Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on muutaman päivän ranne ollut ihan törkeen kipeä. Aattelin sen johtuvan liiasta puhelimen räpläämisestä tms., kunnes en viime yönä saanut unta ja aloin googlettamaan. Löysin heti tietoa rannekanavaoireyhtymästä eli tääkin vois yllätys yllätys olla raskausoire. Onko muilla kokemusta? Kestääkö oikeesti synnytykseen asti tai jopa pidempään? :mad:

Mulla tuli alkuraskaudessa ranne kipeeks.. fyssari epäili alkavaa jännetuppitulehdusta,mut totes kyl myös et raskausaikana nivelet löystyy.. edelleen tuo käsi välillä muistuttaa,mut ei enää nii pahasti..

mulla ton ranteen kipeytti ilmeisesti ensiks se et nukuin "ranne kippuralla" mä en ees käsitä kui ihminen voi saaha kätesä semmoseen asentoon.. sit ku yön ajan käsi oli huonos asennos ni se ei oikei tykänny päiväkotityöstä jossa piti käyttää käsiä.. mut sit hankin apteekista rannetuen ni alko helpottaa..
 
Mulla on just tuota rannekanavahässäkkää ollut monta viikkoa, aikaisemmin ei ole ollut, vaikka neulon paljon. Nyt ei paljon neulota, kun ei sormet toimi vasemmassa (vahvemmassa) kädessä.
Varasin keskiviikolle raskausajan osteopatian, ja siellä voisin aiheeksi itse toivoa tuota käsien toimintakyvyn palauttamista sekä sitten kehon valmistelemista synnytykselle. Mitä olen ymmärtänyt, lukuisilla ketjulaisilla on kädet puuduksissa raskausajan turvotusten ja minkä lie vuoksi. Mulla puutuu käsivarret olkapäästä asti riippumatta kummalla kyljellä nukun tai miten asettelen tyynyt.
Katjusha rv. 36+4
 
Onko muilla alkanut olla kuvottavaa oloa? Itelläni on nyt viikonlopusta saakka ollut kuvotusta välillä, nälän takia pakko silti syödä. Sekin vielä että tänään on pahentunut tuo vihlova kipu alapäässä ja alavatsalla, harkkasupistuksia enemmän ja alaselkää hieman poltteli automatkalla. Älytön väsymyskin alkanut vallata tilaa. Toissapäivänäkin vetelin hyvät päiväunet ja kömmin taas pian peiton alle kun väsy nujertaa.

Maatuska83 ja rv 34+6 (jos sairaalan tietsikka ny piti paikkaansa)
 
Nyt viikkoja 34+5 enkä koe kärsiväni oikeastaan mistään raskausoireista! Raskaus ollut haastava ja helvettiä mutta nyt vointi parempi kuin koskaan aiemmin tämän raskauden aikana. Toki lantiokipua on mutta sen kanssa elää, ei ole haitaksi. Toki menkkakipuja tulee rasituksesta tai pohkeet meinaa joinakin öinä krampata mutta se kuuluu asiaan eikä ole haitaksi. Koen ettei ole normaaleja näihin viikkoihin tyypillisiä raskausoireita eikä oikein enää epänormaalejakaan. Toki supistuksia tulee herkästi rasituksesta mutta ne eivät jää päälle tai muutoinkaan ole haitaksi. Kauppareissun pystyn tekemään ilman mitään ongelmia, vessassa toki käyn usein mutta olen käynyt jo ennen raskauttakin. Öisin käyn vessassa kerran, ennen raskautta kävin unettomuuden vuoksi 2-3 kertaa jopa. Sekin siis helpottanut raskaiden raskauden myötä. :) Jaksan hyvin tehdä monen tunnin reissun Ideaparkiin, selkä toki kipeytyy reissulla mutta niin se olisi kipeytynyt ennen raskauttakin. :) Ja unettomuus on ongelma mutta sekään ei ole raskauden myötä pahempi vaan jopa helpompi kuin ennen raskautta kroonisen unettomuuden vuoksi. Autosta nousen kevyesti ylös, kengät saan jalkaan helpolla, kyykkyyn menen ja sieltä nousen ylös normaalisti. Ei siis valittamista, huikeaa. :)
 
