Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon myös huomannut tuon kuolaamisen :))))) varsinkin päiväunien mutta myös yöunien yhteydessä :D

Hei oottekos kärsiny liitoskivuista nyt kun viikot etenee? :) Täällä ihan kamalat kivut nivusissa ja alaselässä. Hirvittää jos kestää koko loppuraskauden! :(

kuulin että myös tuon limakalvojen turpoamisen lisäksi kuorsaamiseen vaikuttaa myös se, että kasvava kohtu työntää keuhkot ja pallean kasaan. minä myös kuolaan usein, mikä on oikein viehättävää :cat:, mutta sille en ole löytänyt "tieteellistä selitystä".

Mä oon huomannu varsinkin kenkiä laittaessa ja syönnin jälkeen maatessa, että ei ole samalla tavalla tilaa enää keuhkoilla :)

marjahei, minulla ollut tosi inhottavat liitoskivut nimenomaan nivusissa jotain 2 kk ajan nyt. Huomaa varsinkin pitkän työpäivän jälkeen kun on ollut jaloillaan paljon ja myös silloin jos on tullut istuttua liikaa :oops:. Tuntuu että nivuset ois ikäänkuin tulessa ja sit sellainen inhottava venyttävä tunne varsinkin sängystä noustessa tai kylkeä vaihtaessa:shifty:

Muokattu viimeksi:
Hei oottekos kärsiny liitoskivuista nyt kun viikot etenee? :) Täällä ihan kamalat kivut nivusissa ja alaselässä. Hirvittää jos kestää koko loppuraskauden! :(

Mulla satunnaisesti toinen pakara vihloo niinku siinä iskias? hommassa. Ja alavatsa/toi alue mis housujen sauma ja pikkareitten etukappale on, on ollu tosi herkkänä. Aina sattuu ku on hetken paikallaan ja sit lähtee liikkeelle. Mut ihan yhden päivän vaan on ollu sellasta et käveleminen sattu koko aika.. Ei kyllä helpota varmaan loppua kohden..iiks.

Joo samanlaisii oireita täälläki, varsinki juuri tuo kohta edessä, vähän kun häpyluu tavallaan :D Niin.. tuskinpa helpottaa loppua kohden ja sekö jännittää.

Ihmettelin, kun tällä viikolla on alkanut illalla sohvalla syönnin jälkeen kauhee puhina ja huhina. Sattumalta lueskelin tämän viikon (rv 27+) raskaussovelluksesta että tässä kohtaa keuhkot alkaa painua kohdun tieltä. Hassua, kun muistelen että viime raskaudessa tuli paljon myöhemmin tämä oire! Kai tää maha sit vaan on isompi kuin viimeksi, vaikka vielä pienehköltä tuntuu.

Mulla myös SI-nivel juimii toisinaan. Lisäksi tasaisesti tulee öitä, että herään enkä saa unta. Usein vauva alkaa liikkumaan vatsassa ja nyt olen herännyt selinmakuulta huonoon oloon. Lisäksi jos illalla syön huonosti niin 4 aikaan on jo nälkä...

Viime yönä unta varmaan maks 2h yhteensä, kun puoli kaksi heräsin ja uni ei tullut. 4 muistan vielä katsoneeni kelloa. Nukahdin ja puoli viisi kuopus huuteli mamia, jonka kanssa "painittiin" sitten tunnin verran. Jälleen nukahdin, kunnes herätyskello 6:30! Voin kertoa et tänään väsytti...

Kylläpä ollu rattosa sunnuntai päivä, itkun kanssa liikkunut. Alaselkä ollu kun joku puukkoo iskis, välillä kävellessä lyö ihan niin kovasti et meinaa lyyä jalat alta. Mikähän auttas? Koittanu lepuuttaa sitä lattialla jalat tuolilla ja kylellää tyyny jalkojen välissä mut ei nyt ota asettuakseen. Ollu joskus ennenkin kun oon sen liukastuessa satuttanu mut ei se sillonkaa näin kovasti ollut et ihan kokoajan tuntuu. Kylmä vai kuuma hoito olis parempi? Ja tyhmä kysymys eikai selän hieromisesta oo haittaa? Aatellen kun lukenu jostain et on jotkut pisteet mistä raskautta voi yrittää käynnistää.

Kuulostaa kultahippu iskiakselta, googlaappa netistä iskiaksen venyttelyohjeita :)

Kultahippu. Kantsii kans kokeilla et laitat kylmägeeliä kipu kohtaan ja sit meet lämpöseen suihkuun hetken päästä :D Itellä auttaa se pahimpaan kipu tilaan. Ylläpitona kävely ja öisin tyyny polvien välissä, jos makaa kauan ilman tyynyy tai istuu niin sit on taas aivan juntturassa.

KultaHippu, minulla oli kanssa pahat selkäoireet vähä aikaa sitten. Fysioterapeutti epäili SI niveltä. Välillä jäi kävellessä paikalleen, eikä pystynyt liikkumaan eteen eikä taakse. Hain kainalosauvat, joiden avulla pystyin liikkumaan, kun sai painoa pois kipeältä puolelta. Niitä suosittelen, jos oikein paha. Viikon verran olin sairaslomalla. Itsellä tuntui auttavan lepo parhaiten, ja pahimmassa kiputilassa kaikki venyttelyt ja jumpat pahensi. Alaselkään kohdistuvat venytykset saivat aikaan kipuiskuja. Sängyssä polvitaipeiden alla tyyny selällään ollessa ja reisien välissä kylkiasennossa tuntuivat parhaalta selälle. Sauna tuntui myös hyvältä. Oireet menivät pääosin ohi parissa viikossa, mutta alaselän venytyksiä täytyy edelleen varoa.

Mulla on alaselkä/yläpakara ihan jumissa. Välillä jos oon vaikka maannu jonkin aikaa sohvalla, niin aluksi pitää kulkea selkä kumarassa ku ei saa suoristettua. Tänään meen hierojalle, toivottavasti auttaa.

Itsellä on yöaikaan toispuoleista alaselän kipua. Kääntyminen on aika työlästä kyljeltä toiselle. En pysty kovin kauaa enää selällään olemaan kun henki ei meinaa kulkea kunnolla ja kenkien laitto on yhtä puhinaa vain.. Lonkan kipujakin on tullut jos on joutunut yhtäkkiä paljon kävelemään. Kyl se vain niin on, että meän mammojen keho on kovilla odotusaikana :S

Onko muilla ollut turvotusta haitaksi asti? Itse sain viikon saikkua turvotuksen takia ( sormet turvoksissa ja äkillisesti puutuvat, nyt myös kasvoissa turvotusta ja seisomatyö ei tee taatusti hyvää jaloille turvotuksen suhteen). Valkuaista ei pissasta löytynyt ja verenpaineet normit. Lepoa, verenpaineen tarkkailua ja paljon nestettä oli lääkärin ohjeet:oops:. Kun tätä vaan ei jatkuisi viimeisille viikolle asti. Viime raskaudessa oli tällaista PALJON lähempänä laskettua....Ei kuitenkaan raskausmyrkytys- diagnoosia silloin.

Oijoi ei kuulosta kivalta tuike :/ toivotaan että menis ohi tuommoset turvotukset!
Mie ite huomasin eilen että oikean korvan takana on joku turvonnut suht iso kohta. Liekö imusolmuke vai mikä. ja nyt tänään on tuntunut ihan siltä et olis kipeeks tulossa. Ei oo kyllä ikinä ennen imusolmukkeet turvonnut kipeänä. Oiskoha tää raskaus sit altistanu..

Takaisin