Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä iski ihan kamala paha olo, etoo kaikki ja ihan ihme olo.. Niinku alkuraskaudessa, mutta ei okseta ainakaan vielä..:(

rv 38+5
 
Täällä iski ihan kamala paha olo, etoo kaikki ja ihan ihme olo.. Niinku alkuraskaudessa, mutta ei okseta ainakaan vielä..:(

rv 38+5

Tiiätkö mulla on tänään ollu kans tosi pahoinvoiva olo :( mittasin heti verenpainettakin mutta ei ole mitenkään erityisen korkealla. Enkä mielestäni ole syönytkään mitään outoa.
 
Tiiätkö mulla on tänään ollu kans tosi pahoinvoiva olo :( mittasin heti verenpainettakin mutta ei ole mitenkään erityisen korkealla. Enkä mielestäni ole syönytkään mitään outoa.

Joo mäkään en oo syönyt mitään outoa. Verenpainemittaria ei omaa ole joten sitä en saa mitattua nyt kylläkään :/ toivottavasti menee tää olo ohi yön aikana :/
 
Joo mäkään en oo syönyt mitään outoa. Verenpainemittaria ei omaa ole joten sitä en saa mitattua nyt kylläkään :/ toivottavasti menee tää olo ohi yön aikana :/

Tsemppistä sinne! Voihan se olla että vauva alkaa olemaan niin iso että painaa jotain suonia tai muuta.. Ja siitä sitten tulee se pahaolo. Pitää kyllä itsekin yrittää mennä piakkoin nukkumaan.
 
Tsemppistä sinne! Voihan se olla että vauva alkaa olemaan niin iso että painaa jotain suonia tai muuta.. Ja siitä sitten tulee se pahaolo. Pitää kyllä itsekin yrittää mennä piakkoin nukkumaan.

Jep, totta. Aina jotakin vaivaa :D tsemppiä sinne myös, toivottavasti tosiaan helpottaa :)
 
Heräsin tänä aamuna hirveään pakotukseen vas. polven seudulla. Ne hiton suonikohjut vaan leviää! Ilmeisesti niistä johtuu tuo kipu, vaikka on kyllä kaikenmaailman tulpat jo käynyt mielessä, koska koko hiivatin päivän koskenut. Ja se kipu tuntuu säteilevän aina nilkoista lonkkiin. Lenkillä käynti oli jokseenkin vaivalloista, kun se ei ainakaan helpottanut :mad:
Oi jospa olisivat vaan pelkkiä kauneusvirheitä, mutta kun pitää ajoittain olla niin kipeätkin. En kyllä muista, että aiemmin ihan näin tuskaista niiden kanssa olisi ollut :eek:

Rv 36+0
 
Täällä iski ihan kamala paha olo, etoo kaikki ja ihan ihme olo.. Niinku alkuraskaudessa, mutta ei okseta ainakaan vielä..:(

rv 38+5

Mulla on kans tän viikkoa ollut etova olo, joka korostuu aina kun istuessa nojaan selkänojaan esim. autossa tai sohvalla. Osin helpotti kun osteopaatti availi vähän yläselän jännityksiä lapojen takaa, mutta johtuu varmaan myös tosta lähempänä keuhkoja ja palleaa nojailevasta vauvasta.
 
Sympatiaa, Madeline! Ehkä ensi yönä...
Muruliini, mä vedän kompressiosukilla lenkit ja muuten olen lentosukissa. Vielä ei oo pahemmin räjähdellyt, mutta ehtiihän tuo ennen ku beibi tulee
Parempia vointeja, mammat!
Rv 37+2
 
Mulla taas pitkästä aikaa oli yö että nukuin :o ihan tuskaa ollut nyt viikon unet kun tullut tuo 2-4 tuntia yössä , koko ajan pissalla ravaamista , painetta , polttoa , vihlontoja ja sitten kun väsynyt alkaa pääkipu , sydämentykytystä , hikoilua ja levottomat jalat. MUTTA tänä yönä siis nukuin !! 23.30-8 ja heräsin klo 3 ja 6 pissalle. Ihanaa !