Huomasin eilen että minusta on tullut ihan hirmunen saunoja. Aiemmin en ole kestänyt kuin ihan mietoja löylyjä ja oon lähteny saunasta aika pikaisen saunomisen jälkeen. Enpä enää :D Olisin voinut saunoa vaikka kuinka pitkään ja mitä kovemmat löylyt sitä parempi. Onkoha tässä tapahtunut kipukynnyksen kasvua vai mistä tämä voi johtua. Hassua. Onko muut huomannut vastaavaa?


Mulla on sama. Olen saunonut joka päivä viimeiset kaksi viikkoa. Saunan lämpö jotenkin rentouttaa lihaksia.
 
Onkohan mulla päässyt ilmaa vatsaan tai jotain,kun hirveesti alkoi pistämään tuonne vasempaan hartiaan. Vähän niinkuin tuonne solisluun kuoppaan. Alku raskaudessa oli samanlaisia kipuja,ei mitään järkyttävää kipua,mutta tosi ikävälle tuntuu.. 39+0
 
Saunomisesta oon tykännyt aina ja nyt joka ilta :) rentouttaa lempeät löylyt.

Tänään on ollut tosi kipeä päivä. Aamupäivän kävelylenkin jälkeen yltyi kovat oudot kivut. Nivusissa ja alapäässä ja mahassa. Menkkamaista kipua, supistuksia, jotain. Loppupäivä menikin lepäillessä ja kuunnellessa ihme naksumisia mahasta. Vauvan liikkeet alkaa tehdä kipeetä.

Aamulla tarttis muistaa mennä labraan verikokeisiin ja se streptokokki samalla. Inhottaa jo ajatuskin alapään ronkkimisesta kun on ollut niin kipeä päivä. Ja perjantaina neuvolalääkäri tutkii paikat, oi jee.
 
Mulla kans alapäässä on ihme kipuja. Nivuset on kipeenä,alapäässä juilii ja pistelee.. harkkasupistuksia tulee vähä väliä.. vauva riehuu,äske taas potkas isiäki ku pötköteltii vierekkäi sohvalla.. :D
 
Maatuska83 jonkun sortin etovaa oloa mullakin melkein päivittäin ollu non viikon verran. Tulee ja menee, mutta ei oo sellasta voimakasta pahoinvointia niinku alkuraskaudessa oli.
Ja väsymyksestä tullu melkeen riesa!
Ei käynnisty tä mamma ollenkaan ennen iltapäivää. Kuitenkin nukun yöt ihan hyvin... :dontknow
 
Väsymys sekä paha olo on taas täällä myös. Alkanut nyt pari päivää sitten.
Yöt nukun hyvin, about kolme kertaa käyn pissalla, mutta muuten nukun yöt hyvin ja silti päivällä nukahdan päikkäreille..
Ruoka ei maistu, mutta oon saanut silti syötyä onneksi..
 
Itse en ole pusikkoa trimmaillut tai antanut kenenkään muunkaan trimmailla. Siinäpähän katselijat ihmettelevät jos ihmettelevät, luultavasti huomio kiinnittyy kuitenkin johonkin ihan muuhun :D
 
Itse en ole pusikkoa trimmaillut tai antanut kenenkään muunkaan trimmailla. Siinäpähän katselijat ihmettelevät jos ihmettelevät, luultavasti huomio kiinnittyy kuitenkin johonkin ihan muuhun :D

En minäkään mutta nyt ajattelin että pakko vähän siistiä että koko reikä löytyy :D siinä oli miehellä taskulamppu valona, kynsisaksilla napsi pisimpiä tuppoja ja partakoneella viimeisteli :D :D kyllä me ajateltiin että nyt kun joku olisi näkemässä..
 
