Oireet

Yritin kyllä kovasti kutsua itseni sinne näytille mutta ottavat vain jos alkaa verinen vuoto tai niin kovat vatsakivut ettei kävelemään pysty. Soitin tänään myös läpi jokaisen yksityisen jos olisi ollut mahdollista päästä ultraan heti mutta kaikki olivat täyteen varattuna. Ajattelin kyllä että jos maanantaina yrittäisi saada tuon yksityiseltä varatun ultran aikaisemmaksi. Tänään venyttelin hartioita saunassa ja mies hieroi, auttoi kyllä sen verran että ei satu kävellessä ihan niin paljoa että taju meinaisi lähteä. Kipugeeliä laitoin myös mutta buranaa en viitsi ottaa. Ajattelin varata myös ajan työterveyteen jos kyse olisikin vain niskajumista.
 
Aina pitää liiotella oireita ku soittaa johonki :D toisaalta jos vaan meet näytille nii ei ne voi käännyttääkkää. Mitkä viikot sulla on?
 
Joo kysyin että voinko vaan kävellä sisään jos tää ei nyt mene ohi mutta ei kuulemma voi vaan aina pitää soittaa ensin ja saada lupa tulla. Tai sitten voi yrittää saada lähetteen terveysasemalta. Tänään viikkoja 5+6. Niskakipu on helpottanut nyt iltaa kohden jonkin verran mutta ei lähtenyt vieläkään kokonaan. Kai se voi olla vain niskajumia mutta epätietoisuudessa oleminen on raastavaa! Maanantaina soittelen työterveyteen ja jos en saa sitä kautta lähetettä kättärille niin sitten menen yksityiselle ultraan.
 
No jopas on touhua. Tai sitte meet vaan ensiapuun, ne ultraa sielä tai tekee lähetteen. :) nuolla viikoilla se alkaa jo kasvaa sen verta että jos se on kohdunulkonen nii se vaan yltyis se kipu.. kaverilla poksahti joku rv6+ se.
 
Mulla oli epäilys myös kohdunulkoisesta kuopuksen kohdalla..juuri noilla viikoilla. Sain päivystyksen kautta lähetteen sairaalalle,vatsakivut kuitenkin hellitti sen illan aikana niin en mennyt heti. Soittivat sairaalasta perään ja vaativat näytillä käymistä kivuttomuudesta huolimatta! hartiapistos taitaa olla aika yleistä kohdunulkoisessa..
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on koko ajan hirveä väsy. Etova olo on myös koko päivän, illalla hetkeksi helpottaa. Mieluumin oksentaisin aamulla muutaman kerran, kuin et on koko ajan etova olo. Kolme ekaa raskautta oon oksentanut 2-3 ekaa kuukautta. Repivää alavatsakipua on ollut ajoittain kovaakin. Muutaman kerran oon säikähtänyt oikein kunnolla. Hajuaisti on herkistynyt entisestään ja nälkä on koko ajan. Verensokeri laskee todella nopeasti.

Stressiä pukkaa myös muuton myötä. Ei oo mitään verkostoitumista esim työpaikan kautta.. Päivät kuluvat suht hitaasti miehen ollessa töissä.. Turun suunnalta olisi siis kiva tutustua ihmisiin.
 
Mulla ei oo oikeestaan mitään oireita vielä ollut. Pientä pahoinvointia, mutta se voi olla kyllä vauvan kans valvotuista öistä johtuvan väsymyksen aikaansaannosta.
 
Saijakristiina, kohdunulkoiseen liittyy mielestäni myös ne vatsakivut ja epämääräinen verinen vuoto, joten pelkän niska-hartiakivun vuoksi tuskin pääset näytille. Kurja olla epätietoisuudessa kyllä...
"Kohdunulkoisen raskauden oireet, joita ovat toispuoliset alavatsakivut ja poikkeava verinen emätinvuoto, alkavat tyypillisesti 7.–9. raskausviikolla. Jos alavatsakipu alkaa äkillisesti ja on voimakasta, siihen liittyy hartiakipua tai pyörtyminen, kyseessä on vakavat oireet; vaarana on, että munatorvi repeää ja aiheuttaa hengenvaarallisen vuodon vatsaonteloon, jolloin tarvitaan nopeita toimia eli hoitoa on saatava heti."
 
