Oireet

Mä oon ihan rättiväsynyt!! Miten tää kooma voi olla näin hirveä?! Pahoin en ole voinut vielä, mutta saa nähdä alkaako sekin lysti vielä.

Kellään vinkkejä väsymykseen?
 
Ei siihen välttämättä auta mikään muu kuin aika :sad001 nukkuminen kaikissa mahdollisissa väleissä voi helpottaa.
 
Musta tuntuu että se väsymys on nyt saavuttanu mutkin. Oon kyllä nukkunutkin pari viime yötä vähänlaisesti. Tänään olin töissä ihan koomassa :D treeni piristi ja ilta oli vähän virkeämpi!
 
Mullaki on kauhia väsymys päällä koko ajan mutta silti menee monta tuntia nukahtaa :/
 
Täällä myös alkanut väsymys. Eilen oli pakko nukkua kun esikoinen oli päikkäreillä. Huono olo on myös. Aamulla ja aamupäivällä ei oikein pysty syömään juuri mitään ja kaikki ällöttää. Mandariini oli tänään mun aamupala. Nyt pystyin lounaalla vähän syödä leipää ja pikkuisen kananmunaa. Eilen teki päivälliseksi mieli tortillaa ja tehtiinkin, mutta sitten söin itseni niin täyteen että olin loppuillan ja alkuyön ihan ähky :depressed:
 
Täällä rv 5+6 ja oudoksuttaa. kun pahemmin oireita ei ole tai nekin mitä oli niin on vähentyneet. Ensin olin tosi väsynyt ja en tyyliin jaksanut töiden jälkeen tehdä mitään saatika lähteä mihinkään. Nyt väsymys on helpottanut ja en saisi edes unta jos päikkäreitä kokeilisin, aamuisin herään aikaisin ja energiaa on. No ei mikään huono juttu sinänsä. Rintoja aristi muutaman kerran viikko sitten, mutta ei jatkuvaa aristelua ole ollut. Alavatsaa kiristi hieman silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa yli viikko sitten, mutta ei enää. Ruokahalu ei ole muuttunut sen suuremmin, mutta jos oikein tarkastelisi, niin tuntuu ettei ruoka laskeudu nykyään ihan yhtä nopeasti/helposti vaan sen takia en voi enää syödä yhtä suuria annoksia, kun on jo täysi olo, joka jatkuu kauemmin. Ei ole ollut yhtään yököttävä olo, tai alavatsa kipuja tms. ja tavallaan odotankin sitä, koska olisi kiva tietää että on raskaana oikein kunnolla. En jaksaisi tehdä lisää raskaustestejä vaan todetakseen että kaksi viivaa aina tulee :grin En kumminkaan ole yhtään huolissani. Voihan ne olot alkaa myöhemminkin. Onko muita, joilla vähäisiä oireita?
 
Tai, voiko oireeksi lukea sen, että olen nykyään nokka kiinni lukemassa kaikesta mahdollisesta raskaudesta kirjoitetusta vauvan hoidosta raskauden vaiheisiin viikko viikolta. Ihmettelen miksi mies ei yhtään vielä halua lukea mitään. :winklaughing7
 
Mä meinasin hakee rennietä apteekista eilen ku about 50 pillerii ei riittäny ku reiluun viikkoon. Niis on se suositus max 11kpl tai jotain /vrk. Täti siellä sanoi et viiden jälkeen tulee jo pelkästään rennieistä magnesiumin max raja täyteen ja oli kovasti sitä mieltä et se olis huono juttu munuaisille ja maksalle. Ja et tulee myös liikaa kalsiumia ja sittei vitamiinit imeydy :0 Jätin ne siis apteekkiin..

Kävin lääkärissä tänään ja sain oikeen lääkityksen tähän närästykseen. Aika pahaa on meinaa ollut. Toivotaan että alkaa auttamaan.

Onks muilla närästystä tässä mittakaavassa vielä?

Rbck 6+1
 
Ei ihan noin hurjassa mittakaavassa, mutta närästystä täälläkin siihen malliin että saa kyllä Renniee popsia... Ei tosin noin paljoo ku sinä, onneksi, mut lähinnä iltasin ja öisin tulee otettua.
 