Mutta huoli on nyt vähentyneissä liikkeissä.. pari päivää jo seurannut , aamupäivät ihan hiljaista ( ennen ollut kovaa leikki aikaa ), illoista saanut eniten liikkeitä tuntumaan ja eilen illasta karkit, limut, mehut ja hyvin saatiin tökkimällä ja musiikilla liikkeitä. Mutta joutuu siis houkutella !! Nuo edelliset huonosti nukutut yöt on ollut kyllä aika meuhausta, mutta nyt siis rauhallinen yökin.. hieman huolestuttaa. Aamusta tunsin pari potkua ihan paikalla ollessani , ilman houkuttelua.. mutta aika harvakseen tulee. Erilailla kuin ennen. :(

Onko normaalia ? Mulla siis supistusherkkä kohtu ja ennenaikaisuuden riskiä ollut että vatsa on herkästi reagoinut lapsen liikkeisiin ja olen hyvin tuntenut liikkeet koko ajan..

Lakritsi 35+2
 
Taas tollona kyselen täällä, siitä lapsiveden lirahtelusta. Kellään sitä tullut vain vähän kerrallaan ja onko siihen liittynyt kipuja?
En tietenkään kysynyt neuvolassa eilen. Tyhmä.... mut mie pidän itse sitä niin epätodennäköisenä että olis lapsivettä. Mulla on kokemukset vaan kerralla holahtamisesta.

Nyt tänä aamuna pyykkejä laitellessa tuikkasi kipeästi alapäähän ja housuun tuli samalla tippa väritöntä vetistä jotain. Noin ruokalusikallinen. Haju on semmonen mitä lapsivedeksi on kuvailtu. Mulla ei vaan järkeen mee että se sitä olis. Ja jäi päälle taas se menkkamainen kipu alavatsalle. Joo, synnärille en soita kun tiiän "laita side ja lepää ja seuraile".
Tiistaina on siellä se "kutina" aika et josko osais pyytää kunnon tutkimukset kauttaaltaan.
Mutta ajattelin jos täällä jollain olis kokemusta asiasta.....

Lakritsi, täällä ja ollut muutaman kerran vauvalla vaan yksinkertaisesti laiska päivä liikleiden suhteen. Ja tietenkään ei liikkunut vaikka millä yritettiin. Sitten kun annoin olla ja rauhotuin....niin johan alkoi liikkua. Mutta huomattavasti on vähentynyt ja nykyään liikkuu enemmän myöhään illalla ja yöllä.
Ei enää mun aamukahvin jälkeen niinku ennen.
Eipä voi valitettavasti sanoa kun että, seuraile ja jos ei ala liikettä tuntua niin soittoa...
 
Vauvat monesti viikoilla 35-36 rauhallisempia..ei oo tieteellisesti tutkittu mut äiti sano ku sille sanoin toissa viikolla et liikkuu palio vähempi....se työkseen tekemisissä ihan pienten vauvojen kans...mut seurailkaa...ja jos alkaa kovasti huolestuttaan niin synnärille soittoa...
 
Onneks toi masu asukki alkoi tossa levätessä potkimaan ilman tökkimistä , ym ärsytystä tossa äskön niin saatiin kunnon liikkeitä muutamat ja pieniä tumahduksia ja painoa ym niin että huoli hieman helpotti. :)
 
Taas tollona kyselen täällä, siitä lapsiveden lirahtelusta. Kellään sitä tullut vain vähän kerrallaan ja onko siihen liittynyt kipuja?
En tietenkään kysynyt neuvolassa eilen. Tyhmä.... mut mie pidän itse sitä niin epätodennäköisenä että olis lapsivettä. Mulla on kokemukset vaan kerralla holahtamisesta.

Nyt tänä aamuna pyykkejä laitellessa tuikkasi kipeästi alapäähän ja housuun tuli samalla tippa väritöntä vetistä jotain. Noin ruokalusikallinen. Haju on semmonen mitä lapsivedeksi on kuvailtu. Mulla ei vaan järkeen mee että se sitä olis. Ja jäi päälle taas se menkkamainen kipu alavatsalle. Joo, synnärille en soita kun tiiän "laita side ja lepää ja seuraile".
Tiistaina on siellä se "kutina" aika et josko osais pyytää kunnon tutkimukset kauttaaltaan.
Mutta ajattelin jos täällä jollain olis kokemusta asiasta.....

