Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainoa oire tuntuu olevan tuo vessassa ravaaminen. Vähän jo alkaa epäilyttää onko tässä raskaana ollenkaan kun ei muita oireita tunnu olevan :D Esikoisen odotus oli kans melko vähäoireinen.

Mulla on ollut melko oireeton päivä.. Alkuviikon väsymyskooma on pysytellyt taustalla eikä ole kuvottanutkaan. Tekis melkeen mieli hakea testi ja varmistella onko ne viivat siellä..

Ääh, Mul on iha hirvee pahoinvointi ollu nyt pari päivää kahvi ei maistu, meinaa tulla yrjö...oon miettiny et hankkisin sellasen pahoinvointirannekkeen, onko kellää kokemusta auttaako ne oikeesti? Oon ymmärtänyt et teho perustuisi siihen et ne stimuloi ranteen akupistettä ja siit johtuen lievittäisi pahoinvointia.

Mie otin rannekkeet tänään taas käyttöön, vesillä ne auttaa, ja viimeraskaudessaki tiettyyn pisteeseen asti. Tänään suurta apua en ole vielä huomannut. Akupisteet oli kyllä kipeät ku ne laitoin :) mun kroppa on akupunktiolle aika vastaanottavainen eli mä kyl uskon että jotain apua tulee taas olemaan!

Mulla ei oo tähän asti ollu juurikaan oireita, jotain lievää vaan, mutta tänään päälle laskeutui sellanen väsymys niinku ei ois nukkunu viikkoon.. Samalla huomasin ekaa kertaa et syömisestä ei tuu kylläiseksi, tuntuu et vois vetää kuinka paljon vaan :) Mut samalla hiipii hieman etovaa oloa kuvioihin, siksikin varmaan tekee mieli syödä.. Pitäisköhän koittaa noita rannekkeita? Mitä semmoset maksaa? Akupunktio ei oo mulla aikaisemmin toiminut, joskin oon vaan kerran kokeillut. Mutta eikai niiden rannekkeiden kokeilemisessa paljon häviä. Vajaan parin viikon päästä pitäis nimittäin lähteä pitkälle työmatkalle ja pelkään et pahoinvointi iskee just niihin aikoihin oikein kunnolla.. :/ Hirvittää myös kaikki lounaat ja illalliset ja muut, miten niistä selviää ku ei haluais vielä tässä vaiheessa kellekään kertoa. Jos eteen kannetaan vaan sushia ja sakea.. Pitää keksiä jotain selityksiä etukäteen! :P

Mulla on myös pahoinvointirannekkeet. Pahoinvointia ne ei vie ainakaan minulta pois mutta tekee kuitenki olosta siedettävän :)

Tänne on nyt saapunu ajoittain päätään nostava pieni etova olo. Nälkä ois ja joitain pitäis syödä mutta ei haluta mitään. :yuck:

Nyt on vahva epäily, että raskaus keskeytyi "Juhannuksen kunniaksi". :( Vahvat oireet oli ennen Juhannusta (esim. oksentelu, hajuherkkyys, väsymys) mutta Juhannuksena oireet lakkasi mökillä. Laitoin ensin meri-ilman piikkiin, mutta tänään tultiin kotiin, eikä edelleenkään mitään. Alkuraskaudessa ja edellisessä oon voinut pahoin ja meinannut aina oksentaa, kun tulen kotiin. Eteisessä on ihan kaamea haju, joku talon ominaistuoksu. Oksennus ja huono olo on ollut poissa jo kolme päivää. Ennen oireiden katoamista oli kolmena päivänä vähän ruskeaa vuotoa ja epäilen, että silloin meni kesken.

Hulina: Toivottavasti ei ole kuitenkaan kyse keskenmenosta. Millä viikolla menet, pääsetkö ultraan?

Oireiden kyttääminen ja niiden olemassaolo tai olemattomuus on kyllä yhtä tuskaa. Ei ole kiva voida pahoin koko ajan, mutta jos ei voi pahoin, heti huolestuttaa. Mä heräsin aamuyöllä siihen, että maha oli sekaisin, ihan melkeen ripulille meni. Samalla tuli pyyhkiessä vähän jotain haaleaa vuotoa ja säikähdin pirusti. Maha voi olla sekaisin ihan eilisistä syömisistä johtuen, mutta vähän tullut haalean rusehtavaa vuotoa päivän mittaan ja selässäkin jotain tuntemuksia, pelottaa. Rinnat on vielä kyllä kipeät ja äskettäin tuli niin paha olo, että oksensin. Oireet silti mullakin aaltoilee päivän mittaan. Eipä tässä auta kuin seurailla ja toivoa, että kaikki ok. Ihan joka välissä ei ultrassakaan viitsisi alkaa laukkaamaan (kävin 3 pv sitten) ellei vuoto lisäänny tässä (toiv. ei).

Rv 7+0

Ruusa hyvin ymmärrettävää, mulla kkm todettu rv12 ennen esikoista, sen takia oon kans tosi varovainen. Saatko Ruusa ylimääräisiä ultria nyt keskenmenon vuoksi?

En ilmeisesti saa. :/ joudun käydä yksityisellä.

Olisipa kotona ultra, niin voisi tarkastella tilannetta aamuin illoin..

