Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille kerrottiin sairaalaan tutustumiskäynnillä, että jos menee vedet (jos side kastuu), pitää soittaa ja mennä käymään. Tarkistavat tilanteen sekä ottavat streptokokki-kokeen. Sitten mahdollisesti palauttavat vielä kotiin odottelemaan supistuksia.
 
Nyt löysin sellaisen ohjeen että jos lirahtaa, niin "laita side housuun ja taittele siihen wc paperia, jos vuoto jää paperin päälle, se on tod.näk valkovuotoa. Seuraa 1-2t". Mulla kun on tullut läntti pöksyyn ni se on hetken päästä kuivunu huomaamattomaksi. Side oli kostea vaan en tota paperia tajunnut laittaa. Sitäkin mietin et lääkärin mittaama kohdunpohjan korkeus laski th:n mittaamasta yläkäyrästä keskikäyrälle. Lääkäri vähän ihmetteli mut ajatteli sen johtuvan vauvan asennosta. (Mittaus välissä reilu viikko). Tosta vesi asiasta en puhunu silloin vielä mitään.... kun tiesin että oon menossa ens viikolla koksiin. Kyllä on pähkäilyä. Pitäsköhän nyt vaikka keskittyä johonkin höpöhöpö leffaan!
 
Voiii pylly. Kivasti ei selkä tykänny yyyyhtään 60km automatkasta. Kotipihaan ku päästiin ni en meinannu päästä autosta ulos ku ilmeisesti issiashermo otti itteesä.. hetken sitä hieroin ni pääsin kotiin. Kotona syötii iltapalaa ja lopulta piti pyytää mies apuun et pääsen keittiöstä vessaan ja sänkyyn ku oikee jalka ei kantanu... saa nähä kui käy yöllisten vessareissujen... ihana issiashermo!!
 
Mulla on melkein huono omatunto, kun mulla on ennen ollut vaivana issiasvaivat, selkäkivut, jalkavaivat sun muut, mutta nyt raskaana ollessa ei ole oikein mitään niistä. Suonikohjutkin näkyvät nykyään vain vähän normaaleja verisuonia isompina. :shy:

Siksi onkin niin epäreilua, että toisilla on jos jonkinlaista kremppaa ja vaivaa ja sit taas oma olo kuitenkin melkoisen hyvä ottaen huomioon, että laskettuun aikaan on enää viikko.

Mä olin hetken jo innoissani, kun vessareissulla pyyhkiessä paperiin tuli hentoinen punainen jälki, mutta se taiskin olla vain suht kuivista limakalvoista johtuvaa.. ei ainakaan sen jälkeen ole tullut mitään. :confused:
 
Mulla on melkein huono omatunto, kun mulla on ennen ollut vaivana issiasvaivat, selkäkivut, jalkavaivat sun muut, mutta nyt raskaana ollessa ei ole oikein mitään niistä. Suonikohjutkin näkyvät nykyään vain vähän normaaleja verisuonia isompina. :shy:
Mulla on ihan sama! Skolioosi, muut selkäkivut ja jalkavaivat niin nyt oon elämäni kunnossa :D Voisin ottaa ton alkuraskauden takas, kun jaksoin tehdä kaikkea :DD
 
Tää ei kyllä ole vaiva mutta kertookohan jotain vauvan asennosta että mun on helppo ja hyvä olla selällään? Pitää välillä ihan tarkistaa peiton alta että kyllä se maha siellä edelleen on :'D yhtään ei tunnu

Nyt on viikon ollu sormien nivelet jäykät ja kipeät, pahimmillaan yöllä ja aamulla. Ulospäin ei näytä turvonneelta.
 
Jelly_Bean, miten sulla on vauva mahassa? Mäkin tykkään ja pystyn makoilemaan selällään, vaikka tyyppi on rt [emoji23] Ei tee ollenkaan huonoa. Melkein mieluummin oon selällään, kun sit maha ei roiku kumpaankaan suuntaan ja särje sen takia. Tosin edelleen paras paikka on miehen kainalossa [emoji23]
 
Onko teillä vauva niin alhaalla tai "sykkyrässä" tai kuin pitkiä työ ootte ku voitte selälleen olla? Ai että olis ihana pystyy nukkuu tai maata hetki selälleen mutta ei voi. Tulee tosi nopeesti huono olo.

