Oireet

Mulla tuli herpes huuleen muutama päivä ovulaation jälkeen, viimeksi ollut monta vuotta sitten. Siitä aloin epäillä raskautta. Lisäksi hajuaisti oli herkempi, tuli flunssan oireita, herkistyin joka asiasta helposti. Testin tein RV 4+4 ja tuli todella vaalea viiva. Tein uuden parin päivän päästä ja oli jo selkeämpi viiva. Silti edelleen tuntuu todella epätodelliselta tämä. Tällä viikolla alkanut alamahan kohtauksottain tulevat kivut (kohdun kasvukipuja?)Tänään alkoi rv 5 :)
 
Vaahterapuu saman sorttista täälläkin testien suhteen ja masun tuntemusten!
 
Tänään mulla 3+6 ja viivat vahvistunu entisestään :happy:

Mulla sama juttu kuin Makarellilla, arvelin jo muutamia päiviä ennen plussaa olevani raskaana, kun järkyttävä pahoinvointi ilmestyi kuvioihin. Tämän lisäksi on myös armoton närästys hyökännyt.

Heikosta hapesta huolimatta on vaan niiiiiin onnellinen :Heartred
 
Mulla on nyt 6+3 ja kuvotus ja väsymys on paljon pahempaa kuin ekassa raskaudessa.

Tänään käytiin kylässä tunnin ajomatkan päässä ja varsinkin paluumatka oli aivan hirveä. Kaikki voimat katosi kropasta ja pystyin vain nojaamaan päätä käsiin silmät kiinni. Ja minä en koskaan voi pahoin autossa muutoin :eek:
 
täällä mennään nyt 5+2 päivä plussan jälkeen alkoi hirveä veden juominen ja pahoinvointi, sekä nälkä on ihan koko ajan. Vasemmalla puolella kohtua kuukautisien tyyppistä kipua. Viime perjantana kuukautisien tyyppistä vuotoa ja nyt sitten jännitetään maanantain ultraan onko kaikki kunnossa. Pahoinvointi ja kivut ovat kyllä jatkuneet perjantain jälkeen normaalisti.
 
Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! Ranteessa pitäisi olla tietty kohta mitä painamalla huono olo saattaa helpottaa, googlaamalla voisi löytyä tietoa. Muutenkin taisi olla netissä ohjeita siihen mitä kaikkea voi kokeilla raskauteen liittyvän pahoinvoinnin taltuttamiseen :)
Ja toivottavasti teillä Jaama on kaikki kunnossa!
 
Mulla eka raskaus meni tosi helposti. Silloin alussa oli pyörryttämistä, palelua ja väsyä. Nyt plussasin DPO10 (3+3) erittän hailakalla viivalla, mutta tiesin kytätä sitä viivaa. Sitä ennen oli jo pieniä etovia oloja ja jotenkin vaan se tunne, koska osasi tunnustella kiinnittymistä ja muita pikkukipuja eri tavalla kuin esikoisesta. Nyt aina välillä tulee etovaa oloa aaltoiluna, mutta jospa tääkin raskaus menis yhtä helpolla kuin esikostakin. Ja oonhan mä palellukin nyt jo hetken aikaa ja juossu pissalla vähä koko ajan.
 
Meidän kohtaloksi tuli kohdunulkoinen raskaus
 
Mulla alkoi jo pari päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää menkkavihlonnat alavatsassa ja ajattelinkin että varmaan alkavat ajoissa, vaan kuinkas ollakaan päättivät loistaa poissa ololla :wideyed: en osannut oireita sen kummemmin odottaa kun tämä tuli bähän yllätyksenä :p nännien kipuilu ja sen perässä rintojen pieni pinkeys ja arkuus liittyivät kuvioon suunnilleen sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa, ja kipeät ja pinkeät ovat edelleen! Alavatsavihlonnat on myös jatkuneet päivittäin, muuta ei vielä ja nyt siis arviolta 5+0 :)
 
