Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo tosissaan mitää kutinaa ei oo ollut, tänään oli taas verikokeita ja huomenna sitten lääkäri soittelee tuloksista.. mononukleoosia myös epäilivät, "toivottavasti" se ois sitä eikä raskaushepatoosia :/

Miten te tunnistatte ne sellaset kivuttomat supistukset :O tai siis oon lukenut että kohtu kovettuu jne... mutta kun enhän mä edes tunne mun kohtua mun mahamakkaroitten alta...
Ei niitä supistuksia kaikilla olekaan etukäteen. Itsellä ei ollut ekoissa raskauksissa ollenkaan ennenkö alkoi lopulliset synnytyssupistukset-ja ne kyllä tuntee harjoittelemattakin. Tällä kertaa ollut ihan muutama pikku supistus vaan pari viikkoa sitten. Toisten kohtu on siis paljon herkempi supistelemaan etukäteenkin, oletan että se myös loppupeleissä lyhentää itse synnytysaikaa useasti-kun sitä alkutyötä on jo tehty kk kaupalla?
En olisi huolissani ennakoivien supistusten puuttumisesta/huomaamattomuudesta, päinvastoin:happy:!

Mulla ei ainakaa lyhentäny ennenaikaset supistukset yhtää esikoisen synnytystä, käynnistettiin 4pv ja synnytys kesti oksitosiinitipan kans silti 19h. Onnellinen saa olla jos ei supistuksia tuu! Ärsyttävää tää on ku niitä tulee paljo ja justii niinku Overalla että ei oo kivuttomia mutta ei niin kipeitäkää, mutta mitää ne ei mulla ainakaa tee kohdunsuulla. Sama oli esikoisesta. Todella turhauttavaa ku koko ajan vaivaa mutta tilannetta ei edistä yhtää.

Minulla alkoi supistikset täysin yllättäen ulkomaan työmatkalla jo rv 24, jopa 6-8 kpl per tunti yöllä, vaikka oli kivuttomia oli pakko hakeutua paikalliseen sairaalan asap tarkistamaan vauvan vointia ja kaulan pituus. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin ja kaulakin oli pitkä. Kun pääsin takaisin suomeen todettiin että kun asia oli tutkuttu tarkasti ulkomailla ei ollut enää tarvetta käydä sairaalassa, vaan neuvola lääkäri tarkisti tilannetta uudestaan. Oireet menivät ohi viikon saikulla ja lämpötyynyllä. Sen jälkeen on toki ollut harjoitussuppareita melkein päivittän, mutta ei sellaisia määriä että neuvolatätini pitäisi poikkeavana, nyt on jo rv 31!

Tämän viikon uusi oire on kipeät ja vuotavat ikenet!

Itsellä nuo supistukset alkaa olla aika säännöllisiä. Ei ne ihan mahdottomasti satu, mutta ei se mukavaakaan ole kun esim. kesken kävelemisen alkaa, yöllä kyljen vaihdon jälkeen, jos on syönyt liikaa. Koko vatsa ihan pinkeenä sitten. Vauvan aktiivisuutta en ole laskeskellut, mutta on se sellainen monottaja nykyään yötä päivää. Koita siinä nukkua sitten kun vessassa saa ravata alvariinsa ja muksu monottaa kylkeen, kun pääsee takaisin makuulle.

Kävin ylim. neuvolassa tänään mittauttamassa veriarvot ja verenpaineet kun on tuota huonovointisuutta ollut tosi paljon yhtäkkiä lyhyen ajan sisällä. arvot oli kohdillaan. Hoitaja arveli että hormonit vaikuttaa nyt jotenkin enemmän kuin aikaisemmin. Vähän tästä sellainen kuumeinen olo, mutta ilman kuumetta. Alilämpöä enemmänkin. Lisäksi kohdun pituus oli hiukan keskiarvojen yläpuolella, mutta en usko että se korreloi isoa vauvaa välttämättä ,kun se mahtuu niin hyvin siellä liikkumaan vielä.

Minulla oli neuvolalääkäri toissapäivänä, supistellut on jonkin verran, muttei niin kovasti että oisi omasta mielestä aihetta huoleen. Sama juttu toistui nyt kuin edellisessä raskaudessa, eli kohdunsuu on pehmeä ja kaula lyhentynyt. Viime kerralla kehotettiin ottamaan loppuraskaudesta isiisti, mutta vaikka harjoitussuppareita tuli ahkeraan, meni raskaus silti yliaikaiseksi ja päättyi käynnistykseen. Nyt ois kontrolliaika edessä 2-3 viikon päästä jos supisteluja edelleen. Mutta lääkäri totesi, että jos viime kerralla supparit eivät ole ennakoineet mitään , niin tuskin tälläkään kertaao_O. Töissä toisinaan sellaisia hyvin pitkäkestoisia kivuttomia supistuksia, jotka loppuu vasta kun, tai jos hetkeksi istahtaa.

