Oireet

Hei te joilla on raskauspahoinvointia tai on ollut edellisessä raskaudessa, keinoja sen lievittämiseen kaivattaisiin, mikä siis on auttanut? Täällä aivan jäätävän kamala pahoinvointi, edellisenä päivänä oli lievempää tänään todella KA-MA-LAA! :( ei aamuisin vasta tässä aamupäivän- päivän aikana alkaa.. Esikoisesta ei ollut pahoinvointia, joten kai se tulee nyt tuplana :D (vitsi vitsinä) toivottavasti ei tulisi olemaan jokapäiväistä...
Muuten "oireena" on ollut todellakin itkuherkkyys pienistäkin asioista, välillä itseäkin naurattaa, että voiko tosiaan itkettää joka asia :D

Mulla oli esikoisesta järkyttävä raskauspahoinvointi. Ekat neljä kuukautta eli mandariineilla, ruusunmarjakeitolla ja apteekin ravinnejuomilla. Sit helpotti, mutta oksensin n. kerran viikossa loppuun asti.
Kylmät ja raikkaat jutut tuntu ainakin itelle helpoimmalta saada alas. Nesteet erityisesti ja ne apteekin juomat (Nutridrink) olikin pelastus. Sit se, että ei päästäny mahaa tyhjäksi vaan vaikka vaan joi jotain vähän väliä.

Mulla kesti esikoisesta pahoinvointi rv20 asti. Ei ollut mitään mikä olis auttanut siihen oloon kunnes sain lääkäriltä primperanit.

Täällä 5+5 ja raskausoireet voimistuu päivä päivältä: iltapäivällä armoton uupumus/väsymys ja sitten kuitenkin herään todella varhain keittelemään kahvia o_O minä joka aina viimeiseen asti välttelen ylösnousua. Rinnat on ihan turvoksis ja perhanan arat, myös vatsaa turvottaa, tekee mieli kylmää ja raikasta ja janottaa kaiken aikaa, joten tietysti sitten saa ravata vessassa :wacky: parina päivänä on taas alkanut huimaus jota on ollut muissakin raskauksissa... tässäpä näitä :grin

Pilvipouta mulla tasan samat oireet! :D huimaus on mun mielestä pahin, ja pahoinvointi myös..

Mä oksensin viimeksi alusta loppuun läpi vuorokauden eikä oikein apua ollut mistään. No lääkärissä vaan lohduttivat, että mitä pahemmin äiti voi, niin sitä paremmin vauva voi todennäköisesti. :rolleyes:

Mua väsyttää ja kiukuttaa ja itkettää, hermo on tiukalla ja tekis mieli laittaa paikat remonttiin. Tuntuu, että oon ihan huono äiti tuolle esikolle kun en jaksa yhtään kuunnella sen kiukuttelua.. Sitte itkettää kun on huono omatunto :sad015
Sitte on semmosta ärsyttävää kuvotusta, mikä ei oo "kunnollista" pahoinvointia, mut semmonen etova olo mahassa kuitenkin. Ja turvottaa ja välillä tuntuu samalta kun ensimmäiset supistukset viime raskaudesta, alavatsa menee silleen jännästi kovaksi. Ihan erilaisia oireita kaikenkaikkiaan kun esikoisesta.

Onpa teillä paljon oireita, pitäisköhän tässä huolestua kun itsellä ei juuri ole, viikkoja kai 5+5. Ensin tuli oireita, mutta nyt on jo niin tavallinen olo että jossen tietäisi, niin en osaisi epäillä raskautta. No välillä palelee yllättäin, ja jotain kasvukipujen tapaista tuntuu alavatsassa, mutta muuten ei mitään :sad001

Onko kukaan muu vielä oireeton? Te joilla oireet on, milloin alkaneet jos muistatte? :)

Ei täälläkään juuri ole oireita. Aloin epäilemään raskautta, kun keskiviikkona oli ajoittain kauheita liitoskipuja. Pientä pahaaoloa oli tänään illalla havaittavissa. Esikoisesta pahoinvointi kesti rv20 asti. Hengästyminen on tällä hetkellä suurin oire.

Apua! Olen ihan huolissani täällä, niin kysyisin onko muilla samaa ollut. Ympäri vuorokauden alavatsassa nippailee ja juilii menkkamaisesti, välillä aika kovaakin. Yöllä kun vaihdan asentoa niin tulee repäsevä kipu jommalle kummalle puolelle alavatsaa, lantioluun lähelle.
Olen alkanut jo pelkäämään kohdun ulkopuolista, mutta mielestäni muljahdellu molemmilla puolin :/

Voiko olla normaalia?

Apua! Olen ihan huolissani täällä, niin kysyisin onko muilla samaa ollut. Ympäri vuorokauden alavatsassa nippailee ja juilii menkkamaisesti, välillä aika kovaakin. Yöllä kun vaihdan asentoa niin tulee repäsevä kipu jommalle kummalle puolelle alavatsaa, lantioluun lähelle.
Olen alkanut jo pelkäämään kohdun ulkopuolista, mutta mielestäni muljahdellu molemmilla puolin :/

Voiko olla normaalia?

Kyllä minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta. Itselläkin nippailee ja jomottelee ja kun vaihtaa nopeasti asentoa tai yskäisee niin tuntuu repäisevän.

