Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei nukuta..esikoinen herätti ja halusi meidän sänkyyn nukkumaan. Saatiin siirrettyä omaan sänkyyn nukkummaan mutta minulla alkoi vatsakrampit ja sitten tulikin mukava ripuli..luulin jo oikeiksi suppareiksi kun vatsakipu oli aaltomaista..mutta tulikin tosiaan kiire vain vessaan. Nyt on nenä tukossa ja uni ei tule. En tiedä sitten oliko anopin tämän päivän keitoksissa jotain outoa vai tyhjentääkö peräsuoli itseään synnytystä varten. Ei kyllä saisi vielä.

Winnie 35+2
 
Täällä ei nukuta..esikoinen herätti ja halusi meidän sänkyyn nukkumaan. Saatiin siirrettyä omaan sänkyyn nukkummaan mutta minulla alkoi vatsakrampit ja sitten tulikin mukava ripuli..luulin jo oikeiksi suppareiksi kun vatsakipu oli aaltomaista..mutta tulikin tosiaan kiire vain vessaan. Nyt on nenä tukossa ja uni ei tule. En tiedä sitten oliko anopin tämän päivän keitoksissa jotain outoa vai tyhjentääkö peräsuoli itseään synnytystä varten. Ei kyllä saisi vielä.

Winnie 35+2
Mulla on olllut vatsa löysällä samoilta viikoilta lähtien, jatkuu edelleen 40+3. Ruokatottumukset pysyneet samana kuin ennenkin,tiedä sitten mistä johtuu. Yöllä olen muutamasti joutunut kans herää kakkos hädälle ja kerta pierasulla kaikki tulee ulos :D eli ummetuksesta ei oo mulla tarvinnut kärsiä. Ja alkuun itekkin luulin että synnytystä vartenko jo alkoi tyhjennys,mutta tyhjennys on näköjään kestänyt jo useemman viikon :)
 
Hei nyt se sellainen masukipuilu ja paine mihin öisin herään on nyt pystyssäkin päällä. Mä en tiedä onko kävely pahan vai hyvän tuntuista ? :o vertaisin tätä siihen kun on pitkästä aikaa käynyt ratsastamassa ja kaikki lihakset jumissa ja kohmeessa ja liikkuessa sattuu.. tekis mieli vaan kävellä että paikat lämpiäisi ja lihakset vetreytyisi, mutten kyllä nyt tiedä onko se apu tähän raskaus kipuun ? Vai pahentaako tilannetta?
 
Niin ja edelliseen lisätäkseen jalkoja ei voi nostella , eli sukan laitot ym tekee tosi kipeää :o

Pitäiskö tässä venytellä vai vaan makoilla ?? :o
 
Niin ja edelliseen lisätäkseen jalkoja ei voi nostella , eli sukan laitot ym tekee tosi kipeää :eek:

Pitäiskö tässä venytellä vai vaan makoilla ?? :eek:
Miten sä laitat sukat? Mulla sattuu yhdellä jalalla seisominen jonkin verran häpyluuhun ja oon miettinyt, että onko se vain lihasheikkoutta vai mitä ihmettä :'D

Istuen saa nostamalla nostaa jalat ylös ja mukavan asennon saa hetkeksi istumalla puoliksi risti-istunnassa, ennen kuin jalka puutuu ja sitten tuntuu pahalta :'D Ei ole helppoa.
 
Nyt on hei pakko päivittää välil näinki päin. Tänään on ollu hyvä päivä. Ei suurempia kipuja, kutinaankin tottuu.... hah, ha. ja viime yö oli ihmeen sikeä uninen :D
Kuinka voikaan edes pien ulkoilu mieltä piristää! Pari pikku lenkkiä koiran kanssa auringon kera. Eikä edes huimannut. Ei myöskään vauhti huimannut päätä :D vähän toi koiruus katteli, että voisitko nyt kävellä reippaammin.
 
Tulitukka miulla ainakii on liitoskipuja kun joutuu yhellä jalalla seisomaan, eli juuri sitä häpyluun vihlontaa. On siis kehon valmistumista synnytykseen kun nivelet löystyy :) Sukat laitetaan jalkaan istuen, siitä tavasta on muuten vaikee päästä eroon, mie oon jo yli kaks vuotta (esikoisen odotusajasta asti) laittanu sukat jalkaan istuen :hilarious:
 
IceQueen, no hyvä et en oo ihan vierailla vesillä ajatusteni kanssa :'D Mulla muutenkin paukkuu lonkat ihan mielettömästi ja yks yö pamahti oikein kunnolla jossain päin alakroppaa, että ajattelin kalvejen puhjenneen ja vesien holahtavan seuraavaksi. Ei vain näkynyt :(

Eilen oli kyllä ihan karmea kipupäivä ja tosiaan noita liitoskipuja on alkanut olemaan. Lisäksi talvi ja pakkaset tuo mun nivelkivut käsiin, että ihan itkettää, kun sattuu. Ja olen äksympi. Se ei ole yhtään kivaa. Vaikka normaalisti tässä on pystynyt kaiken tekemään silti, niin ei kai pitäisi valittaa :'D
 
Juu istuen minäkin puen nykyään , mutta siis housuista lähtien kaikki .. eli seisovilteen tosi vaikea pukea yhtään mitään, edes kenkiä jos ei ihan löysät. Istua jaksan kyllä ruokapöydän ääressä ym mutta kipeä olen kun nousen. Kävely muuten auttoi siihen kipuun aamusta ja sitten tulikin se limatulppa ( tai siksi sen tulkitsen ).

