaan vielä mitään ihmeellistä. Edellisessä raskaudessa oli kyllä aika ellottava olo alkuunsa, toivon siltä säästyväni nyt. Toisaalta, nykyään liikkuminen maittaa paremmin muutenkin ja ruokavalio on parantunut, jospa ne auttaisivat.

Ai niin! Mies myös mainitsi ennen plussista mun hajuherkkyydestä. Ei niin, että mua olisi etonut, vaan niin, että haistoin miellyttävät tuoksut paljon ennen häntä.

Takaisin