Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään tuntunut painetta takapuolessa!? mulla tuli tänään kaupoilla ollessa paineen tunne takalistoon häntäluun kohdille. Lähdin kotia kohti aika nopeasti sitten ja se tunne onneksi hävisi. Supistukset jatkuu mutta kivuttomasti. Mietin että asettuuko vauva nyt jo lähtötelineille vai sattumalta vain painoi tonne alas. Vähän kyllä säikäytti.

Tänään on ollut tosi kummallinen olo, pitkin päivää tullut huono olo yhtäkkiä ja joutunut makoilemaan. Verensokerista ei ole ollut kyse eikä kuumeestakaan. Muksukin ollut turhan rauhallinen tämän päivän aikana. Pari päivää ollut ihan älyaktiivinen mutta tänään ollut aika vähäistä liikettä. Nyt iltaa kohden onneksi aktivoitunut jonku verran. Mistä lie kyse?! Toivottavasti ei jatku tällainen.

Taidat tulla kipeeks. Miulla oli alkuviikosta myös semmonen outo ja ihmeen väsyny olo. Kuumetta ei kuitenkaa ollu. Kävin sit töissä kuitenki ja tiistai iltana sit olikin melkein 38 kuumetta. Täs nyt saikulla ollaan oltu.. vauva kyllä liikkuu tosi aktiivisesti, ihan ku se vaa vahvistuisi tässä ku ite ei jaksa tehä mitään :D ja kyllähä se tosin muutenki kasvaa ja voimistuu..

Koko päivän pystyy töissä "juoksemaan" ja tekemään sen 7,5h mutta kotona jos makaa sohvalla tai aamulla herätessä sattuu lonkkiin niin paljon että liikkuminen tekee oikeen häijyä jonkin aikaa kunnes saa taas vauhdin päälle.. Vessareissut ei oo kovin kivoja kun saa vaikeroiden ja ontuen aina mennä.

Mulla on myös paineentunnetta takapuolessa ja paljon supistuksia, lääkäri pisti nyt sitten viikoksi sairaslomalle niiden takia. Tutki kuitenkin kohdunsuun tilanteen ja siellä oli kaikki ennallaan, mitä epäilin kyllä itsekin. Enemmän omasta mielestä on tuo henkinen paine töissä ahdistanut ja väsyttänyt, niin olen ihan tyytyväinen tähän pieneen breikkiin :) jos saisi vähän levättyä nyt kun esikoinenkin on hoidossa. Mutta ei ole enää äitiysloman alkuunkaan pitkästi, kuukauden verran :woot: nopeasti menee aika!

Täälä kans maha alkaa vaikeuttaa hengitystä ja muutaki olemista. Potkut sattuu kylkiluihin ja peräsuoli on kipiänä hikasta ku pää tuntuu olevan alhaalla. Liitoskivut on aikamoisia, kumpa tää raskaus olis jo pian ohi.
Nyt 29+0.

Kivuttomian supistuksia alkanut olemaan muutamia päivässä. Työvuorojen jälkeen hieman enemmän.
Nukkuminen on menny ihan surkeeks, ei meinaa löytää hyvää asentoo ja kun nukahtaa nii heti herää vessaan. Vauva pyörii ja hyörii eniten yöllä. Viiden aikoihin aamusta helpottaa, Vaavi nukuu, ei pissata, sit soi kello aamuvuoroon. -.-
Jos tässä unensaanti vaan huonontuu nii en kyllä pitkään töitä jaksa tehdä. Vielä kuukausi ja 3 päivää mammalomaan.
Mut, mihkään ei suuremmin koske ja turvotuksia ei oo. Rv 29+6.

Tää yksilö on hurja riehu-petteri.Koko päivän riehuu,välillä vähän pistää ärsyttämään ku ei pysty keskittymään kunnolla mihinkään..

Odottelen vielä lääkäriä,sain ajan vasta 7.12 !Oon tässä päivittäin laskenut supistuksia,kotona tulee 10-15 ja työpäivinä 20-25.Ja aamulla on vaan pari ns.kivutonta.