Lakritsi, täällä ja ollut muutaman kerran vauvalla vaan yksinkertaisesti laiska päivä liikleiden suhteen. Ja tietenkään ei liikkunut vaikka millä yritettiin. Sitten kun annoin olla ja rauhotuin....niin johan alkoi liikkua. Mutta huomattavasti on vähentynyt ja nykyään liikkuu enemmän myöhään illalla ja yöllä.
Ei enää mun aamukahvin jälkeen niinku ennen.
Eipä voi valitettavasti sanoa kun että, seuraile ja jos ei ala liikettä tuntua niin soittoa...

Mulla tuli joku tollanen samanlainen lorahdus useampi päivä takaperin ja oli ilmeisesti limatulppaa/valkovuotoa koska ei haissut pissaltakaan. Sanoivat synnärillä silloin että jos on lapsivettä niin sitä tulee kyllä lisää! :) Sen jälkeen ei ole muuta tullut kuin eilen sitten kunnon limaklöntti veren kera ja valkovuoto runsastunut.
 
Hyvä tietää, että muitakin unettomia on, vaikka en kyllä tätä kenellekään soisi. Olo on jotenkin ihan kauhea, tuntuu että enteilee synnytystä. Sormet on hurjan paksut ja turvoksissa, oon aivan taju kankaalla ja vetämätön, vaikka olen nyt kahteen otteeseen saanut minitirsat. Ruokaa ei todellakaan tee mieli.
 
Ellami, minulla ensimmäinen synnytys alkoi lapsiveden loiskahtamisella, toisella kerralla lapsivettä tuli vain vähän. Tunnistin sen siitä kun aina supistuksen tullen lorahti vähän lisää, vaikka supistukset eivät olleet voimakkaita eikä säännöllisiä.
 
Noista lapsivesistä annettiin valmennuksessa neuvoksi, että jos vähän lorahtaa, niin side housuihin ja seuraamaan tilannetta. Ja jos selvästi lisää lorahtelee tai paljon, niin yhteyttä synnärille.
Lapsivettä on kuitenkin vielä 8dl - 1l ja uusiutuu/tulee lisää koko ajan, niin huolestua siitä ei liikaa kuitenkaan tarvi. Jos siis vain vähän lorahtaa. Mutta jos kerralla enemmän, niin sitten on kyllä hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne.
 
Noita on nyt tullut jo useamman päivän. Siteeseen tuli jotain, väritöntä ja vetistä. Noh, ehkä tiistaina oon fiksumpi asian suhteen. Kiva tutkia ja haistella pöksynsä vessassa :D ei herranjestas......
 
Minulla tokan aikaan meni lapsivedet vähitellen ylhäälle kalvoihin ilmestyneestä reiästä (aluksi tuli hieman verta, mutta synnäriltä käskivät vaan jäädä odottelemaan). Vähä niinkuin olisi pitkin päivää lorahdellut pissaa housuun. Tuoksu oli makea. Pari päivää sitä ihmettelin ja lähdin sitten käymään näytillä. Lääkäri oli hieman vihainen ettei minua oltu käsketty lähtemään ennemmin sairaalaan, koska lapsi lillui pienessä lätäkössä koska vedet valuivat vaivihkaa koko ajan pois ja käynnistys aloitettiin heti aamulla antibioottien kera koska tulehdusriski oli korkea.
Jos yhtään siis epäilyttää niin kannattaa mieluummin käydä tarkistuttamassa tilanne kuin jäädä arpomaan.

Sain itsekin mielenrauhan viime sunnuntaina kun ihmettelin vetistä vuotoa joka tuli suojasta läpi, mutta en ole haistanut mitään moneen päivään kun on nenä niin tukossa ja kävin polilla. Eihän se lapsivettä ollut, runsasta ja vetistä valkkaria. Mutta parempi näin kuin elää epätiedossa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Takaisin
Top