Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katjusha, oon niin kateellinen sulle, hyvällä toki :) Hienoa että pystyt ja jaksat! Olisi kyllä niin ihana päästä taas urheilemaan, tai edes vähän saada aineenvaihduntaa hereille.

Vielä viime viikolla reippailin sauvojen kanssa 14km aamulenkkejä, mutta iso maha ja lyhyeksi jääneet treenitvaatteet tekivät tepposet ja tuuli tuiversi navan kohdalta ilkeästi sisään - sain tietty sitkeän flunssan. Viime päivät onkin menneet sängyn pohjalla, uskomatonta kuinka väsyneeksi sitä voi itsensä tässä tilassa tuntea! Tällä hetkellä toivon että synnytys ei alkaisi päivääkään etuajassa, et voimat varmasti ehtii palautua. Tai sitten nukkuun synnytyksen yli, tällä väsymyksellä sekään ei kuulosta mahdottomalta! :joyful:

MrsPiggy, harmillista! Mulla oli kevyt lentsu tuossa, mutta onneksi jäi vain jokunen treeni välistä. Säikyttelin flunssan C:llä ja sinkillä, sekä pitkillä päikkäreillä. Nyt en juuri uskalla nukkua päikkäreitä, koska yöt ovat katkonaisia - pitäis jäädä unen tarvetta öiksi. Mies menettää hermonsa, kun pyörin ja hyppään vessassa aikani kuluksi.

Mua vaivaa etenkin iltaisin nukkumaan mennessä ikävä kipu kylkikaaren alla ja suurin piirtein samoilla kohdin selän puolella. Makoilen aina hetken aikaa tennispallojen päällä, mutta lieköhän auttavat. Niiden avulla saan kyllä tuntumaa oikeisiin lihaksiin. Noiden kipujen vuoksi sopivan nukkuma-asennon löytäminen on usein haastavaa, mutta sitten kun pääsee uneen niin unta kyllä riittää aamuun asti, jolloin vessahätä alkaa herätellä. Öisin en siis luojan kiitos vielä heräile vessaan.
Rv 35+5

Tähän asti ei oo tapahtunut mitään, mutta nyt aamuisen vessakäynnin jälkeen valui jotain sängylle. Mietin ettei voi olla pissaa kun just tulin vessasta. Ei oikeen haissut millekään. Hetken päästä uudestaan vessaan ja pönttöön tuli jotain hieman punertavaa, pyyhkiessä vähän limaa / valkovuotoa. Hajusta en oikeen osaa sanoa mitään, ehkä sitten hieman makea. Kertokaa viisaammat ja kokeneemmat voisko tää olla sitä limatulppaa vai liittyykö jotenkin lapsiveteen? o_O

Niina, en oo paljon viisaampi, mutta olen ymmärtänyt että lapsivesi on punertavaa. Ehkä soitat neuvolaan?

Tota limatulppa asiaa minäkin kyttään ja mitä oon lueskellut kyllähän tuo vähän kuulostaa limatulpalta? Että ilmoittele mitä neuvola sanoi.

Mä tässsä pohdin kun valkovuoto ollut tosi runsasta , kirkasta ja vetistä , voisiko mun kohdalla limatulppa olla sit tollanen paksu , valkovuodon näköinen , n. Ruokalusikallisen näköinen valkovuoto tujaus? Tipahti eilen lenkillä.. en siis lenkille ole päässy sitten pariin kuukauteen , että tää meijän eilinen lenkki oli sellain alle kilometri piha piirin lähellä lyllertämistä :D

Lakritsi 35+6

Lakritsi, mietin kans että voisko olla limatulppaa valkonen limanen lönttiviiru mikä mulla oli tullu sunnuntaina kun yritin lenkkeillä, mutten pitkälle päässut kun joutu kääntyy kotiin kovin kipeiden supistuksien takia. Sen jälkeen ei oo tullu mitään. Eikä oikeen havaittavaa normaalia valkovuotoa ole ollut. Paitsi jotain kirkasta nestettä kuin vettä olis. Eipä lääkäri eilen noihin sanonu mitään :0

Ja taas jotain uutta inhottavaa. Mä en saanu illalla henkeä kunnolla. Ihan tosi raskasta oli hengittää. Ja on edelleen. Mut mitäpä tällekään mikään lääkäri tai mikään voi. Se nyt vaan on tämmöstä :/

Lenkeistä on turha edes haaveilla. Äskeinen ruokakauppareissu oli hiipimistä ja huohotusta. Tuntu että pyörtyy ihan just. Ja supisteli ja ja ja...... Onneksi oli mies mukana. Tulipa ostettua ruokaa niinku siltä varalta ettei hetkeen pääse kauppaan :D
Ukko tuumas että "oot kyl aika sissi kun väkisin lähet kauppaan viimisillä voimilla"... noh, onpa edes vähän ulkoistautumista kotoonta.

37+0 !!!

Mulla ollut myös nyt parina päivänä hengenahdistusta ja jatkuu edelleen.. Vaikka maha ei olekkaan enää niin ylhäällä kuin ennen.