Täällä rv 5+6 ja oudoksuttaa. kun pahemmin oireita ei ole tai nekin mitä oli niin on vähentyneet. Ensin olin tosi väsynyt ja en tyyliin jaksanut töiden jälkeen tehdä mitään saatika lähteä mihinkään. Nyt väsymys on helpottanut ja en saisi edes unta jos päikkäreitä kokeilisin, aamuisin herään aikaisin ja energiaa on. No ei mikään huono juttu sinänsä. Rintoja aristi muutaman kerran viikko sitten, mutta ei jatkuvaa aristelua ole ollut. Alavatsaa kiristi hieman silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa yli viikko sitten, mutta ei enää. Ruokahalu ei ole muuttunut sen suuremmin, mutta jos oikein tarkastelisi, niin tuntuu ettei ruoka laskeudu nykyään ihan yhtä nopeasti/helposti vaan sen takia en voi enää syödä yhtä suuria annoksia, kun on jo täysi olo, joka jatkuu kauemmin. Ei ole ollut yhtään yököttävä olo, tai alavatsa kipuja tms. ja tavallaan odotankin sitä, koska olisi kiva tietää että on raskaana oikein kunnolla. En jaksaisi tehdä lisää raskaustestejä vaan todetakseen että kaksi viivaa aina tulee :grin En kumminkaan ole yhtään huolissani. Voihan ne olot alkaa myöhemminkin. Onko muita, joilla vähäisiä oireita?

Mulla samanlaista. Tänään 5+0 ja toivoisin jotain oireita oman mielenterveyden takia :joyful: kolmas raskaus ja kaksi edellistä kyllä niin oireelliset kun vaan voi. Pari pvää sitten menkkakipuilua, siinä kaikki.
 
Täällä rv 5+6 ja oudoksuttaa. kun pahemmin oireita ei ole tai nekin mitä oli niin on vähentyneet. Ensin olin tosi väsynyt ja en tyyliin jaksanut töiden jälkeen tehdä mitään saatika lähteä mihinkään. Nyt väsymys on helpottanut ja en saisi edes unta jos päikkäreitä kokeilisin, aamuisin herään aikaisin ja energiaa on. No ei mikään huono juttu sinänsä. Rintoja aristi muutaman kerran viikko sitten, mutta ei jatkuvaa aristelua ole ollut. Alavatsaa kiristi hieman silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa yli viikko sitten, mutta ei enää. Ruokahalu ei ole muuttunut sen suuremmin, mutta jos oikein tarkastelisi, niin tuntuu ettei ruoka laskeudu nykyään ihan yhtä nopeasti/helposti vaan sen takia en voi enää syödä yhtä suuria annoksia, kun on jo täysi olo, joka jatkuu kauemmin. Ei ole ollut yhtään yököttävä olo, tai alavatsa kipuja tms. ja tavallaan odotankin sitä, koska olisi kiva tietää että on raskaana oikein kunnolla. En jaksaisi tehdä lisää raskaustestejä vaan todetakseen että kaksi viivaa aina tulee :grin En kumminkaan ole yhtään huolissani. Voihan ne olot alkaa myöhemminkin. Onko muita, joilla vähäisiä oireita?

Mulla samanlaista. Tänään 5+0 ja toivoisin jotain oireita oman mielenterveyden takia :joyful: kolmas raskaus ja kaksi edellistä kyllä niin oireelliset kun vaan voi. Pari pvää sitten menkkakipuilua, siinä kaikki.
 
Itellä kanssa kolmas raskaus eikä mitään ole ollut. Ensimmäisessä raskaudessa oli yks päivä huonoa oloa ja se siinä. Edellisessä ei mitään. Näinköhän tämäkin sit samalla kaavalla :D tosin myöhemmässä vaiheessa liitoskivut aika pahana olivat joten niitä viimeistään odotellessa :D
 
Mulla 6+2 (tai 6+3 kun ollaan jo keskiviikossa), ja oireita löytyy seuraavat:

