Oireet

Mun hartiakipu meni niin pahaksi että lähdin päivystykseen, lääkärin mielestä ei ollut mitään normaalia niskajumia joten lähete kättärille kohdunulkopuoliseb pois sulkemiseksi Apua kun pelottaa mennä :sad001
 
Saijakristiina voimia, toivotaan että kaikki olisi hyvin! Tuuhan ilmotteleen kun jaksat niin vointia.
 
Tsemppiä, Saijakristiina!

Mulla alkoi viikonloppuna valtava väsymys. Viikkoja vielä alle 5. Olen jotenkin tosi varovainen ja ahdistunut tästä raskaudesta, kun edellinen päättyi keskenmenoon rv 18. En oikein jaksa edes ajatella koko odotusta ja oireetkin jää vähälle huomiolle. Tuota väsymystä ei kuitenkaan voi olla noteeraamatta, kun vuorokaudessa tulee nukuttua yli 10h.
 
Ruusa hyvin ymmärrettävää, mulla kkm todettu rv12 ennen esikoista, sen takia oon kans tosi varovainen. Saatko Ruusa ylimääräisiä ultria nyt keskenmenon vuoksi?
 
Mullakin alko tänäön ihme aaltoilevat alavatsakivut.. näin kolmannenkin kohdalla se epäilys silti nostaa päätään et onko kaikki ok. varasin varhaisultran juhannusviikolle.. mielenrauha vaan on♡
 
Tsemppiä Saijakristiina! Ilmottelehan itestäs kun jaksat miten meni kättärillä. ❤
Miullaki on ollu kkm ja km. Km oli viikoilla 10+5 ja kkm 12+6 nt-ultrassa huomattiin että sydän ei lyöny ja kehitys oli loppunu rv 8. :sad001nuo kyllä painaa takaraivossa joka raskaudessa mitä ollu niitten jälkeen. Ruusa84, on varmasti vaikee olla, kun edellisessä käyny nuin pahasti. Tsemppiä että pieni jaksais mukana syliin asti ja elämään. ❤
 
Rv7:n alettua alkoi myös kauhee turvotus...pitää oikeen tsempata, et muistaa vetää hiukan vatsaa sisään, kun muuten jään heti kiinni töissä...olen aika normipainoinen, joten aika pian alkaa oikea vauvamahakin näkyä, kuten esikoisen kohdalla. Sisko arvas mahasta viime raskaudessa joskus rv9-10, mut silloin meni kyl kesken rv12...
 
Oireita, joista arvasin, että nyt on jotain erikoista menossa. Rintojen arkuus (ei arista ikinä), alkavat menkkakivut koko ajan ja aivan mahtavin oire ikinä (sarkasmia): unettomuus. Olen todella kova nukkumaan ja tunnettu siitä, että pystyn nukahtamaan missä ja milloin vain ja koisimaan vaikka 14 tuntia useampana yönä putkeen. Nyt olen yli viikon valvonut öitäni, kuten nytkin. Tämä mahdollinen lapsenalku vie minulta yöunet jo nyt :wink Menkkamaiset kivut muuten jaksaa aivan erinomaisesti, kun ne tällä kertaa onkin tae, että jotain positiivista tapahtuu.
 
Eilen otin väsymykseen ekaa kertaa torkut. Illalla ei sit nukuttanut.
Ja unet on ihan sekopäisiä...joku jahtaa tai teen jotain hullua. Tosin noi unet voi johtuu stressistäkin...
 
Minä otan kahden tunnin päikkäreitä kun mahdollista, silti yöllä nukun 10tunnin unia. Mut nyt oon kyllä yöllä heräillyt useasti, rasittavaa!
 
5 tunnin uuvuttavan odottamisen jälkeen vaihtui kohdunulkopuolisen epäily tuulimuna epäilyyn. Sykettä ei näkynyt mutta toki voi olla mahdollista vielä että viikkoja olisikin vain 5 eikä sykkeen kuulukaan näkyä vielä.
 
Lääkkeeksi sain kättäriltä panacodia vaikka tk päivystyksen lääkäri oli sitä mieltä että eihän hartiat ole millään tavoin jumissa kun tuntuvatkin niin pehmeiltä että kyllä joku muu nyt vaivaa, kun taas kättärillä oltiin sitä mieltä että ehdoton niskajumi :D 3päivää saikkua ja jos ei mene ohi niin soitelen työterveyteen ja yritän päästä fysioterapeutille
 
Onneksi ei ollut kohdunulkoinen ja toivotaan että viikot olis vain pieles, koskas sulla olikaa se seuraava ultra? :) nyt lepäilet ja keppijumppaa vaan :D sillä mä sain viimekesänä pahat hartiajumit helpottaan.
 
Toivottavasti Saijakristiina kyse vaan siitä että sydän ei ole vielä ehtinyt käynnistyä ja lähtee nyt käyntiin millä hetkellä hyvänsä :)
 
Täällä uusi odottaja ilmoittelee. Maaliskuussa sain keskenmenon viikoilla 7+6, siinä raskaudessa oireet olivat vähäiset ja katosivat kokonaan ennen vuotoa. Onnistuneessa raskaudessa oli tosi kova pahoinvointi, joka alkoi viikolla 6 ja jatkui viikolle 12... Nyt ei juuri ole muita oireita kuin väsymys, mutta viikkojakaan ei ole vielä kuin 4+4. Nyt oottelen tuleeko oireita lisää vai käykö niinkuin viimeksi.
 
Tänään 5+2 alkanut pahoinvointi ihan kunnolla! Oloa varmasti helpottas jos osais oksentaa mut mä pelkään oksentamista maailman eniten! Vauva haluais vaan olla sylissä ja itellä aivan veto pois. Vois nukkua koko ajan..
 
Takaisin
Top