Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin jaloissa turvotuksia haitaksi asti :/ Myös kovat "turvotuskivut" etenkin illalla ja sänkyyn mennessä. Lähes joka iltainen projekti on, että suihkuttelen jalkoja lähes tulikuumalla vedellä polvista alaspäin ja sit sänkyyn ja molemien pohkeiden alle kylmäkallet :D Se auttaa edes sen verran että nukahdetuks saa.

Mulla oli tota jalkojen turvotusta parikin kuukautta että jalat oli kunnolla turvonneet sämpylät, mutta nyt on loppunut. Käsissä ei ole turvotusta, mutta tunto on pois melkein heti kun niitä ei käytä ...eli siis istuu, seisoo tai makaa kädet paikallaan niin tunto katoo pikkuhiljaa.
Nyt on töissä alkanut tuntumaan ihan hirveää painetta alamahassa, joka hankaloittaa työntekoa mukavuuden kannalta muttei kumminkaan tunnu niin pahalta että vaatisi lepoa.

Täällä on alkanut supistelemaan tosi herkästi.Ei tarvitse kuin nostaa jotain,kävellä rappusia,vääntää/porata,imuroidessakin tuli 4 supparia.Ehkä olisi aika soittaa neuvolaan,pelko hiipii että tää riehupetteri tulee enne aikojaan ulos tätä menoa.
Ristiselkä särkee ja vihloo jalat alta joa työpäivän jälkeen :sad001
Jaksuja kaikille!

Hyi kamala, ensimmäiset raskausarvet löydetty mahan alta. Mies sanoi niistä ja enhän mie ole niitä huomannut mahani takaa saatikka kauheasti nostellut peilin edessä masua. Toivottavasti öljyäminen ja rasvaaminen vielä tepsii eikä jäisi noin karuja punaisia rantuja. Luulin säästyneeni niiltä, mutta tämä iso masu pullahti niin nopsaa esille ,että ihmekkös tuo.

Mulla oli esikoisesta nuon pahat turvotukset, tukisukat oli käytös päivittäin. Ja nyt sillon kun tein täysiä työpäiviä niin piti olla tukisukat. Muuten ei onneks oo niin kertyny nyt turvotusta.

Mekaanikko kannattaa käydä näytillä! Mulla oli nuon supisteluherkkää 3 viikkoa ja ku yhteensä 5vk lepäsin niin alkoi helpottaa, nyt palasin osa-aikasena töihin ja heti alko supisteleen töiden jälkeen mutta ei onneks nii pahana. Mulla ei vaan oo supistukset mitää tehny.

Täällä kanssa supistelee säännöllisesti mutta pääasiassa kivuttomasti. Nyt terveydenhoitaja suositteli käymään lääkärillä kun on ollut sellasta kovaa paineentunnetta usein takapuolessa ja tuolla alhaalla. Luulen kyllä että tää tyyppi vaan hengailee niin alhaalla että se tunne tulee sieltä mutta onhan se hyvä käydä tarkistamassa:) sairaslomasta kanssa terkkari puhui, katsotaan nyt sit mitä lääkäri on mieltä. Stressaavaa on kyllä ollut töissä mikäei varmaan vähennä supisteluja, mutta muuten vielä mieluusti jatkaisin mahd.pitkään töissä oloa :/

Lasketaanko nää jatkuvat unet oireiksi... vai mistä voi johtua että joku tuttu pahoinpidellään tai kuolee joka yö. Alan jo kaipaamaan niitä jatkuvia seksiunia mitä koko alkuraskaus oli.