Närästänyt herkemmin ja kohtu painaa myös täällä niin että hengitys puristaa.
Haluis jo jäädä kotiin huilimaan..:arghh:

Mekaanikko menipäs myöhään lääkäri! Nuolla määrillä pitäis kyllä sairaslomaa saada, ainaki mä sain.
Mulla onneks sen kuukauden levon jälkeen helpotti supistukset, tulee edelleen ja töis herkemmin mutta ei enää niin paljoa ja ku ei ne tee mitää nii uskallan jatkaa tuolla osapäiväsellä töis.

Mistä määrästä supistuksia kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan? Siis esim. montako työvuoron ajalla on liikaa?

Miten te tunnistatte ne sellaset kivuttomat supistukset :O tai siis oon lukenut että kohtu kovettuu jne... mutta kun enhän mä edes tunne mun kohtua mun mahamakkaroitten alta...

Se tuntuu vaa semmoselta että koko maha menee ihan kivikovaks :D on hetken silleen ja sit palautuu normaaliksi.
Sain just tietää että maksa-arvot on koholla.. olin hiljattain tullut myös reissusta, joten ei vielä tiedetä mistä tuo kohoaminen johtuu.. raskaudesta vai hepatiitista vai mistä. Kävi huolestuttamaan heti :'( ku eikös raskaushepatoosissa se kutina oo oireena. Miul ei oo mitää kutinoita ollut..

Maha menee kovaks juu, vaika on ylimääräistäkin nii selvästi tuntee. Hieman epämukava tunne.
Tänään töissä ollu melko kovaa painetta alamahassa ja nipistelyä. Ei supistuksia.

Mulla menee välistä maha kovaksi, välistä repii selkää ja reisiä. Ja painetta alamahalla.

Suklaapehmis mä oon käsittäny että kutina kuuluu siihen kans, koska on kontrolli arvoista? Toivottavasti olis huoletonta!

Mulla ekat supistukset tuntui ihan kohdun alaosassa,tunsin aaltomaisen kouraisun ja kohtu kovettui. Sen jälkeen samoja tai että tuntuu, että virtsarakko ihan yhtäkkiä täysi ja menee sitten ohi. Tällä hetkellä kovettuu keskeltä mahaa sellainen "rengas" ja jos olen makuullaan, niin huomaan kun siitä kohtaa vähän nousee ylöspäinkin. Toisinaan tuntuu kovettuvan ja kiristävän koko vatsaa, pakko istua tai pysähtyä. Mutta ei siis kipuja.

Mäkin juuri palasin saikulta töihin ja jos näin jatkuu, uskon voivani olla loppuun. Pitää vain istua tarpeen mukaan ja liikkua rauhallisesti. Tuntuu vain välillä ilkeältä, kun vauva taitaa loikoilla poikittain ja se tuntuu ahtaalta..

Mulla tulee päivittäin kanssa supistuksia useita kymmeniä, nytkin vaikka oon sairaslomalla. Huomenna meinasin mennä takas töihin kun on vaan yks päivä+ens viikolla nelipäivänen viikko niin pääsee testaileen vähän rauhallisemmalla aloituksella. En tiedä sitten mikä määrä on liikaa kun ei kuitenkaan mullakaan ole noista mitään tapahtunu :o esim. Töissä 15min palaverin aikana mulla usein tulee kolme-neljä supistusta, sit liikun paljon osastolta toiselle niin useita supistuksia tulee rappuja noustessa ym. Nyt kuitenkin sairaslomalla en oo huomannu sitä paineentunnetta takapuolessa, eli varmasti ollut jotain hyötyä:)

Mulla supistaessa menee koko kohtu kovaksi, saattaa alkaa paikallisesti ensin yhdestä kohtaa ja kovettuu sit kokonaan. Tuntuu sillain kireältä ja ahdistavalta ja joutuu yleensä vähän pysähtyyn/hidastaan ja hengittelemään rauhaksiin (eli ei varsinaisesti kipeä mutta ei ihan kivutonkaan :D).

Takaisin