- väsymys. Ihan rikki koko ajan, jalat maitohapoilla iltaisin, vaikka en olisi lenkkeillyt sinä päivänä
- elohiiri toisessa silmässä. Tää oli eka oire, ollut nyt jo 3 vkoa ja oikein kunnon kramppia vetää
- jäätävä ip ja iltaturvotus mahassa. Ei menis enää läpi pömppismahana
- tosi herkkä hajuaisti, tää oli kans ihan ekoja oireita ja meinasin yökkäillä kun haistoin sillon pari vkoa sitten kukkineen puskalajikkeen ulkona
- nälkä, voisin syödä koko ajan, vaik ei oikein tee mitään mieli

Jännitän, että alkaako paha olo, sillä tähän asti siltä on säästytty :)
 
Väsymys alkaa täälä olla tosi hurjaa. Mutta silti ei uni meinaa tulla.
Krapulaolo on iltaisin pahimmillaan mutta jatkuvaa. Nälkä on mutta mitää ei tee mieli syödä.
Nyt on tissit tullu vähä araksi mutta toisaalta imetän vielä nii 8seki vaikuttaa varmaan.
Alamahaa jomottelee usein ja vessas saa ravata.
Hajuaisti on kans parantunu.
En vaan vieläkää uskalla uskoa että kaikki on hyvin vaan ootan siihek ultraan..
 
Täällä eka aamu, kun piti vähän yökkäillä ja etova olo, helpotti kun söi vähän. Tätä ennen pari kertaa etova olo iltapäivisin. Mulla on ollut heti oviksesta rinnat arkana ja tuossa viime viikon vaihteessa oli ehkä kipeimmät ikinä. Rintsikoiden poisottaminen sattuu ja yöllä asennon vaihto ja ylösnouseminen. Toisaalta se on "mukava", kun on joku selvä merkki että vielä kai tässä raskaana ollaan, mutta kyllä sattuu. Lisäksi rinnat turposi niin, että osa liiveistä ei enää käy ja tänään huomasin jo ihonkin vähän revenneen :sad001 Odotettavissa lienee siis melkoiset arvet, jos/kun vatsa tästä alkaa kasvamaan... Muuten pientä nippailua ja jomotusta mahassa välillä. Aina huolestuu mikä on normaalia tunnetta ja toisaalta jos ei mitään tunnu, niin sekin huolettaa..:rolleyes:
 
Mun raskaus on tähän saakka ollut melko oireeton. Arvelin olevani raskaana, kun kahvi maistui todella pahalta. Myös naamaan tuli isoja kipeitä finnejä ja toiseen silmään elohiiri. Nyt oireena lähinnä väsymys ja vaikea löytää hyvää nukkuma-asentoa yöllä. Otinkin jo imetystyynyn jalkojen väliin, jotta saisin mahd. Rennon asennon... Myös repäisykipua aivastaessa välillä. Viimeksi ne tuli vasta loppuraskaudessa. Vähän jännittää, miten tämä raskaus menee, kun edellisestä niin vähän aikaa (8kk) ja tuntuu että vasta muutamia viikkoja sitten olisin siitä kunnolla palautunut. Selkä ja lantion seutu ollut kipeänä...
 
Tuntuuko muista jo vähän inhottavalta nukkua/maata mahallaan? Joinain öinä nukun ihan hyvin mahallaan mutta sitten joinain öinä se tuntuu tosi epämukavalta vaikka ei vielä edes ole vauvamahaa :/
 
Tuntuuko muista jo vähän inhottavalta nukkua/maata mahallaan? Joinain öinä nukun ihan hyvin mahallaan mutta sitten joinain öinä se tuntuu tosi epämukavalta vaikka ei vielä edes ole vauvamahaa :/
Mulla! Ei se satu mut toi inhottava on hyvä adjektiivi. Se jotenki tuntuu epämiellyttävältä! Ei o hyvä olla mahallaan lainkaan.
6+2
 
Mä makoilen vielä mahallani aika paljon eikä tunnu missään. Rinnat on kyllä pinkeet, nyt jos ne vielä jatkaa kasvuaan niin eipä ole näin isoja tissejä mulla varmaan ennen ollukaan :grin
Tää on vähän nolo mutta kerronpahan kuitenkin :grin mun kohtu ei nyt selvästikään tykkää orgasmeista, siis apua mikä menkkakiputyyppinen kamala kipukohtaus niitä seuraa! Onks kellään muulla vastaavaa?
 
Takaisin
Top