Ja ei saa olla huono omatunto jos tunteekin nyt olevansa elämänsä kunnossa :D hyvä kuulla että jotkut voi paremmin. Täällä tulee itse urputettua kun ei viitsi päivittäin eikä muutenkaan muille, paitsi kysyttäessä en kaunistele olotilaani edes naapurille! Mutta en myöskään luettele jokaista vaivaa, heh.
Mie oon kohta toista viikkoo vaan maannu kylkeä kääntäen ja itkut vedin tänään asiasta kun ei edes pysty sen vertaa hyvällä ololla autossa istua et kävis vaikka miehen vanhempien luona kylässä, 50 km suunta. Aamukahvin saa ruokapöydän ääressä juotua ja syötyä. Tulee vaan huono olo, tuskan hiki ja välillä alavatsa kipeytyy. En mie tämmöstäkä muista et olis ennen ollu. Äidille nauroin et mie oon jo niin vanha ja kulunu :D toista se oli 13v sitten esikoista odottaessa. Senkun 6km lenkkiä päivittäin reippaili ja fyysisesti voi hyvin. Silloin oli vaivana "vaan" yksinäisyys ja huono parisuhde.
Nyt saan olla tyytyväinen kyllä huolehtivasta miehestä ja siitä että kykenen kävelemään ehkä kilometrin tai kaks, mutta hiljaa. Itkin sitäkin et perkule mun vikat kaks viikkoo päivän kohokohta on kun pääsee ruokakauppaan lähelle tai lapset tulee koulusta kotiin. Ihana levätä mut rajansa kaikella. Sitä kun ei näin raskauden vikoilla viikoilla jaksa joka hetki pitää mielessä että ei ole enää kuukauttakaan kun helpottaa. Toivottavasti :D Reippaita vaunulenkkejä ja mahallaan nukkumista ootellen....
 
Muokattu viimeksi:
Tää on kyllä just niin ihana foorumi, ku voi valittaa, saa vertaistukea ja te ymmärrätte :Heartred Omassa lähipiirissä kukaan ei oo raskaana, eikä niitä ei-raskaanaolevia varmaan jaksa hirveesti kiinnostaa.
Niin, minultahan on oireet hävinnyt, kun on tuo vauveli kääntynyt perätilaan. Ihan kuin ei raskaana olisikaan. Tää voi kuulostaa vähän hölmöltä, mutta tuntuu siltä, kun tää raskaus ois jotenkii tauolla :wideyed: Nyt ei tuu edes ootettua sitä synnytystä (ihan kun perätilavauvat jäis mahaan :hilarious:) Outoja mietteitä....

Rv 36+2
 
Muokattu viimeksi:
ellami, mä oon 164cm "hujoppi" :D Tyyppi on kyllä lähtöasetelmissa ollut jo hyvän tovin ja koko ajan rt. Pieni vauva, vk 36+0 painoarvio oli 2,5kg. En tiedä kuinka paljon sekin vaikuttaa. Muutenkin mun maha on hirveän tiivis paketti, kun sf-mittakin on vaan 30cm :'D
 
Mullakin on rt, 2 viikkoa sitten oli vielä tilaa laskeutua, oisko nyt sitten laskeutunu. En kyllä ymmärrä kun tuohon vähän keskeltä vasemmalle tulee aina möykky joka on kai takapuoli mutta sitten sivulle oikealle tulee yhtä aikaa toinen kova möykky niin että maha näyttää laatikolta..jos ei olis ultrattu uskoisin että siellä on kaksi takapuolta! Hikka kuitenkin tuntuu aina alhaalla vasemmalla.

Edit: ja olen siis 162cm pitkä ja sillon kun baby oli vielä ylhäällä tuntui ettei mahduta tähän kroppaan. Nyt ei ole enää sitä ongelmaa ja henkikin kulkee.
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen 170 senttinen ja vissiin suhteellisen pitkä keskivartalo eli kyllä tuolla tilaa on köllötellä.. nyt kun makaan sohvalla (siivous hanskassa pyykkejä ja puhtaita lakanoita lukuunottamatta) ja kokeilen, niin kaverin pylly on ehkä seitsemän senttiä navan yläpuolella. Eli ei siis ole ihan rintaontelossa asti vaan suhteellisen alhaalla mun mielestä.

Asennosta en osaa sen enempää sanoa kuin että on (mun mielestä) selkä mun mahaa vasten, mutta selän suunta vaihtelee päivän aikana osoittaen aivan mielivaltaisesti vasempaan tai oikeaan. Enemmän on ehkä selkä oikealla, kun tökkiminen tuntuu nykyään useammin vasemmalla ja hikka tuntuu oikealla alhaalla.

On mullakin jonkinlaista painetta havaittavissa - on sellainen olo kuin olisi ekaa kertaa keväällä ollut fillarinselässä. Ilman siis kipua, mutta sellainen hassu tunne alapäässä. Ja koko ajan oon ajatellut sen kuuluvan asiaan, joten en ole varsinaisesti kiinnittänyt asiaan huomiota.
 
Kysyn nyt vielä täältä kun aiempi viesti hukkui LA ryhmään. Onko hoitsuja paikalla? Virtsanäytteessä u-prot arvo oli 166 ja kaikki alle 150 arvot ovat normaaleja. Miksi neuvolatäti sanoi että näytteessä ei ollut mitään? Tää kyseinen täti on ennenkin katsonut mun arvoja väärin joten en tiedä pitääkö tuohon nyt luottaa.
 
