Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on navan vieressä vasemmalla puolella kosketusherkkä alue, ehkä jonkun muutaman sentin kokoinen.

Mulla myös navan yläpuolella parin sentin kokoinen kosketusarka alue.
 
Mullakin maha välillä tosta ylhäältä kosketusherkkä.

Eilisestä asti ollut kipee tosta sydämen kohdalta.
Pistää inhottavasti. Hyi ällöttää että miksi on kipeä tosta kohtaa...

rv 38+3
 
Minkä tyyppistä turvotusta muilla on? Mulla on varpaat ja jalkapöydät aivan turvonneet mutta nilkoista ylöspäin ei niinkään. Sormet ja kämmenet ovat myös mutta vain ranteisiin asti.
 
Minkä tyyppistä turvotusta muilla on? Mulla on varpaat ja jalkapöydät aivan turvonneet mutta nilkoista ylöspäin ei niinkään. Sormet ja kämmenet ovat myös mutta vain ranteisiin asti.

Sormet turvonneet ja jalat (varpaat & jalkapöytä). Mullakaan ei nilkoista ylöspäin, ainakaan en huomaa sitä kunnolla.
Kengät ei oikeen mahdu enää kun puristaa ja sormet kipeät ja jäykät, pahimmat öisin ja aamusin :( ei mullakaan ranteisiin asti. Naamassa ehkä ihan vähän turvotusta.
 
Naaman turvotuksesta tulikin mieleen että onko kellekkään käynyt näin ja onko tää ees mahdollista?? Kävin tässä raskauden aikana hammaslääkärissä ja silloin kaikki suht ok, pieni reijän alku oli. Ei muuta. Nyt viime aikoina oon huomannut että mun purenta on aivan pielessä!!! En saa takahampaita millään yhteen?! Ihan kuin leukaluu olisi siirtynyt.
 
No voihan sentään nyt. Minä en ollu yhtään huolissaan asiasta, kävin vaan kiltisti "varuiksi" labrassa. Kun kutisi iho. Noh, neuvolasta tuli äsken soitto että sappiarvot koholla -> lähete koksiin. Eli tuleekohan sieltä kirje viikon päästä vai soitto.... sitä ei th osannut sanoa. Lisäksi nyt ymmärsin kertoa kerrankin voinnistani, että ollut pari päivää tosi huono. Liittyneekö yhteen? Vain makuuasennossa voinu olla ja sittenkin "heikko happi" huono olo. Enpä minä oo näistä oloista osannu olla kovin huolissaan....
 
No voihan sentään nyt. Minä en ollu yhtään huolissaan asiasta, kävin vaan kiltisti "varuiksi" labrassa. Kun kutisi iho. Noh, neuvolasta tuli äsken soitto että sappiarvot koholla -> lähete koksiin. Eli tuleekohan sieltä kirje viikon päästä vai soitto.... sitä ei th osannut sanoa. Lisäksi nyt ymmärsin kertoa kerrankin voinnistani, että ollut pari päivää tosi huono. Liittyneekö yhteen? Vain makuuasennossa voinu olla ja sittenkin "heikko happi" huono olo. Enpä minä oo näistä oloista osannu olla kovin huolissaan....

Paljonko sulla oli arvot koholla?
Mulla jäi alle 10, eli en tarvinnu lääkitystä ja ruokavaliolla sain laskemaan senkin.
Mutta kuulemma jos yli niin sitte saa lääkityksen ja viikon välein verikokeisiin.
Ja mulle tuli tosiaan jo heti seuraavana päivänä kirje kotiin, mutta aika jäi käyttämättä, kun makasinkin silloin sairaalassa.
Mutta nyt onneksi kaikki hyvin! :happy:
 
Virtsatie tulehduksesta.. mulla ollu nyt kova paine alhaalla ja häpyluu välillä niin kipeä että ei voi liikkua. Nyt tullut pissaamisen tarve alle puolen tunnin välein ja tuntuu inhottavaa tunnetta samalla ( ei kutita , kirvele , satu vaan sellainen inhottava pieni pistely?). Mietin onko mulla nyt tulehdus sit..

Mulla ollu valkovuoto tosi vetistä, kirkasta vettä, mut nyt senkin joukossa on limaisempaa vaalean-keltaista valkovuotoa.. haju erilainen , sellainen makea.

Kokemusta ?