Tänään mennään 4+6?(kai) eikä "mitään" oireita..

Vessassa saa ravata ja eilen työkaveri kysykin että miksi ravaat siel koko ajan xD
Alamahassa juilii aika ajoin. Juurikin vähä sellasta menkkamaista kipua.. Muuten on normaali olo.

"virtsis" :-D loppuu ainakin kyselyt. Mun maha on niin turvonnut että se on saman kokoinen kuin viikolla 27 edellisessä raskaudessa! Oon kyllä lihonutkin ehkäisyn lopetuksen jälkeen mutta ei tää nyt pelkkää sellaista ole. Pahoinvointi lisääntyy joka päivä ja tuntuu että huono olo on koko ajan kun ei ole jotain suussa! Yyyyyyh, ei mun edellisessä ollut tälläistä. Silloin aina unohti välillä olevansa raskaana, nyt ei ole siitä pelkoa...

Laitoin kysymystä tuonne muuallekin, mutta en tiedä käykö kukaan siellä lukemassa. :grin Yöllä ja tänään päivällä on vielä tullut repäisykipuja, tietääkö joku onko ne hyvä merkki vai voiko niitä tulla vaikka alkiolle olisi käynyt huonosti..? Alusta asti ollut, että sinällään hyvänä juttuna pitäisin, mutta kun en tiedä loppuuko ne heti jos menee kesken.

Mulla oireilee tosi vähän nyt. Pistää kyllä miettimään :/ ei tunnu raskaana olevalta. Ja digi näytti 2-3, kun pitäisi olla yli 3.

Mulla oireilee tosi vähän nyt. Pistää kyllä miettimään :/ ei tunnu raskaana olevalta. Ja digi näytti 2-3, kun pitäisi olla yli 3.

Teitkö testin nyt illalla? Luin ainakin ohjeesta että antaisi tarkemmat viikot aamupissasta tehtynä. Sen lisäksi se on hyvin henkilökohtaista miten hcg nousee :) älä huoli, eiköhän kaikki ole hyvin <3 toivotaan ehdottomasti parasta!

Repäisykivut ja menkkakipumaiset kohdunkasvukivut on juurikin täysin normaaleja, älkää ihmiset huoliko! Mullakin välillä repäisee niin kovaa ja kipeästi esim äkkiliikkeitä tehdessä, että kipu tuntuu vielä kymmenen minuutin päästäkin :confused: Kohdun kasvamisesta aiheutuville kivuille ainakin on tyypillistä että tuntuvat aaltoillen, joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Mullakin digi odottaa vielä kaapissa, keskiviikkona meinasin sen tehdä, silloin pitäisi olla 5+2 ja kovasti tietty uskon ja toivon että näytölle piirtyisi 3+. Hormonitasot on kyllä niin yksilöllisiä että en sinuna vielä heittäisi kirvestä kaivoon Menninkäinen.

Tänään mennään 4+5. Väsymystä on.. Lisäksi rinnat aristaa ja naamassa alkaa muhia isoja sekä kipeitä finnejä :wtf: Ilmankin olisin pärjännyt, s**tana! Alavatsalla ja nivusissa kipuja ja vihlaisuja. Kaiken kaikkiaan voi nyt jo sanoa että oireita on paljon enemmän kuin viimevuotisessa tuulimunaraskaudessa, toivotaan että lupailee hyvää.

Neuvolan varaan ensi viikolla ja varhaisultraan enää alle kolme viikkoa :smiley-angelic006

Avvi, jos vastaus oli tarkoitettu myös minulle, niin ite nimenomaan ajattelenkin, että ne ois hyvä juttu. :) Ongelma oli siis nimenomaan se, kun muita oireita ei enää ole. Olen koittanut etsiä tietoa mutta en löydä, että tarkoittaako repäisykivut aina sitä, että alkio/sikiö on elossa ja kasvaa, vai voiko samoja kipuja tulla keskenmenosta huolimatta?

Ts. onko repäisykivut aina varma merkki siitä, että ei tarvi huolehtia, ihan sama vaikka muut raskausoireet ois hävinneet?

Avvi, jos vastaus oli tarkoitettu myös minulle, niin ite nimenomaan ajattelenkin, että ne ois hyvä juttu. :) Ongelma oli siis nimenomaan se, kun muita oireita ei enää ole. Olen koittanut etsiä tietoa mutta en löydä, että tarkoittaako repäisykivut aina sitä, että alkio/sikiö on elossa ja kasvaa, vai voiko samoja kipuja tulla keskenmenosta huolimatta?

Ts. onko repäisykivut aina varma merkki siitä, että ei tarvi huolehtia, ihan sama vaikka muut raskausoireet ois hävinneet?
Itsellä ainakin ekassa raskaudessa oli menkkamaista juilintaa ja välillä tosi kovia repäisykipuja, raskausoireita sen sijaan ei ollut ja siks pelkäsin ihan kamalasti ettei kaikki olisi hyvin, koska olo ei muuten tuntunut yhtään raskaana olevalta, kaikki kuitenkin oli hyvin ja oli koko raskauden ajan, joten sinuna en olisi huolissaan :) kaikki raskaudet on niin erilaisia.

Kiitos :) Se siinä vaan jotenkin kammottaa, kun oireita ensin oli, muttei enää. Toivoa antaneet vaan just nuo ajoittaiset repäisyt.

Takaisin