No nyt se flunssa iski tännekin :/ työkaverit ja melkein kaikki tuttavat olleet flunssassa ja nyt se tuli tänne. Eilen jo tuntu että nyt ei oo ihan terve olo kun ei ruoka maistu eikä jaksa tehdä yhtään mitään. Sit huomasin vielä kaulassa ison ja turvonneen kivuttoman patin ja tietty sitä aatteli et mikä syöpä se nyt hyppäs! :/ no varmaan tästä flunssasta ihan vaan johtuu.
Ja tuntuu että vauva vaa innostuu sitä enemmän ku mitä väsyneempi mie oon, älyttömiä potkupäiviä täs paripäivää ollu :D

Mulla myös jalkojen turvotusta, mutta käytössä tukisukkahousut, joita suositellaan raskauden aikana mielummin kuin polvisukat. Toki niistäkin oma hyötynsä, minulla tuppaa vaan painamaan liikaa tuohon polven alle jos niitä käytän. Supisteluja riittävästi, ja nyt uutena ilmeisesti liitoskivut ja kaikenlainen särky lantion alueella. Toivon että menis ohi yhtä nopeasti kuin alkoikin, en haluaisi jäädä vielä kotiin.

Mullakin ihme unet tullu takasin. Huh, rankkaa viettää yönsä aina murhamiehien seurassa. :grin
Unet ei oo muutenkaan korjaantunu, nukkuminen edelleen suurimmaks osaks toivetta vaan.
Mä oon sormista huomannu turvotusta mut en jaloissa. Enkä edelleenkään tiedä supistaako välillä, jos kovin päivän menee niin seuraava päivä tai jo sama ilta on maha sit kipeänä et ei tee yhtään mieli liikkua se heti tekee sen puristavan kivun.
Maanantaina lääkäriaika, katotaa jatkanko kotona vai mitä tehään. Pelottaa lähteä harjotteluun kun jo ihan kotona jos innostuu touhuamaan ja ulkoilemaan kipeyttää että mitä sitten jos lähen töihin 8h/pv ja koko päivä liikkeellä.

Hei kultahippu, en tiiä mitä työtä teet, mutta varmaan kannattaa harkita harjottulun alotusta varsinkin jos fyysinen työ.. :) Nimimerkillä ei toivookaan et voisin hoitoalan hommia tehdä 8h/päivä ja viitenää päivänä viikossa.

Multa jäi kans harjoittelu terveysasemalla puolitiehen, tuli niin kovat kivut satulatuolilla istumisesta ja seisoskelusta. Eikä ollu tietenkään mitään muita tuolivaihtoehtoja... Neuvolalääkäri sitten sanoikin että satulatuolia ei suositella, vaikka sen luulis olevan selälle parempi.

Täällä kans ollut jo kk päivät turvotusta jaloissa ja käsissä sekä koko päivän puutuneet sormet. Tulisukat käytössä. Kiva kuulla, että jollekin on määrätty saikkua tästä - meidän neuvolassa ei millään - kaikki oireet on vaan ihan normaalia ja kuuluu asiaan!

Tälläki hetkellä yövuoroa tässä teen pitkäaikaisosastolla, ei tee pahaa tai vaikeeta. Muutenkin menee yöt valvoissa nii sama töitäkin tehdä.
Pitempi kävely aiheuttaa pistävää tunnetta nivuseen ja vasemman jalan nostaminen on yhtä tuskaa housuja pukiessa, mutta muuten kyllä helpolla oon päässy.
Selässä on yliliikkuvuutta, yksi nikama on mahaanpäin kallellaan, nii ei oo ollu selkä näin hyvä vuosiin. [emoji4] mahtavaa.
29+0 viikkoja nyt.

L82Day mä sain esikoisesta turvotuksista sen 3pv sairaslomaa, oli helteet ja joka askel sattui ku olin niin turvoksis. Sanoin siitä terkalle ja se kirjotti ja sanoi että tarvittaes voidaan jatkaa.

L82day<3, minulle terkkarin lääkäri ja hoitaja aika hanakasti saikkua määräsivät, kun ravintola-alalla työskentelen ja hyvä jos taukoja ehtii välillä pitää, ja jaloillaan olemista koko päivä...

Tuike ja Niemja - ehkä se sit johtuujust siitä kun tekee toimistotyötä? Mutta siinä on toisenlaista rasitusta, henkistä ja sit sitä seisomista jaistumista ja näpyttämistä, mihin ei aina taivu.

Mulla on alkanu tulee sellasta tooooosi paksua valkovuotoa mikä haiseekin kamalalle :o ei yhtään sellasta mitä on normaalisti ollut...

Takaisin