Lakritsi 35+0
 
Soittohan synnäriltä tuli, tiistaina sinne. Huomenna käytävä uudestaan labrassa aamulla. Huomenna myös se vika neuvolan lääkäri. Ei sanonut th arvoista mitään lukemia. Eikä omakannassa näy. Pitää huomenna kysyä. Tuskin ihan hirmu korkeat kun voi viikonlopun yli ootella. On tää ja... ittellä ei mitään asiaa oo ollu polille soitella/mennä. mutta aina sitä jossain kohti sit tulee sinne pakosti asiaa.
 
No joo niin olikii, mun piti myös käydä uusintaverikokeessa ja viikon päästä ja TIISTAINA myös oli se aika silloin... :happy:
 
Mulla on ollut arvot koholla useamman viikon ja niitä on vaan seurailtu Maksa-arvo korkeimmillaan oli 99 ja nyt viimeksi oli 55.Kuulemma normaali,jos alle 45 ja vasta yli 100 arvoista ottavat osastolle ja antavat lääkkeitä. Sappiarvo ollut koko ajan alle 10 eli normaali.Se oli eka 5 ja nyt korkeimmillaan 8 ja siitäkin vasta huolestuvat jos reilusti yli 10.Tänään viimeksi kävin labrassa.Ne tulokset eivät vielä ole tulleet Ja täällä ainakin lääkärin mukaan hebatoosia vasta jos molemmat arvot ovat koholla.
 
Voiko ja jos niin miten noihin arvoihin ruokavaliolla vaikuttaa? Muuta en keksi kun rasva, suola, kahvi? olisko.... jotain luin äkkiseltään että eipä niihin oikeen vois itse vaikuttaa. Meillä ylipäätänsä syödään ihan normaalia kotiruokaa, rasvaton maito, vesi, salaatti, ruisleipä, näkkäri jne. En oo sortunut raskaana ees mäkkäriin tms vaikka välillä niiiiin mieli tekis.
 
Mulle ei oo ainakaan missään neuvottu,että ruokavaliolla pystyisi muuttamaan arvoja.(ei taysissa eikä neuvolassa)Olen nyt jo kohta ainakin pari kk syönyt muutenkin todella terveellisesti raskausdiabeteksen takia ja arvot rupesivat vasta sen aikana nousemaan.
 
En kauheasti muutenkaan seuraile mun ulostetta mutta nyt olen huomannut (kun vatsa on alkanut olemaan useasti sekaisin) että mun kakka on ihan pikimustaa?! Siis ei ole normaalin väristä. Syön joka toinen päivä rautatabletin, sanokaa nyt että siitä johtuu?
 
Mä tosiaan oon syönyt jo melko pitkään rautaa mutta nyt vasta huomasin :/ t: kaikesta panikoija
 
Neuvola/lääkäri ja labra käyty. Sappiarvo 9. Eli ei kai niin hälyttävä kuitenkaan, mutta piti nyt silti jo tänään ottaa uusiksi. Maksa 16. Ja streptokokki nega, jee. Se on ollu kahdessa aiemmassa mulla vaivana.

Neuvolan th oli tänään yllättävän positiivinen ja reipas :0 yllättyi kun mies oli mukana :D
Verenpaine hyvä, mut alkaakos se nousta...oli nyt mun normaaleista lukemista yläpaine korkeampi kun ennen.

Lääkäri mittas kohdunpohjan, oikella tavalla ja sai lukeman keskikäyrälle. Vauvan sykekin nyt 140. Kun muutamasti ollu matalampi, mut lääkäri kuunteli paljon kauemmin kun th milloinkaan.
Kohdun ulkosuu auki, sisäsuu kiinni, kanavaa n.2cm.
Toivotteli hyvää synnytystä, että onhan kassi valmiina ja ripeästi on lähdettävä tilanteen tullen. Ottaen huomioon edellisen synnytyksen keston ja tilanteen nyt. Positiivinen käynti oli! Ja tiistaina jo uus lääkäri synnärillä...
 
ellami,mulla on joka kerta paria päivää ennen synnytystä alkanut verenpaineet vähän kohoamaan normaalista. Kotona kun olen joutunut mittaamaan,koska neuvolassa aina pomppaa paineet kattoon,mutta kotona ok. Jospa siis vaan enteilisi tulevaa synnytystä,eikä nousisi liian korkealle.
 
Takaisin
Top