Mulle sanottiin et nii kaua ku supistukset ei satu ni kaikki on ihan ok :) mulla supistukset tuntuuu vaan siltä et vatsa pingottaa ja ku nousee seisomaan ni ei oikeen tunnu hyvältä suoristaa selkää. Menee kyllä aika äkkiä ohi :)

Miul "onneks" mononukleoosi eli pusutauti! Ja oireen mukane hoito. Säikähdin jo et onko hepatoosi ku maksa-arvot koholla, mut neki on jo laskelmaan päin.ja vauvalla kaikki hyvin , liikkeistä päätellen ainaki :) ei supistelujakaa eikä mitää. Sinnikäs poika varmaan tulossa <3

Meinas tulla jo paniikki perjantaina..
Touhuilun jälkeen iski sipistus maratoni.Tuli 15 kivulasta supistusta parin minuutin välein putkeen.Luulin jo et täytyy lähteä polille tarkkailuun,mutta onneks loppui kun nukahdin.

Tosiaan muutenkin on kyllä kovia supistuksia joka päivä :yuck: Toivottavasti huomenna ois vika työpäivä...!

Viimeyönä heräsin vuorostaan siihen, että oli ihan äärettömän paha olo. Kyllä aattelin, että nytkö se alkaa kun ei oo tarvinnu koko raskausaikana kärsiä. Yöh. Kyllä se siitä ohi meni, kun hetken aikaa pyörin.
Aamulla heräsin sit jalkakramppiin.

voihan tätä hormonitoimintaa taas. aivan järkyttävän herkillä on! Tuli märistyä yks iltakin uutisia ja joululaulut saa aina tipan linssiin. Ei pysty itse laulamaan soittamiseni lomassa, kun alan itkeen :D muksukin hartaana silloin kun äitee herkistelee ja on rauhassa.

voihan tätä hormonitoimintaa taas. aivan järkyttävän herkillä on! Tuli märistyä yks iltakin uutisia ja joululaulut saa aina tipan linssiin. Ei pysty itse laulamaan soittamiseni lomassa, kun alan itkeen :D muksukin hartaana silloin kun äitee herkistelee ja on rauhassa.

Sama nuilla joululauluilla :D en pysty miekään laulamaan niitä ku alkaa tulla kauhee niagara jo ekoista sanoista :D

Mulla taas ei tuollaista reaktiota joululaulut saa aikaan, mut ärsyttää kun mielelläni lauleskelen koko ajan mutta tilanne on se että yhtään biisiä ei pääse läpi ilman että meinaa oksu tulla :o sama jos pitää puhua pitkiä pätkiä niin on verrattavissa lenkillä käyntiin mikä tuottaa heti oksennusta.

Ööö luulin et mun lonkkia ja liitoksia särki jo ihan tarpeeks.. Puolta tuntia ei voi nukkua pidempää putkeen kun jo pitää vaihtaa kylkeä.. Ja maha tarvii oman peiton allensa, särkee enemmän jos joutuu ns. roikkumaan. Iha ihme meininkiä! :D ensin kiroilutti, nyt alkaa kääntyä jo koomisuuden puolelle tää kehon prakailu :D

Ööö luulin et mun lonkkia ja liitoksia särki jo ihan tarpeeks.. Puolta tuntia ei voi nukkua pidempää putkeen kun jo pitää vaihtaa kylkeä.. Ja maha tarvii oman peiton allensa, särkee enemmän jos joutuu ns. roikkumaan. Iha ihme meininkiä! :D ensin kiroilutti, nyt alkaa kääntyä jo koomisuuden puolelle tää kehon prakailu :D

Miulla samaa lonkkien kans, pakottaa ja puutuu jos liian pitkään nukkuu samalla kylellä. Ja onneks siihen aina herää ku pittää vaihttaa kylkeä.. :D prkl...

Miulla supistelee nyt joka päivä ja helposti. Sain viime viikolla jo kortisonipiikit ennenaikaisen synnytyksen varalta, mutta onneksi sentään pääsin vielä kotiin. Nyt pitää vaan olla ihan tosi pysähtyneenä, että saisi olla kotona vielä monta viikkoa.

Tulee jo vähän huono omatunto, kun miestä pitää juoksuttaa yölläkin lämmittämään lämpöpakkausta, hakemaan Panadolia ja vettä jne. Onneksi nyt sentään pärjään vielä muutaman tunnin kotona itsekseen, kun ei tarvitse ihan jatkuvasti jotain, niin mieskin pääsee vielä käymään harrastuksissaan.

Hui piinamiina, mitkä viikot sulla on? Toivotaan että pieni vielä pysyisi sisällä ♡

Tänään on 31+1. Oon yrittänyt pysyä paikallaan ja syödä hyvin, jotta vauva pääsisi sekä painossa että raskausviikoissa mahdollisimman pitkälle. Maha kun kasvaa käyrien alapuolella, painoa on kertynyt aika vähän ja vauvan painoarviokin oli omasta mielestä vähän pieni.

Onneksi tuo jaksaa potkia tasaiseen tahtiin pitkin päivää, niin tietää että sillä on kaikki kunnossa.

Takaisin