Mullakin silloin lähemmäs kaksi viikkoa sitten putosi sängyltä noustessani paksua limaista isoa klönttiä, ja neuvolassakin arvelivat sen olevan limatulppaa. Pari kertaa sen jälkeen vähän valunut lisää. Eipä kuitenkaan mitään kivuliaita tai suurempia merkkejä olisi ollut nyt, että vauva haluaisi ulos paitsi että on kiinnittynyt ja täysin laskeutunut. Eilen alkoi sukkapuikkokivut uusiksi, mistä nekin nyt sit kertoo taas:meh: sekä pari viikkoa on ollut paljon vetistä valkovuotoa:wideyed:

rv 39+3

Mulla ollut myös nyt parina päivänä hengenahdistusta ja jatkuu edelleen.. Vaikka maha ei olekkaan enää niin ylhäällä kuin ennen.

No mie ja ihmettelen että mitenkä se nyt ottaa henkeen kun maha ja vauva on jo alhaalla... eikä oo mitään vaikutusta missä asennossa on. Ja hb oli kuitenkin 120 labroissa. Että ei matalasta hb.sta johdu.

Ellami,
Mullakin loppunut vuodot siihen melkeen kokonaan ! Vähän tuli illasta vielä samanlaista paksua valkoista vuotoa klöntti..
Mitään tulehdus ym oireita ei ole ollut ja tosiaan tosi vetistä tähän asti vuodot ollut. Siksi lapsivesi testejä tehty..

Mulla ei sellaista hengenahdistusta ole ollu mut hieman samalta tuntuva olotila , kun limaa kertyy nieluun. Alku raskaudessa oli sama homma ! Lääkäri sanoi että hormooni muutokset jotenkin vaikuttaa syljen eritykseen ja voi ärsyttää suun limakalvoja. :o en ole kyllä muualta kuullut.. mutta kun alkaa suussa tuntumaan tosi inhottavalta , tuolla mä pumpulipuikolla ärsytän nielua ja yskin sitä limaa pois. Helpottaa kyllä. :D

Lakritsi 35+6

Minullakin hb jopa 142! Tuon limakalvo jutun kyllä allekirjoitan ihan täysin, tuntuu iltaisin makuultaan mentäessä että kurkku turpoaa umpeen. Muutenkin koko suu on jatkuvasti kuivana, mutta silti kurkku täynnä limaa. Saakelin hormonit :D

V*tun kutina (kirjaimellisesti). Kärsiikö muut hiivatulehduksista? Ei tunnu tuo pelkkä canestenvoide auttavan, onkohan mitään rajoituksia miten paljon niitä sisäänlaitettavia puikkoja saa käyttää?

Minullakin hb jopa 142! Tuon limakalvo jutun kyllä allekirjoitan ihan täysin, tuntuu iltaisin makuultaan mentäessä että kurkku turpoaa umpeen. Muutenkin koko suu on jatkuvasti kuivana, mutta silti kurkku täynnä limaa. Saakelin hormonit :D

Mulla apuna corsodyl parin päivän kuureina aina, auttaa kyllä mulla :)

Aamuisen jälkeen jokaisen vessassa käynnin yhteydessä pönttöön on tullut jotain punertavaa ja nyt sitä oli tullut ihan siteeseen asti.

Kiitos kannustuksesta, soitin neuvolaan (olen huono soittamaan, etten vaan vaivaa ketään turhaan ja kysele tyhmiä :D). Terkka epäili, että aamuinen olisi ollut limatulppaa ja nyt tulisi lapsivettä. Pyysi olemaan yhteydessä synnyrille. Yritän nyt päästä sinne läpi, mutta tuuttaa varattua. Apua! :nailbiting::grin

Voi *kele, kun menee järki närästyksen kanssa.. nukuin yöllä tunnin sen (ja seiskan herätyksen) takia, kävin neuvolassa (verenpaineet taas koholla, mutta ei voitu tietää, johtuiko huonoista unista vai mistä), jossa sain influenssarokotteen ja painelin takaisin peiton alle. Heräsin tunti sitten.. tai siis nukuin ihmeellisiä pätkiä eli lepoa ei varsinaisesti tullut juurikaan ja nyt makaan sohvalla enkä jaksaisi tehdä MITÄÄN.

Masentaa noi korkeat paineet ja liikaa viikossa noussut paino, väsyttää ja laiskottaa, osa väsymyksestä voi johtua siitä rokotteesta, mutta onpahan tää unirytmikin persiistä, kun nukun sen ainoan ajan ohi, jolloin on edes jokseenkin valoisaa.. täytyypä nykiä vähän isompia vitamiiniannoksi taas tää marraskuu, jos sitä selviäisi hereillä jouluun saakka.

Hitsi täällä on mennyt niska vasemmalta puolelta aivan jumiin :(

Toivottavasti helpottaa ennen kuin synnytys alkaa.

39+5

Närästys....... mulla on lonkka myös revähtänyt, eka luultiin että kyseessä olisi ollut veritulppa mutta onneksi ei kun ultrattiin jalka..

Ainiin! Tyhjäoksennus refleksejä tulee jos en heti herättyä pääse jääkaapille aamusta haukkaamaan ruokaa :D alkuraskaudessa siis oireet oli mitä järkyttävämpiä... ainoot mitkä nyt puolivälissä on niin tyhjäoksentaminen nälän yhteydessä, päänsärky ja hirvee närästys

Takaisin