Nyt tosin eilen ja tänään vähän lisääntynyt tuo etova olo. Rinnat on turvonneet niin, ettei pysy kun urheiluliiveissä :smiley-ashamed004

Täällä on pari desii tullu normi E kuppiin lisää et mä en kohta mahdu mihinkää :D Eilen illalla ja yöllä oli jotenki vaikee saada melonit sillai et olis ollu hyvä olla :S :D

Oksentanu en enää oo mut närästys pitää pintansa ja satunnaiset huonot olot ku menee huilaamalla ja syömällä ohi.
8+0

Hulina täällä sama tilanne. Ruskea vuoto alkoi juhannukseksi ja etova olo loppui. Sen jälkeen selkää särkenyt ja vatsaan tullut kummallinen tunne. Itselle tuli heti vuodosta sellainen olo että on mennyt kesken. Nyt vuoto on muuttunut punaiseksi enkä pysty enää ajattelemaan että olisin raskaana, lähinnä vaan odottelen että vuoto alkaisi kunnolla. Toivottavasti sulla ei kyse samasta MrsBee mutta mulla meni myös vatsa sekaisin :sad001

Voi ei Heihel :( Kunpa ei kummallakaan olisi kuitenkaan keskenmenosta kyse :( Onko sulla kipuja mahassa?

Mulla rusehtavaa valkovuotoa tulee edelleen, toivon niin että tää nyt vaan loppus eikä ainakaan lisääntyis. Rinnat on edelleen kipeenä ja etova olo seurana. Joku piru olkapäällä sanoo, että kaikki ei ole ok, mutta yritän järkeillä et se on jotain harmitonta tai nyt taitais olla se aika kun olisi kuukautiset tulleet ilman raskautta tms. Ei paljoa sekään auttanut, kun kävin lukemassa kuinka monella oli tullut keskenmeno, vaikka ar ultrassa kaikki nk pitääkin:confused:

Mahassa ei varsinaisesti ole kipuja mutta välillä aristaa jos koskee tai painelee. Mulla yleensä menkat tuntuvat vain alaselässä ja synnytyksessäkin supistukset sattuivat nimenomaan selkään.

Tsemppiä! Iso osahan vuoteluista on ihan vaaratonta, joten toivoa kyllä on! Jospa siellä olisi kaikki hyvin :)

Mulla on ollut myös vatsassa outoa tunnetta. Ei kovaa kipua, mutta sellaista jännää, jomottelua, muljumista ja ihankuin sinne olis pakkautunut jotain. Aamulla vatsa oli sekaisin. Soitin aamulla terkkarille ja hän soitteli äitiyspolillie. Kohta starttaa auto sinne suuntaan. Olivat polilla sitä mieltä, että harmiton vuoto olis kyseessä,mutta antoivat luvan tulla ( juuri tuon vuodon vuoksi) jos siltä tuntuu. Jännittää......

Toivotaan Hulina että kroppa vaan tekee kiusaa ja oikeasti kaikki kunnossa, tosi paljon tsemppiä!

Tsemppiä Heihel, Hulina ja MrsBee! <3 toivotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa ja säikähdyksellä selvitään!

Mun oireet ei oo paljoa vaihdellu koko alkuraskauden aikana. Rinnat on kasvaneet ja hellät, vielä mahtuu kuitenkin ainakin suurimpaan osaan mun b/c-kupin liiveistä. Alavatsatuntemuksia on jola päivä mutta ei mitenkään jatkuvana. Nyt on ehkä tullut mukaan sellasta pikkasen erilaista jonka miellän kohdun kasvuista johtuviksi kivuiksi. Vatsaa turvottaa iltaisin mutta niin sitä tekee ilman raskauttakin, aamuisin vatsa on ihan litteä ja naureskelinkin että täytyy ottaa ilo irti pienistä kesävaatteista ja siitä että vatsalihakset vielä vähän erottuu kun ei varmaan loppukesästä enää :grin
Ne mun lujat yölliset toispuoleiset alavatsakivut loppu niihin kahteen yöhön. Tarve syödä useemmin ja se ettei kaikki maistukaan on varmaan ainut uudempi oire joka ei oo ihan alusta asti keikkunu mukana :p

Tsemppiä Heihel, Hulina ja MrsBee! ♡ Pääsetkö Heihel ultraan?

MrsBee mulla oli esikoisesta rv6-7 rusehtavaa valkovuotoa ja olin kans varma että kesken menee mutta kaikki oli ultras hyvin ja tuos se temmeltää :)

Täälä etova olo on ihan jatkuvaa mutta tissikipu lähti (tuli ehkä takas, tai siis oikiastaan vaan nänneihin sattuu imettäes) ja mahaa nippailee ja jomottelee. Jotenki on sellanen olo että oireista huolimatta nyt ei oo arvot noussu, vielä jokunen tunti joutuu tuloksia oottaa ja torstaina ultralla varmistus.. Jännittää kyllä ihan hulluna.

Huh, säikähdyksellä selvittiin onneksi!! Päästiin nopeasti polilla lääkärin ultrattavaksi ja pieni siellä oleili, sydän sykki ja viikkoja vastasi (7+5). Huhheijjaa! Lääkäri ei osannut sanoa mitään oireiden loppumiseen. Harmiton vuoto ja kohdun kasvusta aiheutuvat kivut oli onneksi kyseessä.

Takaisin