Moikka! Liityin tänne koska nyt taitaa olla tosi kyseessä ja lueskellessani muiden kommentteja oma käsitys vain vahvistuu. Odottelen tosin edelleen kahta viivaa testiin - huomenna ajattelin kokeilla. Kp 30 tänään, normikierto ka 32, mutta nyt toista viikkoa erilaisia oireita. Rinnat tai lähinnä nännit kosketusherkät ja turvonneet ja mahassa liikkui koko viime viikon - joogassa tietyt liikkeet tuntui pahalta mahassa. Perjantaina alkoi alaselän kuumotus, keski vuorokauden ja päättyi lauantaina iltalenkin jälkeen reilun tunnin kunnon kramppiin/kipuiluun. Pientä viiltelyä tuntuu myös ja nyt tänään maha on rauhoittunut. Tuntuu sille, että nyt tärppäsi, mutta plussaa odotan vielä. Mies sanoo, että mielialat vaihtuu aika tiuhaan myös viime aikoina, mutta se voi johtua yleisestä jännäämisestä! Ensimmäinen olisi kyseessä.
 
Mulla ei ole tullut uusia oireita mutta väsymys pahenee päivä päivältä. Tuntuu jo vaikealta pysyä koko päivä jalkeilla. Rinnat on kipeät sivuilta ja liivit ahdistaa ja sattuu.

Mitään kuvotuksia ei ole nyt ollut, ruoka maistuu hurjan hyvin. Saas nähdä mitä uusi viikko tuo tullessaan, tänään rv 5.
 
Tänään söin aamuvuoroon lähtiessäni puolikkaan omenan ja nappasin mammavitskut sun muut. Työmaalle päästyäni tuli semmonen pieni kylmä hiki et nytkö tekee pahaa mut se meni puolessa tunnissa ohi onneks. Närästyslääkettä ilman ei o pärjänny sit plussapäivän jälkeen. Eilen otin tunnin päikkärit ja silti tuli vaan uni silmään hyvin illalla :) Nännit on kipeet ja satunnaisesti kaiken maailman tuntemuksia alavatsassa. Tänää 5+1 :)
 
Täällä ei oikein oireita ole, tuntuu niin epätodelliselta koko homma :/
Ainut mikä on erilaista niin housut puristaa alamahan kohdalta.

Tänään 4+4 omien laskujen mukaan.

Tsemppiä kaikille joilla on paljon oireita.
 
Mulla ei myöskään vielä mitään isompaa, ajoittain miettii tuleeko vähän huono olo mutta ruokakin on maistunut edelleen normaalisti ja muutenkin ihan hyvä fiilis. Väsymys vaivaa täälläkin aamulla/päivän mutta sitten illasta taas unettomuutta...johtunee työkierrosta kun tällä hetkellä menossa ilta-/yöputki. Rinnat vähän aristelee mutta ei kipeät, närästys onneksi täällä pysynyt pois (edellisessä raskaudessa närästi melkein koko raskauden :hungover:)

Teille vinkkinä joilla liivit ahistaa; itse aloin edellisen raskauden aikaan ostamaan liivit Changesta, ovat kyllä hintavia mutta jos raaskii investoida niin ovat sairaan hyviä! Ja mulla ainakin nuo parit liivit imetysliivejä lukuunottamatta on menneet myös raskauden jälkeen. Ja varmasti myös muista liivikaupoista saa erilailla istuvia kuin näistä vaateliikkeistä mitä itsekin aiemmin käytin (niissä on usein se ympärysmitta aivan liian suuri ja kuppikoko taas aivan liian pieni :eek:).
 
LaFuturaMama, tsemppiä! Toivottavasti saatte testistä toivotun tuloksen! :) Oireet ainakin vaikuttaa lupaavilta!

Uusia, ainakaan kalliita liivejä en välttämättä ihan vielä ostaisi. Mulla rinnat kasvoi esikoisen kanssa noin kuukauden ajan, niin että lopulta olivat kuppikokoa suuremmat. Siis kuukausi plussasta. Sitten vielä synnytyksen ja maidonnousun myötä tuli toinen kuppi lisää.. Eli itse suosittelisin odottamaan että se pahin kiristys ja kipuilu helpottaa, sitten vasta satsaamaan liiveihin. Ja sekin sillä ajatuksella että koko saattaa muuttua taas synnytyksen jälkeen :)

Täältä selkeimmät raskausoireet ovat kaikonneet. Vatsaa turvottaa välillä, en saa iltaisin unta, nälättää usein, asiat haisee. Siinä se. Mutta esikoisen kanssa ei tosiaan juuri mitään ollut niin en vielä ainakaan huolestu :) No tänään kyllä tuli yökättyä kun avasin roskiksen ja sieltä lävähti paha haju.
 
Takaisin
Top