Eihän siitä vissiin voi ennustaa synnytyksen alkua ja olisko irtoamiseen voinu vaikuttaa eilinen neuvola lääkärin paikkojen kokeilu ?
 
Limatulpan irtoamisesta voi mennä pari viikkoakin synnytyksen alkuun, mutta voi tarkoittaa että on lähempänä. Sisätutkimushan saattaa saada jotain aikaan ja käynnistää synnytyksen jos on rajummin ronkittu, joten hyvin voi avittaa limatulpan irtoamista..
 
Oireista voisin kommentoida, että tämän päivän perusteella alkaa pikkuhiljaa tuntua tuolla lantiosta ihan tosissaan. Mä olen siis liikkunut ihan normaalisti ja reippaasti (tosin se vaatii pidemmät levot päälle eli päikkärit) tähän asti. Olinpa sitten spinningissä, ja alusta asti pisti kylkeen, luonnollinen seuraus kun pallea on mahan vuoksi ahdingossa, keuhkoja ei pääse käyttämään kunnolla. Puhaltelin sen tunnin läpi, mutta kylläpä pisteli ja supisteli, ihan niinku olis sellainen meloni laskeutunut lantioon. Kävin vielä asioilla, erittäin raskas olo päällä ja kotona pakko ottaa unoset. Mä niin toivon että asiat etenis oikeaan suuntaan. Lupasin vielä koirat lenkittää, mies vei aamulla, en saanut lupaa ilman liukuesteitä. Lähen siis pian liukuesteiden kanssa vielä kopistelemaan...
Molemmat kädet on jatkuvasti puuduksissa, niissä tuntuu sellaista sähköistä kihelmöintiä olasta asti myös öisin. Vaikea nukkua, venyttely ja jumppa auttaa marginaalisesti.
 
Jos ite luonnehtisin löysävatsaisuuden omalla kohalla synnytystä enteileväksi oireeksi niin oisin synnyttänyt jo monesti pitkin raskautta. :D Tänäänkin jo kolmatta kertaa käynyt vessassa kakkosella. Sinänsä tietty hyvä että vatsa toimii, mutta se ei todellakaan ole säästänyt peräpukamilta. Tuntuu välistä että on takalisto aivan ruvella jatkuvasta pyyhkimisestä. :/
 
Jep, kyllä täälläkin toimii taas vatsa monta kertaa päivässä.. Vaikka mulla onkin vähän liian toiminnallinen vatsa (usein sekaisin) niin nyt viimeisellä kolmanneksella vaiva on taas palannut. Alkuraskaus meni ihmeen hyvin tän vatsan kanssa!
 
Mulla on alkanu sormet turpoomaan. Viikko sitten piti luopua sormuksista ja sen myötä on iha alaston olo.. aamusin tuntuu et sormien nivelet on iha kankeet.. muualla ei oo turvotusta ja tuo sormien turvotuskin on pahinta lämpösessä.. pitäs kai muuttaa pakastimeen.. yhessä vaiheessa turpos jalat ku pidin villasukkia sisällä...

Rv 38+2
 
Mulla on myös ollut pari viikkoa sormet/kädet ja jalat turvonneet. Oon luopunu sormuksista ja vaan yhdet kengät menee ihan ok jalkoihin..
Inhottavaa tosiaan tää kankeus, etenkin aamulla ja öisin kun on pahimmillaan.

rv 39+6
 
Jos ite luonnehtisin löysävatsaisuuden omalla kohalla synnytystä enteileväksi oireeksi niin oisin synnyttänyt jo monesti pitkin raskautta. :D Tänäänkin jo kolmatta kertaa käynyt vessassa kakkosella. Sinänsä tietty hyvä että vatsa toimii, mutta se ei todellakaan ole säästänyt peräpukamilta. Tuntuu välistä että on takalisto aivan ruvella jatkuvasta pyyhkimisestä. :/

Aivan kuin omaa tekstiäni. Kai raskaus sitten aiheuttaa toisille "ylivilkkaan vatsan". Minä oon alkanu välistä käymään vessareissujen jälkeen suihkussa huljuttelemassa itseni puhtaaksi, ettei tarvisi noita pukamia rapsutella paperilla rikki monta kertaa päivässä.

Kara rv 36+3
 
Kara, käsisuihku on ollut nyt hyvä pelastus kun on paikat hellänä. :)
 
Miulla ihan järkyttävät liitoskivut, nukkuminen ja kävely hankalaa kun pakottaa ja vihloo nivuseen ja alapäähä. Mistä johtuu et kävelessä/seisoessa miun häntäluuta alkaa pakottamaa? Kiva yrittää kävellä kaupas ku pakottaa etu ja takapäähä :D Vauvaki kääntyilee kauheasti, työntää takapuolta vatsasta läpi ja potkii jaloilla kylkiin. Laskettuun aikaan ois viel noin 3 viikkoa mut alan jo toivomaa et pääsis synnyttämää :D
 
Takaisin
Top