Mulla eilen oli muutamat kipeät supistukset ja parit tajuttoman väsy kohtaukset tuli , muuten kyllä hyvä ja reipas päivä ! :)

Vauva oli tosi reipas masussa.

Illasta sitten alkoi väsy ja huono olo , ja oksennuskin tuli.. vatsa kovettui ja menkka polttoja oli. Yöstä heräilin jonkun kertaa todella kipeisiin polttoihin :o vähän aikaa kellottelin jossain 4 aikaa.. n. 30 sec kesti ja niitä tuli 2,5-5 min välein.. lääkkeellä kuitenkin menty ja saatu nyt aamusta nukuttua.. kipu paheni aika ku liikkku vessaan tai vaikka joi.. sen jälkeen oli kovimmat poltot.

Niitä sukkapuikko vihlontoja, tykytyksiä ja painetta ei kyllä kamalasti viime yönä ollu. Mitähän tääkin nyt oli ?? :o

Lakritsi 35+4
 
Tutulta kuulostaa lakritsi. Mulla kans oli viime yöllä hirveitä polttoja jotka piti hereillä. Ei niinkään mitään supistuksia,mutta vatsa oli ihan tulessa ja niitä harjoitussupistuksia tuli koko ajan. Nyt taas polttelee ja välillä tulee kipeitä kramppeja tuonne alavatsalle,vasemmean kyljen puolelle :o tosi ikävä olo kun ei tiedä et mitä tää meinaa vaikka jo viides tulossa niin silti taas ihan ulalla :) tunnin lenkki käveltiin,kun vietiin esikoinen eskariin niin silloin kivut helpotti mutta nyt kun istahti niin kivut palasi.. 40+0
 
Tutulta kuulostaa lakritsi. Mulla kans oli viime yöllä hirveitä polttoja jotka piti hereillä. Ei niinkään mitään supistuksia,mutta vatsa oli ihan tulessa ja niitä harjoitussupistuksia tuli koko ajan. Nyt taas polttelee ja välillä tulee kipeitä kramppeja tuonne alavatsalle,vasemmean kyljen puolelle :o tosi ikävä olo kun ei tiedä et mitä tää meinaa vaikka jo viides tulossa niin silti taas ihan ulalla :) tunnin lenkki käveltiin,kun vietiin esikoinen eskariin niin silloin kivut helpotti mutta nyt kun istahti niin kivut palasi.. 40+0

Mä kans pohdin näitä ku en oikeesti tiedä mitä ne oikeat supistukset Sitten on mutta käyrille on piirtynyt ne missä alavatsaa polttaa ja selkä menee samaan aikaan "jumiin". Mut nyt noi poltot oli kyllä kovempia..

Ja musta tuntuu et liike pahentaa niitä ja sit levätessä ne tuntee kyllä kovimpina , mut alkaa pikku hiljaa rauhoittua ja tulla harvemmin.. no nyt uusi päivä , ja katsotaan mitä tuo mukanaan :)
 
Mie en enää ala. Mie en haluu valittaa, mutta.... olo käy todella huonoksi :(
Pakko ymmärtää huomenna sanoa lääkärille kaikki. Mul on tapana olla silleen "joo ei tässä mitää, kiitti hei". Nyt ei oo hyvä. Eilen yritin kävellä. Ei tullu mitään kun supisteli ja sukkapuikot tuikki alapäässä. Jotain limaa oli samalla tullut. Jotenkuten päästiin kotiin. Huimaus ja huono olo, tuskan hiki tulee sekä istuessa että seisoessa. Ei voi kun maata ja kylkeä kääntää. Just just sain nopeen ruoan tänään tehtyä. Pikku hetken haukkasin happea paikallaan pihalla.
Luojan kiitos meil on koulu ja eskari n.500m päässä ja lapset saa kävellä itse, ekaluokkalainen saattaa eskarin <3 kun ne on vierekkäin.
 
Mulla ei edelleenkään oo ollut tosi kipeitä supistuksia pitkään aikaan. Joka päivä supistelee kyllä, mutta niitä todella kivuliaita odotellessa..
Kroppa kyllä muuten ihan kipeä ja etenkin särkee jalkoihin joka päivä.

rv 39+1
 
Äh, täällä puolestaan ihan päinvastainen tilanne. Käyn reippailemassa joka päivä koirien kanssa 45-100 min joka päivä, bodypumpissa/spinningissä riehumassa 2 krt/vko ... Mulla kun ei oo lapsia huollettavana, niin tää on just järjestely"lomaa" ja henkistä ja fyysistä valmistautumista. Tällä menolla oon raskaana vielä monta viikkoa.
Katjusha rv 37+4
 
Takaisin
Top