Hei, onko kellään nyt loppuvaiheessa maha alkanut olla kosketusherkkä, arka? Minusta oli kiva kun mies silitteli ja koski mahaan mutta nyt se on yks kaks muuttunut semmouseksi ettei itsekään tee mieli koskea siihen kun tuntuu jotenkin aralta, oudolta. Ihmetys tämäkin. Ja joo, mulla on tylsää...
 
Mä en ymmärrä millä pyhällä energialla tässä pusketaan? Unta tulee osissa yhteensä jotain 4-7h/vrk ja silti porskutan päivät puuhaillen. Välillä ollut totaalikoomapäiviä, mut näitä tällaisia touhupäiviä enemmän. Normaalisti jaksaisi näin touhuilla edes normaaleilla yöunilla.

Eilen mulla toimi vatsa yöviiden ja iltapäiväviiden välillä joku 3-4 kertaa, eikä ollut sillä tavalla erityisen löysällä, et ois tuntunut miltään vatsapöpöltä. En ollut muutenkaan syönyt mitään erikoisempaa tai enempää. Ei siis normaalisti toimi vatsa noin tehokkaasti, normaalisti kerran päivässä ja nyt raskaana joskus jopa kaksi. Luin et vatsa tyhjentäisi itsensä tehokkaasti ennen alkavaa synnytystä, mut ilmeisesti muuten vaan nyt toimi jotenkin yliaktiivisesti. Ei nyt passais ihan vielä alkaa synnytys kuitenkaan.

Menkkamaisia tuntemuksia on ollut jo jonkun viikon. Huomenna neuvolalääkäri niin jännä nähdä onko yhtikäs mitään tapahtunut.

ellami ei varsinaisesti kosketusherkkä, mut yhtenä päivänä mahan vasemman puolen iho tuntui jotenkin tosi oudolle, vähän niinkuin lievästi tunnottomalle. Siinä oli siis semmoinen tietty alue, joka tuntui tolta. Raaputtelin sitä kohtaa pitkään ja ei tuntunut miltään. Tosi outo juttu kyllä.
 
Huoh , täällä kyllä vaikka mitä oiretta taas ollut !! Mahakin ollut kosketus herkkä , tai jos kyljellään makaa välillä painaa ja se tuntuu kipuna :o

Mutta siis hormooni oireet kyllä tullut , hikoilu , näppylät ja kuvottava olo. Lisäksi maha kovettuu herkästi pystyssä tai istuessa. Menkkamaista tunnetta päivittäin , muttei säännöllisiä supistuksia ja selkä, niskat , kädet ja pää ihan jumissa ja särkee.. nukun huonosti vaikka koko ajan olen väsynyt.

Nyt toi lapsi on puskenut itseään tonne alas ja ne sellaiset vihlovat kivut nivusiin ja alapäähän on lisääntynyt , eli niitä tulee aina ku lapsi tuolla liikkuu. Paineen tunnetta myös usein ja kävely sattuu nivusiin välillä. Ja liikkeet tuntuu tosi hyvin .. jalan tuntee kunnolla ja tuntuu välillä että tuo lapsi yrittää mahan läpi !! Normaalia ??

Maatessa siis menee aikaa. Tänään vielä sydänkin hyppi ja oli raskas hengittää ja muutenkin olo että tulossa kipeäksi..

Uutena oireena käsien ja jalkojen puutuminen / nipistely.. sellaista nipistelyä oli ylävatsassa. Ohhoh..

Kyllä nyt valitetaan ja olo on ihan sellainen että toi lapsi varmaan ei kauheen kauaa tuolla enään viihdy..

Lakritsi 34+ 5
 
Hei, onko kellään nyt loppuvaiheessa maha alkanut olla kosketusherkkä, arka? Minusta oli kiva kun mies silitteli ja koski mahaan mutta nyt se on yks kaks muuttunut semmouseksi ettei itsekään tee mieli koskea siihen kun tuntuu jotenkin aralta, oudolta. Ihmetys tämäkin. Ja joo, mulla on tylsää...

Mulla on navan vieressä vasemmalla puolella kosketusherkkä alue, ehkä jonkun muutaman sentin kokoinen.
 
Takaisin
Top