Joo näin olen kuullut että vatsakipu ja vuoto liittyy siihen. Mitään normaaleja nippasuja kovempia vatsakipuja mulla ei kuitenkaan ole eikä myöskään vuotoja. Sitä mietinkin että voiko tulla oireena ainoastaan tuo hartiapisto koska muuta mulla ei ole kättärillä ainakin oltiin sitä mieltä että se voi toistaiseksi olla ainoa oire mutta vuodon ja vatsakipujen pitäisi kyllä jossain vaiheessa alkaa jos kyse on kohdunulkopuolisesta. Kai tässä pitää vain odottaa huomiseen ja käydä siellä terveysasemalla ja katsoa mitä mieltä ovat.
 
Ma
Mulla oli epäilys myös kohdunulkoisesta kuopuksen kohdalla..juuri noilla viikoilla. Sain päivystyksen kautta lähetteen sairaalalle,vatsakivut kuitenkin hellitti sen illan aikana niin en mennyt heti. Soittivat sairaalasta perään ja vaativat näytillä käymistä kivuttomuudesta huolimatta! hartiapistos taitaa olla aika yleistä kohdunulkoisessa..

Miksi teillä epäiltiin? Oliko sinulla hartiapistos? Kyse ei kumminkaan sitten ollut kohdunulkopuolisesta?
 
Ainoastaan toispuoleisen vatsakivun takia epäilys ku:sta. Mulla ei hartiapistosta ollut..
ei ollut siitä kyse, vaan ilmeisesti kohdun kasvukipuja ja kiinnikkeiden venymistä..esikoisesta tehtiin sektio..
 
Täällä oireena jatkuva väsymys, ennen plussaa tuli tosi herkästi öklö olo esim autossa, nyt en oo takapenkillä istunu et tietäs pystyskö oleen ollenkaan. Syödä saa tiuhaan ettei tuu hutera olo ja aivan järkyn aknen pukkas viikko sitte :shifty: nyt siis oman arvion mukaan rv 4+5.

Saapa nähä hoksaako siskot mistä kyse ku nään niitä ensviikolla ja molemmilla oli paha raskausakne esikoisia oottaes , ite säästyin viimekierroksella mut saapa nähä jatkuuko tää kuin pahana :mad: onkai se yhenlaista "hehkua" tämäki ku naama kukkii :flower:laughing025

Ainiin, ja en voi kattoa mitää surullisia ohjelmia.. pillitin silmät päästäni perjantain hakekaa kätilöä kattoes:sad015 normisti en oo kovin itkuherkkä :wideyed:
 
Muokattu viimeksi:
Mulle on tullu lisäks ny se et jos vituttaa joku (niinku normi vitutus) ni se lähtee kyl hyvin pian lapasesta kunnon kiukkuun tai itkuun.. Onneks ei yleensä paljoo mikää vituta :D 5+6
 
Kaku15, miullaki tuo itkuherkkyys. Eilen katoin Jos rakastat-elokuvan ja itkin valehtelematta 15x :D ja ihan samanlaista vitutusta täällä rbck. :D
 
Mulla kanssa ihan armoton ketutus, eilen kiukuttelin valehtelematta koko päivän ja ärsytti niin paljon ihan kaikki et huhhuh... Myös tota itkeskelyä täälläkin, kattelin eilen Frendejä ja se tunnari sai mut vetistelemään ihan älyttömästi??? :grin
 
^sori, alko naurattaan toi frendien tunnareille vetistely :hilarious: mutta, toisaalta tiedän kyllä tunteen! Itselläkin alkanut ties mitkä ohjelmat ja musiikit alkanu itkettään sen jälkeen kun tulin äidiksi :joyful: siihen en oo havinnu nyt raskausaikana muutosta, samanlaista vetistelyä o_O:grin
 
Mua ei oo kauheesti vielä vituttanu, mutta siis väsyttää kyllä ihan kauheesti ja se aiheuttaa sellasta möh-oloa...ei jaksa eikä kiinnosta...:rolleyes:
 
Joo kyllä itteenikin jälkikäteen naurattaa ihan älyttömästi, mut nyttenkään tarvitse kun ajatella sitä tunnaria ni johan tulee taas tippa linssiin.. :grin Ihan uskomatonta kun en normaalisti mikään herkkä tyyppi oo :grin
 
Mulla oli esikoisen aikana nii itkin UP leffas ja sitte liikutuin ja aloin itkeen ku ajoin ambulanssia hälytysajona ja toiset autot antoi mulle tietä :'D nyt ei oo vielä ihan nii herkäs ollu itku mutta vitutus on suuri.

Tänään on myös aika kovat alamahakivut sekä alaselkäkivut mikkä pelottaa että onko kaikki hyvin :/
 
Takaisin
Top